“လြမ္းေအာင္ရယ္တတ္သူ”

“ကိုစိန္ေသာင္း အေနနဲ႔ စာေပေလာကထဲကို ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ဝင္လာတာပါလဲ”
“ကိုမ်ိဳးညြန္႔က လွမ္းေခၚလို႔ ဝင္လာတာပါ”

စာေရးဆရာ ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္ဝဏၰရဲ႕ သေရာ္စာပံုစံ အေရးအသားတခုျဖစ္ပါတယ္။ ခ်ယ္ရီမဂၢဇင္းမွာ ဖတ္မိတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြရဲ႕ ခ်ဲ႕ထြင္ေျပာဆိုတဲ့ အင္တာဗ်ဴး အေမးအေျဖေတြကို သေရာ္ထားတာပါ။ ေမာင္စိန္ေသာင္းက ေမာင္စိန္ေသာင္းကို ျပန္ေမးထားတယ္ ဆိုတဲ့ ပံုစံနဲ႔ ေရးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

wana01သူ စာေရးႏိုင္တဲ့ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္အထိလည္း အဲဒီလို သေရာ္စာပံုစံစာေတြ ေရးတာေတြ႕ရပါတယ္။

စာေရးဆရာ ဒါ႐ိုက္တာေမာင္ဝဏၰ ကြယ္လြန္ၿပီလို႔ ၾကားလိုက္ရေတာ့ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အစားထိုးမရတဲ့ အႏုပညာရွင္ တေယာက္ ဆံုးရႈံးရျပန္ၿပီဆိုၿပီး ဝမ္းနည္းမိပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ဘဝကို စာေရးသူအျဖစ္နဲ႔ ရုပ္ရွင္ဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္ ဆိုၿပီး ၂ ပိုင္းခြဲျပသင့္တယ္ ထင္ပါတယ္။

ေမာင္ဝဏၰရဲ႕ ပန္းေတြနဲ႔ေဝ၊ လိပ္ျပာေလပ်ံကာသြား ဟိုမွာသည္မွာနား စတဲ့ တကၠသိုလ္ေနာက္ခံ ဝတၳဳေတြကို သေဘာက် ႏွစ္သက္သလို ေမာင့္အျပင္ ေမာင့္ညီကိုေတြ႕ ေမ့အလြမ္းေျပ ဆိုတဲ့ ေျမလတ္ေဒသက သစ္စက္ဝန္းတခု ေနာက္ခံ ျပဳထားတဲ့ အခ်စ္ ဘဝသရုပ္ေဖာ္ ဝတၳဳေလးကိုလည္း က်မ သိပ္ႀကိဳက္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အိမ္ေဖာ္မေလးရဲ႕ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းကို ရိုးရိုးရွင္းရွင္း ေရးျပထားတဲ့ ဝတၳဳတိုေလးကိုလည္း စြဲလမ္းေနပါတယ္။

သဘာဝ အုပ္စုေတြျဖစ္တဲ့ ေမာင္ဝဏၰ၊ သုေမာင္၊ မင္းလူ ညီအစ္ကိုေတြရဲ႕ ဝတၳဳေတြကို က်မ ႀကိဳက္မိတဲ့အခ်က္တခ်က္က သူတို႔ရဲ႕ ဇာတ္ေကာင္ေတြဟာ လူေတြနဲ႔ တကယ္တူေနလို႔ပါပဲ။ သူတုိ႔ ဇာတ္ေကာင္ေတြဟာ ဟီးရိုးေတြမဟုတ္ဘူး၊ အရမ္း မခ်မ္းသာၾကဘူး၊ ေနာက္ဆံုးေပၚ ကားႀကီးေတြစီးၿပီး ဇာတ္ပို႔ျဖစ္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြထက္ အစစအရာရာ သာမေနဘူး။ တကယ့္ လူထဲက လူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

သူတို႔ ဝတၳဳေတြထဲက တကၠသိုလ္ဟာလည္း တကယ့္ တကၠသိုလ္စစ္စစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ စာအုပ္ကို ဖတ္မိတာနဲ႔ ငါ ေရာက္ေအာင္ သြားမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္မိေလာက္ေအာင္ လြမ္းေမာဖြယ္ ေကာင္းလြန္းပါတယ္။

ေမာင္ဝဏၰရဲ႕ ဝတၳဳေတြထဲက ပန္းေတြနဲ႔ ေဝ ကေတာ့ ရုပ္ရွင္အျဖစ္ ပိတ္ကားေပၚကို လွပစြာ ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ဝတၳဳကို ရုပ္ရွင္အျဖစ္ အသက္သြင္းရာမွာ ေမာင္ဝဏၰဟာ ပဥၥလက္ပညာ တတ္ကၽြမ္းသူလို႔ က်မ ဆိုခ်င္ပါတယ္။ ဝတၳဳကို မမီသည့္တုိင္ေအာင္ ဝတၳဳရဲ႕ အရသာမပ်က္ေအာင္ ရိုက္တတ္တယ္လို႔ ေျပာခ်င္တာပါ။

ျမန္မာျပည္မွာ က်မ ဂ်ာနယ္လစ္ လုပ္ေနစဥ္ကာလက ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ ဦးမိုးဒီနဲ႔ အင္တာဗ်ဴးခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဦးမိုးဒီက အလြတ္သေဘာေျပာတာကို က်မ သတိရမိပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ဒါရိုက္တာ ေမာင္ဝဏၰရဲ႕ “ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ ဂမၻီရ ရုိက္ခ်က္” လို႔ အမည္တပ္ထားတဲ့ “ဓာတ္ခဲ” ဇာတ္ကား အႀကီးအက်ယ္ ေအာင္ျမင္ေနခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။

ဦးမိုးဒီက “ကိုဝဏၰက ရုပ္ရွင္ မရိုက္ခင္ မွန္ဘီလူးေတြကို တပ္ၾကည့္၊ ျဖဳတ္ၾကည့္၊ ၿပီးေတာ့ စိတ္တုိင္းမက်ရင္ ထုိင္ေသြး ေနလိုက္ေသးတယ္။ က်ေနာ္က ရင္တထိတ္ထိတ္နဲ႔၊ ဒီပံုစံနဲ႔ ငါတို႔အရုပ္ေတြ ထြက္ပါ့မလားေပါ့ေလ။ ေနာက္တခါ ရိုက္ျပန္ေတာ့လည္း မွန္ဘီလူးေတြကို ၂ ခု၊ ၃ ခု ဆင့္ထပ္ၿပီး ရိုက္ခ်င္ရိုက္ေနျပန္ေရာ။ ဒါေပမယ့္ ထူးဆန္းတယ္ဗ်ာ၊ အရုပ္ေတြ ထြက္တယ္ဗ်ိဳ႕” လို႔ အံ့ၾသတႀကီး ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ ဂမၻီရ ရိုက္ခ်က္လို႔ နာမည္တပ္တာကိုးလို႔ က်မ ေတြးမိပါတယ္။wana02

“ဓာတ္ခဲ” ဇာတ္ကားဟာ ေငြေၾကးအားျဖင့္ အႀကီးအက်ယ္ ေအာင္ျမင္တဲ့ ကားလို႔ ေျပာရမွာပါ။ အဲဒီအတြက္ ဒါရိုက္တာ ေမာင္ဝဏၰတေယာက္ ဒီပရက္ရွင္ ရသြားတယ္လို႔ သူ႔ရဲ႕ညီ ရုုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ စာေရးဆရာ အဆိုေတာ္ သုေမာင္က ေျပာခဲ့ပါတယ္။

ဘာေၾကာင့္ ဦးသုေမာင္ ဒီလိုေျပာတယ္ဆိုတာ က်မ ခန္႔မွန္းၾကည့္လို႔ရပါတယ္။ ဒါရိုက္တာ ေမာင္ဝဏၰ ရိုက္လိုက္တဲ့ ဇာတ္ကားေတြဟာ ေငြေၾကးအားျဖင့္ ေအာင္ျမင္မႈ သိပ္မရခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အႏုပညာအားျဖင့္ေတာ့ ေအာင္ျမင္မႈ ရခဲ့တာခ်ည္းပါပဲ။ အကယ္ဒမီေတြကိုလည္း ထုိက္ထုိက္တန္တန္ ရခဲ့တာပါ။

အကယ္ဒမီ မရသည့္တုိင္ေအာင္ အႏုပညာအားျဖင့္ ေအာင္ျမင္တယ္ဆိုတာကေတာ့ အႏုပညာကို တန္ဖိုးျဖတ္ႏုိင္သူ ပညာရွင္ေတြေရာ၊ ပရိသတ္ေတြကပါ အသိအမွတ္ျပဳၿပီးသားျဖစ္လို႔ က်မ အထူးေျပာစရာ လိုမယ္ မထင္ပါဘူး။

“ပန္းေတြနဲ႔ေဝ” ဇာတ္ကား ေအာင္ျမင္စဥ္အခ်ိန္က က်မတို႔ ကေလးသာသာပဲ ရွိပါဦးမယ္။ ဒါေပမယ့္ လွပညင္သာတဲ့ ေမာင္ဝဏၰရဲ႕ ရိုက္ခ်က္ေတြကို ဒီေန႔အထိ မွတ္မိေနပါေသးတယ္။ ပန္းေတြနဲ႔ ေဝ သီခ်င္းနဲ႔အတူ အဲဒီကားထဲက ေအာင္လတ္နဲ႔ မေဝ တို႔အတြက္ မခ်င့္မရဲ ျဖစ္ေနရဆဲပါ။ အျဖဴအမည္း ဇာတ္ကားျဖစ္ေပမယ့္ အဲဒီဇာတ္ကားဟာ ျမန္မာ့ ရုပ္ရွင္သမိုင္းမွာ ခ်န္ထားလို႔ မရတဲ့ ဇာတ္ကားလို႔ ထင္ပါတယ္။

ဒါရိုက္တာေမာင္ဝဏၰကို ဒါရိုက္တာဘဝေရာက္ေအာင္တြန္းပို႔ၿပီး အကယ္ဒမီပါ တပါတည္းရေစတဲ့ “ကတၱီပါဖိနပ္စီး ေရႊထီးေဆာင္း” ဇာတ္ကားထြက္စဥ္က က်မ မေမြးေသးပါဘူး။ အဲဒီကားကိုေတာ့ က်မ မၾကည့္ဖူးပါဘူး။

ဒါေပမယ့္ က်မ ဆယ္ေက်ာ္သက္ အခ်ိန္မွာ ၾကည့္ရတဲ့ “ခ်စ္တဲ့သူငယ္ေလ” ကိုေတာ့ က်မ စြဲလမ္းပါတယ္။ ေမဝင္းေမာင္နဲ႔ ေမာင္ရူပ သာမကဘဲ ေမဝင္းေမာင္ရဲ႕ အေဖေနရာက သရုပ္ေဆာင္တဲ့ ပန္းခ်ီ (ဦး) ေအာင္စိုးကိုပါ က်မ မ်က္စိထဲမွာ ျမင္ေနပါတယ္။ အလွဆံုးကေတာ့ သစ္ပင္ႀကီးေတြ တန္းစီေပါက္ေနတဲ့ ေနရာမွာ သူငယ္ခ်င္း ၂ ေယာက္ ေျပးေဆာ့တဲ့ အခန္းပါ။

ေနာက္ေတာ့ ျမန္မာ့ရုပ္ျမင္သံၾကားမွာ မၾကာခဏျပလို႔ ၾကည့္ရတဲ့ “ေျခဖဝါးေတာ္ ႏုႏု” ဇာတ္ကားပါ။ ျမန္မာ့ဆိုင္းဝိုင္းႀကီးနဲ႔ ဦးေဇာ္လြင္ရယ္၊ ကႏြဲ႕ကလ် လွပလြန္းတဲ့ ရႈမဝ ေဒၚစန္းစန္းေအးရယ္၊ က်မ စဥ္းစားမိတဲ့အခ်က္ကေတာ့ အခုေခတ္လို ေဆးေရာင္စံုလည္း မဟုတ္ပါဘဲ၊ အျဖဴအမည္း သက္သက္နဲ႔ ဘာေၾကာင့္မ်ား မ်က္စိထဲစြဲေနေအာင္၊ အႏုပညာေျမာက္ေအာင္၊ လွပေအာင္ ရိုက္ႏုိင္ၾကတာလဲ ဆိုတဲ့အခ်က္ပါ။ အဲဒီဇာတ္ကားဟာ ျမန္မာ့ ဇာတ္သဘင္ဆိုတာ ဘာလဲ၊ မင္းသမီးရဲ႕ အကဆိုတာ ဘာလဲလို႔ ေျပာျပေနတဲ့ သိပ္မမ်ားတဲ့ ဇာတ္ကားေတြထဲက တကားပါပဲ။

ဒါရိုက္တာ ေမာင္ဝဏၰရဲ႕ ညီ စာေရးဆရာမင္းလူရဲ႕ ခုနစ္စဥ္အလြမ္း ဝတၳဳကို အသက္သြင္းလိုက္တဲ့ ဇာတ္ကားကေတာ့ အကယ္ဒမီေတြ တသီႀကီး ဆြတ္ခူးခဲ့တဲ့ ဇာတ္ကားပါ။ အဲဒီအခ်ိန္က ေဆးေရာင္စံုေတြ စေပၚေနေပမယ့္ ဒီဇာတ္ကားကေတာ့ အျဖဴအမည္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဇာတ္ကားရံုတင္စဥ္က လူေတြေတာင္ သိပ္သတိမထားမိလိုက္တဲ့ ကားျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ ဇာတ္ကားထဲမွာပါတဲ့ သရုပ္ေဆာင္သုေမာင္၊ ခင္သန္းႏုတို႔ အကယ္ဒမီ ဆြတ္ခူးခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါရိုက္တာ ေမာင္ဝဏၰရဲ႕ ဒုတိယေျမာက္ အကယ္ဒမီကားလည္း ျဖစ္သလို ေမာင္ဝဏၰရဲ႕ဇနီး ေဒၚခ်ိဳခ်ိဳရီရဲ႕ ပန္းေဝေဝ ရုပ္ရွင္ထုတ္လုပ္ေရး အေနနဲ႔လည္း ဇာတ္ကားဆု ရခဲ့ပါတယ္။ မင္းသမီးသစ္ ဆုလႈိင္ႏွင္းကို စ တင္ေပးတဲ့ ဇာတ္ကားလို႔လည္း ဆိုႏုိင္ပါတယ္။

မင္းလူရဲ႕ ဝတၳဳျဖစ္တဲ့ ရင္ထဲက ေဆာင္းရာသီကို ရိုက္ကူးခဲ့တဲ့ ဇာတ္ကားဟာလည္း အႏုပညာအားျဖင့္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါတယ္။ မင္းသား လြင္မိုးကို အကယ္ဒမီရေစခဲ့ပါတယ္။

စာေရးဆရာ၊ ဒါရိုက္တာ ဦးသာဓုရဲ႕ မ်ိဳးဆက္ျဖစ္တဲ့ ေမာင္ဝဏၰ၊ သုေမာင္၊ ေမာင္ရူပ၊ မင္းလူ စတဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြဟာ သူတို႔ မ်ိဳးဆက္မွာ တာဝန္ေက်ခဲ့သလို၊ သူတို႔ရဲ႕ မ်ိဳးဆက္ေတြကိုလည္း အႏုပညာအေမြ လက္ဆင့္ကမ္းေပးခဲ့ပါတယ္။ အဆိုေတာ္ သရုပ္ေဆာင္ ဖိုးေသာၾကာ၊ သရုပ္ေဆာင္ ေျပဇင္၊ ဥကၠာ၊ စာေရးဆရာမ ဝါႏု စတဲ့ သာဓုမ်ိဳးဆက္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

“လြမ္းေအာင္ရယ္တတ္သူ” ဇာတ္ကားႀကီးကို ဒါရိုက္တာေမာင္ဝဏၰက သားျဖစ္သူ ေျပဇင္ကို ေခါင္းေဆာင္မင္းသားအျဖစ္ တင္ရိုက္ခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာ္ရဲေအာင္၊ ေမသဥၨာဦး၊ သက္မြန္ျမင့္တို႔နဲ႔ ျမန္မာ့အႏုပညာ ေရွးသီခ်င္းႀကီးေတြ ေဝေဝဆာဆာနဲ႔ ၊ ဂီတေလာက၊ ရုပ္ရွင္ပေလးဘက္ တီးဝုိင္းသမားေလာက ေနာက္ခံ ဇာတ္လမ္းတပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီဇာတ္ကားမွာ ဇာတ္ပို႔သရုပ္ေဆာင္အျဖစ္ ပါဝင္ခဲ့တဲ့ ထိုင္းႏုိင္ငံခ်င္းမိုင္ၿမိဳ႕ေရာက္ သီးညီအစ္ကိုမ်ားအဖြဲ႕က လူရႊင္ေတာ္ ၾကယ္သီးက “ဘဘဝဏၰက ဒီဇာတ္ကားနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေျပာခဲ့တာရွိတယ္။ သူက အရင္ ဇာတ္ကားေတြတုန္းက ပရိသတ္ အႀကိဳက္ကို လိုက္ၿပီး ရိုက္ခဲ့တာတဲ့။ ဒီဇာတ္ကားကေတာ့ ပရိသတ္ႀကိဳက္တာ မႀကိဳက္တာမသိဘူး၊ သူႀကိဳက္တာကို သူရိုက္ခဲ့တာလို႔ ေျပာပါတယ္” လို႔ ေျပာျပပါတယ္။ ဇာတ္ကားနာမည္ ထူးျခားတဲ့ ဒီဇာတ္ကားဟာ ေငြေၾကးအားျဖင့္ အမ်ားႀကီး မေအာင္ျမင္ေပမယ့္ ပရိသတ္လက္ခံတဲ့ ဇာတ္ကားတကားျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဒီလိုမ်ိဳး ေငြေၾကးအားျဖင့္ တခါမွ မ်ားမ်ားစားစား ေအာင္ျမင္မႈမရေသးတဲ့ ဒါရိုုက္တာ ေမာင္ဝဏၰဟာ သူ လံုးဝမေမွ်ာ္လင့္ ထားတဲ့ ဓာတ္ခဲ ဇာတ္ကားမွာ ေငြေၾကးအားျဖင့္ ေအာင္ျမင္မႈ အႀကီးအက်ယ္ ရခဲ့တာပါ။ တကယ္က ဒီဇာတ္ကားဟာ ဒါရိုက္တာေမာင္ဝဏၰရဲ႕ ရုပ္ရွင္ကားေတြထဲမွာ အႏုပညာအားျဖင့္ ေျပာစမွတ္ျပဳေလာက္တဲ့ ကားမဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာရမယ့္ တကားတည္းေသာ ဇာတ္ကားဆိုရင္လည္း မမွားပါဘူး။

သူ႔သားငယ္ ဥကၠာ ကို ဓာတ္ခဲ ဇာတ္ရုပ္မွာ သရုပ္ေဆာင္ ခိုင္းခဲ့ပါတယ္။ သရုပ္ေဆာင္ အင္အားလည္း မ်ားခဲ့ပါတယ္။ တေဝါေဝါရယ္ရတဲ့ ဇာတ္ကားတကား ျဖစ္ပါတယ္။ ဘဝအေမာေတြနဲ႔ မြန္းက်ပ္ေနတဲ့ ျမန္မာပရိသတ္ေတြအတြက္ စိတ္ေျဖေဆး ျဖစ္ခဲ့ၿပီး အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာ ရိုက္ကူးတဲ့ ျမန္မာ ဟာသကားေတြ ဝက္ဝက္ကြဲ ေအာင္ျမင္တာ အခုအခ်ိန္အထိလို႔ ဆိုရမွာပါ။ အႏုပညာအားျဖင့္ ေျပာပေလာက္ေအာင္ မျပခဲ့ရဘဲ ေငြေၾကးေအာင္ျမင္မႈ အမ်ားႀကီး ရခဲ့တဲ့အတြက္ ဒါရိုက္တာ ေမာင္ဝဏၰ စိတ္ညစ္၊ စိတ္က် သြားတယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္။

ဒါရိုက္တာေမာင္ဝဏၰ ေနာက္ဆံုးရုိက္ခဲ့တဲ့ ဇာတ္ကားႀကီးကေတာ့ စာေရးဆရာမႀကီး ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ မမေလးရဲ႕ ဝတၳဳကို မင္းသမီး မ်ိဳးသႏၱာထြန္း ထုတ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ရင္နင့္ေအာင္ေမႊး ဇာတ္ကားပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဇာတ္ကားႀကီးမွာေတာ့ ဒါရိုက္တာ ေမာင္ဝဏၰရဲ႕ ဟန္အတိုင္း အႏုပညာ ျပကြက္ေတြ အမ်ားႀကီး ျပန္ျမင္ရပါတယ္။

ဒါရိုက္တာေမာင္ဝဏၰဟာ အႏုပညာသက္တမ္း ၄၀ ခန္႔မွာ ကြယ္လြန္ခဲ့ရတာပါ။ ၆၄ ႏွစ္ဆိုတဲ့ အသက္အရြယ္ဟာ ေနမယ္ဆိုရင္ ေနလို႔ရေသးတဲ့အရြယ္၊ အႏုပညာေတြ ဖန္တီးေကာင္းဆဲ ျဖစ္ရမယ့္အရြယ္၊ စာအုပ္ေတြ အမ်ားႀကီး ေရးေနရဦးမယ့္ အရြယ္ပါ။ ဒါေပမယ့္ သူ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ပါၿပီ။ သူခ်စ္တဲ့ မိသားစုနဲ႔ သူခ်စ္တဲ့ အႏုပညာေတြကို ခ်န္ခဲ့ပါၿပီ။

သူဟာ ရုပ္ရွင္ကားႀကီးေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ကို ေျပာစမွတ္ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ ရိုက္ကူးျပခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ လံုးခ်င္း ဝတၳဳ ၂၀ ေက်ာ္ေရးခဲ့ၿပီး သူလိုကိုယ္လို ေမာင္ဝဏၰ ဆိုတဲ့ သူ႔ျဖတ္သန္းမႈ အတၳဳပၸတၱိ စာအုပ္ကိုလည္း ပရိသတ္အတြက္ ခ်န္ရစ္ခဲ့ပါတယ္။

ကြယ္လြန္ခ်ိန္မွာ ဇနီးသည္ ေဒၚခ်ိဳခ်ိဳရီ၊ သမီး ဝါႏု၊ ထြန္းဝင္းေအာင္၊ ေျပဇင္၊ ဥကၠာနဲ႔ ေျမးေလး ပန္းႏုတို႔ က်န္ခဲ့ပါတယ္။ လူေသေပမယ့္ အႏုပညာမေသဘူးဆိုတဲ့ စကား၊ လူေသေပမယ့္ နာမည္ မေသဘူးဆိုတဲ့ စကားကေတာ့ ဒါရိုက္တာ ေမာင္ဝဏၰအတြက္ အရမ္းကို ရိုးစင္းလြန္းလွပါတယ္။

ဒႆနိက ေဗဒနဲ႔ ေက်ာင္းၿပီးခဲ့ၿပီး အေတြးအေခၚကို ဝါသနာထံုတဲ့ ဒါရိုက္တာ ေမာင္ဝဏၰရဲ႕ ဝတၳဳ ေခါင္းစဥ္ေတြဟာ ရိုးစင္းသေလာက္ ထူးျခားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။

“လြမ္းေအာင္ရယ္တတ္သူ” ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ သူ႔ကိုယ္သူ ျပန္ညႊန္းေလသလားလို႔ က်န္ရစ္သူေတြက တသသ ေျပာ ေနၾကပါၿပီ။

ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူ႔ဇနီး ေဒၚခ်ိဳခ်ိဳရီက “ေနာက္ဆံုး က်မကို တခ်က္ ရယ္ျပခဲ့ၿပီးမွ သူ အသက္ထြက္သြားတာ” လို႔ ျပန္ေျပာျပလို႔ပါ။
 
  • အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္
  • သူ႔အေတြး သူ႔အျမင္

ဒီမိုကရက္တစ္ ယဥ္ေက်းမႈ တည္ေဆာက္ၾကပါစို႔

ျမန္မာျပည္ စာနယ္ဇင္းေလာက အတြက္ အံ့အားသင့္စရာေကာင္းေသာ၊ သို႔ေသာ္ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ သတင္းတပုဒ္ကို ယခုရက္ပိုင္းတြင္ ၾကားလိုက္ရသည္။ ျပည္ပအေျခစိုက္

အျပည့္အစံုသို႔

ဆႏၵမေစာၾကပါႏွင့္

ဧရာဝတီျမစ္ဆံု ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းႀကီးအား သမၼတ ဦးသိန္းစိန္မွ ဆိုင္းငံ့ေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္သည္ ျမန္မာ တမ်ိဳးသားလုံး၏ ညီညြတ္မႈေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္မႈရသည္ဟု ေျပာရပါမည္။

အျပည့္အစံုသို႔

Donate to Irrawaddy

ေငြလဲႏႈန္း

ေအာက္တိုဘာ ၀၆၊ ၂၀၁၁
us ေဒၚလာ = ၈၃၀ က်ပ္
th ဘတ္ = ၂၅.၆ က်ပ္