အရင္က ေရဒီယုိဂ်ာနယ္လစ္၊ အခုေတာ့ အခ်ိန္ျပည့္ ပန္းခ်ီဆရာ...

႐ုပ္ရွင္ ဒါ႐ိုက္တာ၊ ပန္းခ်ီဆရာ ၊ စာေရးဆရာ ၊ ကာတြန္း ေရးဆြဲသူႏွင့္ ေရဒီယို ဂ်ာနယ္လစ္ စသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ႏွစ္မ်ားစြာ လုပ္ကိုင္ခဲ့ေသာ စြယ္စုံ အႏုပညာရွင္ ဦး၀င္းေဖ ၏ လတ္တေလာ အႏုပညာ လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဧရာ၀တီ သတင္းေထာက္ ကုိစုိးက ဆက္သြယ္ေမးျမန္းထားသည္မ်ားကို ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။

လက္ရွိ အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ ေနထိုင္လ်က္ရွိေသာ ဦး၀င္းေဖသည္ ျမန္မာျပည္တြင္း၌ေနထိုင္စဥ္ ႐ုပ္ရွင္ ကားေပါင္း ၂ ဒါဇင္ခန္႔ႏွင့္ ဗီဒီယိုကားေပါင္းမ်ားစြာ ႐ိုက္ကူးခဲ့သည့္ အကယ္ဒမီဆုရွင္တဦးျဖစ္ၿပီး ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ လမ္း၊ ဇာတ္ညႊန္းမ်ား ႏွင့္ ၀တၳဳတိုမ်ားစြာကိုလည္း ေရးသား ခဲ့သူျဖစ္သည္။

win_peဦး၀င္းေဖသည္ ျမန္မာ ေခတ္ၿပိဳင္ပန္းခ်ီႏွင့္ ေမာ္ဒန္ပန္းခ်ီ တည္ေထာင္သူထဲ၌ တဦးအပါအ၀င္ျဖစ္ၿပီး ၁၉၉၄ ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ႏုိင္ငံ အိုင္အို၀ါ တကၠသိုလ္မွေပးအပ္ေသာ Fellowship for Literature ရရွိခဲ့သည္။

၁၉၉၇ ခုႏွစ္မွစ၍ လြတ္လပ္သည့္အာရွ အသံ(RFA)အသံလႊင့္ဌာနတြင္ စီနီယာ အယ္ဒီတာ တာ၀န္ကို ၈ ႏွစ္ ခန္႔ ထမ္းေဆာင္ၿပီးေနာက္ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္တြင္ တာ၀န္မွအနားယူကာ ၀ါသနာပါသည့္ ပန္းခ်ီေရးဆြဲျခင္း အလုပ္ ကို လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိသည္။ ဦး၀င္းေဖ အေမရိကန္ ႏုိင္ငံတြင္ေရာက္ရွိ ေနသည္မွာ ၁၅ ႏွစ္ ေက်ာ္ၿပီ ျဖစ္သည္။

ေမး။  ။ အရင္တုန္းက ရုပ္ရွင္ေတြရုိက္ခဲ့တယ္၊ ပန္းခ်ီေတြလည္း ဆြဲခဲ့တယ္၊ အခု လတ္တေလာ အႏုပညာ ဖန္တီးမႈနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဘာမ်ားလုပ္ေနပါသလဲ။

ေျဖ။  ။ က်ေနာ္က ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ကစၿပီးေတာ့ အလုပ္ကအနားယူတယ္၊ အလုပ္ဆုိတာက RFA မွာ စီနီယာ အယ္ဒီတာလုပ္တယ္၊ အဲ့ဒီအလုပ္ကအနားယူၿပီးေတာ့ အခ်ိန္ျပည့္ ပန္းခ်ီဆြဲတယ္၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အခ်ိန္ ပိုင္း BBC နဲ႔ VOA မွာ သူတုိ႔ေတာင္းဆုိတဲ့ အစီအစဥ္(feature)ေလးေတြကုိ လုပ္ေပးတယ္၊ အဲ့ဒီ ႏွစ္ခုအျပင္ စာေရးတယ္၊ ပန္းခ်ီေရးတာကေတာ့ အခ်ိန္ျပည့္လုပ္ၿပီးေတာ့ အဲ့ဒီအလုပ္နဲ႔ ရပ္တည္ေနတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ပန္းခ်ီေရးေတာ့မွ အလုပ္ကပုိရႈပ္လာတယ္၊ ဘာေၾကာင့္လည္းဆုိေတာ့ ကုိယ္ကပဲ အလုပ္ရွင္ ကုိယ္ကပဲ အလုပ္သမားဆုိေတာ့ ဖိခိုင္းေတာ့တာေပါ့ဗ်ာ၊ အလုပ္သမားကလည္း ကုိယ္လုပ္ခ်င္ရာ ကုိယ္ လုပ္ရေတာ့ ပုိၿပီးလုပ္တယ္၊ အဲ့ဒါေၾကာင့္ သူမ်ားထက္အလုပ္ပုိမ်ားတယ္၊ အရင္တုန္းက ၈ နာရီလုပ္တာ အခု ေတာ့ ၁၅ နာရီေတြ ဘာေတြ လုပ္လာရတာေပါ့။

ေမး။  ။ အဲဒီေတာ့ ပန္းခ်ီနဲ႔ ေလလႈိင္းကေန လႊင့္ရတဲ့ အသံလႊင့္လုပ္ငန္းရဲ႕ခံစားမႈနဲ႔ ကြာျခားမႈက ဘယ္လုိရွိ လဲ။

ေျဖ။  ။ ခံစားမႈက အမ်ားႀကီးကြာတယ္၊ က်ေနာ္က ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္နဲ႔က အေတာ္ကုိ မသက္ဆုိင္တာ၊ က်ေနာ္ ငယ္ငယ္ အသက္ ၂၀ ေက်ာ္ကတည္းက မႏၱေလးလူထု သတင္းစာမွာ ႏုိင္ငံျခားေရး အယ္ဒီတာ ရာထူးကုိ ရတယ္၊ လူထု ဦးေလးလွနဲ႔ ေဒၚအမာနဲ႔က က်ေနာ့္ကုိခ်စ္တယ္၊ သူတုိ႔က က်ေနာ့္အေဖ( ေရႊျပည္ဦးဘတင္) ရဲ႕တပည့္ ေတြ၊ က်ေနာ္က သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕တပည့္၊ အဲ့ဒီေတာ့ မတန္မရာ အဲဒီရာထူးကုိေပးတာ၊ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္က ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ သိပ္၀ါသနာ မပါဘူး၊ ၁ ႏွစ္ျပည့္ေအာင္ေတာင္ မလုပ္ဖူး ဘူး၊ ဒီတုိင္းထားခဲ့တာ၊ က်ေနာ့္တသက္မွာ ဂ်ာနယ္လစ္လုပ္မယ္ဆုိရင္ လုပ္လုိ႔ရပါလ်က္နဲ႔ အဲ့ဒီနယ္ထဲမွာ မရွိခဲ့ဖူးဘူး။

အေမရိကားေရာက္လုိ႔ ေရဒီယုိဖရီးအာရွ (RFA)လုပ္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က ထူေထာင္တဲ့သူေတြ၊ က်ေနာ့္ကုိ သူတုိ႔က ေခၚတာ၀န္ေပးတယ္၊ က်ေနာ္က ျမန္မာျပည္အတြက္ လုပ္ရမွာဆုိတဲ့ အသိနဲ႔ က်ေနာ္ကလုပ္တာ၊ က်ေနာ္က အဲဒီလုိေျပာဖုိ႔ ကုိ၀ါသနာမပါဘူး၊ သုိ႔ေသာ္ ၀ါသနာမပါေပမယ့္ တုိင္းျပည္အတြက္ အက်ိဳးရွိရာ ရွိေၾကာင္းကုိ လုပ္မယ္ဆုိၿပီး လုပ္တာ။

ေရဒီယုိမွာ စကားေျပတဲ့ကိစၥနဲ႔ ပန္းခ်ီနဲ႔က အေတာ္ေ၀းတယ္၊ ပန္းခ်ီဆုိတာ ငယ္ငယ္ကတည္းက မလုပ္ရ မ ေန ႏုိင္တဲ့ ၀ါသနာတခု၊ ေရဒီယုိက စကားေျပာတာ၊၊ သတင္းနဲ႔ပတ္သက္တာ၊ ေဆာင္းပါးတုိ႔ စာေပေဟာေျပာ ပြဲလုပ္မယ္တုိ႔ ဆုိတာ က်ေနာ့္ရဲ႕ ဂီတ၊ ပန္းခ်ီ၊ ရုပ္ရွင္ ၀ါသနာနဲ႔ အေတာ္ကုိကြာတယ္၊ ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္က သိပ္ေကာင္းတယ္၊ သိပ္ႀကီးက်ယ္တယ္၊ ျပည္သူအတြက္လည္း အက်ိဳးျပဳတယ္၊ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီအေပၚမွာ ၀ါသနာမပါဘူး၊ တုိင္းျပည္အေပၚမွာ အက်ိဳးရွိလုိ႔သာလုပ္တာ၊ အခုလည္း ဆက္လုပ္ပါဆုိၿပီးေတာင္းဆုိ ေပမယ့္လည္း အခ်ိန္ျပည့္ေတာ့မလုပ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး၊ BBC နဲ႔ VOA မွာ နည္းနည္းပါးပါးလုပ္တယ္၊ စာေရးတာ ကုိေတာ့ ၀ါသနာပါတယ္၊ ပုံျပင္ေျပာတာ ၀ါသနာပါတယ္၊ ပုံျပင္ကုိ ဒီတုိင္းေျပာတာထက္ မက္ေဆ့ခ်္ (Message) ေပးခ်င္တာလည္း ပါတယ္၊ ပုံျပင္ေတြေရးရင္လဲ ဇတ္လမ္းျဖစ္ရုံေလာက္နဲ႔ေတာ့ မေရးပါဘူး၊ ဘာကိုေျပာခ်င္တာလဲ ဆုိတာရွိတယ္၊ အဲ့ဒါေၾကာင့္ စာေရးရင္ တခုခုေျပာခ်င္တာက စတယ္၊ မက္ေဆ့ခ်္ကုိ ရွာၿပီး အဲ့ဒါကုိေျပာႏုိင္မယ့္ ဇတ္လမ္းကေလးကုိေရးတာ။

ေမး။  ။ စာေပနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ေရာ၊ ဘယ္လုိကေန ၀တၱဳေတြေရးျဖစ္လာသလဲ ဆိုတာေျပာျပပါဦး။

ေျဖ။  ။ ငယ္ငယ္ကတည္းက စာဖတ္၀ါသနာပါတယ္၊ဖတ္တယ္၊ ရုပ္ရွင္ေတြ အရမ္းၾကည့္တယ္၊ပထမေတာ့ ကုိယ္ဖတ္ဖူးတာကုိ သူမ်ားကုိ ျပန္ေျပာတယ္၊ ကုိယ္ၾကည့္လာတဲ့ ရုပ္ရွင္ကုိ သူမ်ားကုိေျပာျပတယ္၊ကိုယ့္ကုိ ကုိယ္ စၿပီး သတိထားမိတာက ျပန္ေျပာတဲ့ေနရာမွာ ကုိယ္က သူမ်ားထက္ ေအာင္ျမင္တဲ့ သူျဖစ္လာတယ္၊ ပုံေျပာတာ၊ ျပန္ေျပာတာ၊ ရွင္းျပတာေတြကုိ ငယ္ငယ္ကတည္းက ၀ါသနာပါတယ္၊ ဘယ္ေလာက္ေတာင္လဲ ဆုိေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြကုိ မုန္႔ေကြ်းၿပီးေျပာတယ္၊ သူငယ္ခ်င္းေတြကသိတယ္၊ အီၾကာေကြးနဲ႔ လက္ဖက္ ရည္တိုက္မယ္ဆိုရင္ ဒီေကာင္ဘာဖတ္လာျပန္လဲေပါ့၊ မင္းဒီေလာက္နဲ႔မရဘူး မု႔န္တီေကြ်းရမယ္ျဖစ္လာတယ္၊အက်ပ္ကုိင္တဲ့အေျခအေနကုိ ေရာက္ေရာ၊ တခါတေလ သိပ္ေျပာခ်င္ရင္ သူတုိ႔ေျပာသလုိလုပ္ရတယ္၊ ျပန္ ေျပာရင္ စီကာပတ္ကုံး စိတ္ပါလက္ပါေျပာ တတ္တယ္၊ ေျပာခ်င္ေတာ့ စာဖတ္ရတာေပါ့၊ ေနာက္ ရုပ္ရွင္ ဇာတ္ညြန္းေရးတယ္၊ ရုပ္ရွင္ရုိက္တယ္၊ ေနာက္ ဖလင္ကျပတ္သြားေတာ့ ၀တၱဳေရးတယ္၊ က်ေနာ္က ဇာတ္ ညြန္းေရးတာမ်ားတယ္။

ေမး။  ။ ဆရာ ဖန္တီးတဲ့ အႏုပညာေတြမွာ ထူးျခားတာေတြ ေတြ႔ရတယ္၊ စာေပမွာလည္း ထူးျခားမႈ ေတြ ေတြ႔ ရတယ္၊ အဲ့ဒါ ပန္းခ်ီရဲ႕ ရုိက္ခတ္မႈေတြမ်ားလား။

ေျဖ။  ။ ပန္းခ်ီကေန စာေပကုိရုိက္ခတ္တာ နည္းမယ္ထင္တယ္၊ ဘာေၾကာင့္လည္းဆုိေတာ့ က်ေနာ္က စာဖတ္ တာ အင္မတန္ေစာတယ္၊ စာစုံဖတ္တယ္၊ လြတ္လပ္တဲ့စာေတြလည္း အမ်ားႀကီးပဲ ဖတ္တယ္၊ ပန္းခ်ီကေန ရုိက္ခတ္တယ္ဆုိတာေတာ့ ဟုတ္ေကာင္းမွဟုတ္မယ္၊ တႏြယ္ငင္တစဥ္ပါ ဆုိသလုိ ပါေကာင္းပါမယ္၊ တခ်ိန္တုန္းကလည္း ပန္းခ်ီဆရာေမာင္ဒီက အဲဒီလုိမ်ိဳးေျပာဖူးတယ္၊ ကာတြန္းေငြၾကည္ က က်ေနာ္က ကာတြန္းေရးခဲ့တဲ့အတြက္ ကာတြန္းအုိင္ဒီယာေတြကုိ ၀တၱဳတုိေရးတာပါပဲ လုိ႔ေျပာတယ္၊ ဒါေပမယ့္ သူတုိ႔ ထင္ျမင္ခ်က္ေတြက ရာခုိင္ႏႈန္းျပည့္ မွန္ဖုိ႔မရွိသလုိ ရာခုိင္ႏႈန္းျပည့္မွားဖို႔လည္း မရွိဘူး၊ နည္းနည္းပါးပါး သက္ေရာက္ပါလိမ့္မယ္။

ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ရဲ႕ ပုံေျပာခ်င္တဲ့စိတ္၊ တစုံတရာကုိ ရွင္းလင္းျပန္ေျပာျပခ်င္တဲ့ စိတ္က ပန္းခ်ီတုိ႔ဘာတုိ႔ ၀ါသနာပါခဲ့သလုိ ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက ပါခဲ့ပုံရတယ္၊ သက္ေရာက္မႈေတာ့ ရွိတယ္၊ သီးျခားျဖစ္ေနတာ က မ်ားမယ္ထင္တယ္။

ပန္းခ်ီကို က်ေနာ္တုိ႔အေဖက ပန္းခ်ီမေရးမေနရ၊ ဂီတမလုိက္မစားဘဲမေနရ၊ ၀ါသနာဗီဇ ပါသည္ျဖစ္ေစ မပါ သည္ ျဖစ္ေစ သားသမီးတုိင္းအကုန္ေရးရတယ္၊ ေလးတန္းေလာက္ ေရာက္ေတာ့မွ မလုိက္ခ်င္တဲ့လူ၊ စိတ္ မပါတဲ့သူကုိလႊတ္လုိက္တာ၊က်ေနာ္က ႏွစ္ခုစလုံး ၀ါသနာပါတယ္။

ေမး။  ။ ဒါဆို အခု ဘယ္လုိပန္းခ်ီမ်ိဳးေတြကိုေရးဆြဲ ေနပါသလဲ။

ေျဖ။  ။ အမ်ိဳးမ်ိဳးပဲ ဆြဲေနတယ္၊ က်ေနာ္လည္း ခင္ေမာင္ရင္(ေမာ္ဒန္ ပန္းခ်ီဆရာ)နီးပါးပဲ၊ ခင္ေမာင္ရင္ ေလာက္သာ အႏုပညာ သီလ မႀကီးတာ၊ ခင္ေမာင္ရင္က စား၀တ္ေနေရးကုိ ဂရုမစုိက္တဲ့ေကာင္၊ မိသားစု ရယ္လုိ႔လည္း မရွိဘူး၊ ဒါေပမယ့္ တျခားသူေတြကုိေတာ့ မိသားစုလုိ ခင္တတ္တယ္၊ တုိက္ရုိက္မိသားစု မရွိ ဘူး၊ သီလထိန္းတဲ့ ေနရာမွာ ပုိလုံတယ္။

က်ေနာ္က မိသားစုရွိေတာ့ က်ေနာ့္မွာတာ၀န္ရွိလာတဲ့ အခါက်ေတာ့ အဲဒီလုိအခါမ်ိဳးမွာ အႏုပညာက အနည္း နဲ႔အမ်ားမသန္႔ဘူးဗ်၊ ေငြမ်က္ႏွာကုိ ေမာ့ၾကည့္မိတာတုိ႔ လွမ္းၾကည့္မိတာတုိ႔ ရွိတတ္တယ္၊ ဒီအခ်ိန္ အထိ က်ေနာ့္မွာ အေႏွာင့္အရွက္ျဖစ္ေနတယ္၊ က်ေနာ္ေငြမ်က္ႏွာ မၾကည့္ဘဲ ေရးလုိက္ရင္ အဲ့ဒီ ပန္းခ်ီ ကားက ပုိေရာင္းရတယ္၊ သိသိႀကီးနဲ႔ ပိုက္ဆံရွာတဲ့ အလုပ္ဆုိၿပီး စိတ္ထဲကေနထားလုပ္ရတယ္၊ ၀မ္းနည္းျခင္းေတာ့ မရွိပါဘူး၊ တခ်ိဳ႕ကေမးတယ္၊ မင္းပုိက္ဆံရွာဖုိ႔ ပန္းခ်ီေရးတာလားဆုိရင္ က်ေနာ္အရုိးသားဆုံး ဟုတ္တယ္လုိ႔ ၀န္ခံတယ္၊ အမွန္တရားကုိ ဟုိနယ့္ဒီနယ့္ လိမ္ေျပာေနစရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။

ကုိယ္ေရးခ်င္လုိ႔လည္း ေရးတယ္၊ ပုိက္ဆံရွာဖုိ႔လည္း ေရးတယ္၊ အမွန္ကေတာ့ တျခားနည္းနဲ႔ ပုိက္ဆံရရင္ တျခားနည္းနဲ႔ ပုိက္ဆံရွာခ်င္တယ္၊ သုိ႔ေသာ္ ခင္ေမာင္ရင္ေလာက္ေတာ့ အႏုပညာသီလ မရွိေသးပါဘူး၊ အရုိးဆုံးေျပာျပတာပါ။

ေမး။  ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၀၉ ေအာက္တိုဘာလကုန္ပိုင္းက ခ်င္းမိုင္မွာ ျပသြားတဲ့ အဲဒီ ပန္းခ်ီ ဦးခင္ေမာင္ရင္ရဲ႕ တကုိယ္ေတာ္ျပပြဲမွာ Portrait ပုံတူေတြမ်ားတယ္၊ ဆရာနဲ႔က အရမ္းရင္းႏွီးေတာ့ ဦးခင္ေမာင္ရင္ နဲ႔ သူ႔ပန္းခ်ီ ကားေတြအေပၚ အျမင္က ဘယ္လိုရွိပါသလဲ။

ေျဖ။  ။ သူ ပန္းခ်ီကုိ မ်ားမ်ားစားစားေရးတာက အင္ဂ်င္နီယာ(ဗိသုကာပညာ)ေအာင္ၿပီးေတာ့မွ မ်ားမ်ား စားစား စေရးတာ၊ ထူးျခားခ်က္က ပန္းခ်ီရဲ႕ အေျခခံသေဘာတရား ၊ သီအုိရီ၊ အေတြးအေခၚ၊ ကမၻာ့ ပန္းခ်ီ ေတြကုိ ႏွံ႔ႏွံ႔စပ္စပ္ဖတ္တဲ့သူတေယာက္၊ ပန္းခ်ီစေရးကတည္းက ကုိယ္ဘာလုပ္မယ္၊ ဘာေၾကာင့္လုပ္တယ္၊ ဘာေတြလုပ္ပုိင္ခြင့္ရွိတယ္ဆုိတာကုိ ျပတ္ျပတ္သားသားနားလည္ၿပီးမွ လုပ္သူျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ အေတာ္ကုိ ထူးျခားတယ္၊ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ လူတုိင္းလူတုိင္းကုိယ္ဘာလုပ္မယ္ဆုိတာကုိ ျပတ္ျပတ္သားသား သိ ထားခဲတယ္၊ တျဖည္းျဖည္း ေနာက္မွသိတာမ်ားတယ္။

ခင္ေမာင္ရင္က အဲ့ဒီလုိမဟုတ္ဘူး၊ မေရးခင္ကတည္းက ပန္းခ်ီနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အသိပညာက အမ်ားႀကီးကုိ ေရွ႕ေရာက္ေနတာ၊ ေနာက္တခ်က္က တသက္လုံး ပန္းခ်ီမေရးဘဲ မေနႏုိင္တဲ့သူ အဲ့ဒါေၾကာင့္ အရမ္းေရး တယ္၊ ျမန္မာပန္းခ်ီဆရာေတြထဲမွာ အမ်ားဆုံးပန္းခ်ီေရးတဲ့သူကုိ ျပပါဆုိရင္ ခင္ေမာင္ရင္ကုိ ျပရမယ္၊ ပန္းခ်ီေရးတဲ့ေနရာမွာ အဂတိကုိ အနည္းဆုံးက်င့္သုံးတယ္၊ သူမ်ားႀကိဳက္ပါ့မလားဆုိတဲ့ စုိးရိမ္တုိ႔ အဂတိတုိ႔ ေသာကတုိ႔ အလြန္နည္းတယ္၊ သူေကာင္းတယ္လုိ႔ ထင္တာကိုပဲ တစုိက္မတ္မတ္ေရးတဲ့ပန္းခ်ီဆရာ၊ ေဘး က ေကာင္းတယ္ မေကာင္းဘူးထင္တာအပထား၊ သူ႔ကုိ ခ်ီးက်ဴးလုိ႔လည္း သိပ္ၿဖဳံတဲ့ေကာင္မဟုတ္၊ ႐ႈတ္ခ်လည္း ဂရုစုိက္တာမဟုတ္ဘူး၊ ရွားရွားပါးပါးပန္းခ်ီ ဆရာ။

၁၉၆၃-၆၄ ခုႏွစ္ေလာက္ကစၿပီး ညီအစ္ကုိထက္မက ရင္းရင္းႏွီးႏွီးသိၾကတာ၊ ထူးျခားတဲ့အတြက္ ဒီကေန႔ လူငယ္ေတြက သူ႔ဆီမွာသြားၿပီး ဆည္းပူးၾကတယ္၊ ဆရာႀကီးတဆူပဲ၊ က်ေနာ့္ထက္ လပုိင္းငယ္တယ္၊ အသက္ပဲ ၇၄ ႏွစ္ေလာက္ရွိေနပါၿပီ၊ အႏုပညာသည္ အေတာ္စစ္တယ္၊ အဲ့ဒါအေရးႀကီးတယ္၊ အႏုပညာ သည္ အားလုံးက အစစ္ျဖစ္ခ်င္ၾကတာပဲ၊ ဒါေပမယ့္ ဆႏၵတခုရွိဦးေတာ့ မလြယ္ဘူး၊ အေရးႀကီးတာက အႏု ပညာသည္ အစစ္ဆုိတာ ဘာလဲလုိ႔သိရမယ္၊ အဓိက အဲ့ဒီအတုိင္းက်င့္ႏုိင္ရမယ္၊ အဲ့ဒီ ႏွစ္ခုနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ သူက ေတာ္ေတာ္ညီညြတ္တယ္၊ ေကာင္းေကာင္းသိတယ္၊အႏုပညာသည္အစစ္ျဖစ္ေအာင္က်င့္ႏုိင္တယ္။

ပန္းခ်ီနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ေ၀ဖန္ရရင္ သူ႔ပန္းခ်ီရဲ႕အလွတရားက ဘာလဲဆုိေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာကုိယ္တုိင္ အား ေကာင္းတဲ့ ပန္းခ်ီအႏုပညာေပၚမွာ ယုံၾကည္မႈ၊ သစၥာရွိမႈ၊ ရဲရင့္မႈ၊ျပတ္သားမႈ စတဲ့ အလွတရားေတြ သူ႔ ပန္းခ်ီ မွာပါပါတယ္၊လူပုံေတြ၊ ရႈခင္းေတြ ၊ စိတၱဇေတြ ဘာကုိပဲ ေရးေရး အဲ့ဒီအလွတရားေတြပါေနတယ္၊ သူ႔ရဲ႕ သန္႔စင္ ၾကည္လင္မႈ၊ ရဲရင့္မႈ၊ယုံၾကည္မႈ၊ သစၥာရွိမႈ၊ ရုိးသားမႈေတြပါေနတယ္၊ ဒါေတြက ေျပာေတာ့သာ လြယ္ တာ၊ လုပ္ေတာ့အေတာ္ခက္တယ္၊ ဒီလုိမ်ိဳး က်ေနာ္လည္း သူ႔ေလာက္ရွင္းေအာင္မလုပ္ႏုိင္ဘူး၊ အဲ့ဒီလုိ လုပ္ ႏုိင္ဖုိ႔ သူ႔ရဲ႕ဘ၀ခ်မ္းသာမႈ အေတာ္မ်ားမ်ားကုိ စေတးရတယ္၊ သူက စေတးတယ္ဆုိတဲ့ စကားကုိ ဘယ္ ေတာ့ မွ ႀကိဳက္မွာမဟုတ္ဘူး၊သူက ဘာကုိမွ မစေတးဘူး၊ ငါလုပ္ခ်င္လုိ႔လုပ္တာ၊ႀကိဳက္လုိ႔လုပ္တာ ငါ့ဘ၀ ငါလက္ခံတယ္ ဆုိတဲ အဲ့ဒီလုိလူမ်ိဳး၊ ခင္ေမာင္ရင္ဆိုတာ အေတာ္မူက်တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ပါ၊ မည္ကာမတၱ ပုဂၢိဳလ္ မဟုတ္ဘူး၊ ဒါ က်ေနာ္အနီးကပ္သိတဲ့ ခင္ေမာင္ရင္ပဲ။

ေမး။  ။ အရင္က Abstract (ျဒပ္မဲ့)ေတြဆြဲတာမ်ားတယ္၊ အခုေနာက္ပုိင္းမွာ ပုံတူေတြဆြဲလာတယ္၊ အခု ျပပြဲ မွာဆုိရင္လည္း ကားေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္မွာ ပုံတူေတြကမ်ားတယ္၊ အဲ့ဒီပုံတူေတြမွာလည္း တ၀က္ေလာက္ က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ပုံေတြမ်ားတယ္၊ ေနာက္ၿပီး အိႏၵိယ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး မဟတၱမဂႏၶီ၊ အဆုိ ေတာ္ ထူးအိမ္သင္၊ ပန္းခ်ီ ဆရာေပၚဦးသက္ တို႔ပုံတူေတြ၊ အဲဒါကုိေရာ ဘယ္လုိျမင္ပါသလဲ။

ေျဖ။  ။ ခင္ေမာင္ရင္ရဲ႕ အႏွစ္သက္ဆုံး အႀကိဳက္ဆုံးက Abstract ပဲ၊ သူ႔ဘ၀မွာ အလြတ္လပ္ဆုံး အလုပ္လုပ္ တာပဲ၊ သူ ေလးေလးနက္နက္ ႏွစ္သက္တဲ့သူေတြရဲ႕ပုံေတြကုိေရးတယ္ ၊ အဲ့ဒီေနရာမွာလည္း လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ေရးတယ္၊ ပန္းခ်ီဆရာေတြ အေနနဲ႔ ပန္းခ်ီျပပြဲတခုလုပ္ရင္၊ တခုလုံး ဟာမုိနီျဖစ္ေအာင္ ဒီတခု ေတာ့ ပုံတူေတြပဲ ျပမယ္ဆုိၿပီးေတာ့ အကုန္လုံးညီညီညြတ္ညြတ္ရွိေအာင္၊ စည္းလုံးမႈရွိေအာင္ လုပ္ေလ့ လုပ္ထ ရွိတယ္ ၊ ခင္ေမာင္ရင္ကလည္း ဒီျပပြဲမွာ ပုံတူေတြနဲ႔ ညီညြတ္ေအာင္ Unity ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထား တယ္ လုိ႔ ေ၀ဖန္ပါရေစ။

ခင္ေမာင္ရင္ တသက္လုံး အႀကိဳက္ဆုံးကေတာ့ Total Abstract ျဖစ္တယ္၊ သူ႔လြတ္လပ္မႈကုိ အရမ္းလုိခ်င္ၿပီ ဆုိရင္ေတာ့ တျခားဘာမွမေရးေတာ့ဘဲ ဒါကို ေရးေတာ့တာပဲ၊ စိတ္ရူးေပါက္ၿပီးေရးတာမဟုတ္ဘူး အလြန္ကုိ သိသိႀကီးနဲ႔ အသိတရားအျပည့္နဲ႔ေရးတာ၊ ဒီလုိေရးတဲ့ေနရာမွာ ဟန္ေဆာင္လုပ္တာ၊ စတုိင္လုပ္တာတုိ႔ရွိ ေပမယ့္ ခင္ေမာင္ရင္က အဲ့ဒီလုိမဟုတ္ဘူး Abstract ပန္းခ်ီ အစစ္ျဖစ္တယ္။   ။

မွတ္ခ်က္။  ။ ယခုအင္တာဗ်ဴးတြင္ပါေသာ ေမာ္ဒန္ ပန္းခ်ီဆရာ ခင္ေမာင္ရင္သည္လည္း ျမန္မာ ေခတ္ၿပိဳင္ ပန္းခ်ီ ႏွင့္ ေမာ္ဒန္ပန္းခ်ီ တည္ေထာင္သူထဲ၌ တဦး အပါအ၀င္ျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ေနထိုင္၍ ေမာ္ဒန္ ပန္းခ်ီ မ်ားကို ဆက္လက္ ေရးဆြဲလ်က္ရွိသည္။
 
Facebook Video Blog
ကာတြန္း
ကာတြန္း
စစ္သည္ေတာ္ စာမ်က္ႏွာ
Ads-for-Cmnat224tg
  • အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္
  • သူ႔အေတြး သူ႔အျမင္

ဒီမိုကရက္တစ္ ယဥ္ေက်းမႈ တည္ေဆာက္ၾကပါစို႔

ျမန္မာျပည္ စာနယ္ဇင္းေလာက အတြက္ အံ့အားသင့္စရာေကာင္းေသာ၊ သို႔ေသာ္ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ သတင္းတပုဒ္ကို ယခုရက္ပိုင္းတြင္ ၾကားလိုက္ရသည္။ ျပည္ပအေျခစိုက္

အျပည့္အစံုသို႔

ဆႏၵမေစာၾကပါႏွင့္

ဧရာဝတီျမစ္ဆံု ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းႀကီးအား သမၼတ ဦးသိန္းစိန္မွ ဆိုင္းငံ့ေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္သည္ ျမန္မာ တမ်ိဳးသားလုံး၏ ညီညြတ္မႈေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္မႈရသည္ဟု ေျပာရပါမည္။

အျပည့္အစံုသို႔

Donate to Irrawaddy

ေငြလဲႏႈန္း

ေအာက္တိုဘာ ၀၆၊ ၂၀၁၁
us ေဒၚလာ = ၈၃၀ က်ပ္
th ဘတ္ = ၂၅.၆ က်ပ္