ပန္းခ်ီ ေနမ်ိဳးေဆးႏွင့္ ေတြ႕ဆုံျခင္း

ထိုင္းႏိုင္ငံ ခ်င္းမိုင္ ၿမိဳ႕ရွိ သုဝဏၰဘူမိ (Suvannabhumi Art Gallery) ပန္းခ်ီ ျပခန္းတြင္ ဒီဇင္ဘာ ၅ ရက္ေန႔မွ ၂၅ ရက္ေန႔ အထိ ျပသေနေသာ “အၿငိမ့္” အမည္ရွိ ပန္းခ်ီျပပြဲႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ပန္းခ်ီ ေနမ်ိဳးေဆးႏွင့္ ေတြ႕ဆုံ ေမးျမန္း၍ ဧရာ၀တီ ပရိသတ္အတြက္ ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။

ေမး။     ။ ကိုေနမ်ိဳး ဒီ အၿငိမ့္ပန္းခ်ီျပပြဲကို ဘာေၾကာင့္ ျပျဖစ္ရတာလဲ ဆိုတာအရင္ ေျပာျပေပးပါ။

ေျဖ။     ။ အဓိကကေတာ့ ဒီ သုဝဏၰဘူမိ ပန္းခ်ီခန္းပိုင္ရွင္ မမာမာနဲ႔ ဆက္စပ္မိၿပီး ျပျဖစ္တာပါ၊ က်ေနာ့္မွာလည္း တခ်ိဳ႕ ဆြဲၿပီးသား ပန္းခ်ီကား ေတြကလည္း ရွိေနတယ္၊ ေနာက္ၿပီး ဒီခ်င္းမိုင္မွာလည္း ျမန္မာ အသိုင္းအ၀န္း ကလည္းရွိေတာ့ သူတို႔ကိုလည္း ျပခ်င္လို႔ပါ၊ ေနာက္လည္း ျပပြဲေတြ ဆက္လုပ္ဖို႔ အစီအစဥ္ရွိပါတယ္။

ေမး။     ။ အၿငိမ့္ ပန္းခ်ီကားေတြ ဘယ္လိုေရးျဖစ္လာသလဲဆိုတာကိုလည္း ေျပာေပးပါဦး။

ေျဖ။     ။ က်ေနာ္က Subject (အေၾကာင္းအရာ) ေတာ့ မေ႐ြးဘူး၊ တခါတေလက် Landscape (ရႈခင္း) ေတြ ဆြဲျဖစ္တယ္၊ တခါတေလ ပန္းခ်ီ ကို၀င္းေဖျမင့္ တို႔နဲ႔ ေတြ႕တဲ့အခါက်ေတာ့ Still Life (သက္ၿငိမ္) ေတြ ဆြဲျဖစ္တယ္၊ ပန္းေတြ အသီးေတြ ဆြဲျဖစ္တာေပါ့၊ ပန္းအိုးေတြ ဘာေတြဆြဲ၊ တခါတေလ ေအာက္ဒုိးထြက္ရင္ လည္း  Landscape ေတြ ဆြဲတယ္။

ဒါနဲ႔ က်ေနာ္က စိတ္ထဲမွာ စိတ္၀င္စားမႈဆိုတာကို ကုိယ့္ဘာကိုယ္ျပန္စဥ္းစားၾကည့္တာေလ၊ က်ေနာ္က လူပုံေတြ ဘာေတြလည္း ဆြဲတယ္၊ အဲဒီလူပုံေတြ Figurative ေပါ့၊ ဆြဲရင္ က်ေနာ္က ပုိသေဘာက်တယ္လို႔ ကုိယ့္ဟာ ကိုယ္ ထင္တယ္၊ အဲဒီေတာ့ လူပုံေတြမ်ားမ်ားဆြဲျဖစ္တယ္၊ ဆြဲျဖစ္တဲ့ အခါက်ေတာ့၊ က်ေနာ္ စစျခင္း Portrait (ပုံတူ) ေတြဆြဲတာကိုး၊ အဲဒီကမ်ား လူပုံဆြဲတာကို စိတ္၀င္စားသြားလားမသိဘူး။

အဲဒီလို လူပုံေတြဆြဲျဖစ္ရင္းကေန က်ေနာ္ အၿငိမ့္မင္းသမီးေတြကို သြားၿပီးသေဘာက်တယ္၊ သူတုိ႔မွာ လႈပ္ရွားတဲ့ ဟန္ပန္ေတြလည္း ရွိတယ္၊ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ့္စိတ္ထဲမွာ သူတို႔အ၀တ္အစား မင္းသမီး အ၀တ္အစားကို သေဘာ က်တယ္၊ အခ်ိတ္ထဘီေလးနဲ႔ ေခါင္းမွာ ပန္းေတြ ပန္ထားတာ၊ လက္ေကာက္ေတြ ဆြဲႀကိဳးေတြ၊ နားကပ္ေတြ၊ အဲဒါမ်ိဳးေတြ ဆြဲရတာ က်ေနာ့္ စိတ္ထဲမွာ မင္းသမီးက တကယ္ကို စိတ္ေက်နပ္စရာေကာင္းတယ္၊ ဆြဲခ်င္ စရာေတြ အမ်ားႀကီး၊ ဘက္ဂေရာင္း ေတြလည္း ထည့္လို႔ရတယ္၊ အဲဒါနဲ႔ က်ေနာ္ မင္းသမီးကုိ အမ်ားႀကီးဆြဲျဖစ္ သြားတာ၊ ေတာက္ေလွ်ာက္ မင္းသမီးေတြကို ဆြဲျဖစ္လာတာ။

ဆြဲျဖစ္လာရင္းနဲ႔ တခါတေလက်လည္း Nude painting (အ၀တ္မပါ အလွျပပုံ) ေတြ ဆြဲျဖစ္တယ္၊ က်ေနာ္ အကုန္လုံး ေတာ့ဆြဲတယ္၊ Figurative painting ကို စိတ္၀င္စားမႈ ပိုမ်ားတယ္၊ ၂၀၀၁ ေလာက္ က စဆြဲတာ၊ အရင္ Portrait ေတြဆြဲၿပီးေတာ့ မင္းသမီး ေတြ ဆြဲတာပဲ။  

ဒါေပမယ့္ ခရီးထြက္ရင္ေတာ့ ခရီးထြက္တိုင္း Landscape ေတြ ဆြဲတယ္၊ Sketch (ပုံၾကမ္း)ဆြဲတယ္၊ Landscape က ရန္ကုန္မွာ ေနရင္ တခါတေလမွ ဆြဲျဖစ္တယ္၊ ခရီးထြက္ရင္ေတာ့ ဆြဲတယ္၊ ဒီအတိုင္းေနရင္ေတာ့ ဆြဲခဲတယ္။

ေမး။     ။ ကိုေနမ်ိဳး အၿငိမ့္ပန္းခ်ီကားေတြကို ဆြဲတဲ့အခါမွာ ပရိသတ္ကို ဘာ အသိေပးေစခ်င္တာပါလဲ၊ အလွကို သိေစ ခ်င္တာလား၊ ေတြးေစခ်င္တာလား၊ ဦးစားေပး အသိေပးခ်င္တာရွိလား။

ေျဖ။     ။ ပန္းခ်ီမွာက Technique (နည္းပညာ) ေတြ Method (နည္းလမ္း)ေတြကို ဦးစားေပးလြန္းတဲ့ ပန္းခ်ီကား ေတြရွိတယ္၊ တခ်ိဳ႕ေတြက် ေတာ့ အဲဒါ ေတြကို သိပ္ဦးစားမေပးဘဲနဲ႔ တျခားအပိုင္းေတြကို ဦးစားေပးတာရွိတယ္၊ ပန္းခ်ီ ဆရာ တေယာက္မွာ အတတ္ပညာတခုကို ကြ်မ္းက်င္ေအာင္ တတ္တယ္၊ အဲဒီလို တတ္တာကို ပန္းခ်ီကား ထဲမွာ အတတ္ပညာေတြခ်ည္း မ်ားတဲ့ ကားေတြရွိတယ္၊ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ အဲဒီ အတတ္ပညာရဲ႕အပ ကုိယ့္ကုိယ္ထဲ မွာ ရွိတဲ့ စိတ္ကုိ ၊ ေျပာျပရလည္းခက္တဲ့ ၊ ရွင္းျပရလည္း ခက္တဲ့ တခ်ိဳ႕ဟာေတြ ရွိတာေပါ့၊ က်ေနာ္ အဲဒီဘက္ကုိ အားေလး နည္းနည္း စိုက္ၿပီးေတာ့ ပန္းခ်ီကားေတြကို ဆြဲတယ္။

အားစိုက္တယ္ ဆိုတာက က်ေနာ္ စကားအျဖစ္ ေျပာရတာ၊ အဲဒီ Technique ေတြ Method ေတြကို အေလး မထား ဘဲနဲ႔ စိတ္ခံစားမႈအပိုင္း၊ အဲဒီ စိတ္ခံစားမႈအပိုင္းကိုလည္း အတိအက် ေျပာလို႔မရေသးဘူး၊ တျခား အပိုင္း ေတြရွိေသးတယ္၊ မျမင္ရတဲ့ အပိုင္း ရွင္းျပလို႔ မရတဲ့ အပိုင္းေတြေလ၊ သိစိတ္နဲ႔ မသိစိတ္လိုမ်ိဳးေပါ့။

အတတ္ ပညာေတြ အကုန္လုံးက သိစိတ္နဲ႔ လုပ္တာ၊ အဲ မသိစိတ္လို႔ ေျပာရမလား သတိမထားမိတဲ့ စိတ္လို႔ ေျပာရမလား၊ အဲဒါမ်ိဳး စိတ္ေတြ ရွိေသးတယ္၊ အဲဒီဘက္အပိုင္းေတြကို ပုိၿပီးေတာ့ အတတ္ပညာဘက္ကို ေလွ်ာ့ၿပီး ဆြဲတာမ်ားတယ္၊ အခုေနာက္ပိုင္းဆြဲတာေတြေပါ့။

ေမး။     ။ အၿငိမ့္(၁) ၊ အၿငိမ့္ (၂) နဲ႔ အၿငိမ့္(၅)လို႔အမည္ေပးထားတဲ့ မင္းသမီး မင္းသားစုံတြဲ ပန္းခ်ီကားေတြက ၾကည့္တဲ့သူ စိတ္မွာ ေပ်ာ္႐ႊင္ သြက္လက္သြားသလိုပဲ၊ အဲဒီကားေတြကိုေရာ ဘယ္လိုဆြဲျဖစ္သြားတာလဲ။

ေျဖ။     ။ တခ်ိဳ႕ကားေတြ က်ေနာ္ဆြဲတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ဆြဲတာရွိတယ္၊ ဘာျဖစ္ရမယ္ ဘယ္လိုေကာင္း ရမယ္ ဆုိတာ က်ေနာ့္စိတ္ထဲမွာ မရွိဘူး၊ လုပ္ခ်င္တဲ့အလုပ္တခုကို အဲဒီအခ်ိန္မွာ အ႐ိုးဆုံးနဲ႔အရွင္းဆုံး က်ေနာ္ လုပ္လိုက္တာပဲ၊ အဲဒါ ငါ ႐ိုးရမယ္၊ ရွင္းရမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္လည္း မရွိဘူး၊ က်ေနာ္ ပန္းခ်ီကားၿပီးေတာ့မွသာ သုံးသပ္ သူနဲ႔ေတြ႕လို႔ ေျပာျဖစ္တာ၊ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ သုံးသပ္မႈလည္း မရွိဘူး၊ အဲဒီကားက ဘာျဖစ္ပါေစဆိုတဲ့ စိတ္လည္း မရွိဘူး၊ ကုိယ္လုပ္ခ်င္တာ ကုိယ္လုပ္လိုက္တာပဲ၊ ကားၿပီးသြားေတာ့မွသာ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ဒါေလးက ေတာ့ ရွင္းလင္းတယ္ ေပါ့ပါးတယ္လို႔ ျပန္ေျပာမိတာ။

ေမး။     ။ အခု အၿငိမ့္ပန္းခ်ီျပပြဲမွာ ထူးျခားတယ္လို႔ ေျပာရမလား၊ နာတရိ ပူဂ်ာ့ (Natri Puja)လို႔ အမည္ေပးထားတဲ့ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ပုံ ႀကီးႀကီးနဲ႔ အၿငိမ့္မင္းသမီး ပုံ ေသးေသး တြဲဆြဲထားတဲ့ ပန္းခ်ီကား ၂ ကား ေတြ႕တယ္၊ ဘယ္လို ဆြဲျဖစ္တယ္ဆိုတာကို နာမည္က အစ နည္းနည္းရွင္းျပေပးပါဦး။

ေျဖ။     ။ နာတရိ ပူဂ်ာ့ ဆိုတာက ဆရာပါရဂူ ေျပာျပတဲ့ ပါဠိ လို ေပးထားတဲ့နာမည္ပါ၊ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ အက အႏုပညာ နဲ႔ ဗုဒၶဘုရားကို ပူေဇာ္တာလို႔ အဓိပၸာယ္ရပါတယ္။

နာတရိ ပူဂ်ာ့ လို ကားမ်ိဳးၾကေတာ့ ပထမ ဦးဆုံး ဖြဲ႕စည္းပုံအေရးႀကီးပါတယ္၊ ဘုရား နဲ႔ မင္းသမီးမွာ ဘုရားကို ဘယ္ေလာက္ေလာက္ အႀကီးႀကီးထားမလဲ၊ မင္းသမီးကို ဘယ္ေလာက္ထားမလဲ၊ အဲဒါမ်ိဳးေတြကို ပထမ ဦးဆုံး စၿပီးစဥ္းစား ရတာေပါ့။

တခ်ိဳ႕ ကားေတြ က်ေနာ္ အလြတ္ဆြဲတာေတြ မ်ားတယ္၊ တခါတေလ Sketch ေတာင္ မေကာက္ဘူး တန္းၿပီးဆြဲ တာ၊ ဘာမွ ရာထားတာ မရွိဘဲ တန္းဆြဲတာ၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ မင္းသမီးနဲ႔ မင္းသား ဘယ္လိုဆုိတာ တခါတေလက် စဥ္းေတာင္ မစဥ္းစားမိဘူး၊ ဆြဲရင္းနဲ႔ ဒီနားမွာ မင္းသမီး ဒီနားမွာ မင္းသား ထည့္လိုက္လုပ္ျဖစ္တာ ၊တခ်ိဳ႕ဟာေတြ က Sketch ရွိတယ္၊ တခ်ိဳ႕ မရွိဘူး။

နာတရိ ပူဂ်ာ့ က်ေတာ့ နဂိုကတည္းက ျပင္ဆင္မႈ ရွိတယ္၊ မင္းသမီးေလးကို ဘယ္ေလာက္ ဆုိဒ္ပဲ ထားမယ္၊ ဘုရားကိုက်ေတာ့ ဘယ္ေလာက္ႀကီးေအာင္ထားမယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ေပါ့၊ တျခားအၿငိမ့္ကားေတြထက္စာရင္ေတာ့ ပုိၿပီးေလးနက္တဲ့ သေဘာပါ၀င္တယ္။

က်ေနာ့္ ပန္းခ်ီးကားမွာ မီးနင္းဆိုတာကို ဘယ္ေတာ့မွ မထည့္ဘူး၊ ဘာကိုဆိုလိုခ်င္သလဲဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ မပါ ဘူး၊ က်ေနာ္ ဘာကိုမွ မဆုိလိုခ်င္ဘူး၊ အဓိကက ပန္းခ်ီဆြဲတာပဲ၊ အဲဒီေနာက္ကြယ္မွာ ဘာမွ မရွိဘူး၊ ပန္းခ်ီကား ၿပီးသြားရင္ေတာ့ ျပန္စဥ္းစားလို႔ရတယ္၊ ဆြဲတဲ့ အခ်ိန္မွာ မီးနင္း သိပ္မရွိဘူး။

ဆိုလိုခ်င္တာမရွိဘူး၊ ရည္႐ြယ္ခ်က္ေလးေတာ့ ရွိတာေပါ့၊ ဘုရားနဲ႔ မင္းသမီးနဲ႔ ဆြဲမယ္၊ အဲဒီ ကားကို ဆူပြက္ေနတဲ့ အရသာမ်ိဳး ပန္းခ်ီကားကို မေပးခ်င္ဘူး၊ ကားတိုင္းမွာ အခုေျပာတာေတြကို ထည့္ၿပီးဆြဲတာမဟုတ္ဘူး၊ နဂို ကတည္း က ရွိၿပီးသား၊ ဆူပြက္ေနတဲ့ အရသာမ်ိဳးမလိုခ်င္ဘူး၊ ၿငိမ္သက္ေနတဲ့ အရသာမ်ိဳးလိုခ်င္တယ္၊ ၿငိမ္ေနတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္မ်ိဳး ျဖစ္ရမယ္၊ ဘုရာနဲ႔ မင္းသမီးၾကားမွာ ေအးခ်မ္းတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ေလး ျဖစ္ရမယ္၊ ေနာက္ တခုက ဘုရားနဲ႔ မင္းသမီးမွာ နည္းနည္းေလး အဆက္အသြယ္ေလး တခုရွိရမယ္၊ ဘာလဲေတာ့ က်ေနာ္လည္း မသိဘူး၊ ခ်ိတ္ေနတာေလး တခုရွိရမယ္။

တခါတေလ ပုဂံဘုရားေတြထဲ ၀င္သြားတဲ့အခါ ေအးသြားတဲ့ အရသာမ်ိဳးရတယ္ေလ၊ အဲဒီလို ေအးခ်မ္းမႈေလး ရေအာင္ေတာ့ နာတရိ ပူဂ်ာ့ မဆြဲခင္ကတည္းက စိတ္ကူးထားတယ္၊ လုပ္တုိင္း လုပ္တိုင္းမွာ အဲဒါမ်ိဳးေလးေတာ့ ပါေအာင္ လုပ္တယ္။

ေမး။     ။ ကိုေနမ်ိဳးကို အခု ပန္းခ်ီျပပြဲနဲ႔ တိုက္႐ိုက္မဆိုင္တဲ့ ေမးခ်င္တာရွိတယ္၊ ကိုေနမ်ိဳးက ပန္းခ်ီနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႏိုင္ငံတကာ အေတြ႕အႀကဳံလည္း အမ်ားႀကီးရွိထားတာဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ျမန္မာ့ပန္းခ်ီ ေလာကအေပၚ အျမင္ေလး ေျပာျပပါဦး။

ေျဖ။     ။ ျမန္မာ ပန္းခ်ီလက္ရာေတြက ေတာ္ေတာ္ေကာင္းၾကပါတယ္၊ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ေကာင္းေကာင္း ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ တယ္၊ ဒါေပမယ့္ ပန္းခ်ီ အႏုပညာဆိုတာကေတာ့ ယွဥ္ၿပိဳင္စရာမဟုတ္ပါဘူး၊ ျမန္မာျပည္မွာ လက္ရာေကာင္းတဲ့ လူေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ႏိုင္ငံတကာ ပန္းခ်ီျပပြဲေတြေရာက္ရင္ တခါတည္း အံ့မခန္းၾကည့္ရတယ္၊ သူတို႔ရဲ႕ စိတ္ကူးေတြေပါ့။

စိတ္ကူးေတြဟာ ေၾကာက္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ပြင့္လင္းလြန္းအားႀကီးတယ္၊ သူတို႔က လုပ္ခ်င္ၿပီဆိုတာနဲ႔ ျဖစ္သြားၿပီ၊ က်ေနာ္ ဆိုရင္ လုပ္ခ်င္တာေတြရွိတယ္၊ ကိုယ္ထဲမွာတင္ေပ်ာက္သြားတယ္၊ စကၠဴေလး ေလထဲကို လႊင့္မယ္ ဆို သူတို႔က လြင့္ေနၿပီ၊ ေရထဲ ေမွ်ာမယ္ဆို ေမ်ာေနၿပီ၊ အဲဒီလိုမ်ိဳး သူတို႔က စိတ္ထဲမွာထင္တာေတြ ျဖစ္ ေနတယ္လို႔ ခံစားရတယ္၊ သူတို႔ ျပပြဲေတြၾကည့္ရတာ အရမ္းကို သေဘာက်ၿပီးေက်နပ္သြားတယ္၊ ဟာ ေကာင္း လိုက္တာကြာေပါ့၊ က်ေနာ္တို႔ ဆီမွာ အႀကံအစည္ပဲ ရွိတယ္၊ ဘာမွ ျဖစ္မလာဘူး၊ ကိုယ့္ဟာကုိယ္ေတာ့ အဲဒီလို ခံစားရတယ္။

ေမး။     ။ ကုိေနမ်ိဳးက ပန္းခ်ီဆရာ၊ ေတးေရး ေတးဆို၊ အားကစား ဂ်ာနယ္နဲ႔ မဂၢဇင္းထုတ္ေ၀သူ၊ ၿပီးေတာ့ မစၥတာ ဂစ္တာဆိုတဲ့ စားေသာက္ဆုိင္လည္း လုပ္ေနသူဆုိေတာ့ အဲဒီ အလုပ္ေတြကို လုပ္တဲ့အခါမွာ စိတ္ကို ဘယ္လို ထားတယ္၊ အလုပ္ ဘယ္လိုလုပ္တယ္ ဆိုတာ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေျပာျပေပးပါလား။


ေျဖ။     ။ က်ေနာ့္ကို စိတ္ေအးတယ္လို႔ သူမ်ားေတြက ေျပာၾကတယ္၊ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့္ဘာသာ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ ေတာ့ က်ေနာ္က စိတ္ျမန္တဲ့လူ တေယာက္ပါ၊ တခုခုကို လုပ္ခ်င္ရင္ အားစိုက္ ခြန္စိုက္ လုပ္တာ၊ က်ေနာ္ ည လည္း မအိပ္ဘူး၊ က်ေနာ္ အဲဒါကို တကူးတက ပင္ပင္ပန္းပန္းႀကီး လုပ္ေနတာမဟုတ္ဘူး၊ က်ေနာ္ ေဒါသလည္း ႀကီးတယ္။

အခုေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ဗုဒၶရဲ႕ အဆုံးအမေတြကို ေလ့လာမိလာတယ္၊ အရင္တုန္း ကေတာ့ မိ႐ိုးဖလာ ဗုဒၶ ဘာ သာေပါ့၊ ေနာက္ေတာ့ ကုိယ္တိုင္သက္၀င္သူတေယာက္ျဖစ္လာတယ္၊ အဲဒီ ဗုဒၶအဆုံးအမေတြနဲ႔ က်ေနာ္ စိတ္ နည္းနည္းေအးလာတယ္။

လုပ္ငန္းေတြ လုပ္တဲ့အခါမွာေတာ့ က်ေနာ္က ကံေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာရမယ္၊ က်ေနာ့္ကို လုပ္ေပးတဲ့ လူေတြရွိ တယ္၊ က်ေနာ့္အေမက အစေပါ့၊ အေမက အခုထိ လုပ္ေပးေနတုန္း၊ ပိုက္ဆံ ကိစၥအတြက္ က်ေနာ္တခါမွ ေရေရ ရာရာ မပါခဲ့ဖူးဘူး၊ က်ေနာ္ပါတာက အႏုပညာနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ အပိုင္း ေတြ၊ ဆိုင္အျပင္အဆင္တို႔ ဘာတို႔ေပါ့၊ က်ေနာ္ ကိုယ္တိုင္ တခါမွ ပိုက္ဆံေရမၾကည့္ဖူးဘူး၊ မန္ေနဂ်ာတို႔ ဘာတို႔ သူတို႔ေတြပဲ ပိုက္ဆံေရတာ ကိုင္တာ၊ ဘယ္ ေလာက္၀င္တယ္၊ ရတယ္ဆိုတာ က်ေနာ္ အေသအခ်ာမသိဘူး၊ လုပ္ငန္း ကေတာ့ အခုထိ လည္ပတ္ ေနပါတယ္။

 
Facebook Video Blog
ကာတြန္း
ကာတြန္း
စစ္သည္ေတာ္ စာမ်က္ႏွာ
Ads-for-Cmnat224tg
  • အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္
  • သူ႔အေတြး သူ႔အျမင္

ဒီမိုကရက္တစ္ ယဥ္ေက်းမႈ တည္ေဆာက္ၾကပါစို႔

ျမန္မာျပည္ စာနယ္ဇင္းေလာက အတြက္ အံ့အားသင့္စရာေကာင္းေသာ၊ သို႔ေသာ္ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ သတင္းတပုဒ္ကို ယခုရက္ပိုင္းတြင္ ၾကားလိုက္ရသည္။ ျပည္ပအေျခစိုက္

အျပည့္အစံုသို႔

ဆႏၵမေစာၾကပါႏွင့္

ဧရာဝတီျမစ္ဆံု ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းႀကီးအား သမၼတ ဦးသိန္းစိန္မွ ဆိုင္းငံ့ေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္သည္ ျမန္မာ တမ်ိဳးသားလုံး၏ ညီညြတ္မႈေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္မႈရသည္ဟု ေျပာရပါမည္။

အျပည့္အစံုသို႔

Donate to Irrawaddy

ေငြလဲႏႈန္း

ေအာက္တိုဘာ ၀၆၊ ၂၀၁၁
us ေဒၚလာ = ၈၃၀ က်ပ္
th ဘတ္ = ၂၅.၆ က်ပ္