ယဥ္ေက်းမႈကို ေမာ္ဒန္ထဲ ထည့္ေရးတဲ့ တင္ေမာင္ဦး

ယခု ပန္းခ်ီ တင္ေမာင္ဦးသည္ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္မွစတင္၍ ပန္းခ်ီပညာကို ပန္းခ်ီ ဆရာမ်ား ျဖစ္ေသာ ကိုေ႐ႊေအာင္သိန္း၊ ဘိုၾကည္၊ ျမင့္စန္း တို႔ထံမွ ေလ့လာခဲ့ၿပီး ၁၉၈၆ ေနာက္ပိုင္းတြင္ လက္ရွိေရးဆြဲလွ်က္ရွိသည့္ ေမာ္ဒန္ ပန္းခ်ီ က်ဴဗစ္ဇင္ (Cubsim) ကို စိုက္လိုက္မတ္တတ္ ေရးဆြဲခဲ့သူျဖစ္သည္။

၎သည္ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ခန္႔မွ စ၍ စကၤာပူ၊ မေလးရွား၊ ထိုင္း၊ ေဟာင္ေကာင္၊ ေတာင္ကိုရီးယား၊ ဂ်ပန္ အစ ရွိသည့္ ႏိုင္ငံတကာ ျပပြဲမ်ား၊ အဖြဲ႕လိုက္ျပပြဲမ်ားႏွင့္ တကုိယ္ေတာ္ျပပြဲမ်ားအပါအ၀င္ ျပပြဲေပါင္း ၃၀ နီးပါး ျပသခဲ့ၿပီး ပန္းခ်ီကား ေရာင္းခ်ရမႈအမ်ားဆုံး စာရင္း၀င္ ျမန္မာ ပန္းခ်ီဆရာ တဦးျဖစ္သည္။

လတ္တေလာ ထိုင္းႏိုင္ငံ ခ်င္းမိုင္ၿမိဳ႕ရွိ သုဝဏၰဘူမိ ပန္းခ်ီျပခန္းတြင္ ဇန္န၀ါရီ ၁၀ ရက္မွ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၀ ရက္ အထိ ျပသေနေသာ တကုိယ္ေတာ္ျပပြဲႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ပန္းခ်ီ တင္ေမာင္ဦးကို ေတြ႕ဆုံေမးျမန္း၍ ေဖာ္ျပလိုက္ပါ သည္။

ေမး။     ။ ဒီျပပြဲထဲက Bagan Dream (ပုဂံအိပ္မက္) စီးရီးေတြမွာ ႐ုပ္တုေတြနဲ႔ေရာေရးထားတာေတြ ေတြ႕ရတယ္၊ အေတြးပါတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္၊ အဲဒီကားေတြကိုဘယ္လိုရည္ရြယ္ခ်က္ ခံစားမႈနဲ႔ေရးျဖစ္သလဲ ဆုိတာေျပာျပပါ လား။

ေျဖ။     ။ က်ေနာ္ ပုဂံကို ႏွစ္စဥ္သြားတယ္၊ ဒီလို လေပါ့၊ ဗမာလို ဆို ျပာသိုလ၊ က်ေနာ္ အဲဒီ အရုပ္ေလးေတြကို ဓာတ္ပုံရုိက္တယ္၊ တခ်ိဳ႕ အရုပ္ကေလးေတြ ပ်က္လုနီးပါးျဖစ္ေနၿပီ ဗ်၊ ပ်က္သြား မွာ ႏွေျမာစရာဗ်၊ ေနာက္ က်ေနာ္ ပုဂံနဲ႔ ပတ္သက္ တဲ့ ပန္းခ်ီကားေရးခ်င္ေတာ့၊ အဲဒီ အ႐ုပ္ေလးေတြကို က်ေနာ္ က်ဴဗစ္ဇင္(Cubsim)ထဲ ထည့္ဆင္လိုက္တာပဲ၊ ေနာက္ ပုဂံမွာ ပဲ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတေက်ာင္း သစ္သား ေက်ာင္းႀကီးတေက်ာင္းေတြ႕ တယ္၊ အဲဒီမွာ စုလစ္မြန္း ခြ်န္ ေတြရွိတယ္၊ ေဘးမွာက အလြန္ေပါ့ပါးတဲ့ အေကာင္ ငွက္ေတာင္ပံလို ငွက္ေတြ စုလစ္မြန္းခြ်န္ထဲမွာ ထည့္ တယ္၊ ဒါေပမယ့္ အဲဒီၾကားထဲမွာ ဆင္ေခါင္းႀကီးသြားေတြ႕တယ္၊ က်ေနာ္လည္း က်ေနာ့္ ပန္းခ်ီကားထဲမွာ က်ေနာ့္စိတ္ကူးနဲ႔ က်ေနာ္ ဒီကအရုပ္ရယ္၊ ဒီက ပန္းခက္ရယ္ ထည့္လိုက္တာ၊ အဲဒါ ေၾကာင့္ ဒီကားေတြကို ပုဂံလို႔ အတိအက် မေျပာဘဲနဲ႔ Dream ဆုိၿပီး နာမည္ေပးထားတာ။

ၿပီးခဲ့တဲ့ ၾသဂုတ္လေလာက္မွာ မိုးတြင္းႀကီး တခါမွမေရာက္ဘူး ဘဲနဲ႔ က်ေနာ္ ပုဂံကို ေရာက္သြားတယ္၊ အဲဒီမွာ ေခ်ာင္ထဲမွာ ေစတီတဆူ၊ အရုပ္က ေဒါင္းရုပ္၊ အဲဒါမ်ိဳး ေတြေတြ႕ၿပီး က်ေနာ္ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ခဲ့တာကို ထည့္ေရးတာ၊ အဲဒီအရုပ္ကေလးေတြကို ေနာင္ မေတြ႕ေတာ့ မွာ စိုးတာလည္းပါတယ္၊ ဓာတ္ပုံရိုက္ထားတာကို ပန္းခ်ီကား အေနနဲ႔ ျပန္ေဖာ္ျပတာပါ။

ေမး။     ။ အခု ျပပြဲမွာ Village market တို႔ ၊ Monastery တို႔ ၊ ဧရာ၀တီ စီးရီး၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေတြ႕ေသးတယ္၊ အ၀တ္ဆုိင္ေလး တဆိုင္ (Cloth Shop)၊ အဲဒီကားေတြက ျမန္မာမႈေတြကို ျပေနတယ္။

ေျဖ။     ။ အဲဒီ အ၀တ္ဆိုင္ကေလးက ၿပီးခဲ့တဲ့ အာနႏၵာ ဘုရားပြဲမွာ ေရာင္းတဲ့ဆိုင္ကေလး၊ ဘုရားပြဲမွာ ရြာကလာ တဲ့လူေတြ ၀ယ္ၾကတာ၊ အဲဒီဆိုင္ကေလးက ဆိုင္တန္းႀကီးေတြရဲ႕ တစိတ္ တေဒသပဲ၊ အဲဒီ ဆိုင္ကေလး က်ေနာ္ အရမ္းသေဘာက်တာ၊ အရင္လည္း အဲဒီလိုမ်ိဳးေတြ ေရးဖူးတယ္။

ဘုရားပြဲက ျပာသိုလဆန္းကေန လျပည့္အထိက်င္းပတာ၊ လျပည့္ နီးလာရင္ လွည္း၀ုိင္းေတြကပိုမ်ားလာတယ္၊ အာနႏၵာ ဘုရားပြဲက ပုဂံမွာ ဒီႏွစ္အတြက္ေနာက္ဆုံးပြဲ၊ အႀကီးဆုံးပြဲပဲ၊ အဲဒီပြဲကို ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ အကုန္လာၾကတာ၊ လွည္းေတြနဲ႔ လာၾကတယ္၊ သူတို႔ပါလာတဲ့ ပစၥည္းေတြလည္းေရာင္းတယ္၊ ေရာင္းစရာရွိတာေရာင္းၿပီးေတာ့ ဘုရားဖူးမယ္၊ လွဴမယ္တန္းမယ္၊ အဘြားႀကီးတေယာက္ဆို က်ေနာ္ေတြ႕ဖူးတာ၊ ဘုရားကို သူ႔ရဲ႕ ေျမပဲေတြ နဲ႔ ပူေဇာ္တာ၊ ဘုရားကိုေျမပဲေတြနဲ႔ႀကဲတာ၊ သူတို႔ေကာက္ပဲ သီးႏွံေတြ ေအာင္ျမင္ျဖစ္ထြန္းေအာင္ဆိုတဲ့သေဘာ ဒီပြဲကိုလာတာ၊ သူတို႔ လွည္း၀ိုင္းေတြနဲ႔ ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္တာ အရမ္းပန္းခ်ီ ဆြဲလို႔ေကာင္းတယ္၊

ဘုရားပြဲၿပီးဖို႔ ၃ ရက္ေလာက္အလိုမွာဆို လွည္းေတြ အရမ္းၾကပ္တာပဲ၊ လွလည္း အရမ္း လွ၊ ျပာသိုလျပည့္ေန႔ မနက္က စိတ္၀င္စားဖို႔ အေကာင္းဆုံးပဲ၊ ရွိသမွ် တိုးရစ္ေတြလည္း အကုန္လာတယ္၊ ဆြမ္းလုံး ေလာင္တယ္လို႔ ေခၚတယ္၊ သပိတ္လုံးေတြနဲ႔ ေလာင္းတာကိုေျပာတာ၊ ခံုတန္းႀကီး တခါတည္း ခင္းလိုက္ တယ္၊ ဆြမ္းေလာင္းမွာ ေတြ လွဴဖြယ္ပစၥည္းေတြကို အကုန္လုံးတင္ထားၿပီးေတာ့ ႂကြတဲ့သံဃာေတြကို ေလာင္းတာ၊ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္က ရွိ သမွ် သံဃာေတာ္ေတြ အကုန္ႂကြတာ၊ အာနႏၵာ ဘုရား ရင္ျပင္တခုလုံးမ်ာျပည့္ေန တာ၊ အဲဒါကို ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ၾက တယ္၊ ဓာတ္ပုံဆရာေတြ၊ ပန္းခ်ီဆရာေတြ၊ ႏိုင္ငံျခားသားေတြအကုန္လုံး။

အဲဒီလို ဆြမ္းေလာင္းၿပီးတာနဲ႔ ဘုရားပြဲၿပီးသြားၿပီ၊ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ရွိသမွ် အကုန္ျပန္တာ၊ အဲဒါက စိတ္၀င္စားဖို႔ ပုိေကာင္းတယ္၊ သူတို႔ပစၥည္းေတြက သိမ္းၿပီးသား၊ ကုိယ္ရြာကုိယ္ျပန္ၾကၿပီ၊ အဲဒီမွာ လွည္းတန္းႀကီးက ဘုရားႀကိဳ ဘုရားၾကားက ထြက္လာတာ၊ ေနေလးကလည္း အတက္ေလး၊ မနက္က ဆြမ္းေလာင္းတာက ၆ နာရီေလာက္ဆုိ ေတာ့ ေနကလည္း တက္လာၿပီ၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဓာတ္ပုံဆရာေတြက ေစာင့္ရုိက္တာ၊ အဲဒါက အၿမဲျမင္ရတာ မဟုတ္ဘူး၊ ဘုရားပြဲက်မွ ျမင္ရတာ၊ ပန္းခ်ီဆရာေတြကလည္း ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ၿပီး ျပန္ေရး။

ေမး။     ။ ဆရာ့ ပန္းခ်ီေတြေရးတဲ့ ေရးဟန္ နည္းစနစ္က ေမာ္ဒန္၊ Subject ေတြက ျမန္မာ ဆန္တာေတြ႕ရတယ္၊ ဘာလို႔လဲ။

ေျဖ။     ။ တေယာက္က က်ေနာ့္ကို ေျပာဖူးတယ္၊ က်ေနာ့္ကားေတြကို ႀကိဳက္တာ ျမန္မာဆန္လို႔တဲ့၊ ကားေတြက ဗမာျဖစ္လို႔ တဲ့ ၊ က်ေနာ္လည္း ၀မ္းသာပါတယ္၊ အဲဒီလိုျဖစ္ေအာင္လည္းလုပ္ေနတာ၊ က်ေနာ္က က်ေနာ့္ရင္ထဲ မွာ က ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ေရးနည္းကသာေမာ္ဒန္၊ က်ေနာ့္ဆရာေတြဆီက အေျခခံပဲ၊ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာျပည္ အႏွံ႕ ေရာက္ဖူးတဲ့အထဲမွာ က်ေနာ္ေရးရတာအႀကိဳက္ဆုံးက အညာပဲ၊ အညာ Subject ေတြ ေရးရတာ က်ေနာ္ အရမ္း သေဘာက်တယ္၊ ေစတီပုထိုး ျဖဴျဖဴေတြ၊ သစ္ပင္ႀကီးႀကီးေတြ၊ ႐ြာသူရြာသားေတြရယ္ အရမ္းသေဘာက် တာ၊ အခုျပပြဲမွာကေတာ့ ပုဂံ စီးရီးေတြကို အႀကိဳက္ဆုံးပဲ၊ ထားခဲ့တဲ့ ပုဂံ ကားေတြရွိေသးတယ္၊ အေရာင္ကလည္း အရာင္ေႏြးေလးေတြေပါ့၊ Warm color ေတြ ႀကိဳက္တယ္၊ အေရာင္အျပင္းေေတြ မႀကိဳက္ဘူး။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း တို႔၊ ထန္းပင္တို႔ ၊ ငွက္ေပ်ာပင္တို႔ ၊ ဘုန္းႀကီးတို႔ အဲဒါေတြကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေရးျဖစ္တယ္၊ ႀကိဳက္တယ္ဗ်၊ ေရွးဘုန္းႀကီးေက်ာင္းႀကီးေတြ ေတြ႕ရင္ အသည္းအသန္ပဲ က်ေနာ္ ဓာတ္ပုံရိုက္ထားတာ။

ဟုိ ပုဂံ အိပ္မက္ ၅ ဆိုတဲ့ အနီေရာင္ ကားေလးထဲက အ႐ုပ္ကေလး ေျပာစရာရွိေသးတယ္၊ အဲဒီအ႐ုပ္ကေလးက လည္း ေဒါင္း႐ုပ္ ကေလးပဲ၊ အဲဒါလည္း က်ေနာ္ ႀကိဳက္တယ္၊ ကုသိုလ္ေတာ္ဘုရားက ေဒါင္း႐ုပ္ကေလးေတြ လည္း က်ေနာ္ သိပ္ႀကိဳက္တာပဲ။

ေမး။     ။ ဘာေၾကာင့္ Cubic ပန္းခ်ီေတြကို ေရးျဖစ္တာပါလဲ။

ေျဖ။     ။ က်ေနာ္က ေမာ္ဒန္ အတ္ကိုႀကိဳက္တယ္၊ ငယ္ငယ္ေလးကတည္းကႀကိဳက္တယ္၊ ႀကိဳက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ နီးစပ္တဲ့ ေတြ႕ဖူးတဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြ ေလွ်ာက္ၾကည့္တာေပါ့၊ ေမာ္ဒန္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ က်ေနာ္တို႔ အနားမွာ အိမ္နီး နားခ်င္း ဆရာ၀န္ ေဒါက္တာစန္းျမင့္ ဆုိတာရွိတယ္၊ သူတို႔ေရးတာေတြေတြ႕ရတယ္၊ ပန္းခ်ီေရးတာ စေမးဖူးတယ္၊ အခု ေတာ့ အဂၤလန္မွာ၊ သူက ဆရာ ဦးခင္ေမာင္ရင္တို႔ ပန္းခ်ီ ဆရာေပၚ (ေပၚဦးသက္) တို႔ အုပ္စုေတြနဲ႔ ျပပြဲေတြ ဘာေတြျပေနတယ္၊ က်ေနာ္က ျပပြဲေတြေတာ့ မၾကည့္ဖူးဘူး၊ ဒါေပမယ့္ အနီးစပ္ဆုံးပန္းခ်ီကား ေတြရွိတယ္။

အဲဒီခ်ိန္မွာကတည္းက က်ေနာ္က အဲဒီစိတ္ ရွိေနတယ္၊ က်ေနာ္ေမာ္ဒန္အတ္ကို ေရးခ်င္တယ္၊ အဲဒီလိုကေန ေနာက္ မႏၲေလးက ေမာ္ဒန္အတ္ေရးတဲ့ ဆရာဦးခင္ေမာင္(ဘဏ္)ေပါ့၊ သူတို႔ေတြ ျပပြဲလာျပတယ္၊ ဆရာ ဦးခင္ေမာင္ ရယ္၊ ဆရာ ဦး၀င္းေဖရယ္၊ ကုိေပၚသိမ္းရယ္၊ ကိုေအာင္တိတ္ရယ္၊ ကိုေအာင္၀င္းရယ္၊ အခု သူက ပန္းခ်ီေလာက မွာမရွိေတာ့ဘူး၊ ေ႐ႊခ်ည္ထိုး ကုိစိန္ျမင့္ရယ္၊ သူတုိ႔ ၆ ေယာက္ ျပပြဲ၊ က်ေနာ္ အဲဒီျပပြဲကို ေရာက္ သြားတယ္။

အဲဒီ ပန္းခ်ီျပပြဲ နာမည္က မုတ္သုန္တဲ့၊ အရမ္းေကာင္းတယ္၊ အဲဒီမွာ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ အရမ္းႀကိဳက္တာပဲ၊ ၁၉၇၄ ေလာက္ထင္တယ္၊ အဲဒီမွာ ဆရာ ဦးခင္ေမာင္ေရးတာ အားလုံးလိုလို အကုန္ႀကိဳက္တယ္၊ ျမန္မာဆန္တယ္၊ က်ေနာ္ကလည္း အဲဒီလိုႀကိဳက္တာနဲ႔ ျမန္မာကို က်ဴဗစ္ဇင္ ထဲထည့္ေရးတာ၊ ဆရာ ဦးခင္ေမာင္ တို႔ ေရးရင္၊ ဆုိပါေတာ့ ထန္းေတာထဲမွာ ထန္းရည္ ေသာက္ေနတဲ့ အုပ္စုေလးေပါ့၊ ထန္းရည္မူးေနၾကတဲ့ လူငယ္ အဖြဲ႕ေတြ ေပါ့၊ အဲဒီမွာ ထန္းရည္ ျမဴအိုးထဲက ထန္းရည္က ပုစြန္ဆိတ္ေလးေတြ ခုန္ေနသလို ေျပာက္ေျပာက္ ေျပာက္ေျပာက္ ေလးေတြ၊ အဲဒီလိုမ်ိဳးေလးေတြအထိပါတယ္။

ေနာက္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း အေဟာင္းႀကီးေတြ၊ မႏၲေလးက မဟာျမတ္မုနိတို႔၊ ကုသုိလ္ေတာ္တို႔ အဲဒါေတြ ေရးတာ၊ အခုထက္ထိ မ်က္လုံးထဲမွာမထြက္တာက ဆရာ ဦးခင္ေမာင္ ေရးတဲ့၊ သူက အျပားလိုက္ႀကီး က်ဴဗစ္ဇင္ပဲ၊ ဒါေပ မယ့္ က်ဴဗစ္ဇင္မွာ ပီကာဆိုတုိ႔ စေရးခဲ့တဲ့ ေထာင့္ျဖတ္ေတြမွာ အျပားလိုက္ေတြ ေရးတာ၊ အဲဒီ ပန္းခ်ီကား က၊ မႏၲေလး မဟာျမတ္မုနိ အ၀င္မွာ တိုင္ႀကီးေတြရွိတယ္၊ အဲဒီ တုိင္ႀကီးေတြရဲ႕ အရိပ္က ေအာက္အထိ ဆင္းသြား တာ၊ အဲဒီအရိပ္ကို တခါတည္း အတြဲလိုက္ႀကီးေရးထားတယ္၊ ေလးေထာင့္ ကြက္ႀကီး၊ အဲဒီမွာမွ မဟာျမတ္မုနိ ႐ုပ္ပြားေတာ္ကို တည့္တည့္ မျမင္ရဘူး၊ ခပ္ေစာင္းေစာင္းေလး၊ ပါေတာင္ မပါဘူး၊ အရိပ္ကေလးပဲ၊ အဲဒီမွာမွ ထိုင္ၿပီးေတာ့ စကားေျပာေနၾကတာရယ္ ပန္းသြားကပ္မယ့္ ဘုန္းႀကီးရယ္၊ အဲဒါေတြကုိေရးတာ အရမ္းေကာင္း တယ္၊ ႀကိဳက္ၿပီး က်ေနာ္လည္း အဲဒီလိုေတြလိုက္ေရးၾကည့္တာ၊ ဆရာေပၚဦးသက္နဲ႔ေတြ႕ရင္ ဆရာေပၚဦးသက္ ေရးတာ ထိုင္ၾကည့္ေပါ့၊ စကားေျပာရင္ ထုိင္ၿပီးနားေထာင္၊ အဲဒီ ဗဟု သုတေတြနဲ႔ ျပန္ၿပီးေလ့က်င့္ရတာ၊ အဲဒီ သူတို႔ေရးတဲ့ စတိုင္ ဗမာ Subject ေတြ ကို။ ရန္ကုန္မွာ ၇၁ ခုႏွစ္ေလာက္က ပန္းခ်ီေက်ာင္း ၃ လေလာက္ ေတာ့ တက္ဖူးတယ္၊ ဆရာႀကီး ဦးသုခ လက္ထက္မွာ တက္ဖူးတာ၊

က်ဴဗစ္ဇင္ကို ေရးေနရင္းက ပန္းခ်ီက အေျခခံကို မေရးရင္ မျဖစ္ဘူးဆိုတာ က်ေနာ့္ စိတ္ထဲမွာ သိလာတယ္၊ အေျခခံ ရီရယ္လစ္ဇင္(realism)ကို ေလ့က်င့္ရတယ္၊ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေမာ္ဒန္အတ္ဆိုတာ ရီရယ္လစ္ဇင္ကို ေရးၿပီးမွေရးတယ္ဆိုတာ တခ်ိဳ႕က မသိဘူး၊ ဆရာ ဦးခင္ေမာင္တို႔ က်ဴဗစ္ဇင္ကို အျပားလိုက္ေရးတာပဲ၊ ဒါေပမယ့္ သူတို႔လည္း ရီရယ္လစ္ဇင္ကုိ ေရးခဲ့တယ္။

ေမး။     ။ အဲဒီလိုေတြေရးလာၿပီးေတာ့ က်ဴဗစ္ဇင္ကို ဘယ္လို ေျပာင္းလာသလဲ။

ေျဖ။     ။ က်ေနာ္က ပန္းခ်ီကားေတြ ေရးတယ္ ျပပြဲမွာ တင္တယ္၊ ေမာ္ဒန္ေရးတဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြေရာင္းရတယ္၊ ရီရယ္လစ္ဇင္လည္း အသင့္အတင့္ေပါ့၊ လိပ္ခုံး မွာ ျပပြဲ လုပ္ေတာ့ က်ေနာ့္ က်ဴဗစ္ဇင္ကားေလးေတြ ေရာင္းထား ရတယ္၊ အဲဒီမွာ ဆရာႀကီးကုိေရႊေအာင္သိန္းက မင္းကြာတဲ့ ငါက ေရာင္းရလို႔ ေျပာတာမဟုတ္ဘူးတဲ့၊ ဟုိဟာေတြ လုပ္မေနပါနဲ႔ကြာတဲ့ ဒါပဲလုပ္ပါဆုိၿပီး က်ဴဗစ္ဇင္ ပဲေရးခိုင္းတာ၊ ဆရာႀကီးက အဲဒီလိုေျပာလိုက္္ေတာ့ က်ေနာ္က ဘာျဖစ္သြားသလဲဆုိေတာ့ စိတ္ထဲမွာ သတ္သတ္ မွတ္မွတ္ ျဖစ္သြားတယ္၊ အဲဒါနဲ႔ ၁၉၈၆ မွာေျပာင္းလိုက္တာ၊ အရင္တုန္းကေတာ့ ေရာေနေသးတယ္၊ လုံး၀ေျပာင္းပစ္ လိုက္္တာ၊ အခုေရးတဲ့ စတိုင္ က်ဴဗစ္ဇင္ကိုေျပာင္းပစ္ လိုက္တယ္၊ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ကို ေရးတာ။ အခုဆို က်ေနာ့္ေနာက္က လိုက္ေရးတဲ့ လူေတြ ရွိေနၿပီ။

ေမး။     ။ ဆရာက ႏိုင္ငံတကာ ျပပြဲေတြလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားျပဖူးေတာ့ ႏိုင္ငံတကာ အေတြ႕အႀကဳံကိုလည္း ေျပာျပပါဦး။

ေျဖ။     ။ က်ေနာ္ စကၤာပူမွာ စျပတာပါ၊ က်ေနာ္တို႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား စျပတဲ့ ေခာတ္ဦးလို႔ ေျပာလို႔ ရမွာေပါ့၊ ကိုမင္းေ၀ေအာင္၊ ကိုဘိုၾကည္၊ ကိုမ်ိဳးသန္႔ေအာင္၊ ေနာက္ ကုိေဇာ္ေဇာ္ေအာင္တို႔၊ က်ေနာ္နဲ႔ မင္းေ၀ေအာင္နဲ႔ ကိုေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ကုိ အဲဒီက ကန္ထရိုက္လုပ္တယ္၊ စာခ်ဳပ္ေတြဘာေတြနဲ႔ လုပ္ရတယ္၊ သူ ျမန္မာျပည္ေရာက္ လာတယ္၊ ပထမ တသုတ္ က်ေနာ္ မပါဘူး၊ ေရာက္လာၿပီးေတာ့ ပန္းခ်ီကားေတြလာ၀ယ္တယ္တဲ့၊ လာၿပီး စုေဆာင္းတာေပါ့၊ ျပပြဲျပမလို႔တဲ့၊ ဒုတိယတခါ စုေဆာင္းေတာ့ က်ေနာ္က ျပပြဲျပတာနဲ႔ လာႀကံဳေနတယ္၊ က်ေနာ့္ ပန္းခ်ီကားေတြအကုန္လုံး ၀ယ္သြားတယ္၊ က်ေနာ္ကလည္း တခုေတာ့ စိုးရိမ္တယ္။ ဟိုမွာ ျပပြဲျပၿပီး ျပန္ေရာင္း မွာေပါ့၊ ပန္းခ်ီကားေတြ ၁၃-၁၄ ကားေလာက္ရွိတယ္၊ က်ေနာ္က သူ႔ကို ေမးတယ္၊ အဆင္ေျပပါ့မလားေပါ့၊

က်ေနာ္က အဲဒီလို အလုပ္ႀကီးေတြလုပ္ဖူးတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳမွ မရွိတာ၊ က်ေနာ္ကေျပာတယ္၊ ငါ ယိုးဒယားမွာ ႀကံဳဖူးတယ္၊ ငါတို႔ Subject ေတြ ေရးလို႔မရဘူး၊ သူတို႔ဟာပဲ ေရးရတယ္၊ ျဖစ္ပါမလားေပါ့၊ သူက ဟာမဟုတ္ ဘူး မင္းက ဗမာဆန္လို႔ ငါက ၀ယ္တာတဲ့၊ ဗမာ ျဖစ္ေအာင္ပဲ ေရးပါတဲ့၊ က်ဴဗစ္ဇင္နဲ႔ ဗမာ Subject ေတြေပါ့၊ အဲဒါနဲ႔ သူက ငါတို႔က ဟိုမွာ အတ္အႀကံေပး အမ်ိဳးသမီးငွားရတယ္တဲ့၊ ေစ်းႀကီးေပးရတယ္၊ ၿပီးေတာ့ သူႀကိဳက္တဲ့ ပန္းခ်ီ ကားကိုလည္း ၀ယ္ခြင့္ေပးရတယ္၊ အဲဒီေလာက္ကိုေသခ်ာတာ၊ အဲဒါ သူကေ႐ြးလိုက္တာတဲ့၊ မင္းေ၀ေအာင္ ရယ္၊ က်ေနာ္ရယ္၊ ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ရယ္ေပါ့၊ ေသခ်ာေပါက္ မားကက္ရွိတယ္ေပါ့၊ အဲဒါ နဲ႔ စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ရတယ္၊ အဲဒီ စာခ်ဳပ္ သက္တမ္းမွာ ဗမာျပည္မွာ ျပပြဲ ျပခြင့္မရွိဘူး၊ အဲဒီမွာ က်ေနာ္တို႔က အျပင္မွာ လူသိ ပိုမ်ားလာတယ္၊ စာခ်ဳပ္သက္တမ္း မျပည့္ခင္ေလာက္မွာ သူ႔ဘက္က အေျခအေနအရ စာခ်ဳပ္ပ်က္သြားတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ဟိုဘက္မွာ ျပပြဲေတြျပျဖစ္လာတယ္၊ အဲဒီအခ်ိန္က ၉၆ ေလာက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ မႈေတြ လာလုပ္ရင္း ၀ယ္ၾကတယ္၊ ဟိုမွာ ျပပြဲမွာ ေတြ႕ခဲ့တယ္ မ၀ယ္ဘူး၊ ဒီမွလာ၀ယ္ၾကတယ္၊ ေစ်း သက္သာေအာင္လို႔။

အဲဒီ စကၤာပူမွာစျပတုန္းက ဒါ ဗမာေတြလုပ္တာလားလို႔ ေမးၾကတယ္၊ လူေတြအံ့ၾသသြားၾကတယ္၊ဗမာျပည္မွာ ဒါေတြရွိတယ္လို႔ မထင္ဘူး၊ ၀ယ္တဲ့လူေတြလည္း ၀ယ္သြားၾကတယ္၊ အျပင္ထြက္ျပတဲ့ အုပ္စုေတြထဲမွာ က်ေနာ္ တို႔က ေခာတ္ဦးေလာက္ရွိတယ္၊ အဲဒီတုန္းကတည္းက တြဲျပတဲ့လူေတြက အခုလည္းျဖစ္ေနၾကတယ္၊ အဲဒါက ေတာ့ သိသာတယ္၊ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္လဲဆိုေတာ့ တကယ္လုပ္လို႔ျဖစ္တာ၊ ႏိုင္ငံတကာ ၀င္ဆန္႔တဲ့ လက္ရာဆုိတာ သူ႔ဟာသူ ရွိေနတယ္၊ အျမင္က်ယ္ဖို႔လိုတယ္၊ က်ေနာ္တို႔ အျပင္တခါထြက္ရင္ အက်ိဳးရွိေအာင္ ေလ့လာတယ္၊ အသုံးခ်တယ္၊ ဒီခ်င္းမိုင္မွာ ျပတာကေတာ့ ၃ ပြဲရွိသြားၿပီ၊ စိုလိုက ဒါနဲ႔ဆို ၂ ပြဲ၊ အတ္ျမဴဆီယံမွာ တပြဲ။

ေမး။     ။ အခုေနာက္ပိုင္း ဗမာျပည္မွာ ပန္းခ်ီျပပြဲေတြ မ်ားမ်ား ျပလာတယ္၊ အဲဒါကိုေရာ ဘယ္လိုျမင္လဲ။

ေျဖ။     ။ ထူးဆန္းတာ တခုက အႏွစ္ ၃၀ ေက်ာ္ၿပီ က်ေနာ္တို႔ ပန္းခ်ီ ေရးလာတာ ၊ ျပပြဲေတြကလည္း ျပတယ္၊ ျပပြဲ ျပတဲ့ အုပ္စုကအရမ္းနည္းတယ္၊ ဆရာေပၚဦးသက္တို႔ပြဲ၊ ေနာက္ ကံ့ေကာ္ရြာပြဲ၊ Wild eyes တို႔ ဘာတို႔၊ က်ေနာ္တို႔ က Morning group ၊ ဒါေပမယ့္ ဒီလူေတြပဲ ဟိုဘက္နည္းနည္းပါ၊ ဒီဘက္နည္းနည္းပါ အဲဒီလိုျပေနတာ၊ ဒါေပမယ့္ ျပပြဲ မျပရတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ၊ ျပပြဲ ဘယ္လိုျပရလဲဆိုတာ သူတုိ႔ မသိဘူး၊ ျပပြဲက်ဲတယ္၊ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခ်ိန္က ပန္းခ်ီေကာင္စီေပါ့ဗ်ာ၊ ၂ ခု ရွိတယ္၊ ဗဟိုနဲ႔ ရန္ကုန္ ဆုိၿပီးရွိတယ္၊ အဲဒီ ၂ ပြဲ အင္ဗြိဳင္းမွာ အၿမဲလုပ္တယ္၊ အဲဒါေလးက မျပဘူးတဲ့လူေတြအတြက္က ေပ်ာ္စရာေကာင္းတယ္။

ဒီဘက္က ဘာျဖစ္လာသလဲ ဆိုေတာ့ ပန္းခ်ီျပပြဲဟာ အရမ္းျပတယ္၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေစ်းက ပန္းခ်ီျပခန္းလည္း တႏွစ္စာ အၿပီး၊ ေလာကနတ္လို ဂယ္လာရီလည္း တႏွစ္စာအၿပီး၊ တျခားေပၚလာတဲ့ ဂယ္လာရီေလးေတြလည္း တႏွစ္စာ အၿပီးပဲ၊ ပန္းခ်ီျပပြဲက အၿမဲျပေနတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ေရာင္းရလို႔ ျပတာလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ မေရာင္းရဘူး၊ တပြဲမွာ တကား ၂ ကား ေရာင္းရတယ္၊ တခါတေလက်ရင္ တကားမွ မေရာင္းရဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ပန္းခ်ီျပပြဲျပတယ္ ဆိုတဲ့ အေလ့အထေလးတခု ပန္းခ်ီဆရာတိုင္းမွာ ျဖစ္လာတယ္၊ အဲဒါေကာင္းတယ္၊ ပန္းခ်ီေရးတဲ့လူကလည္း မ်ားမ်ားေရးျဖစ္တယ္၊ ပန္းခ်ီျပပြဲမ်ားမ်ားလုပ္ေတာ့ ပရိသတ္နဲ႔လည္း ဆက္မျပတ္ဘူး၊ ဟိုဘက္အပိုင္းတုန္းက ျပပြဲျပရင္ေရာင္းရတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဂုဏ္ယူဖို႔ ေကာင္းတာက ေရာင္းေရာင္း မေရာင္းေရာင္း ေရးၿပီးျပေနတယ္၊ ႏိုင္ငံျခားသား ဧည့္သည္ ၀င္တာ မ၀င္တာနဲ႔ သိပ္ဆိုင္ဘူး၊ ဧည့္သည္လာတိုင္းလည္း ေရာင္းရခ်င္မွ ေရာင္းရတာ။

ေမး။     ။ ဆရာ အခုလို က်ဴဗစ္ဇင္နည္းနဲ႔ အေရာင္ေလးေတြနဲ႔ ေရးတာဟာ ေစ်းကြက္အရ ေရာင္းရလို႔ ေရးတာလို႔ တခ်ိဳ႕ေျပာဆိုေ၀ဖန္တာေတြရွိတယ္၊ အဲဒါကုိေရာ ဘယ္လိုေျပာခ်င္ပါလဲ။

ေျဖ။     ။ အင္း ရွိမွာေပါ့၊ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕က မသိလို႔ဗ်၊ ပန္းခ်ီကားကို ဒီကားႀကီးကို ေရာင္းရမယ္လို႔ဆိုၿပီး အဲဒီေျပာ တဲ့ လူေတြေရးေစခ်င္တယ္၊ ေသခ်ာလား၊ ဒီကားႀကီးေရာင္းရမယ္ဆိုတာ ေသခ်ာလား၊ က်ေနာ္တို႔ အႏွစ္ ၃၀ ေက်ာ္ ေရးလာတဲ့အေတြ႕အႀကံဳအရ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘူး၊ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ေစတနာက အက်ိဳးေပးတာ၊ ဒါေရးတိုင္း ေရာင္းရ မယ္လို႔ မဟုတ္ဘူး၊ အဲဒါပါလို႔ မရဘူး၊ အဲဒါ ပါရင္ ပန္းခ်ီကားမျဖစ္ဘူး၊ ေစတနာ ေတြ အမ်ားႀကီးဆိုင္ တယ္၊ ေကာင္းေအာင္ေရး၊ ၀ယ္တာ မ၀ယ္တာ တပိုင္း၊ ႀကိဳက္ဖို႔လိုတယ္။

တခ်ိဳ႕က ပန္းခ်ီကား မေရာင္းဖူးဘူးဗ်၊ အံ့ ၾသ ဖို႔ေကာင္းတယ္၊ ပန္းခ်ီဆရာထဲမွာလည္း ေျပာၾကတာရွိတယ္၊ ေရာင္းကားေလးေတြဆိုၿပီးေတာ့၊ ႀကိဳက္လို႔ ၀ယ္တာကို ေရာင္းကားေလးေတြလို႔ ထင္ေနတယ္၊ အဲဒါ ေရာင္းရလို႔ ေရးတာမဟုတ္ဘူး၊ ႀကိဳက္တိုင္းလည္း မ၀ယ္ႏိုင္ဘူးဗ်၊ ၀ယ္ႏိုင္တဲ့လူက ႀကိဳက္မွေရာင္းရတာ၊ ပန္းခ်ီကား ေရာင္း ရတဲ့ပန္းခ်ီဆရာေတြက သူမ်ားခိုင္းလို႔လုပ္တာမဟုတ္ဘူး၊ ကုိယ္လုပ္ခ်င္တာလုပ္တာကို ႀကိဳက္ၿပီး ပိုက္ဆံ လာ ေပးတာ၊ အဲဒါက သူ႔ရဲ႕ပါရမီနဲ႔ ကုသုလ္ကံ ေပၚမွာ လည္း ဆိုင္တယ္၊ သိပ္ထူးဆန္းတယ္၊ က်ေနာ္ဆို အကုန္ထည့္ ေရးတာ၊ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္၊ တခါတေလ မု(ဒ္) ေအာက္သြားလို႔ ရပ္လိုက္ရတာေတြလည္းရွိတယ္။

ေမး။     ။ ဒီလို အလုပ္ေတြလုပ္ႏိုင္ေအာင္ စိတ္က်န္းမာေရး၊ လူက်န္းမာေရးကအစေပါ့ ပန္းခ်ီဆရာဘ၀ရဲ႕ Life Style ဘ၀ေနနည္းေပါ့၊  ဘယ္လိုက်င့္ႀကံေနထိုင္တယ္၊ ဘယ္လိုသေဘာထားတယ္ဆုိတာကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေျပာျပ ေပးပါ။

ေျဖ။     ။ က်ေနာ္က ပန္းခ်ီဆရာ ျဖစ္တာက တပိုင္း၊ အရင္က အားကစားသမားတေယာက္ျဖစ္ဖူးတယ္၊ ခႏၶာကုိယ္ က်န္းမာေရးကို လိုက္စားတယ္၊ က်ေနာ္ ေဆးလိပ္မေသာက္၊ အရက္မေသာက္ဘူး၊ ဘာသာေရးလုပ္တယ္၊ အေျခခံက အားကစားသမားျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီေန႔အထိ က်န္းမာေရးေလ့က်င့္ခန္းကို လုပ္တုန္းပဲ၊ က်ေနာ္ အသက္ ၃၂ ႏွစ္ေလာက္မွာ အိမ္ေထာင္က်တယ္၊ ကံေကာင္းတာက က်ေနာ့္အမ်ိဳးသမီးက အလြန္ေအးခ်မ္းတဲ့ အိမ္ေထာင္ဖက္၊ က်ေနာ္ အခုလိုမ်ိဳးမေအာင္ျမင္ေသးတဲ့အခ်ိန္မွာ သူနဲ႔က်ေနာ္ လက္ထပ္တာ၊ အခုလို ေအာင္ျမင္ မွာမို႔လို႔ဆိုတာ သူမသိဘူး၊ ပန္းခ်ီဆရာ ဆိုတာလည္း က်ေနာ္နဲ႔ ေပါင္းၿပီးမွ သိတာ။

တခ်ိဳ႕ ပန္းခ်ီဆရာ မိသားစုေတြမွာ က်ေနာ္ၾကားရတာ၊ ပန္းခ်ီကားေရာင္ရတယ္ဆိုရင္ မိန္းမ က အဲဒီကားမ်ိဳးပဲ ေရးပါလားလို႔ေျပာ တာ၊ အဲဒါမ်ိဳး သူ႔မွာမရွိဘူး၊ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္လုပ္ေနတာကိုလည္း ျမတ္ႏိုးတယ္၊ က်ေနာ့္ ပန္းခ်ီကားေတြကိုလည္း သူခ်စ္တယ္၊ အဲဒီအတြက္ က်ေနာ္စိတ္ခ်မ္းသာတယ္၊ အလုပ္ပုိအားစိုက္ႏိုင္တယ္၊ ဘာသာေရးေတြအလွဴအတန္း ေတြလုပ္၊ အဲဒီလိုမ်ိဳးေတြနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ေနတယ္၊ ေနာက္တခုက က်ေနာ့္မိန္းမမွာ ေလာဘမရွိဘူး၊ က်ေနာ္ကေတာ့ ေန႔တိုင္း ပန္းခ်ီေရးတယ္၊ မေရးရင္ ၂ ရက္ ၃ရက္ပဲ၊ သမာအာဇီ၀နဲ႔ ရတဲ့ ပိုက္ဆံ နဲ႔ က်ေနာ္တို႔စားေသာက္ေန ထိုင္တယ္။ စိတ္နဲ႔ အလုပ္လုပ္တာဆိုေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ေနတယ္၊ စိတ္ခ်မ္းသာမွ အလုပ္လုပ္လို႔ေကာင္း တယ္၊ စိတ္ေဒါသျဖစ္ေနရင္ ပန္းခ်ီကားေတြမေကာင္းဘူးဗ်၊ အဲဒီက်ရင္ က်ေနာ္ အလုပ္မလုပ္ဘူး၊ ဘာသာေရး ကိုင္း႐ႈိင္းတာကလည္း အက်ိဳးျဖစ္တယ္။     ။
 
Facebook Video Blog
ကာတြန္း
ကာတြန္း
စစ္သည္ေတာ္ စာမ်က္ႏွာ
Ads-for-Cmnat224tg
  • အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္
  • သူ႔အေတြး သူ႔အျမင္

ဒီမိုကရက္တစ္ ယဥ္ေက်းမႈ တည္ေဆာက္ၾကပါစို႔

ျမန္မာျပည္ စာနယ္ဇင္းေလာက အတြက္ အံ့အားသင့္စရာေကာင္းေသာ၊ သို႔ေသာ္ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ သတင္းတပုဒ္ကို ယခုရက္ပိုင္းတြင္ ၾကားလိုက္ရသည္။ ျပည္ပအေျခစိုက္

အျပည့္အစံုသို႔

ဆႏၵမေစာၾကပါႏွင့္

ဧရာဝတီျမစ္ဆံု ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းႀကီးအား သမၼတ ဦးသိန္းစိန္မွ ဆိုင္းငံ့ေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္သည္ ျမန္မာ တမ်ိဳးသားလုံး၏ ညီညြတ္မႈေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္မႈရသည္ဟု ေျပာရပါမည္။

အျပည့္အစံုသို႔

Donate to Irrawaddy

ေငြလဲႏႈန္း

ေအာက္တိုဘာ ၀၆၊ ၂၀၁၁
us ေဒၚလာ = ၈၃၀ က်ပ္
th ဘတ္ = ၂၅.၆ က်ပ္