ေသာ့ခတ္ထားေသာ အင္တာနက္ႏွင့္ ဆင္ဆာစေလာင္း

၄ ႏွစ္ဆိုေသာ္လည္း မေန႔တေန႔ကလို ဘာမွ မၾကာလိုက္ဘူး ထင္ရသည္။

၈ ႏွစ္တာခန္႔ ေပ်ာ္ပိုက္ခဲ့ေသာ ျမန္မာျပည္တြင္းက စာနယ္ဇင္းေလာကကို စိတ္လိုက္မာန္ပါ ေက်ာခိုင္းခဲ့သည့္ အေၾကာင္းတရားမ်ားထဲမွ တခုအျဖစ္ ထိုကာလကို ျပန္ေျပာင္းသတိရမိသည္။ ထိုစဥ္က ေရႊဝါေရာင္ သကၤန္းမ်ားႏွင့္ ေမတၱာပို႔သံမ်ား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေပၚက လမ္းမ်ားေပၚတြင္ လႊမ္းခဲ့ဖူးသည္။ ပခုကၠဴၿမိဳ႕က သံဃာေတာ္မ်ား အႏုိင္က်င့္ အေစာ္ကားခံရသည့္ ျဖစ္ရပ္ ေနာက္ဆက္တြဲ အေနျဖင့္ လမ္းမမ်ားေပၚတြင္ သံဃာေတာ္မ်ား ေမတၱာပို႔ဆုေတာင္းသံတို႔ကို ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕လူထု ၾကားၾကရသည္။

burma-monk-protest“ေအးခ်မ္းၾကပါေစ … ၿငိမ္းခ်မ္းၾကပါေစ” ဆိုေသာ အသံမ်ား၊ ေျခဗလာ သကၤန္းတလႊားလႊား လ်င္ျမန္ေသာ အဟုန္ျဖင့္ ေလွ်ာက္သြားသည့္ ျဖတ္ခနဲ ပံုရိပ္မ်ား။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားက စာေမးပြဲခန္းထဲမဝင္ေတာ့ဘဲ သံဃာေတာ္မ်ားအား အကာအကြယ္ေပးသည့္ အေနျဖင့္ လက္ျခင္းဆက္ထားၾကသည့္ ျမင္ကြင္းမ်ား၊ ပထမရက္မ်ားတြင္ အ့ံၾသတႀကီး ၾကည့္ေနသည့္ ၿမိဳ႕လူထု၊ ထို႔ေနာက္ လက္ခုပ္သံမ်ား၊ အေအးဗူးမ်ားႏွင့္ေရဗူးမ်ားကို အေျပးဝယ္ၾက၊ သံဃာေတာ္မ်ားအား ကပ္ၾက။

တရက္၊ ႏွစ္ရက္၊ သံုးရက္မွသည္ ၄၊ ၅၊ ၆ ရက္၊ ၇ ရက္ေလာက္တြင္ ၿမိဳ႕လူထုက သတိထားမိလာသည္၊ တမင္ေစာင့္ၾကည့္ လာသည္၊ ေနာက္ေတာ့ သံဃာေတာ္မ်ားေနာက္က လိုက္ပါ လမ္းေလွ်ာက္သည္။ ရက္ဆက္ ခရီးေဝးေလွ်ာက္ခဲ့ရ ေသာေၾကာင့္ ေျခဗလာမ်ား ေသြးျဖင့္နီရဲခဲ့ၾကသည္၊ မေနႏုိင္ေသာ ဒကာမ်ားက ေခတၱ ရပ္ဖို႔ေတာင္းပန္ၿပီး ပတ္တီးမ်ား စည္းေပးၾကသည္။ လမ္းေလွ်ာက္ သံဃာေတာ္ အေရအတြက္၊ လူအေရအတြက္ တရက္ထက္ တရက္ မ်ားလာသည္။

က်မ ရံုးသို႔လာရာလမ္း ျဖစ္သည့္ ၄၆ လမ္းထိပ္တြင္ စစ္ကားမ်ားတန္းစီ ရပ္တံ့ေနသည္။ တစီး၊ ႏွစ္စီး၊ သံုးစီးမက၊ အစီးေပါင္းမ်ားစြာေပၚတြင္ မ်က္ႏွာေသႏွင့္ စစ္သားမ်ား။ လက္ပတ္အနီမ်ားႏွင့္ အသင့္အေနအထား ရွိေနသည္။ အမိန္႔ တစံုတရာကို ေစာင့္ဆိုင္းေနဟန္ ၿငိမ္သက္ေနသည္။ သံဃာေတာ္မ်ားကေတာ့ ေန႔ဆြမ္းစားၿပီးခ်ိန္မွ စ၍ မပ်က္မကြက္ ထြက္ေလွ်ာက္ၿမဲ။

“ကိုဇာဂနာနဲ႔ ကိုေက်ာ္သူတို႔ေတြ ေရႊတိဂံုဘုရားေပၚမွာ ဆြမ္းကပ္ၾကတာ”
“ဖုန္းထဲကို မက္ေဆ့ခ်္ ဝင္လာၿပီ၊ ေျမနီကုန္းေရာက္ၿပီတဲ့”
“ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ၿခံေရွ႕က ျဖတ္ေနၿပီ”
“ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ထြက္လာတယ္တဲ့”

သတင္းစကား အမ်ိဳးမ်ိဳး က်မတို႔ မီဒီယာတိုက္ခန္းက်ယ္ဆီ လြင့္လာသည္။ ထိုကာလတြင္ က်မတို႔ မီဒီယာတိုက္ႀကီး၌ အင္တာနက္ ရွိသည္၊ တီဗီရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအင္တာနက္က ေသာ့ခတ္ခံထားရသည္၊ ထိုတီဗီက စစ္အစိုးရ စိစစ္ ျဖတ္ေတာက္ၿပီးမွ အလႊင့္ခံရသည့္ CNN၊ BBC စသည္တို႔ကို ဖြင့္ထားသည္။ သံဃာေတာ္မ်ား သတင္းမပါ။ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕လယ္က မီဒီယာ တုိက္ႀကီးေပၚတြင္ ထိုင္ရင္း သတင္းအေမွာင္ခ် ခံထားရသည့္ အယ္ဒီတာမ်ားကို ျပပါဆိုလွ်င္ က်မတို႔ပဲ ျဖစ္မည္။

က်မအလုပ္က သတင္းေထာက္အလုပ္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ အျပင္ထြက္ဖို႔ခက္သည္။ ခဏတျဖဳတ္ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ ဆင္းရံုသာ ထြက္ႏိုင္သည္။ ရံုးမွာထုိင္ၿပီး ေဖာင္ပိတ္အမီ သတင္းမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ားကိုတည္းျဖတ္၊ ဘာသာျပန္စရာရွိျပန္၊ စာစီသမားမ်ားထံ စာမူမ်ားခ်ေပး၊ ပရုစစ္ေနရသည္။ သတင္းေထာက္မ်ားကေတာ့ ကံေကာင္းသည္။ အျပင္ထြက္ခြင့္ရမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူတို႔ယူလာသည့္ သတင္းစကားကို ၾကားၿပီး ဘာေတြျဖစ္ေနသည္ကို ခန္႔မွန္းရသည္။

ညေန ရံုးအဆင္းက်မွ အင္တာနက္ဆိုင္ ကမန္းကတန္းေျပးဝင္ သတင္းဖတ္ရသည္။ အေမွာင္ထဲကလူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တံုးတယ္ပဲ ဆိုဆို ဘယ္ဝက္ဘ္ဆုိက္တြင္ ဘာရွိမွန္းပင္မသိ။ ႏုိင္ငံျခားေရာက္ေနသည့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားထံ သတင္း လွမ္းေမး ရသည္လည္း ရွိသည္။ ဘယ္ေလာက္ အူေၾကာင္ေၾကာင္ ႏိုင္လိုက္ပါသလဲ။ ဘေလာ့ဂ္ ဆိုသည့္ အရာ ရွိေၾကာင္းကို ထိုစဥ္ အခါက်မွ တအံ့တၾသ သိရသည္။ အင္တာနက္အား ေသာ့ခတ္သိမ္းထားသည့္ မီဒီယာတြင္ အယ္ဒီတာ လုပ္ေနရသူ မဟုတ္လား။

ေသာ့ခတ္ထားသည့္ အင္တာနက္ ဆိုသည္ကို က်မ နည္းနည္း ရွင္းျပပါမည္။ က်မတို႔၏ ဆရာသမား တုိက္ပိုင္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္က ရံုးတြင္ အင္တာနက္ဆင္ၿပီး လိုင္းခြဲ ၂ ခုထုတ္ထားသည္။ ႀကိဳး ၂ စ ထုတ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ႀကိဳးတစကို သူ႔အခန္းထဲက ကြန္ပ်ဴတာတြင္ တပ္၍ က်န္တစကို ကြန္ပ်ဴတာ တလံုးႏွင့္ လူတေယာက္ဆန္႔သာရံု အခန္းဖြဲ႕ တပ္ဆင္ ေပးထားသည္။ ထို မွန္ခန္းငယ္ကေလးကို အၿမဲေသာ့ခတ္ထားၿပီး အင္တာနက္ သံုးလိုသူက သံုးလိုေသာ အေၾကာင္းကို ေျပာ၍ ရံုးအဖြဲ႕ထံမွ ေသာ့ကိုေတာင္းယူရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္က်မက ေသာ့ခတ္ထားေသာ အင္တာနက္ဟု ဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအင္တာနက္ကို အသံုးျပဳလို ၾကေသာ္လည္း ရံုးရွိ လူကုန္က က်ားၿမီးဆြဲရသည္ထက္ ေၾကာက္ၾကသည္။ အသံုးမျပဳရဲၾက။

ေရႊဝါေရာင္ အေၾကာင္း ျပန္ဆက္ရလွ်င္ ညေနရံုးအဆင္း အင္တာနက္ဖြင့္ၾကည့္ၿပီး သိရသည့္ သတင္းမ်ားႏွင့္ က်မတို႔ သတင္းေထာက္မ်ား ျပန္ေျပာသည္ကို ဆက္စပ္ၿပီး ခန္႔မွန္းၾကရသည္။ ညက်ေတာ့ ျပည္ပအေျခစိုက္ ေရဒီယုိမ်ား နားေထာင္ၾကကာ သတင္း အျပည့္အစံုကို သိရသည္။

စက္တင္ဘာ ၂၃ ရက္ေလာက္ ေရာက္ေတာ့ က်မတို႔ မေနႏုိင္ၾကေတာ့။ သံဃာေတာ္မ်ား၏ လမ္းေလွ်ာက္ ေမတၱာပို႔ ဆုေတာင္းသံကလည္း ပိုမို က်ယ္လာၿပီ၊ လူထုတလည္း လုိက္ပါလာၿပီ၊ က်မတို႔၏ တုိက္ပိုင္ ဆရာသမားကိုယ္တုိင္ သူ႔ကားျဖင့္ ထြက္ၾကည့္ကာ ဓာတ္ပံု ထြက္ရိုက္ေနၿပီ။ က်မတို႔ သတင္းေထာက္မ်ား၊ အယ္ဒီတာမ်ားအားလံုး တေန႔တေန႔ ဒီအေၾကာင္းပဲ ေျပာေနၾကသည္။ အစိုးရရံုးမ်ားတြင္ လုပ္ကိုင္ေနသည့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ ေျပာစကားအရ သူတို႔ ရံုးေရာက္သည္ႏွင့္ ျပန္ထြက္ခြင့္မရေတာ့၊ မနက္ ၉ နာရီခြဲေလာက္တြင္ အစိုးရရံုးသူရံုးသားမ်ား အားလံုး အထဲဝင္ရၿပီး တံခါးမ်ား ပိတ္လိုက္ၾကသည္။ ညေန ရံုးဆင္းမွ ထြက္ခြင့္ရသည္။

က်မတို႔ ဆာငတ္သည္က သတင္း။ ညဘက္တြင္ သတင္းအတြက္ က်မတို႔ အားကိုးအားထားရာက တရုတ္လုပ္ ေရဒီယုိ ကေလးမ်ား ျဖစ္သည္။ အသံလႊင့္ခ်က္မ်ားအရ သတင္းမ်ားကို ခန္႔မွန္းရသည္။ ထုိကာလက လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းဆိုင္မ်ားတြင္ ေရဒီယိုမ်ား ျပတ္လပ္သြားသည္ကို အမွတ္ရသည္။

ရံုးတြင္ေတာ့ မျဖတ္မေတာက္သည့္ CNN၊ BBC ႏွင့္ ထိုအခ်ိန္က စတင္ ေခတ္စားလာေသာ အယ္လ္ဂ်ာဇီးယား၊ DVB တို႔ကို ၾကည့္ခ်င္သည္။ က်မႏွင့္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ အယ္ဒီတာတေယာက္က က်မတို႔ ဆရာသမားအား ေတာင္းဆိုသည္။

“ဆရာ က်ေနာ္တို႔ကို စေလာင္း တပ္ေပးပါလား။ ဒါမွ က်ေနာ္တို႔ သတင္းေတြ အပ္ဒိတ္ျဖစ္မွာ။ အခုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဘာမွ မသိရဘူး။ သူမ်ားေတြေၾကညာမွ သိရသလို ျဖစ္ေနတယ္”

က်မတို႔ ဆရာသမား စဥ္းစားသြားသည္။ လက္ခံသည္။ သူကိုယ္တုိင္လည္း တုိက္ပိုင္ဆိုသည္ထက္ သတင္းသမားဟု အၿမဲဆိုတတ္သူကိုး။ ထုိအခ်ိန္က သံဃာေတာ္မ်ား ေအာင္ပြဲခံရန္ နီးစပ္ေနၿပီဟု သူကိုယ္တုိင္လည္း ယံုၾကည္ေနပံုရသည္။ က်မတုိ႔လည္း အေျပာင္းအလဲတခု ျဖစ္ေတာ့မလားဟု စိတ္လႈပ္ရွားမိသည္။ အမွန္အတုိင္းေျပာရလွ်င္ လူထုတရပ္လံုး ပါဝင္ခဲ့သည့္ ၈၈ ကာလကို ျပန္သတိရၿပီး စိတ္ကူးယဥ္ၾကည့္မိၾကသည္။

၂၄ ရက္ေန႔က်ေတာ့ က်မတို႔ရံုးမွာ ထုိင္မေနႏုိင္ၾကေတာ့။ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ လူထု လမ္းေလွ်ာက္သည့္ေနာက္ လိုက္ၾကည့္ရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္ၾကသည္။ ဘယ္လိုပံုစံႏွင့္ သြားေနလဲ၊ ဘာေၾကာင့္ စစ္အစိုးရက မၿဖိဳခြင္းေသးတာလဲ၊ အသင့္အေနအထားႏွင့္ အေျခအေနကို ေစာင့္ၾကည့္ေနတာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ သံဃာေတာ္မ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား ပီပီ အေရးမယူဘဲ လႊတ္ေပးထားတာလား ဆုိသည့္ လားေပါင္းမ်ားစြာျဖင့္ က်မတို႔ လိုက္သြားၾကသည္။

ေျမနီကုန္းေရာက္ေနၿပီ ဆိုသည့္စကားေၾကာင့္ က်မတို႔ ေျမနီကုန္းထိ ဘတ္စ္ကား စီးသြားၾကသည္။ ဟိုေရာက္ေတာ့ သံဃာေတာ္ႏွင့္ လူတန္းႀကီးကို ေတြ႕လိုက္သည္။ က်မစိတ္ထဲ ၈၈ အေရးအခင္းကို သြားသတိရမိသည္။ သို႔ေသာ္ တူတာေတာ့ မတူ၊ နည္းနည္းေတာ့ ကြဲေနသည္။ လူထုက အားေပးသည္၊ ေက်ာင္းသားမ်ားပါသည္၊ သို႔ေသာ္ လူထု အကုန္မပါ အေျခအေန ေစာင့္ၾကည့္ေနပံု ရသည္၊ အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ား ပါခြင့္မရ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားက တကြဲတျပားစီ ျဖစ္ေနသည္။ က်မ မ်က္မွန္းမတန္းမိသည့္ သတင္းသမားမ်ား ဓာတ္ပံုရိုက္ေနသည္။

လူတန္းထဲတြင္ က်မ မ်က္မွန္းတန္း မိသူ စာေပနယ္မွ လူပိုမ်ားသည္။ သံဃာထုကေတာ့ တေန႔ထက္တေန႔ မ်ားလာသည္။ “ေအးခ်မ္းၾကပါေစ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းၾကပါေစ” ဆိုသည့္ အသံမ်ား ပိုက်ယ္လာသည္။ က်မတို႔ ေျမနီကုန္းမွတဆင့္ ၾကည့္ျမင္တုိင္အထိ လိုက္သြားၾကသည္။ ျမန္မာ့အသံေရွ႕ ေရာက္ေတာ့ ခ်န္ေနရစ္ခဲ့သည္။ ရံုးျပန္ရဦးမည္၊ အလုပ္က တဝက္တျပက္။

ရံုးျပန္ေရာက္ေတာ့ က်မတို႔လိုပဲ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္သူမ်ားေနာက္ လိုက္၍ ဓာတ္ပံုရိုက္ယူခဲ့သူ ဆရာသမားက တက္ႂကြေနသည္။ သူ႔ကိုၾကည့္၍ က်မတို႔လည္း ဝမ္းသာမိသည္။ က်မစိတ္ထဲ ေမွ်ာ္လင့္မိသည့္ အေျပာင္းအလဲမ်ားထဲတြင္ စာေပစိစစ္ေရး ေအာက္က လြတ္ေျမာက္လိုသည့္ အေျပာင္းအလဲကို ေမွ်ာ္လင့္မိျခင္းက ပိုမ်ားေနသည္ဟု ဝန္ခံရပါမည္။ ႏုိင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲ တခုခုမွသည္ မီဒီယာအေျပာင္းအလဲ ျဖစ္လာေလမလား။ တပတ္ တပတ္ စိစစ္ေရးက ျဖဳတ္ပယ္လိုက္ေသာ သတင္းမ်ားကို ၾကည့္ကာ ႏွေမ်ာေနရသည့္အျဖစ္၊ ေဆာင္းပါးေရးလွ်င္ အေႏွာင့္လြတ္ အသြားလြတ္ ေရးေနရသည့္ အျဖစ္တို႔ကို စိတ္ကုန္လွၿပီ။  

၂၅ ရက္ေန႔။ မအားလပ္သျဖင့္ ေမတၱာပို႔ဆုေတာင္းသူမ်ား ေနာက္သို႔ မလုိက္ႏိုင္ေတာ့။ သို႔ေသာ္ ညေနခင္း ဆူးေလ ဘုရားအကြယ္မွ ထြက္လာသည့္ သံဃာထုႏွင့္ လူတန္းႀကီးကို ေစာင့္ၾကည့္ျဖစ္သည္။ သံဃာေတာ္ေကာ လူတန္းႀကီးပါ မဆံုးႏိုင္ေအာင္ရွည္လ်ားလွသည္။ က်မ၏ စိတ္ထဲတြင္ မသိုးမသန္႔ ျဖစ္မိသည့္အခ်က္ကေတာ့ ခါတုိင္း ေန႔မ်ားတြင္ သာသနာ့အလံကို အရင္ဆံုးျမင္ေနက်၊ ထိုေန႔က ခြပ္ေဒါင္းအလံကို သာသနာ့အလံမ်ားၾကားတြင္ ျမင္ေတြ႕ လိုက္ရသည္။

ေဘးက က်မထက္ ငယ္သည့္ သူငယ္ခ်င္းအယ္ဒီတာကို က်မက “မနက္ျဖန္ေတာ့ တခုခုျဖစ္ေတာ့မယ္ ထင္တယ္” ဟု ေျပာမိသည္။ အထင္ျဖင့္ ေျပာျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္း က်မဘာသာသိသည္။ စစ္အစိုးရ၏ လက္စလက္နကို ၈၈ ကာလတုန္း ကတည္းက ႀကံဳခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တေၾကာင္း၊ စစ္ကားမ်ား၊ လံုထိန္းကားမ်ား အဆင္သင့္ အေနအထားျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးကို စစ္ေျမျပင္ကဲ့သို႔ ဆင္ယင္ ထားေသာေၾကာင့္တေၾကာင္း ခန္႔မွန္းေျပာလုိက္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ သူငယ္ခ်င္းက ေရဗူးမ်ား ဝယ္ၿပီး သံဃာေတာ္မ်ားကို ကပ္ေနသည္။

ထိုေနာက္ပိုင္း ျဖစ္ရပ္မ်ားကေတာ့ အားလံုးအသိပင္။ သံဃာေတာ္မ်ားကို ရိုုက္ႏွက္ၿဖိဳခြင္းခဲ့သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးက တစျပင္သဖြယ္ ျဖစ္ခဲ့သည္၊ ဂ်ပန္သတင္းေထာက္ ပစ္သတ္ခံရသည္၊ မၾကားရတာ ၾကာၿပီျဖစ္သည့္ ေသနတ္သံကို ၾကားရသည္။ လူစုလူေဝးႀကီး၏ ကမၻာမေက် သီခ်င္းသံကို ၿမိဳ႕လယ္တြင္ ျပန္ၾကားရသည္။ က်မတို႔မ်က္စိေရွ႕တြင္ပင္ ရံုးက ေၾကာ္ျငာတာဝန္ခံ ညီမေလးတေယာက္ ေသနတ္သံမ်ားၾကားမွ ေျပးလာၿပီး အေၾကာက္လြန္ကာ မူးေမ့သတိလစ္သြားသည္။

အျဖစ္အပ်က္မ်ားက ျမန္ဆန္သလို၊ ေကာလာဟလမ်ားကလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး။ မဂၢင္ ေက်ာင္းတုိက္ ဝင္စီးခံရသည့္သတင္း၊ လူမ်ား အစုလိုက္အၿပံဳလိုက္ အဖမ္းခံရသည့္သတင္း၊ သံဃာေတာ္မ်ား ေသြးေျမက်သည့္ သတင္းမ်ား။ သို႔ေသာ္ တခ်ိဳ႕ ကိစၥမ်ားအား အၾကားႏွင့္သာ ခန္႔မွန္းေနရျခင္း ျဖစ္သည္။ အင္တာနက္ဆိုင္မ်ားကိုလည္း မသြားရဲၾကေတာ့။  ျမန္မာ့ ရုပ္ျမင္သံၾကားကေတာ့ စတင္ ဝါဒျဖန္႔သည္။ ေမတၱာပို႔ဆုေတာင္းသည့္ သံဃာေတာ္မ်ားအား သံဃာတုမ်ားဟု စြပ္စြဲသည္။ ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃာ့မဟာနာယက ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ကိုယ္တုိင္က ထိုသို႔ ေျပာဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ က်မတို႔မွာ ေရဒီယိုမ်ားကိုသာ အားကိုးၾကရေတာ့သည္။ ၾကားရသမွ် အသည္းတယားယား၊ ေတာက္တေခါက္ေခါက္။ ေျပာင္လိမ္ေနသည္ကို သိသိႀကီးႏွင့္ ဒီတုိင္း ထိုင္ၾကည့္ေနရျခင္းျဖစ္သည္။

မၾကာခင္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ အလုပ္သမားဝန္ႀကီး၊ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ၾကည္တုိ႔ ေတြ႕ဆံုၾကသည္။ ျမင္ရၾကားရသူ အားလံုး အလြန္အံ့အားသင့္သြားၾကသည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေနအိမ္ အက်ယ္ခ်ဳပ္ခံထားရသည္။ အႏွစ္ ၂၀ နီးပါးကာလအတြင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ပထမဆံုး မီဒီယာမ်ား၌ ေတြ႕လိုက္ရျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လူအမ်ား တအံ့တၾသျဖစ္ၾကရတာ မဆန္း။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဓာတ္ပံု ေဖာ္ျပခြင့္ ရေသာ သတင္းဂ်ာနယ္မ်ားက ဝက္ဝက္ကြဲ ေရာင္းရသည္။ က်မတို႔ ဆရာသမားလည္း အေတာ္ေပ်ာ္ေနသည္။ သို႔ေသာ္ က်မကေတာ့ မေပ်ာ္ႏုိင္။ လူထုကို လွည့္ဖ်ားဖို႔ ႀကိဳးစားေနမွန္း သိသိႀကီးႏွင့္ ေပ်ာ္ေနႏုိင္ေသာ ဆရာသမားကိုလည္း အံ့ၾသသည္။

ဆရာသမား၏ အေျပာင္းအလဲကို ၾကည့္၍ က်မတဦးတည္း ေတာ္ေတာ္ စိတ္ပ်က္မိသည္။ သူ႔ စကားလံုးမ်ားက ေရႊဝါေရာင္ကာလက တမ်ိဳး၊ အႏွိမ္နင္းခံလိုက္ရၿပီး အစိုးရဝါဒျဖန္႔ ဒီေရထဲ လိုက္ပါ စီးေမ်ာခ်ိန္၌ တမ်ိဳး။ က်မ မႏွစ္မ်ိဳ႕ႏိုင္။ က်မလိုပဲ က်န္သည့္ သတင္းေထာက္မ်ား၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ အယ္ဒီတာမ်ားလည္း မႏွစ္မ်ိဳ႕ၾက။ သို႔ေသာ္ ေျပာလည္း မေျပာရဲၾက။

ဒီလိုႏွင့္ လပတ္အစည္းအေဝး က်င္းပခ်ိန္ေရာက္လာသည္။ ဆရာသမားက လမ္းဖြင့္ေပးသည္။ တုိင္းျပည္က ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို သြားေတာ့မည္၊ ထိုအခ်ိန္တြင္ သူ႔သတင္းတုိက္ကလည္း ဒီမိုကေရစီႏွင့္အံဝင္ခြင္က် ျဖစ္ေနရမည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ သူ႔ဝန္ထမ္းမ်ားကလည္း ဒီမိုကေရစီဆန္ဆန္ စကားေျပာတတ္ရမည္ စသည္ျဖင့္ နားေထာင္ေကာင္းေသာ စကားလံုးမ်ားကို တန္ဆာဆင္ ေျပာဆိုေတာ့သည္။ က်မကေတာ့ အေတြ႕အႀကံဳအရ အႏၱရာယ္ရနံ႔ကို ခံစားမိသည္။ သနားစရာေကာင္းသည္က က်မႏွင့္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ အယ္ဒီတာ ေမာင္ငယ္ ျဖစ္သည္။

ဆရာသမား၏ ဒီမိုကေရစီ တြင္တြင္သံုးေသာ မိန္႔ခြန္းေၾကာင့္ အားတက္သြား၍ ထင္သည္ ေရႊဝါေရာင္လႈပ္ရွားမႈ ကာလက က်မတို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့သည့္ စေလာင္းတပ္ေပးေရးကိစၥကို ျပန္အစေဖာ္သည္။ သတင္းေတြ အခ်ိန္ႏွင့္တေျပးညီ သိရရန္ စေလာင္းက အေရးႀကီးသည္ မဟုတ္လား။

သို႔ေသာ္ ဆရာသမားက လွလွပပကေလး ရူးခ်င္ေယာင္ ေဆာင္လိုက္သည္။

“မင္းတို႔ကို ဆရာ စေလာင္းတပ္ေပးခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မင္းတို႔က စေလာင္းတပ္ေပးရင္ သတင္းနားေထာင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ေနၾကမွာ။ မျဖစ္ပါဘူး။ မတပ္ေပးေတာ့ဘူး” ဆိုသည့္စကားမ်ား ေျပာလာသည္။ က်မက ေမွ်ာ္လင့္ၿပီးသား။ သတင္းမၾကည့္ဘဲ ရုပ္ရွင္ထုိင္ၾကည့္ေနရေလာက္ေအာင္ က်မတို႔အားလံုး ကေလးမ်ား မဟုတ္ၾကေတာ့ ဆုိသည္ကို စိတ္ထဲကသာ ေျပာျဖစ္သည္။ စေလာင္းကို ဒီမိုကေရစီက်က် ေတာင္းခံမိေသာ ေမာင္ငယ္အယ္ဒီတာကေတာ့ မွတ္သြားၿပီ။

က်မလည္း မွတ္သြားသည္။ ေျပာင္လိမ္သည့္ စစ္အစိုးရ၊ ရူးခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေသာ ဆရာသမား၊ အဂၤါမစံုေသာ ပုဂၢလိက သတင္းဂ်ာနယ္မ်ား၊ သတင္းဂ်ာနယ္ ေစ်းကြက္ႀကီးအတြင္း အိမ္ၾကက္ခ်င္း ခြပ္ေနၾကေသာ မီဒီယာသမားအမည္ခံမ်ား။ အစကတည္းက သိေသာ္လည္း ထိုအခ်ိန္တြင္ေတာ့ လက္ပါေျမႇာက္မိေတာ့သည္။

ေရႊဝါေရာင္အၿပီးတြင္ စစ္အစိုးရ၏ ကမ္းကုန္ေအာင္ ဆိုးရြားရက္စက္မႈကို က်မတို႔အားလံုး မ်က္ဝါးထင္ထင္ ျမင္လိုက္ၾကရၿပီ။ ထိုဆိုးရြားမႈ၊ ပုပ္ပြ နံေစာ္ေနမႈမ်ားကို အမ်ားျပည္သူ သိရွိေစရန္ ေရးသားေဖာ္ျပခြင့္မရွိသည္ကို ထားဦး၊ က်မတုိ႔ ဂ်ာနယ္တုိက္ ကေလး အတြင္းတြင္ေတာ့ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုခြင့္ ရခ်င္မိသည္။ အခ်င္းခ်င္း လြတ္လပ္စြာ သတင္းဖလွယ္ခြင့္၊ မႏွစ္သက္ သည္ကို ေဝဖန္ခြင့္ အနည္းငယ္ျဖစ္ျဖစ္ လိုခ်င္မိသည္။ ကန္းေနေသာ၊ ပင္းေနေသာ မီဒီယာသမားေတာ့ မျဖစ္လိုပါ။

ဤစာကို ေရးေနရျခင္းက က်မဆရာသမားကို တိုက္ခုိက္ခ်င္ေသာေၾကာင့္ မဟုတ္ပါ။ သူ႔အေပၚတြင္လည္း မည္သည့္ အာဃာတမွ မထားပါ။ တျခားေသာ မည္သည့္ ျပည္တြင္း စာနယ္ဇင္းသမားမ်ားကိုမွ မတုိက္ခိုက္ပါ။ ျပည္တြင္း စာနယ္ဇင္း ေလာကကို ေက်ာခိုင္းထြက္လာျခင္းက က်မ၏ ပုဂၢလိက ခံစားခ်က္ သက္သက္၊ က်မ တဦးတည္းႏွင့္သာ သက္ဆိုင္ပါသည္။ က်မ၏ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားကို ယခုအခ်ိန္ထိ က်မခ်စ္သည္။ သူတို႔၏ တခ်ိဳ႕ေသာ အနစ္နာခံ လုပ္ရပ္မ်ားကိုလည္း ေလးစားသည္။ ျပည္တြင္းတြင္ မီဒီယာျဖင့္ စီးပြားရွာေနရ သူမ်ား၏ အဆင္ေျပသလို မီးစင္ၾကည့္ ကေနရေသာ ဘဝမ်ားကို က်မ နားလည္ပါသည္။ 

အခုေတာ့ လက္ပ္ေတာ့ပ္မ်ား ေပါမ်ားလာခ်ိန္၊ ဝါယာလက္စ္ အင္တာနက္မ်ားလည္း ေပၚလာၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထို မီဒီယာ တိုက္ႀကီးတြင္ အင္တာနက္ကို ေသာ့မခတ္ေတာ့ေၾကာင္း လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားထံမွ ၾကားသိရပါသည္။ လက္ကိုင္ဖုန္းမ်ားလည္း ေပါမ်ားလာၿပီ။ က်မတို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကေသာ စေလာင္းလည္း တပ္ထားၿပီဟုသိရသည္။ ၄ ႏွစ္ဆိုေသာ အခ်ိန္ကာလအတြင္း အေျပာင္းအလဲမ်ားစြာ ျဖစ္ႏုိင္သည္ မဟုတ္ပါလား။
 
  • အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္
  • သူ႔အေတြး သူ႔အျမင္

ဒီမိုကရက္တစ္ ယဥ္ေက်းမႈ တည္ေဆာက္ၾကပါစို႔

ျမန္မာျပည္ စာနယ္ဇင္းေလာက အတြက္ အံ့အားသင့္စရာေကာင္းေသာ၊ သို႔ေသာ္ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ သတင္းတပုဒ္ကို ယခုရက္ပိုင္းတြင္ ၾကားလိုက္ရသည္။ ျပည္ပအေျခစိုက္

အျပည့္အစံုသို႔

ဆႏၵမေစာၾကပါႏွင့္

ဧရာဝတီျမစ္ဆံု ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းႀကီးအား သမၼတ ဦးသိန္းစိန္မွ ဆိုင္းငံ့ေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္သည္ ျမန္မာ တမ်ိဳးသားလုံး၏ ညီညြတ္မႈေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္မႈရသည္ဟု ေျပာရပါမည္။

အျပည့္အစံုသို႔

Donate to Irrawaddy

ေငြလဲႏႈန္း

ေအာက္တိုဘာ ၀၆၊ ၂၀၁၁
us ေဒၚလာ = ၈၃၀ က်ပ္
th ဘတ္ = ၂၅.၆ က်ပ္