႐ိုးရာ ဓေလ့ေတြ လႊမ္းၿခံဳထားတဲ့ ကေမၻာဇ သႀကၤန္

အလုပ္အကိုင္ မေကာင္းတဲ့ အျပင္ ႀကီးျမင့္လာတဲ့ ကုန္ေစ်းႏႈန္းေၾကာင့္ ဒီႏွစ္ သႀကၤန္မွာေတာ့ အရင္ ႏွစ္ကေလာက္ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းေတြ အမ်ားႀကီး မသြားႏုိင္ ေတာ့မွာကို ဖိုးနီ တေယာက္ စိတ္ပူေနမိပါတယ္။

“အရင္ႏွစ္ကေလာက္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမတက္ႏိုင္ရင္ေတာင္မွ အနည္းဆုံး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း တေက်ာင္းေလာက္ေတာ့ သြားမယ္” လို႔ ဖိုးနီက ဆိုပါတယ္။

ဖိုးနီတို႔ ေနထိုင္တဲ့ ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕ အပါအ၀င္ ပင္းတယ၊ ေတာင္ႀကီး၊ ေညာင္ေရႊနဲ႔ ရွမ္းျပည္နယ္က ၿမိဳ႕ေတြ ရြာေတြကေတာ့ သႀကၤန္နဲ႔ သီတင္းကၽြတ္ကို “အခါတြင္း” (အခါႀကီး ရက္ႀကီး) လို႔ ေခၚၿပီးေတာ့ အဲဒီ ရက္ေတြဆို အိမ္မွာရွိတဲ့ က်န္းမာ သန္စြမ္းတဲ့ ကေလးက အစ လူႀကီးအဆုံး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း တေက်ာင္းေတာ့ အနည္းဆုံး သြားရပါတယ္။

သႀကၤန္ ဆိုတာနဲ႔ ဒိုးသံနဲ႔ ပိေတာက္ပန္း၊ ေရကစား မ႑ပ္နဲ႔ စတိတ္စင္၊ ေရပက္ခံ ကားနဲ႔ ေရပက္သူ ေတြကို ေျပးျမင္ ၾကမွာ ျဖစ္ေပမယ့္လည္း ဖိုးနီ ေနထိုင္ရာ ရွမ္းျပည္နယ္္ ၿမိဳ႕ေတြက သႀကၤန္ကေတာ့ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး ၿမိဳ႕ႀကီးေတြနဲ႔ မတူ ျခားနား တာေတြ ရွိပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ ကေမၻာဇ ဌာေနမွာ သႀကၤန္တြင္း ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းတက္တာရယ္၊ လူႀကီးသူမ ကန္ေတာ့တာေတြဟာ ေဒသတခုလုံး ေဆာင္ရြက္ေလ့ရွိတာမို႔လည္း တမူ ထူးျခား ေနပါတယ္။

“ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတက္ လူႀကီးမိဘေတြ အျပန္အလွန္ကန္ေတာ့ၾကေပါ့ေနာ္၊ ဘယ္ေလာက္ေ၀းတဲ့ ေနရာျဖစ္ျဖစ္ သြားကန္ေတာ့၊ ဟုိဘက္က ငယ္တဲ့ လူေတြကလည္း လာျပန္ကန္ေတာ့၊ အျပန္အလွန္ျဖစ္ေနတဲ့ ဓေလ့ေလးေပါ့ဗ်ာ၊ ဒီဓေလ့ေလးက ခ်စ္စရာ ေကာင္းသလို မ်ိဳးကန္းမယ့္ ျပႆနာကိုလည္း တခါတည္း ကာကြယ္ၿပီးသားျဖစ္ေနတယ္လို႔ က်ေနာ္ကေတာ့ ယူဆတယ္” လို႔ ရန္ကုန္ေရာက္ေနတဲ့ ကေလာၿမိဳ႕က အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အဖြဲ႔၀င္လည္းျဖစ္ လူမႈေရးလုပ္ငန္းေတြကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ ေနတဲ့ ကိုရာဇာက ေျပာပါတယ္။

သႀကၤန္နား နီးတာနဲ႔ ရွမ္းျပည္နယ္က လူအမ်ားစုက ဘုန္းႀကီး ကန္႔ေတာ့ဖုိ႔၊ နီးစပ္ရာ အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္တဲ့ ေဆြမ်ိဳး ဘိုးဘြား ေတြကို ကန္ေတာ့ဖို႔ ကန္ေတာ့စာ၊ အိမ္ကိုလာေရာက္ကန္ေတာ့သူမ်ားနဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္ကုိ ေ၀ငွဖို႔ အေၾကာ္၊ မုန္႔လုပ္ တာေတြ အျပင္ အိမ္မွာရွိတဲ့ လူႀကီး၊ ကေလး အစရွိသူေတြ ၀တ္စားဆင္ယင္ဖုိ႔ အတြက္ အ၀တ္အထည္ေတြကိုလည္း ႀကိဳတင္ စုေဆာင္း ေလ့ ရွိတာေၾကာင့္ မအားမလပ္ႏိုင္ျဖစ္ေနပါတယ္။

ကန္ေတာ့စာ ကိုေတာ့ ဆန္၊ ဆီ၊ ေဆး၊ ဆား၊ ၾကက္သြန္၊ သၾကား၊ လက္ဖက္ေျခာက္၊ မုန္႔ထုတ္၊ ၾကာဆံ၊ ေခါက္ဆြဲ၊ ၿခံထြက္သီးႏွံ ေတြနဲ႔ လုပ္ေလ့လုပ္ထ ရွိေပမယ့္ တတ္ႏိုင္သူမ်ား ကေတာ့ ေစ်းႏႈန္း ႀကီးျမင့္တဲ့ ေဖ်ာ္ရည္ေတြ၊ မုန္႔ထုတ္ေတြကိုလည္း ကန္႔ေတာ့ ပြဲမွာ ထည့္ၿပီး ကန္ေတာ့ေလ့ရွိတဲ့အတြက္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သံဃာေတာ္ေတြအတြက္ သုံးေလးလ ဆန္နဲ႔ အေျခခံစားကုန္က လုံေလာက္ေလာက္ ျဖစ္္ေစပါတယ္။ ကန္႔ေတာ့ပြဲ တပြဲရဲ႕တန္ဖိုးဟာ အနည္းဆုံး က်ပ္ ၁၀၀၀ ၀န္းက်င္ အထက္ မွာရွိပါတယ္။

“အိမ္က အေမက အခါႀကီး ရက္ႀကီးဆို ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမတက္ရင္ မရဘူး၊ အနည္းဆုံးေတာ့ တေက်ာင္းေတာ့ သူငယ္ခ်င္း ေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ သြားျပရတယ္၊ အေမက အခါနားနီးရင္ ကန္ေတာ့ပြဲမလွမွာကိုလည္း ပူတတ္ေသးတယ္္”လို႔ ေညာင္ေရႊက ဖိုးေဇာ္ ကလည္း ေျပာပါတယ္။

မိသားစု၀င္နဲ႔ နီးစပ္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္က လူေတြစုၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတက္ရတာလည္း ေပ်ာ္စရာေကာင္းသလုိ ေႏြးေထြး ရင္းႏွီး မႈကို ပိုမိုရေစပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ လူငယ္ေတြက ပိုက္ဆံစုၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတက္သူေတြကို ေဖ်ာ္ရည္၊ အေၾကာ္ စတဲ့ စားေသာက္ စရာေတြနဲ႔ ေကၽြးေမြးၾကသလုိ တရားစခန္း၀င္ေရာက္သူ လူငယ္မ်ားလည္း ရွိပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ အေဖ်ာ္ရည္ တိုက္ စားစရာ ေသာက္စရာေတြ ေကၽြးေမြးတာကိုေတာ့ စာဂ ေကၽြးတယ္လို႔ေခၚပါတယ္။

“က်ေနာ္ေတာ့ သႀကၤန္တြင္း က်ေနာ္တို႔ၿမိဳ႕ျပန္ၿပီးေတာ့ ဒုလႅဘ ရဟန္းခံဖို႔ အခု သိသင့္တာေတြ လုိက္ဖတ္ေနတယ္”လို႔ မႏၱေလး မွာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ေအာင္ပန္းက ဖိုးလွက ဆိုပါတယ္။

ပင္းတယက ကိုအာႀကီး ကေတာ့“သႀကၤန္တြင္း မ်က္စိေအး၊ နားေအးေအာင္ ေတာထဲက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသြားၿပီး ေ၀ယ်ာ၀စၥ ကူညီဖုိ႔ စဥ္းစားေနတယ္”လို႔ ေျပာပါတယ္။

သႀကၤန္အႀကိဳေန႔မွာေတာ့ အတာအိုးထိုး သႀကၤန္ႀကိဳေလ့ရွိၿပီး သႀကၤန္အက်ေန႔ ကေန ႏွစ္ဆန္းတရက္ေန႔အထိ မနက္ ၄နာရီ ေလာက္ဆိုရင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ဘုရားေတြမွာ အာရုံဆြမ္း လာကပ္တဲ့သူေတြနဲ႔ စည္ကားေနပါတယ္။ လာေရာက္ ဆြမ္းကပ္ တဲ့ သူေတြကို ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ဆန္ျပဳတ္နဲ႔ စာဂ ေကၽြးေမြးပါတယ္။

အဲဒီေနာက္ အိမ္ျပန္ မနက္စာ စားေသာက္ၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို သြားဖုိ႔ စတင္ျပင္ဆင္ၾကပါတယ္။ လမ္းမေပၚမွာလည္း ၀တ္ေကာင္း စားလွနဲ႔ တက္တက္ၾကြၾကြ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသြားေရာက္ေနတဲ့  ကေလးေတြနဲ႔အတူ ရိုးရာ ၀တ္စုံကို ဆင္ျမန္း ထားတဲ့ လူငယ္၊ လူႀကီးေတြကိုလည္း ေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

တခ်ိဳ႕ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတက္တဲ့ လူငယ္အုပ္စုေတြကလည္း ဒီအခ်ိန္မွာ ၀တ္ေကာင္းစားလွေတြ ၀တ္ဆင္ထားတဲ့ လွပ်ိဳျဖဴေတြကို ေငးေမာရင္း ဘုရားလည္းဖူး လိပ္ဥလည္း တၿပိဳင္တည္း တူးေနၾကပါတယ္။

“ေက်ာင္းကန္ေတာ့သြားရင္ ကန္ေတာ့ စရာ ပစၥည္းေတြကို ပလိုင္းထဲထည့္လြယ္၊ ၿပီးေတာ့ ရိုးရာ ၀တ္စုံေတြကို ၀တ္တယ္၊ အဲဒီ ေတာ့ ကာလသားေတြၾကားထဲမွာ ပိုရင္းႏွီးမႈရသြားတယ္၊ ေရပက္တာကလည္း အတက္ေန႔ကို အဓိကထားပက္ၾကတာကို၊ က်န္တဲ့ ရက္ေတြက ကန္ေတာ့သြား၊ သီလယူ၊ သႀကၤန္ကုိ ဘာသာတရားအရ အက်ိဳးရွိေအာင္လုပ္တယ္လို႔ျမင္တယ္၊ ေသာက္စား မူးယစ္ တဲ့သူေတြကလည္း ရွိတာကေတာ့ ရွိပါတယ္၊ အတိုင္းအတာ တခုအထိနည္းသြားတာေပါ့ဗ်ာ”လို႔ ကိုရာဇာက ေျပာပါတယ္။

ၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့ အဓိက ၿမိဳ႕ဦးေက်ာင္းကို အမ်ားအားျဖင့္ ဦးစြာပထမသြားေရာက္ၾကၿပီး က်န္တဲ့ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြကိုအလ်င္းသင့္ သလုိ သြားေရာက္ၾကပါတယ္။ အက်ေန႔၊ အၾကတ္ေန႔၊ အတက္ေန႔မွာ ဘယ္ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသြားမယ္ဆိုတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္မရွိ ေပမယ့္လည္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတက္သူမ်ားက အစဥ္အလာနဲ႔ ေက်ာင္းေတြကို သြားေရာက္တာ စနစ္က်ေနပါတယ္။

သႀကၤန္အက်ေန႔ကေန ႏွစ္ဆန္းတရက္ေန႔အထိ လမ္းမေတြေပၚမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတက္ေရာက္သူေတြ စည္ကားေနသလုိပဲ အဲဒီ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို သြားေရာက္တဲ့သူေတြကို အေဖ်ာ္ရည္၊ အေၾကာ္အေလွာ္ေတြနဲ႔ ဧည့္ခံေကၽြးေမြးေနတဲ့ စတုဒီသာ မ႑ပ္ေတြ ကိုလည္း လမ္းမ တေလွ်ာက္မွာ ေတြ႔ျမင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို အဓိကထား သြားၾကတာျဖစ္တဲ့အတြက္ မနက္ပိုင္းေတြမွာ ေရကစားသူ အလြန္နည္းပါးေနပါတယ္၊ ေရကစား ေနတဲ့ ကေလးသူငယ္ေတြကိုလည္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသြားမယ္လို႔ိေျပာလိုက္ရင္ ေရမေလာင္းၾကေတာ့ဘူး။

ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ျပန္လာၿပီးရင္ေတာ့ ေနလယ္စာကို စားေသာက္ၿပီး တနာရီ ႏွစ္နာရီေလာက္ ေရကစားၿပီး တျခားေသာ မသြားရေသးတဲ့ ၿမိဳ႕ေပၚက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို သြားေရာက္ၾကသလို ညေနပိုင္းမွာလည္း အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္တဲ့ ေဆြမ်ိဳး ဘိုးဘြားေတြကို သြားေရာက္ကန္ေတာ့ၾကရပါတယ္။

ကန္ေတာ့ခံအိမ္က တည္ခင္းေကၽြးေမြးေလ့ ရွိတဲ့ ခ်ိဳခ်ဥ္၊ အေဖ်ာ္ရည္၊ လက္ဖက္နဲ႔ အေၾကာ္စုံ၊ ဆႏြင္းမကင္း၊ ကင္ေပါင္း ေၾကာ္ တို႔ကို စားေသာက္ၿပီး အဘိုးအဘြားတို႔က ဆုံးမစကားေျပာၾကား ကန္ေတာ့က်ိဳး(ဆုေပး)ေပးပါတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ အဘိုးအဘြားတုိ႔က ကန္႔ေတာ့သူေတြကို က်န္းမာ ေစဖို႔ ရည္ရြယ္ၿပီး မုန္႔ဖိုးေတြ ေပးေလ့ရွိပါတယ္။

“ဒီႏွစ္ေတာ့ အဘိုးအဘြားေတြကို သြားကန္႔ေတာ့ရင္ ရတဲ့မုန္႔ဖိုးထဲကေန ေရျပြတ္၀ယ္မယ္”လို႔ အသက္ ၈ ႏွစ္အရြယ္ ေအာင္ငဲ က ႀကဳံး၀ါးေနပါတယ္။

သႀကၤန္ အတက္ေန႔ေရာက္ပါက အိမ္မွာ ထိုးထားတဲ့ အတာအိုးက ပန္းေတြကုိ စြန္႔ကာ အတာအိုးအတြင္း ေရ နဲ႔ အေၾကြေစ့ ထည့္ၿပီး ကံဇာတာ ေကာင္းေအာင္လို႔ နီးစပ္ရာ ဘုရားမွာ သြားေရာက္လွဴဒါန္းၾကပါတယ္။

ႏွစ္ဆန္းတရက္ေန႔မွာေတာ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ ၿမိဳ႕နဲ႔ ေ၀းတဲ့ ေတာရြာက ေက်ာင္းေတြကို သြားေရာက္ၾကသလို ရြာကလူေတြလည္း ၿမိဳ႕ေပၚေက်ာင္းေတြကို အျပန္အလွန္လာေရာက္ေလ့ရွိလုိ႔ သႀကၤန္ၿပီးေပမယ့္လည္း တလ ေလာက္အထိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ စည္ကားေနပါတယ္။

ႏွစ္ဆန္းတရက္ေန႔ ညေနပိုင္းမွာ ၿမိဳ႕တြင္းရွိ သက္ဆိုင္ရာ ရပ္ကြက္ လူႀကီးသူမေတြက သံဃာေတာ္ေတြကို ပင့္ဖိတ္ၿပီး လမ္းဆုံ လမ္းခြ ေတြမွာ ပရိတ္တရား နာယူၾကပါတယ္။

ရွမ္းျပည္ သႀကၤန္က ရန္ကုန္သႀကၤန္နဲ႔ ႏႈိင္းစာရင္ ယဥ္ေက်းမႈ မေပ်ာက္ေသးဘူး၊ ဘာသာေရးဘက္ပိုၿပီး ေဇာင္းေပးလုပ္ၾကတယ္ လို႔လည္း ရွမ္းျပည္နယ္ ေျမာက္ပိုင္းကေန ရန္ကုုန္မွာ သတင္းေထာက္လုပ္ေနတဲ့ သတင္းေထာက္တဦးက သူ႔ အေေတြ႔အႀကဳံကို ေျပာပါတယ္။

“သႀကၤန္က်ၿပီ ဆုိရင္ ရွမ္းျပည္က လူေတြက ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းတက္တယ္၊ အလွဴေတြ လုပ္တယ္၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း သြားတာ ရွမ္းျပည္မွာက ကေလးက အစ အားလံုးသြားရတယ္၊ ေနာက္ ေရပက္တာလည္း အမ်ားႀကီး ပိုယဥ္ေက်းတယ္”လို႔လည္း သူက ေျပာျပပါတယ္။

ရန္ကုန္မွာ သႀကၤန္က်ၿပီ ဆိုရင္ သက္ႀကီးပိုင္းနဲ႔ သက္လတ္ပိုင္းေတြေလာက္ကသာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း သြားတာျဖစ္ၿပီး အမ်ားစု က ေရပက္ခံထြက္ဖို႔နဲ႔ မ႑ပ္ ထိုင္ဖို႔သာ စဥ္းစားၾကတယ္လို႔ သူက ဆိုပါတယ္။

ရွမ္းျပည္ ရာသီဥတုက ေအးလြန္းတဲ့အတြက္ ေရၾကာၾကာ မကစားႏိုင္ၾကသလို အမ်ိဳးသမီးေတြကုိ ေရေလာင္းရာမွာလည္း ခြင့္ေတာင္းၿပီး ေရေလာင္းၾကတဲ့ တန္ဖိုးထား ေလးစားမႈကို ေတြ႔ရတယ္လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။

“ဒီလို အခါႀကီးရက္ႀကီးမွာ အနည္းဆုံး က်ေနာ့္္အေမကိုေတာ့ ကန္ေတာ့ခ်င္တာေပါ့၊ စိတ္ထဲမွာေတာ့ တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္နဲ႔ စိတ္မ ေကာင္းဘူးေပါ့ဗ်ာ”လို႔ ကိုရာဇာက အိမ္ကုိလြမ္းသံနဲ႔ ေျပာလိုက္ပါတယ္။
 
Facebook Video Blog
ကာတြန္း
ကာတြန္း
စစ္သည္ေတာ္ စာမ်က္ႏွာ
Ads-for-Cmnat224tg
  • အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္
  • သူ႔အေတြး သူ႔အျမင္

ဒီမိုကရက္တစ္ ယဥ္ေက်းမႈ တည္ေဆာက္ၾကပါစို႔

ျမန္မာျပည္ စာနယ္ဇင္းေလာက အတြက္ အံ့အားသင့္စရာေကာင္းေသာ၊ သို႔ေသာ္ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ သတင္းတပုဒ္ကို ယခုရက္ပိုင္းတြင္ ၾကားလိုက္ရသည္။ ျပည္ပအေျခစိုက္

အျပည့္အစံုသို႔

ဆႏၵမေစာၾကပါႏွင့္

ဧရာဝတီျမစ္ဆံု ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းႀကီးအား သမၼတ ဦးသိန္းစိန္မွ ဆိုင္းငံ့ေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္သည္ ျမန္မာ တမ်ိဳးသားလုံး၏ ညီညြတ္မႈေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္မႈရသည္ဟု ေျပာရပါမည္။

အျပည့္အစံုသို႔

Donate to Irrawaddy

ေငြလဲႏႈန္း

ေအာက္တိုဘာ ၀၆၊ ၂၀၁၁
us ေဒၚလာ = ၈၃၀ က်ပ္
th ဘတ္ = ၂၅.၆ က်ပ္