နာမည္မရွိတဲ့ ရြာကေလး

“အာလူး” သည္ အမည္မရွိေသာ ရြာကေလး၏ ထိပ္တြင္ တည္ရွိသည့္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ တဆုိင္ျဖစ္သည္။ “အာလူး” တြင္ သူထိုင္ေန၏။

အုတ္နီခဲေရာင္ ခပ္ျပစ္ျပစ္ လက္ဖက္ရည္ထဲ က်ေနသည့္ ယင္ေကာင္ကို အဖုအထစ္မ်ားျဖင့္ ၾကမ္းေထာ္ေနေသာ သူ႔လက္ မည္းမည္းမ်ားႏွင့္ ဖယ္ထုတ္ကာ တငံုငံုသည္။ အနည္းငယ္ တိမ္စြဲေနေသာ မ်က္လံုးမ်ားႏွင့္ အလုပ္ဒဏ္ပိခဲ့ေသာေၾကာင့္ ၃၈ ႏွစ္ဆိုသည့္ ရွိရင္းစြဲ သူ႔အသက္ထက္ ပိုႀကီးသေယာင္ ထင္ရသည္။ ယင္ေကာင္မ်ားက ကိုေအာင္တင္စိုး၏ လက္ဖက္ရည္ ခြက္ထဲသို႔ တေကာင္ၿပီး တေကာင္ ခုန္ဆင္းေနသည္။ ကိုေအာင္တင္စိုးကလည္း ယင္ေကာင္မ်ားကို ဖယ္ရင္း၊ လက္ဖက္ရည္ ကို ငံုရင္း သူ႔ခရီးစဥ္ကို ရွင္းျပသည္။

aungtinsoe-01သူျဖတ္ေက်ာ္လာခဲ့သည့္ ခရီးက ကီလိုမီတာ ၁၀၀၀ ခန္႔ ရွိေသာ္လည္း သူ႔ ခရီးစဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဂုဏ္ယူဝင့္ႂကြားျခင္း လံုးဝမရွိ။

ရခုိင္ျပည္နယ္ ရေသ့ေတာင္ႏွင့္ ကရင္ျပည္နယ္ ျမဝတီၿမိဳ႕ တဘက္ကမ္း မဲေဆာက္ၿမိဳ႕က ေတာင္ႏွင့္ေျမာက္၊ ေထာင့္ျဖတ္ပံုစံ။ ေျမပံုေပၚမွာပင္လွ်င္ အလြန္ေဝးကြာလြန္းေသာ ခရီးစဥ္ျဖစ္သည္။ ထိုခရီးကို ကိုေအာင္တင္စိုး ၄ ရက္ၾကာ လာခဲ့ရသည္ဟု ဆိုသည္။

“ဝမ္းမဝေတာ့လည္း သူမ်ားႏုိင္ငံကို လာရတာေပါ့။ ဒုကၡေရာက္မယ္ဆိုတာလည္း သိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီဒုကၡေတြကို ထိုးေဖာက္ ရတာေပါ့ေလ” ဟု ကိုေအာင္တင္စိုးက ေျပာသည္။

နံနက္ ၉ နာရီခြဲအခ်ိန္ “အာလူး” တြင္ စားသံုးသူ မရွိသေလာက္ ျဖစ္ေနၿပီ။ ဒီရြာကေလး အတြက္ကေတာ့ စားပြဲဝိုင္း ၂ ဝိုင္းခန္႔သာဆန္႔ေသာ ၈ ေပ၊ ၁၀ ေပ ခန္႔အက်ယ္ “အာလူး” က အေနေတာ္ ျဖစ္သည္။ ဆုိင္ရွင္အမည္ ကိုအာလူးကို အစြဲျပဳ၍ ဒီလက္ဘက္ရည္ဆုိင္ ေလးကို တရြာလံုး “အာလူး” ဆုိင္ ဟု ေခၚၾကသည္။

ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ ဆုိင္ထဲမွာ လႈပ္ရွားေနသူဟူ၍ ယင္ေကာင္မ်ားႏွင့္ အလုပ္ရႈပ္ေနေသာ ကိုေအာင္တင္စိုးႏွင့္ ကိုအာလူးကေတာ္ မျဖဴစန္းသာရွိသည္။ နက္နက္ေစာေစာ လက္ဖက္ရည္ ေရာင္းၿပီးသြားေသာေၾကာင့္ မျဖဴစန္းတေယာက္ ေန႔လယ္စာအတြက္ ျပင္ဆင္ရင္း၊ ေနသာသျဖင့္ ဆုိင္ေရွ႕တြင္ ထုတ္လွမ္းထားေသာ မီးေသြးခဲမ်ားကို သြားဖြရင္း အလုပ္မ်ားေနျခင္း ျဖစ္သည္။

ရေသ့ေတာင္မွ စစ္ေတြ၊ စစ္ေတြမွ ေတာင္ကုတ္၊ ေတာင္ကုတ္မွ ရန္ကုန္၊ ရန္ကုန္မွ ျမဝတီ။ ရန္ကုန္ကို တခါမွ မေရာက္ဘူးသူ ရခုိင္ တုိင္းရင္းသား ကိုေအာင္တင္စိုး၏ ခရီးစဥ္က မဆံုးေတာ့ဟုပင္ ထင္ရသည္။

“မႏွစ္က ထြက္လာခဲ့တာ။ စစ္ေတြကေန ေတာင္ကုတ္ကို သေဘၤာစီးရတယ္၊ အဲဒီကေန ရန္ကုန္ကို ကားနဲ႔သြားတယ္။ ရန္ကုန္မွာ ၂ ညအိပ္ ကားေစာင့္ၿပီးမွ ျမဝတီကို ကားနဲ႔ ဆက္လာခဲ့တယ္” ဟု သူေျပာသည္။

ျမဝတီမွ မဲေဆာက္သို႔ ကူးလာခဲ့ၿပီး မဲေဆာက္ၿမိဳ႕မွ ၃၅ ကီလိုမီတာ အကြာအေဝးတြင္ ရွိေသာ ဒီရြာကေလးကို ေရာက္ေတာ့မွ သူ႔ခရီးစဥ္ၿပီးဆံုးသည္။ က်ပ္ ၆ ေသာင္း ၇ ေထာင္ ပါလာေသာ ကိုေအာင္တင္စိုး လက္ထဲတြင္ ျမဝတီ ေရာက္သည့္ အခ်ိန္၌ က်ပ္ ၁ ေသာင္း ၂ ေထာင္သာ က်န္ေတာ့၏။ ဒီရြာကေလးတြင္ သူႏွင့္ဘဝတူ၊ သူႏွင့္မသိ မရင္းႏွီးေသာ ရခုိင္တုိင္းရင္သား မ်ားစြာကို ေတြ႕ရသည္။

“က်ေနာ္နဲ႔ အတူ ထြက္လာၾကတာေတာ့ လူ ၃၀ ေက်ာ္ေလာက္ ရွိတယ္။ ေယာက္်ားေတြေကာ၊ မိန္းမေတြေကာ၊ ႀကီးႀကီး ငယ္ငယ္ အစံုပဲ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တေယာက္တည္း ဒီေရာက္တယ္။ သူတို႔ေတာ့ ဘယ္ေရာက္လုိ႔ ဘယ္ေပါက္ေနၾကလဲ မသိဘူး” ဟု သူက ရခုိင္သံ ဝဲဝဲျဖင့္ ရွင္းျပသည္။

aungtinsoe-02မျဖဴစန္း၏ မီးဖိုမွ ပုစြန္ေၾကာ္နံ႔ သင္းပ်ံ႕လာသည္။ ကြမ္းယာ လာဝယ္သူတဦးစ၊ ႏွစ္ဦးစႏွင့္ မုန္႔ပဲသြားရည္စာ လာဝယ္သူ ကေလးငယ္ တဦး၊ ႏွစ္ဦးကို ေစ်းေရာင္းေပးၿပီးေနာက္ ကိုအာလူးက လက္ဖက္ရည္ပန္းကန္မ်ားကို လာသိမ္းသည္။ ေနျမင့္လာသည္ႏွင့္အမွ် ေျမစိုက္ ထရံကာ “အာလူး” ဆုိင္ကေလးတြင္ ပိုတိတ္ဆိတ္လာ၏။ ဆိုင္ကေလးထက္စာလ်င္ ဘုရားစင္က ပိုႀကီးေနသည္ဟု ထင္ရသည္။ ဆိုင္အရွည္ ၈ ေပခန္႔တြင္ ဘုရားစင္က ၄ ေပေက်ာ္ေက်ာ္ခန္႔ ေနရာယူထား၏။ ဘုရားစင္တြင္ လွ်ပ္စစ္မီးႏွင့္ ပန္းေရခ်မ္းတို႔ကိုလည္း ျပည့္စံုစြာ ပူေဇာ္ထားသည္။

တခ်က္တခ်က္ ကိုေအာင္တင္စိုး၏ စကားသံက “အာလူး” ဆိုင္ေဘးရွိ အလုပ္အားေနသည့္ လူငယ္တစု၏ ကာတင္ခံုမွ ျငင္းခံုသံမ်ားကို ေဖာက္ထြင္း ထြက္ေပၚလာသည္။

“သူမ်ားေဒသမွာ ဘယ္သူကေတာ့ ေပ်ာ္မွာလဲဗ်ာ။ ကိုယ့္ေဒသမွာဆို ဘုရားေက်ာင္းကန္ေတြနဲ႔ ေပ်ာ္စရာေတြက အမ်ားႀကီးပဲ။ ပြဲလမ္းသဘင္ေတြလည္း အမ်ားႀကီးပဲေပါ့” ဟု ကိုေအာင္တင္စိုးက ေျပာသည္။

သူတို႔ရြာမွာ ကိုေအာင္တင္စိုးက လယ္ပိုင္ရွင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔လယ္က ထြက္သည့္စပါးက ဝမ္းစာဖူလံုရံုသာ ရွိသည္။ တျခား စရိတ္စကမ်ား အတြက္ မေလာက္င။ သူ႔တြင္ မွီခိုသူ မိခင္၊ ဖခင္ႀကီးႏွင့္ ဇနီးသည္၊ လူမမယ္ ကေလး ၂ ဦးရွိသည္။ လယ္မွ ထြက္ေသာ စပါးက မေသထမင္း (ဟင္းမပါ) အတြက္ ေလာက္ငရံု ရွိေသာေၾကာင့္ ထိုင္းႏုိင္ငံ မဲေဆာက္ဘက္သို႔ ထြက္လာရန္ ဆံုးျဖတ္ လိုက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ကိုေအာင္တင္စိုးက ရွင္းျပသည္။ လယ္အလုပ္မွလြဲ၍ တျခားေသာ အလုပ္လည္း သူမလုပ္တတ္ေၾကာင္း ရြာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတြင္ ေရးတတ္ဖတ္တတ္ရံု စာသင္ခဲ့ရသည့္ သူက ေျပာသည္။

“က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ စပါးကလဲြရင္ ဓနိ နည္းနည္းထြက္တယ္။ က်န္တာေတာ့ ဘာမွ လုပ္စားလို႔မရဘူး။ က်ေနာ္က လယ္ပဲ လုပ္တတ္တယ္” ဟု ကိုေအာင္တင္စိုးက ဆိုသည္။

သူ႔အေရွ႕တြင္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၌ အလုုပ္သြားလုပ္ဖူးသူ တဦး ရြာျပန္လာရာ၌ ၎အျပန္တြင္ လိုက္ပါခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ကိုေအာင္ တင္စိုးက ဆိုသည္။

“သူက ေခၚတာေတာ့မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ့္ဘာသာ လုိက္လာခဲ့တာ” ဟု သူ ေျပာသည္။

ယမန္ႏွစ္က ရြာမွ ထြက္လာခဲ့ၿပီး ယခုႏွစ္ မိသားစုကိုပါ ေခၚယူခဲ့သည္။ သားအႀကီးက ၅ ႏွစ္ခန္႔၊ သားအငယ္က ၃ ႏွစ္ခန္႔သာ ရွိေသးသည္။ သားႀကီးက ေက်ာင္းထားရမည့္ အရြယ္ ေရာက္ၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ရေသ့ေတာင္တြင္ ေက်ာင္း ျပန္ထား လိုသည္ဟု ကိုေအာင္တင္စိုးက ဆိုသည္။

“တမိုးေလာက္ လုပ္ၿပီးရင္ေတာ့ သူတို႔ကို ျပန္ခုိင္းၿပီး က်ေနာ္က ဒီထက္ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ ရွာလုပ္မလားလို႔” ဟု သူက မေရမရာ ေျပာသည္။

ျမန္မာျပည္တြင္းမွ လူမ်ား အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံမ်ားသို႔ နယ္စပ္မွ တရားမဝင္ျဖတ္ေက်ာ္ဝင္ေရာက္ အလုပ္လုပ္ၾကသည္မွ ၁၀ စုႏွစ္ တခုမကရွိၿပီ။ သို႔ေသာ္ ယခုႏွစ္ပိုင္းတြင္ ပိုမ်ားလာသည္ဟု သိရသည္။ မၾကာေသးခင္က ၾကားသိရေသာ သတင္းမ်ားအရ ရခုိင္ျပည္နယ္အတြင္း ဆန္ျပတ္လပ္မႈ ႀကံဳေတြ႕ေနရၿပီး စားနပ္ရိကၡာ အခက္အခဲ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ေဒသခံမ်ား အစုလိုက္ အၿပံဳလိုက္ ေဒသရင္းကိုစြန္႔ခြာသြားၾကသည္ဟု ဆိုသည္။ ထိုသို႔ ထြက္ခြာသြားသည္မွာ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕နယ္ ေရႊညိဳမ ေက်းရြာ တရြာတည္းပင္ ၁၁၆ ဦးရွိၿပီဟု ေဒသခံ ဆရာေတာ္တပါးက မိန္႔ၾကားခဲ့သည္။

ရခုိင္ျပည္သို႔ ယခင္ႏွစ္က ဝင္ေရာက္တုိက္ခတ္ခဲ့ေသာ ဂီရိ ဆုိင္ကလုန္း မုန္တုိင္းေၾကာင့္ တာတမံမ်ား ပ်က္စီးရသည္၊ တခ်ိဳ႕ လယ္ထဲတြင္ ဆားငန္ရည္မ်ားဝင္ကာ လယ္မ်ား စိုက္ပ်ိဳးရန္ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့သည္ အေနအထား ႀကံဳၾကရသည္။ တခ်ိဳ႕မွာ မုန္တုိင္းေၾကာင့္ အိမ္ေျခ ယာမဲ့ဘဝျဖင့္ ပိုင္ဆိုင္ေသာ လယ္ယာမ်ားကို ျပန္မစိုက္ႏုိင္သည့္ အေနအထား ျဖစ္ၾကရသည္။

ရခုိင္ေဒသသာမကဘဲ ပဲခူးတုိင္းအတြင္းမွ ေက်းရြာမ်ား၊ အညာေဒသမွ ေက်းရြာမ်ားတြင္လည္း စိုက္ခင္းမ်ား ရာသီဥတုေၾကာင့္ ပ်က္စီးျခင္း၊ မ်ိဳးစပါးဖိုးမတတ္ႏိုင္ျခင္း၊ အစိုးရေခ်းငွားသည့္ အမေတာ္ေၾကးျဖင့္ စိုက္ပ်ိဳးေရး ျပန္လည္စတင္ရန္ မတတ္ႏုိင္ျခင္း စသည့္ အခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္ ေဒသခံမ်ား အစုလုိက္ အၿပံဳလိုက္ ထုိင္းႏိုင္ငံ၊ မေလးရွားႏုိင္ငံမ်ားသို႔ နယ္စပ္မွ တရားမဝင္ ျဖတ္ေက်ာ္ ဝင္ေရာက္ၾကျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သတင္းမ်ားအရ သိရသည္။

ထို႔အျပင္ ရွမ္းေတာင္တန္း ေဒသ လက္ဖက္စိုက္ ေတာင္သူမ်ားမွာ အာဏာပိုင္မ်ား၏ ေစ်းႏွိမ္ဝယ္ယူမႈ၊ ေဒသတြင္း တိုက္ပြဲမ်ား စသည့္ အခက္အခဲ မ်ိဳးစံု ႀကံဳေတြ႕ေနၾကရေသာေၾကာင့္ ေစ်းကြက္ပ်က္ၿပီး နီးစပ္ရာ တရုတ္ျပည္သို႔ အစုလိုက္ အၿပံဳလုိက္ ဝင္ေရာက္ သြားၾကေၾကာင္း တအာင္း (ပေလာင္) အလုပ္သမားအဖြဲ႕တဖြဲ႕က မေန႔ တေန႔ကမွ ေၾကညာခ်က္ တေစာင္ ထုတ္ျပန္ထားသည္။

“အာလူး” လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ကေလး ေဘးမွာ ကိုေအာင္တင္စုိးတို႔ ေနသည့္ တဲတန္းလ်ားကေလး ရွိသည္။ မိသားစု တစုအတြက္ တခန္းကို ၁၂၀ ဘတ္ (က်ပ္ ၄၀၀၀ ခန္႔) ေပးရသည္။ မိသားစုတစု ေျခဆန္႔အိပ္သာရံု အခန္း တခန္းပါသည္။ ထိုအခန္းကို နံရံတခ်ပ္ျခားထားၿပီး အေရွ႕တြင္ ဧည့္ခန္းဟုလည္း ဆိုႏိုင္၊ မီးဖိုခန္းအျဖစ္ပါ တၿပိဳင္နက္ အသံုးျပဳသည့္ ၄ ေပ၊ ၆ ေပခန္႔အက်ယ္၊ လူတေယာက္ အရပ္မလြတ္သည့္ အခန္းကေလး တခန္းရွိသည္။

ပ်ဥ္အေဟာင္းမ်ား ခင္းကာ ထရံကာထားသည္။ မီးဖိုအျဖစ္ အသံုးျပဳခိ်န္တြင္ ကဲလားကို ဖြင့္ထားႏုိင္သည္။ ကဲလားကေတာ့ ဆာလာအိတ္ေဟာင္းကို ဝါးကြပ္၍ အဆင္္ေျပသလို ျပဳလုပ္ထားၾကသည္။ တခန္းႏွင့္ တခန္းေတာ့ မတူၾက။ ထမင္း ဟင္း ခ်က္ျပဳတ္ရန္ ထင္းမီးဖို၊ အိုးခြက္ ပန္းကန္မ်ား ခ်ထားသျဖင့္ ထိုေနရာတြင္ လူႀကီး ၂ ေယာက္ က်ပ္က်ပ္တည္းတည္း ထုိင္သာရံုသာရွိသည္။

အမိုးနိမ့္ေသာေၾကာင့္ ၾကပ္ခိုးမ်ားျဖင့္ နီးကပ္စြာ ေနရသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနသည္။ ဟင္းက်န္ ေအာက္သိုးသိုးအနံ႔ႏွင့္ ၾကပ္ခိုးနံ႔ ေရာယွက္ေနေသာ  အခန္း ၁၀ ခန္းခန္႔ကို ဆက္ထားသည့္ တန္းလ်ား ျဖစ္သည္။ ထိုတန္းလ်ားေတြမွာ ေနသူအားလံုး ရခုိင္တိုင္းရင္းသား ခ်ည္းသာ ျဖစ္သည္။

ရခုိင္ေဒသမွ ထိုင္းႏွင့္ မေလးရွားသို႔ တရားမဝင္ ဝင္ေရာက္သူမ်ားစြာ ရွိသည္။ အေရအတြက္ေတာ့ အတိအက် မသိရ။ သိန္းႏွင့္ ခ်ီ၍ ရွိႏုိင္သည္။

ထိုေဒသကို သူတို႔အားလံုးက ကုလားစုဟု အလြယ္ေခၚၾက၏။ အိႏၵိယေသြးေႏွာေသာ ထုိင္းသူေဌးပိုင္ ေျမျဖစ္ေသာေၾကာင့္ဟု သိရသည္။ ထိုေနရာကို ဘယ္သူက ဘယ္လိုစေရာက္လာသလဲ ေသခ်ာမသိ။ တျဖည္းျဖည္းတေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စ မွသည္ မိသားစုမ်ား၊ အစုအဖြဲ႕မ်ား ေရာက္လာၾကၿပီး ယခုအခါ အိမ္ေျခ ၃၀၀ ခန္႔ရွိသည့္ ရြာကေလး၊ ရပ္ကြက္ကေလး သဖြယ္ ျဖစ္ေနသည္။ တခ်ိဳ႕လည္း အိမ္ေဆာက္ေနၾကသည္။ အိမ္မည္ကာ မတၱျဖစ္သည္။ ေျမငွားခအျဖစ္ သူေဌးကို တလ ဘတ္ ၂၀၀ (က်ပ္ ၅၅၀၀ ခန္႔) ေပးရသည္။ အားလံုးကေတာ့ လက္လုပ္လက္စား က်ပန္း အလုပ္သမားမ်ားသာ။

ျမန္မာျပည္တြင္းတြင္ လယ္ပိုင္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း အခုေတာ့ သူတို႔ သူမ်ားယာခင္းထဲတြင္ အခစား လုပ္ကိုင္ေနၾကရသည္။ သူတို႔၏ အဓိကအလုပ္က “ေလႊ႕” ျဖတ္သည့္ အလုပ္ျဖစ္သည္။ ေလႊ႕ ဆိုသည္က ထုိင္းအေခၚ မုန္ညင္းထုပ္တမ်ိဳးျဖစ္၏။ မဲေဆာက္ႏွင့္ အနီးဝန္းက်င္တြင္ အစိုက္မ်ားသည္။ ထို မုန္ညင္းထုပ္မ်ားကို ကားမ်ားျဖင့္တင္ကာ ခ်င္းမုိင္၊ ဘန္ေကာက္ စသည္ျဖင့္ တင္ပို႔ၾကသည္။

“မေန႔ညကေတာ့ ဘတ္ ၁၄၀ ရတယ္။ ဒီေန႔ေတာ့ အလုပ္မရွိဘူး” ဟု ကိုေအာင္တင္စိုးက ေျပာသည္။

aungtinsoe-03သူတို႔၏ လုပ္ခက ပံုမွန္မရွိသလို၊ သူတို႔အလုပ္ကလည္း ပံုမွန္မရွိ။ အလုပ္ရွိသည့္ေန႔တြင္ သူတို႔အေခၚ ဝဏၰ (ျမန္မာျပည္သား အလုပ္သမားေခါင္း) က နံနက္ ၄ နာရီခန္႔ လာႏႈိးသည္။ ထိုအခါ က်န္းမာသန္စြမ္းသူ၊ အလုပ္လိုခ်င္သူက ထလိုက္သြားရံု ျဖစ္သည္။ မလုိက္လိုက မလိုက္ဘဲ ေနႏုိင္သည္။ မလိုက္လ်င္ ေငြမရ။ အလြန္ပင္ပမ္းေသာေၾကာင့္ အလုပ္ရွိသည့္တိုင္ ေန႔တုိင္း မလိုက္ႏိုင္ဟု က်ပန္းအလုပ္သမား ရခိုင္လူငယ္တဦးက ရွင္းျပသည္။

သူတို႔တြင္ ဘတ္ ဟုေခၚေသာ အလုပ္သမားကတ္မရွိ၊ ဘာေထာက္ခံခ်က္မွလည္းမရွိ။ သူတို႔တြင္ သူေဌး အပိုင္လည္း မရွိေသာေၾကာင့္ ဘတ္လုပ္၍လည္း မရႏုိင္။ သူတို႔ကို အလုပ္ေပးရန္လာေခၚသည့္ သူေဌးက သူတို႔အတြက္ ထိုေန႔အဖို႔ သူေဌးျဖစ္သည္။ ထိုနယ္ေျမရွိ ရဲမ်ားကိုပိုင္ေသာ (တနည္းအားျဖင့္ ရဲမ်ားျဖင့္ ေပါင္းထားေသာ) သူေဌးမ်ားေၾကာင့္ သူတို႔ အလုပ္ခြင္အတြင္း အဖမ္းခံရမွာကိုေတာ့ ေၾကာက္စရာမလို၊ သို႔ေသာ္ လုပ္ခကေတာ့ သူေဌး ေပးသေလာက္သာ။

“တခ်ိဳ႕ရက္ေတြ ဘတ္ ၇၀၊ ၈၀၊ ၉၀ (၂၅၀၀ က်ပ္ ဝန္းက်င္) ေပါ့။ တခ်ိဳ႕ရက္ေတာ့ ၁၂၀၊ ၁၄၀ (၃၄၀၀ က်ပ္ ခန္႔) ေလာက္ ရတတ္ ပါတယ္။ အဲဒီလိုရက္က ရွားတယ္” ဟု ကိုေအာင္တင္စိုးက ရွင္းျပသည္။ တကယ္က အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ ရသင့္ရထုိက္သည့္ လုပ္ခေငြမွာ ၁၆၂ ဘတ္ (၄၆၀၀ က်ပ္ ခန္႔)  ျဖစ္သည္။

က်ဥ္းေျမာင္းလွသည့္ အိမ္ကေလးမ်ားမွာ သူတို႔အတြက္ အိပ္ရံုသက္သက္သာ ျဖစ္သည္။ ကေလး၊ လူႀကီး အားလံုး မိုးမရြာသည့္ ေန႔မ်ားတြင္ က်ဥ္းေျမာင္းလြန္းလွသည့္ သူတို႔၏ အိမ္ကေလးမ်ားထဲတြင္ မေနၾက။ အိမ္အျပင္၊ အိမ္ေရွ႕ ေျမတလင္းတြင္သာ ေနၾကသည္။ ကိုအာလူး လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ ကေတာ့ သူတို႔အတြက္ တိုတိုထြာထြာ ပစၥည္းကေလးမ်ား ဝယ္ယူႏုိင္သည့္ ေရွာ့ပင္းေမာလ္ ဆိုလည္း ဟုတ္၊ အပန္းေျဖရိပ္သာ ဆိုလည္း ဟုတ္သည္။ ဆိုင္ေဘး နံရံကပ္လ်က္တြင္ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ အလုပ္ခြင္ မဝင္သည့္ လူငယ္ လူႀကီးတစု ဇယ္ေတာက္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ဆုိင္ရွင္ကေတာ္ မျဖဴစန္းထံတြင္ ဘတ္ အနည္းငယ္ ေခ်းႏိုင္ ေသာေၾကာင့္ “အာလူး” ကို ဘဏ္တခုဟုလည္း ဆုိႏုိင္သည္။

ကိုအာလူးလည္း ယခင္က ေလႊ႕ျဖတ္ခဲ့ဖူးေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ သူက ထိုင္းႏုိင္ငံသို႔ ေရာက္သည္မွာ ၉ ႏွစ္ခန္႔ရွိၿပီ။ သူ႔ ဇနီး မျဖဴစန္းတို႔ မိဘမ်ားက ျမဝတီ - မဲေဆာက္ကူးလူး ကုန္သြယ္သူမ်ား ျဖစ္သည္။ အလုပ္မ်ိဳးစံု လုပ္ခဲ့ဖူးေသာ ကိုအာလူးမွာ ေငြေၾကးစုေဆာင္း၍ ထိုေဒသေလး၌ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ကေလး ဖြင့္ျဖစ္သည္။ ဖြင့္စက ထုိင္းရဲ၏ ေႏွာင့္ယွက္မႈ ခံရဖူးေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္း အဆင္ေျပသြားသည္ဟု သူက ေျပာသည္။

“တေန႔ကို ဘတ္ ၁ ေထာင္ဖိုးေလာက္ေတာ့ ေရာင္းရပါတယ္။ အျမတ္က ၁၄၀ ေလာက္ေတာ့ က်န္တာေပါ့။ ကိုယ္ပိုင္ အလုပ္ဆိုေတာ့ စိတ္ခ်မ္းသာပါတယ္” ဟု ကိုအာလူးက ဆိုသည္။ ထိုေနရာကေလးတြင္ ကိုအာလူးက စိတ္ေကာ လူပါ အခ်မ္းသာဆံုး လူတဦး ျဖစ္ဟန္တူသည္။

ေလႊ႕ျဖတ္သည့္ အလုပ္မွာ အလြန္ပင္ပမ္းေၾကာင္း၊ ေလႊ႕ေတာင္းႀကီးမ်ားမွာ မိမိကိုယ္အေလးခ်ိန္ထက္ ၂ ဆခန္႔ေလးေၾကာင္း၊ တရက္ အလုပ္လုပ္ၿပီးလွ်င္ တရက္ခန္႔ ျပန္နားမွသာ ေနာက္ေန႔ ျပန္ အလုပ္လုပ္ႏုိင္ေၾကာင္း ကိုအာလူးက ေျပာသည္။

ထိုေနရာကေလးတြင္ ရခုိင္မိသားစု ၅၀ ခန္႔ ေတြ႕ရသည္။ ပဲခူးတုိင္း ျမစ္က်ိဳး၊ သူရဲသမိန္၊ ေဝါ ဘက္က လူမ်ားလည္း ရွိသည္။ တခ်ိဳ႕ မိသားစုဝင္ ၉ ဦး၊ ၁၀ ဦးခန႔္ပင္ရွိသည္။ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေက်ာက္ေတာ္ဘက္မွ အဘိုးအို၊ အဘြားအို လင္မယားကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။ အဘိုးအိုမွာ ေနမေကာင္းေသာေၾကာင့္ အလုပ္မဆင္းႏုိင္သည္မွာ ၃ ရက္ခန္႔ရွိၿပီ။ သို႔ေသာ္ သူတို႔သား လူငယ္တေယာက္ ရွိေသာေၾကာင့္ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ အနည္းငယ္ အဆင္ေျပသည္ဟု ဆိုသည္။

“ဒီမွာကေတာ့ အသက္ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္ ရွိၿပီဆိုရင္ အလုပ္ခိုင္းၾကၿပီ။ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမား ေတြရဲ႕ သားသမီးေတြ အတြက္ ဖြင့္ထားတဲ့ ေက်ာင္းက ၃၃ ကီလိုမီတာမွာ ရွိတယ္၊ ေက်ာင္းကားႀကိဳေပးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကေလး ငယ္ေတြပဲ တက္ၾကတယ္။ အႀကီးေတြကေတာ့ ေလႊ႕လိုက္ျဖတ္ရင္ ပိုက္ဆံရလို႔ ေက်ာင္းကို အျဖစ္ပဲ တက္ေတာ့တယ္” ဟု ထိုေဒသ တဝုိက္တြင္ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားအေရး ေဆာင္ရြက္ေပးေနသည့္ ကိုမိုးႀကိဳးက ေျပာျပသည္။

ကိုမိုးႀကိဳးက ထိုင္း ေရွ႕ေနမ်ားေကာင္စီ ဥပေဒ အေထာက္အကူျပဳဌာန (LLC) ၏ ကြန္ရက္ႏွင့္ ပူးေပါင္းကာ အလုပ္သမားမ်ား အေရး ေဆာင္ရြက္ေနသူ ျဖစ္သည္။ ထုိင္းႏုိင္ငံ၏ ဥပေဒကို သင္ယူထားသူ လည္းျဖစ္သည္။

“ဒီက အလုပ္သမားေတြက အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ လုပ္ခအနည္းဆံုး လို႔ေတာင္ ေျပာႏုိင္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔က အတတ္ႏုိင္ဆံုး ပညာေပးပါတယ္။ တရက္လုပ္ခ ၁၆၂ ဘတ္ ရရမယ္ ဆိုတာ အၿမဲေျပာတယ္။ ဒါေပမယ့္ အလုပ္လိုခ်င္တဲ့ သူေတြက ၁၀ ဘတ္ေလွ်ာ့ယူပါ့မယ္၊ အလုပ္ေပးပါ ဆိုတာမ်ိဳး ေစ်းျဖတ္တာေတြ ရွိေတာ့ ပညာေပးရတာ ဘာမွ မထိ ေရာက္ဘူး” ဟု ကိုမိုးႀကိဳးက ရွင္းျပသည္။

ထိုေဒသသည္ ထုိင္း - ျမန္မာနယ္စပ္ အုန္းဖ်န္ ဒုကၡသည္စခန္းႏွင့္ နီးေသာေၾကာင့္ ဒုကၡသည္စခန္းတြင္းမွ ထြက္လာၿပီး ေစ်းေပါေပါျဖင့္ အလုပ္ေတာင္းသူမ်ား မ်ားျပားသည္ဟု သူက ဆိုသည္။

သံုးဆယ့္ငါး ဟု အလြယ္တကူေခၚသည့္ ကိုေအာင္တင္စိုးတို႔ ေနရာကေလး၏ အေနာက္ဘက္တြင္ ႏွင္းဆီစိုက္ခင္းမ်ားကို  တေမွ်ာ္တေခၚေတြ႕ရသည္။

“က်ေနာ့္ ညီနဲ႔ ခယ္မက အဲဒီမွာ အလုပ္လုပ္တယ္” ဟု ကိုေအာင္တင္စိုးက ႏွင္းဆီခင္းဘက္ လက္ညိႇဳးညႊန္ရင္း ေျပာျပသည္။ သူ ထြက္လာခဲ့ၿပီးေနာက္တြင္ ဇနီး၊ သားမ်ားသာမက တျခားေသာ ညီမ်ား၊ အစ္မမ်ား၊ ခယ္မမ်ားပါ ထုိင္းႏုိင္ငံသို႔ တရားမဝင္ ထြက္လာၾကသည္။ တခ်ိဳ႕က ကိုေအာင္တင္စိုးႏွင့္ အနီးတဝိုက္တြင္ ရွိၾကေသာ္လည္း တခ်ိဳ႕ ဘယ္ေရာက္လို႔ဘယ္ေပါက္မွန္း မသိၾကဟု သူက ဆိုသည္။

ႏွင္းဆီစိုက္ ေတာင္သူမ်ားကေတာ့ သူေဌးပံုမွန္ရွိသူဟု ဆိုရမည္။ သူတို႔က မနက္ ၇ နာရီခန္႔ ႏွင္းဆီခင္းထဲဆင္း အပြင့္မ်ားျဖတ္၊ မလိုအပ္သည့္ ကိုင္းမ်ားရွင္း၊ ေန႔လယ္ ၁၂ နာရီတြင္ ထမင္းစားဆင္း၊ ၁ နာရီတြင္ အခင္းထဲျပန္ဝင္၊ အမ်ိဳးသားမ်ားက ၂ ရက္ ၁ ခါ ပိုးသတ္ေဆး ျဖန္းရသည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကေတာ့ ပန္းျဖတ္၊ ကိုင္းျဖတ္သည့္အလုပ္ကိုသာ လုပ္ရသည္။

သနပ္ခါး အေဖြးသားလိမ္းထားသည့္ အသက္ ၂၁ ႏွစ္အရြယ္၊ ကေလးတေယာက္မိခင္ ကိုေအာင္တင္စိုး၏ ခယ္မျဖစ္သူက ႏွင္းဆီနီ တပြင့္ကို ခ်ိဳးယူကာ ေခါင္းထက္တြင္ ပန္လိုက္သည္။ သူက ထုိေဒသသို႔ ေရာက္သည္မွာ ၃ လခန္႔သာ ရွိေသးသည္။

“သူေဌးက အပြင့္ငံုငံုေလးေတြပဲယူတာေလ။ အလယ္မွာ ဝတ္ဆံေတြျမင္ေနရတဲ့၊ အခုလို အာေနတဲ့အပြင့္ေတြဆို က်မတို႔ ခူးခြင့္ ရွိတယ္။ က်မက ႏွင္းဆီပန္းႀကိဳက္တယ္” ဟု သူကေျပာသည္။

ႏွင္းဆီခင္းထဲတြင္ ေက်းလက္ျမန္မာသီခ်င္းသံ ပ်ံ႕လြင့္ေနသည္။ ႏွင္းဆီခင္းထဲက ျမန္မာအလုပ္သမားေခါင္း (ဝဏၰ) က သူ႔ လက္ကိုင္ဖုန္းျဖင့္ ဖြင့္ေပးထားျခင္း ျဖစ္သည္။

ႏွင္းဆီခင္းထဲတြင္ အလုပ္လုပ္သူမ်ားက တေန႔ ဘတ္ ၉၀ ရသည္။ အလုပ္သမားေခါင္းကေတာ့ ၁၁၀ ရသည္။ ေနမေကာင္းသျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ လူမႈေရးကိစၥျဖင့္လည္းေကာင္း နားသူက ေငြမရ။

“တခ်ိဳ႕က ဒီႏွင္းဆီခင္းကို ေရာက္လာရင္ ေမႊးႀကိဳင္ေနတာပဲတဲ့။ က်ေနာ္ကေတာ့ ဘာနံ႔မွ မရဘူး။ အဲဒီလိုုပဲ ပိုးသတ္ေဆး နံ႔လည္း နံတယ္ မထင္ေတာ့ဘူး” ဟု ႏွင္းဆီကိုင္းျဖတ္ေနသည့္ အလုပ္သမားႀကီး တဦးက ေျပာသည္။

ႏွင္းဆီခင္း အလုပ္သမားႀကီး ဦးျမင့္စိုး၏ ေျမးမကေလး “ျမင့္ျမတ္ကဆုန္ေျမဝသုန္” ဆုိသူ၏ အသက္ ၃ ႏွစ္ျပည့္သည့္ ေမြးေန႔ပြဲ ဆင္ႏႊဲေနသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။ ျမန္မာ ေက်းလက္သီခ်င္းတပုဒ္ကို ႏွင္းဆီခင္းၾကားက ဦးျမင့္စိုးမိသားစု ေနထုိင္ရာ တဲကေလးတြင္ က်ယ္ေလာင္စြာ ဖြင့္ထားသည္။ လာသည့္ ဧည့္သည္မ်ားကို ေကၽြးသည့္ ဆီခပ္နည္းနည္း၊ အသားတုျဖင့္ ေၾကာ္ထားေသာ ေခါက္ဆြဲေၾကာ္၊ အနီေရာင္ အေအးတမ်ိဳးတို႔ေပၚတြင္ ယင္ေကာင္မ်ား အံုခဲေနသည္။
ေျမးမေလး၏ ေမြးေန႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေန႔တဝက္ အလုပ္မဆင္းသည့္ ပဲခူးတုိင္း ျမစ္က်ိဳးသား ဦးျမင့္စိုးမွာ ေန႔တဝက္ လုုပ္အားခ ျဖတ္ေတာက္ ခံရမည္ျဖစ္သည္။

ႏွင္းဆီ အနီ၊ အဝါ၊ ပန္းေရာင္ တေမွ်ာ္တေခၚ အခင္းၾကားထဲတြင္ တလႈပ္လႈပ္ႏွင့္ အလုပ္လုပ္ေနၾကသည့္ အလုပ္သမား ၁၅ ဦးထက္မနည္းကို ေတြ႕ရသည္။ ကိုင္းျဖတ္ထားသည့္ ႏွင္းဆီမ်ားကို တဦးက ထမ္းသြားၿပီး တေနရာတြင္ခ်ထားသည္။ ႏွင္းဆီန႔ံက ေမႊးထံု သင္းပ်ံ႕ေန၏။ တေနရာတြင္ ေတာင္းတေတာင္းထဲ၌ ရိုးတံမပါသည့္ ႏွင္းဆီထိပ္ဖူး အေႂကြမ်ားကို ေတြ႕ရသည္။

ႏွင္းဆီစည္းမ်ားကို ေနရာခ်ေနသူ တဦးက “အဲဒါသူတို႔က ေရေမႊးတို႔၊ အေမႊးဆီတို႔ လုပ္မွာလို႔ ေျပာတာပဲ” ဟု ရွင္းျပသည္။

aungtinsoe-04ႏွင္းဆီတပြင့္ကို ၁၀ ဘတ္မွ ဘတ္ ၅၀ အထိ တန္ေၾကးရွိသည္ ဆိုျခင္းကိုေတာ့ သူတို႔ အားလံုး မသိၾက။ ေမးၾကည့္လိုက္သမွ် ႏွင္းဆီတပြင့္ ဘယ္ေလာက္ရွိေနမွန္း “မသိဘူး” ဟုသာ ဆိုၾကသည္။ ႏွင္းဆီခင္းတြင္ အလုပ္လုပ္ေနၾကသူမ်ားထဲတြင္လည္း ရခုိင္တုိင္းရင္းသား ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ေတြ႕ရသည္။ သူတို႔ကေတာ့ ႏွင္းဆီခင္းထဲတြင္ပင္ တဲထိုးကာ ေနထိုင္ၾကသည္။ အမ်ား စုမွာ ႏွင္းဆီခင္းထဲမွ ျပင္ပကမၻာသို႔ မေရာက္ဖူးၾက။ ဘတ္လည္း မရွိၾကေပ။

“တရုတ္ထက္၊ ဗီယက္နမ္ထက္၊ ကေမၻာဒီးယားထက္ ျမန္မာအလုပ္သမားေတြက ေစ်းေပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ တရားဝင္ အေထာက္အထားလည္း ေပးစရာမလိုဘူး။ အေထာက္အထား မရွိတဲ့အတြက္ ႀကိဳက္သလို အႏိုင္က်င့္လို႔ရတယ္” ဟု ကိုမိုးႀကိဳးက ေျပာသည္။

ကိုေအာင္တင္စိုးတို႔ အိမ္စုကေလးႏွင့္ ႏွင္းဆီခင္းမ်ားၾကားတြင္ ေျမစိုက္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း တေက်ာင္းရွိသည္။ ျမန္မာ ဆရာေတာ္ ေက်ာင္းထုိင္သည္။ ထုိင္းသူေဌးက ျမန္မာမ်ားအတြက္ ကိုးကြယ္ရန္ ပင့္ေဆာင္ထားေပးျခင္း ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္က ငယ္ျဖဴ၊ သံဃာဗီဇာ သြားေလွ်ာက္ေနေသာေၾကာင့္ မေတြ႕ခဲ့ရ။ ဆရာေတာ္၏ အစ္ကို ေတာ္စပ္သူ ေတာထြက္ဘုန္းႀကီး ဦးဇနဝကိုေတြ႕ရသည္။ ထိုရြာကေလးအတြက္ ဗုဒၶဘာသာ ထံုးတမ္းစဥ္လာႏွင့္အညီ သာေရး နာေရး ကိစၥမ်ား ေဆာင္ရြက္ေပးရန္၊ သာသနာျပဳရန္ ေက်ာင္းထုိင္ေနျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆရာေတာ္က မိန္႔သည္။

ကိုမိုးႀကိဳးက “ဒီ ၃၅ ကေန မဲေဆာက္ဆင္းရင္ ဂိတ္ ၅ ဂိတ္ေလာက္ျဖတ္ရတယ္။ ဂိတ္ ၁ ဂိတ္ကို အလုပ္သမား လက္မွတ္ ရွိရွိ မရွိရွိ ဘတ္ ၁၀၀ စီ ေပးရတယ္။ ျပန္ရင္လည္း ေပးရတယ္။ ဘတ္ ၁၀၀၀ မရွိဘဲ မဲေဆာက္ဆင္းဖို႔ မလြယ္ဘူး။ ေနထိုင္ မေကာင္းလို႔ ေဆးခန္းသြားဖို႔ကအစ ခက္ခဲတယ္” ဟု သူက ရွင္းျပသည္။

ယခု ေနာက္ပိုင္းတြင္ ျမန္မာအလုပ္သမားအေရး ေဆာင္ရြက္သူမ်ား၊ ထုိင္း ေရွ႕ေနမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္သူမ်ား ရွိလာ ေသာေၾကာင့္ အလုပ္သမားခ ေခါင္းပံုျဖတ္ရံုသာ ရွိေတာ့ေသာ္လည္း ယခင္ ၅ ႏွစ္ေက်ာ္ခန္႔က ထိုေဒသတြင္ အလုပ္သမားကို ခိုင္းေစၿပီး လုပ္ခ မေပးခ်င္ေသာေၾကာင့္ သတ္ျဖတ္မႈမ်ား ရွိခဲ့သည္ဟု ကိုမိုးႀကိဳးက ေျပာသည္။

“အရင္က ဒီေနရာမွာ က်ည္တေတာင့္ကို ၆ ဘတ္၊ အခုေတာ့ ၁၀ ဘတ္ ဆိုၿပီး ေျပာစမွတ္တြင္တယ္။ အခု လုပ္ခ မေပးခ်င္လို႔ သတ္တာမ်ိဳး မရွိေတာ့ေပမယ့္ လုုပ္အားခ ေခါင္းပံုျဖတ္တာေတာ့ ရွိေနတုန္းပဲ” ဟု သူက ဆိုသည္။

ကိုေအာင္တင္စိုး ေနထုိင္သည့္ ကုလားစုေခၚ သံုးဆယ့္ငါး ဆိုသည့္ ေနရာကေလးက ဥပမာ တခုသာျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ေသာ အစုကေလးေပါင္း မ်ားစြာ ရွိသည္၊ လူအေရအတြက္အားျဖင့္ ေသာင္းႏွင့္ခ်ီရွိသည္ဟု ကိုမိုးႀကိဳးက ေျပာသည္။

ညေနေစာင္း ၃ နာရီခြဲခန္႔တြင္ေတာ့ ကိုေအာင္တင္စိုးတို႔ တဲတန္းလ်ားတြင္ မီးခိုး တလူလူ အူထြက္လာသည္။ ကိုေအာင္ တင္စိုး၏ ဇနီး မေအးတင္ဦးက ၾကက္သားဟင္းကို ငရုပ္သီးစပ္စပ္ ရခုိင္ခ်က္ ခ်က္ေနသည္ဟု ဆို၏။ ဆာလာအိတ္ႏွင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ ဝါးကဲလားကို လွပ္ထားသည္။ ဟိုမွ ဒီမွ ေကာက္ထားသည့္ ထင္း အစိုမ်ားျဖင့္ မီးထိုးထားေသာေၾကာင့္ မီးခိုးေငြ႕မ်ား အူထြက္ လာသည္။ ေဘးအိမ္က ရခိုင္တုိင္းရင္းသူတဦးက ငါးခူဟင္း ခ်က္ေနသည္၊ တအိမ္ကေတာ့ ဗူးညြန္႔ေၾကာ္ခ်က္ ခ်က္ေနသည္။

ကိုေအာင္တင္စိုး၏ သားႏွစ္ေယာက္အပါအဝင္ ရွိသမွ် ကေလးအားလံုးကေတာ့ အေရွ႕ ေျမတလင္းတြင္ ကစားနည္း ေပါင္းစံုေအာင္ ကစားေနၾကသည္။ တနယ္ တေၾကးဆီမွ လာၾကေသာ ကေလးအားလံုး ထိုေနရာတြင္ တေပါင္းတစည္းတည္း ျဖစ္သြားၿပီး ကစားနည္း တမိ်ဳးစီကို အတူတူ ကစားေနၾကသည္။ ေဒသမတူေသာ အရပ္မွလာသည့္ ကေလးမ်ား အားလံုးတြင္ တူညီသည့္အခ်က္မွာ ညစ္ေထးေထး အသားအေရာင္တြင္ ေဟာင္းႏြမ္းေသာ အဝတ္မ်ား ဝတ္ထားၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

“ဒီေရာက္ေတာ့လည္း အားလံုးက ရပ္ေဆြရပ္မ်ိဳးခ်ည္းပဲေပါ့။ ဗမာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ရခိုင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ေလ” ဟု ကိုေအာင္တင္စိုးက ဆိုသည္။

ထိုအခ်ိန္မွာ ကိုအာလူး၏ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကေလးတြင္ အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ အပန္းေျဖခိ်န္ျဖစ္သည္။ ဆုိင္ကေလး ထဲတြင္ ျမန္မာ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ သီခ်င္းသံ ထြက္ေပၚေနသည္။ ေလႊ႕ျဖတ္ရာမွ ျပန္လာခါစ ရခုိင္လူငယ္ တဦးက လက္ဖက္ရည္ တခြက္ကို ဇိမ္ခံေသာက္ရင္း ေဆးေပါ့လိပ္ဖြာေနသည္။ အမ်ိဳးသမီးငယ္ တဦးက မျဖဴစန္းထံတြင္ ေငြလာေခ်းသည္။ လိုသည့္ ဘတ္ ၁၀၀ ကို မျဖဴစန္းက ထုတ္ေပးၿပီး စာအုပ္တြင္ စာရင္းမွတ္သည္။ ထိုအမ်ိဳးသမီးငယ္က မျဖဴစန္းကို “မနက္ျဖန္ အလုပ္ ရေတာ့ ျပန္ေပးပါမယ္” ဟု ေျပာေနသည္။

အမ်ိဳးသမီးႀကီး တဦးက ျမန္မာ ဗီဒီယို ဇာတ္ကား ဗီစီဒီ အေခြ လာငွားသည္။

“ခန္႔စည္သူပဲ ႀကိဳက္တယ္၊ ေျပတီဦး မႀကိဳက္ဘူး။ ေျပတီဦးက လူပ်ိဳမွ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ” ဟု ထိုအမ်ိဳးသမီးႀကီးက ေျပာရင္း ရယ္ေမာကာ အေခြမ်ားကို ေရြးေနသည္။

ကိုအာလူးက ညေနေစာင္း ေရာင္းခ်ရန္ လက္ဖက္ေျခာက္အိုးကို အသင့္ျပင္ဆင္ေန၏။

“က်ေနာ္တို႔ ဘိုးဘြားေတြက ေျပာခဲ့ဖူးတယ္။ နင္တို႔ထုိင္းလူမ်ိဳးဆီမွာ ကၽြန္ခံရမယ္တဲ့။ အဲဒီစကား တကယ္မွန္တာပဲ။ အခုလည္း ထုိုင္းမွာ က်ေနာ္တုိ႔ ကၽြန္ခံေနရတာပဲ” ဟု ကိုေအာင္တင္စိုးက ေျပာသည္။

ည ၈ နာရီခန္႔မွာေတာ့ အမည္သတ္သတ္မွတ္မွတ္ မရွိသည့္ ထိုရြာကေလးမွာ ေနာက္တေန႔ ေလႊ႕ျဖတ္လုိက္ရန္ အားယူဖို႔အတြက္ အိပ္ေမာက်သြားေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။     ။
 
Facebook Video Blog
ကာတြန္း
ကာတြန္း
စစ္သည္ေတာ္ စာမ်က္ႏွာ
Ads-for-Cmnat224tg
  • အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္
  • သူ႔အေတြး သူ႔အျမင္

ဒီမိုကရက္တစ္ ယဥ္ေက်းမႈ တည္ေဆာက္ၾကပါစို႔

ျမန္မာျပည္ စာနယ္ဇင္းေလာက အတြက္ အံ့အားသင့္စရာေကာင္းေသာ၊ သို႔ေသာ္ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ သတင္းတပုဒ္ကို ယခုရက္ပိုင္းတြင္ ၾကားလိုက္ရသည္။ ျပည္ပအေျခစိုက္

အျပည့္အစံုသို႔

ဆႏၵမေစာၾကပါႏွင့္

ဧရာဝတီျမစ္ဆံု ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းႀကီးအား သမၼတ ဦးသိန္းစိန္မွ ဆိုင္းငံ့ေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္သည္ ျမန္မာ တမ်ိဳးသားလုံး၏ ညီညြတ္မႈေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္မႈရသည္ဟု ေျပာရပါမည္။

အျပည့္အစံုသို႔

Donate to Irrawaddy

ေငြလဲႏႈန္း

ေအာက္တိုဘာ ၀၆၊ ၂၀၁၁
us ေဒၚလာ = ၈၃၀ က်ပ္
th ဘတ္ = ၂၅.၆ က်ပ္