ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ေသာခါ

အခ်ိန္နဲ႔အမွ် ေျပာင္းလဲ တတ္တယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာ သဘာဝဟာ သႀကၤန္ကိုလည္း ပတ္သက္ ေစခဲ့တာပါပဲ။ အထူး သျဖင့္ ဘဝတေလွ်ာက္ ျဖတ္သန္း လာခဲ့ၾကတဲ့ သႀကၤန္ေတြ ကလည္း ၁ ႏွစ္ထက္ ၁ ႏွစ္ ကြဲျပား ျခားနား လာခဲ့ပါၿပီ။

သႀကၤန္ ဆိုတာ ျမန္မာ့ရိုးရာ အစဥ္အလာ တစ္ရပ္ ျဖစ္တယ္၊ ႏွစ္ေဟာင္း ကေန ႏွစ္သစ္ကို ကူးေျပာင္းတဲ့ အခါ သမယ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာ ေတြက လူတိုင္း သိၿပီးသားပါ။ သႀကၤန္မွာ တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး ေရေလာင္း ၾကတယ္ ေရပက္ ၾကတယ္ ဆိုတာ ကလည္း ေအးျမပါေစ၊ ႏွစ္ေဟာင္းက အညစ္ အေၾကးေတြ ကင္းစင္ပါေစ စတဲ့ စိတ္ေတြနဲ႔ ရည္မွန္းၿပီး ေလာင္းၾက ပက္ၾကတာ ပါပဲ။ ဒါ့အျပင္ အလွဴ အတန္းေတြ၊ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈ ေတြလည္း လုပ္ၾကတာပါပဲ။

“အခါတြင္းမွာ မေကာင္းတာ မလုပ္နဲ႔။ သိၾကားမင္းက ေခြးေရ ပုရပိုက္နဲ႔ မွတ္သြား လိမ့္မယ္” ဆိုတဲ့ လူႀကီးေတြရဲ႕ ၿခိမ္းေျခာက္ စကား ကလည္း သႀကၤန္ ကာလအတြင္း ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈေတြ လုပ္ေစခ်င္လို႔ ေျပာဆိုတဲ့ စကားျဖစ္တယ္လို႔ ေတြးမိပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ေတြက သႀကၤန္ကာလမ်ားကို  ဘယ္လုိျဖတ္သန္းလာခဲ့ၾကပါသလဲ။

ၿပီးခဲ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္း သႀကၤန္မွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ဆင္ႏႊဲဖို႔ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ၾကတဲ့ လူငယ္မ်ားရဲ႕ အေနအထားကလည္း မတူေတာ့ပါဘူး။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၂၀ တာ ကာလေလာက္အထိဆိုရင္ လူငယ္ေတြေတာ္ ေတာ္ မ်ားမ်ားက သႀကၤန္တြင္းမွာ အလွျပယာဥ္ထြက္ဖို႔ ျပင္ဆင္တာေတြ၊ သံခ်ပ္ၿပိဳင္ပြဲအတြက္ ႀကိဳတင္ေလ့က်င့္ တာေတြကို လုပ္ေဆာင္တတ္ၾကသလို က်န္လူငယ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း သႀကၤန္ဆုေပးမ႑ပ္ လက္ခံ က်င္းပ ႏိုင္ဖို႔ အလွဴခံထြက္ရ၊ လက္မွတ္ေတြေရာင္းရနဲ႔ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္တတ္ၾကပါတယ္။

တခ်ဳိ႕ေသာလူငယ္ေတြက သူတို႔လိုအပ္တဲ့ ေငြရဖို႔ အသားလြတ္ အလွဴမခံဘဲ ပို႔စကတ္ကေလးေတြ ေရာင္းခ်ရင္း တစ္အိမ္တက္ဆင္းသြားၾက လာၾကတာေတြကလည္း ၾကည္ႏူးဖို႔ ေကာင္းတဲ့ အေလ့အထကေလးပါ။

အဲဒီတုန္းက သႀကၤန္ေတြမွာ ထူးျခားတဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္စရာရွိေနပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ သံခ်ပ္ၿပိဳင္ပြဲေတြ က်င္းပျခင္းျဖစ္ ပါတယ္။ အက၊ အလွ၊ သဘာဝ၊ ဟာသ၊ သံခ်ပ္စတဲ့ အေၾကာင္းအရာမ်ဳိးစံုကို တင္ဆက္ရင္း ၿပိဳင္ပြဲဝင္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာဆိုရင္ ၿပိဳင္ပြဲဝင္အသင္းေတြက တၿမိဳ႕လံုးက မ႑ပ္ေတြဆီလွည့္ၿပီး ၿပိဳင္ပြဲဝင္ၾကသလို မ႑ပ္ေတြကလည္း အခ်ိန္အခါမေရြး လက္ခံတာမို႔ ေပ်ာ္ရႊင္စရာေကာင္းလွသလို လူငယ္အမ်ားအျပားကလည္း အဲဒီ ေျဖေဖ်ာ္မႈ၊ ကိုယ္တိုင္ပါဝင္ခြင့္ ရွိမႈမ်ားေၾကာင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ၾကတာပါပဲ။

သံခ်ပ္ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ေတြဟာ စြယ္စံုဆု ဆိုတဲ့ သက္ဆိုင္ရာမ႑ပ္ေတြရဲ႕ အႀကီးဆံုး ဆုလဒ္ေတြကို ရရွိဖို႔ ႀကိဳးပမ္းၾက တာ ဆိုေတာ့ အစ အလယ္ အဆံုး ၃ ပါးစလံုး တင္ဆက္မႈ ညီညြတ္ေနရမွာ ျဖစ္သလို ဒိုင္လူႀကီးေတြ သာမက ပရိသတ္ရဲ႕ အားေပးမႈကိုပါ ေတာင္းခံၾကရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒိတ္ဒိတ္ႀကဲ အသင္းႀကီးေတြရဲ႕ တင္ဆက္မႈကို ၾကည့္လိုက္ရရင္ ရုပ္ရွင္ကားေကာင္းကို ၾကည့္လိုက္ရသလို၊ ေရသစ္ေျမသစ္က ရႈခင္းအလွအပေတြ ျမင္ရသလို အရသာရွိလွပါတယ္။

ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ အသင္းအဖြဲ႔ေတြရဲ႕ အဆင္အျပင္ကလည္း ႏွစ္သက္စရာပါ။ ေမာ္ေတာ္ကားႀကီးေတြကို အသင္းအဖြဲ႔ရဲ႕ နာမည္ေတြနဲ႔လိုက္ေအာင္ ပံုစံမ်ဳိးစံု ျပင္ဆင္ထားၿပီး အဖြဲ႔သားအားလံုးက အေပၚမွာ ထိုင္လိုက္ၾကပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ‘ေရႊညာသားတို႔ လာေခ်ၿပီ’ ဆိုတဲ့အသင္းမ်ဳိးဆိုရင္ အညာေလွႀကီး ပံုစံလုပ္ထားၿပီး သဘာ၀က်က် ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ဖို႔ မ႑ပ္ထဲ၀င္လာတတ္သလို၊ ႏြားလွည္းႀကီး ေမာင္း၀င္လာသလို တင္ဆက္မႈေတြနဲ႔ သဘာ၀ဆု ရေအာင္ ယွဥ္ၿပိဳင္တတ္ပါတယ္။ အင္တိုက္အားတိုက္ သီဆိုၾကတဲ့ သံခ်ပ္ေတြ၊ သံခ်ပ္ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုၾကားက ဟာသေျမာက္တဲ့ တခန္းရပ္ ထိုးဇာတ္ကေလးေတြကလည္း အေၾကာင္းအရာ မ်ဳိးစံုကို ဟာသေႏွာၿပီး ေ၀ဖန္ေထာက္ျပတဲ့အတြက္ လူထုရဲ႕ ဘ၀အေမာကို တစံုတရာ ေလ်ာ့ပါး ေပ်ာ္ရႊင္ရျပန္ပါတယ္။

သံခ်ပ္အဖြဲ႔ေတြဟာ သႀကၤန္မတိုင္ခင္ကေန သႀကၤန္ၿပီးတဲ့အထိ အုပ္စုလိုက္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ေနရတာဟာလည္း သိုက္သိုက္၀န္း၀န္းနဲ႔ ၾကည္ႏူးစရာျဖစ္သလို လူငယ္ေတြရဲ႕ စည္းလြတ္၀ါးလြတ္ ေပ်ာ္ပါးမႈကိုလည္း ထိန္းခ်ဳပ္ထား သလို ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ ေထာက္လွမ္းေရး မထူေျပာ၊ ကုန္ေစ်းႏႈန္း မႀကီးျမင့္၊ မီးမျပတ္ ေရမရွား ဆိုတာေတြ ကလည္း သႀကၤန္ကို ပိုမိုလွပေစခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္လည္း ေနာက္ပိုင္းႏွစ္ေတြမွာေတာ့ သံခ်ပ္ၿပိဳင္ပြဲေတြ မရွိေတာ့တာေၾကာင့္ အဲဒီက ရရွိတဲ့ အက်ဳိးေက်းဇူး ေတြ အားလံုး ကင္းမဲ့ခဲ့ရပါတယ္။ ေသခ်ာတဲ့အခ်က္ကေတာ့ လူငယ္ေတြအေနနဲ႔ ေရပက္ခံထြက္တဲ့ အေလ့အထ ကိုပဲ လုပ္ခြင့္ရွိပါေတာ့တယ္။ ဒါက ေျပာင္းလဲသြားတဲ့ အေနအထားတစ္ခုပါ။

အခါတြင္းမွာ အရက္ေသစာ ေသာက္စားတာ မေကာင္းဘူး ဆိုတဲ့ အယူအဆနဲ႔ အၿမဲတမ္း အရက္ ေသာက္သူ ေတြေတာင္ သႀကၤန္ တြင္းမွာ အရက္ မေသာက္ဘဲ ဥပုသ္ ေစာင့္တာ ေတြကို က်ေနာ္တို႔ ငယ္စဥ္ ဘဝ တေလွ်ာက္ ေတြ႔ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ခုအခါမွာေတာ့ သႀကၤန္တြင္း အရက္ ေသာက္သူေတြ မ်ားျပား လာခဲ့ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ လူငယ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ လဲေတာ့ မသိပါဘူး။ အၿမဲတမ္း မေသာက္တဲ့ လူငယ္ ေတြေတာင္ သႀကၤန္ တြင္းမွာ အရက္ ေသာက္ၾက ပါတယ္။ ဒါက တကယ့္ကို လက္ရွိ အေနအထား တစ္ခု ျဖစ္ေနပါတယ္။

သႀကၤန္ေရာက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ ကုန္ေစ်းႏႈန္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား တက္တတ္တာေၾကာင့္ စားေသာက္ကုန္ပစၥည္းေတြ ႀကိဳတင္ဝယ္ယူတတ္တဲ့ အေလ့အထရွိသလို သႀကၤန္တြင္း ကားနဲ႔ ေရပက္ခံထြက္လိုသူေတြကလည္း ဓာတ္ဆီ ႀကိဳတင္စုေဆာင္းတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ဒီေနာက္ပိုင္းႏွစ္ေတြမွာေတာ့ အရက္ကို ႀကိဳတင္စုေဆာင္း သူေတြ တပံုႀကီးရွိလာပါတယ္။ အရက္ဆိုင္ေတြကလည္း သႀကၤန္တြင္းမွာ အရက္ပိုေရာင္းရတယ္၊ ပိုေစ်းေကာင္း ရတယ္ဆိုေတာ့ အေစာႀကီးကတည္းက စုေဆာင္းေနၾကတာပါပဲ။ ဒီေတာ့ ဒီအတိုင္းဆက္ရွိေနဦးမယ္ဆိုရင္ သႀကၤန္ဆိုတာ အရက္ေသာက္ရမယ့္အခ်ိန္လို႔ လူငယ္ေတြရဲ႕စိတ္ထဲမွာ ယူဆလာေလမလားလို႔ ေတြးထင္စရာပါ။

တျဖည္းျဖည္း ေျပာင္းလဲလာတဲ့ သႀကၤန္ဟာ စိတ္အညစ္အေၾကးမ်ားကို မေျပေပ်ာက္ႏိုင္တဲ့အျပင္ ေၾကကြဲ ၀မ္းနည္း မႈေတြ၊ စိုးရိမ္ေသာကမ်ားနဲ႔ ျဖတ္သန္းရမယ့္ အေနအထားေတြ ပိုလာၿပီး လူတိုင္းအတြက္ မဟုတ္ေလ သလားလို႔ ေတြးသူက ေတြးေနၾကပါၿပီ။ အတင္းေစခိုင္းတဲ့ အဓမၼသႀကၤန္၊ အတိတ္နဲ႔မတူတဲ့ အပိတ္သႀကၤန္၊ တခ်ိန္လံုး ေစာင့္ၾကပ္ေနတာကို ခံရတဲ့ အရိပ္သႀကၤန္၊ လာတခါ ပ်က္တလွည့္ ျဖစ္ေနတဲ့ မီးေရာင္မရွိတရွိ ေအာက္က မဟူရာသႀကၤန္ေတြဟာ ယေန႔ မင္းမူေနတဲ့ မဟာသႀကၤန္ ရက္ျမတ္ေတြ ျဖစ္ေနမယ္ ထင္ပါရဲ႕။

“ငု နဲ႔ ပိေတာက္ ေႏြမွာလႈိင္သည္။ စု နဲ႔ ခေမာက္ ေမမွာႏိုင္မည္”ဆိုတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲမတိုင္ခင္ သႀကၤန္မ်ဳိးကို ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ျပည့္တဲ့ ဒီႏွစ္မွာ ျပန္ႀကံဳရျပန္ပါၿပီ။ အခ်ိန္ကာလ ကြာျခားသလို အေျခအေန ေျပာင္းလဲမႈေတြက လည္း တပံုတပင္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ သိၾကားမင္းကေတာ့ သႀကၤန္စာမွာ မင္းမူေနတုန္း။

“ေကာင္းသူကယ္ၿပီး မေကာင္းသူပယ္တယ္”ဆိုတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္အတိုင္း ေခတ္ကို မျပင္လို႔ တာ၀တိ ံက ဘိုးေတာ္ သိၾကားကို “သိၾကားလိမ္”လို႔ ကင္ပြန္းတပ္ခဲ့တဲ့ အတိတ္ေခတ္စာဆိုေတာ္ေတြ ဒီကေန႔ ရွိေနဦးမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သိၾကားမင္းလည္း နာမည္ေတြအမ်ားႀကီး ထပ္ၿပီးရေလမလား ေတြးၾကည့္စရာပါ။     ။
 
Facebook Video Blog
ကာတြန္း
ကာတြန္း
စစ္သည္ေတာ္ စာမ်က္ႏွာ
Ads-for-Cmnat224tg
  • အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္
  • သူ႔အေတြး သူ႔အျမင္

ဒီမိုကရက္တစ္ ယဥ္ေက်းမႈ တည္ေဆာက္ၾကပါစို႔

ျမန္မာျပည္ စာနယ္ဇင္းေလာက အတြက္ အံ့အားသင့္စရာေကာင္းေသာ၊ သို႔ေသာ္ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ သတင္းတပုဒ္ကို ယခုရက္ပိုင္းတြင္ ၾကားလိုက္ရသည္။ ျပည္ပအေျခစိုက္

အျပည့္အစံုသို႔

ဆႏၵမေစာၾကပါႏွင့္

ဧရာဝတီျမစ္ဆံု ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းႀကီးအား သမၼတ ဦးသိန္းစိန္မွ ဆိုင္းငံ့ေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္သည္ ျမန္မာ တမ်ိဳးသားလုံး၏ ညီညြတ္မႈေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္မႈရသည္ဟု ေျပာရပါမည္။

အျပည့္အစံုသို႔

Donate to Irrawaddy

ေငြလဲႏႈန္း

ေအာက္တိုဘာ ၀၆၊ ၂၀၁၁
us ေဒၚလာ = ၈၃၀ က်ပ္
th ဘတ္ = ၂၅.၆ က်ပ္