ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ ည

Tuesday, 22 May 2007 07:00 ႐ုပ္သံက႑
Print

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သည္ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ က်ေနာ္ေရာက္ခဲ့ေသာ လြန္ခဲ့သည့္ (၅) ႏွစ္က ၿမိဳ႕ႏွင့္မတူေတာ့။ လူအမ်ားက ယခင္ကလို ဓာတ္ပံု႐ိုက္ခံရမွာကို စိုးရိမ္ရွက္ရြံ႔ေနျခင္း မရွိေတာ့။ သူတို႔ကို ၾကည့္ရသည္မွာ လူအမ်ားႏွင့္ ပိုမိုေပါင္းသင္း တတ္လာ၊ ပိုယံုၾကည္မႈရွိလာၿပီး လြတ္လပ္လာပံုရသည္။

လက္ကိုင္ဖုန္းမ်ားႏွင့္ ဗိုလ္က်ေနတတ္ေသာ စစ္ေထာက္လွမ္းေရး မ်ားလည္း လမ္းေထာင့္တိုင္းရွိ သူတို႔၏စားက်က္မ်ားကို စြန္႔ခြာခဲ့ရၿပီ ထင္သည္။ အေမွာင္မ်ားထဲ၌ ထိုသူမ်ား ရွိေကာင္းရွိေန ႏိုင္ပါေသးသည္။ သို႔ေသာ္လည္း သူတို႔ဖန္တီးထားခဲ့သည့္ စိုးရိမ္တင္းက်ပ္ေနမႈမ်ားက ေျပေလ်ာ့သြားခဲ့ၿပီ။

{slimbox images/multimedia/CityNight/01.jpg,images/multimedia/CityNight/01-sm.jpg,ေမွာင္ရီပ်ဳိးျပတြင္ ျမင္ရေသာ ႐ႈပ္ေထြးစည္းကားလွသည့္ ေရႊတိဂံုဘုရားအေရွ႕ဘက္ မုခ္ဦး။ ႏွစ္စဥ္ လူေပါင္းသိန္းႏွင့္ခ်ီ၍ လာေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ေလ့ ရွိၾကသည္;images/multimedia/CityNight/02.jpg,images/multimedia/CityNight/02-sm.jpg,ဓာတ္ဆီအေရာင္းအဝယ္ အပါအဝင္ ၿမိဳ႕ေတာ္၏ ရွင္သန္လႈပ္ရွားေနၿမဲျဖစ္သည့္ ေမွာင္ခိုစီးပြားေရး။ အစိုးရ ဓာတ္ဆီဆိုင္တြင္ တန္းစီေစာင့္စရာ မလိုအပ္ဘဲ ျဖည့္ႏိုင္သည္; images/multimedia/CityNight/03.jpg,images/multimedia/CityNight/03-sm.jpg,နံနက္ ၃ နာရီခန္႔တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ မ်ားျပားလွေသာ ျပည့္တန္ဆာခန္းမ်ားအနက္ တခု၏ေရွ႕၌ ေယာက်ၤားသားတစုက တကၠဆီတစီးကို တားေနၾကသည္။ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ဤေနရာကို အလွျပင္ဆိုင္မ်ားဟု ဟန္ျပထားၾကၿပီး အႏွိပ္ခံျခင္း အပါအဝင္ ပို၍ရင္းႏွီးေသာ ျပဳစုမႈမ်ဳိးကို ျမန္မာက်ပ္ေငြ ၂၀၀၀ မွ ၁၀၀၀၀ က်ပ္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁.၆ မွ ၈ ေဒၚလာခန္႔ အတြင္း ေပး၍ ခံစားႏိုင္ၾကသည္; images/multimedia/CityNight/04.jpg,images/multimedia/CityNight/04-sm.jpg,လူငယ္သံုးဦးက တ႐ုတ္တန္းတြင္ေလွ်ာက္၍ ေယာကၤ်ားအေဖာ္ ရွာေနၾကစဥ္။ သူတို႔က သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ျပည့္တန္ဆာမ်ားမဟုတ္၊ အေပ်ာ္အတြက္သာဟု ဆိုၾကသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ကြန္ဒံုးအစြပ္ကို ပံုမွန္စြဲၿမဲသံုးေလ့ မရွိေသာေၾကာင့္ ဤစြန္႔စားမႈက အႏၲရာယ္ႀကီးလွသည္; images/multimedia/CityNight/05.jpg,images/multimedia/CityNight/05-sm.jpg,ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားလွေသာ BME ေဖ်ာ္ေျဖေရးဌာန။ ဤေနရာတြင္ ယမကာ၊ အကႏွင့္ အေဖာ္အေပါင္း ရွာ၍ရႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ အာဏာပိုင္မ်ားရန္မွ ကင္းေစရန္ တီထြင္မႈရွိရွိ အရာအားလံုးကို ဖန္တီးထားသည္။ အရာအားလံုးက တန္ေၾကးေပးမွသာ ရသည္; images/multimedia/CityNight/06.jpg,images/multimedia/CityNight/06-sm.jpg, ေရႊတိဂံုဘုရားအနီး ဆိုင္တခုတြင္ ညေနညေနခင္း လက္ဖက္ရည္ေသာက္ရင္း စကားလက္ဆံုက်ေနသူ ႏွစ္ဦး; images/multimedia/CityNight/07.jpg,images/multimedia/CityNight/07-sm.jpg, လမ္းေထာင့္တြင္ ႐ႈခင္းပံုဆြဲ၍ ပန္းခ်ီကားေရာင္းေနသူ လူငယ္တဦး။ မိသားစုကို ကူညီႏိုင္ရန္ ေက်ာင္းစာသင္ခန္း တေန႔တာ အိမ္မႈကိစၥေထြလာၿပီးေနာက္ ည (၈) နာရီမွ သန္းေခါင္တိုင္ ေစ်းထိုင္ေရာင္းရသည္; images/multimedia/CityNight/08.jpg,images/multimedia/CityNight/08-sm.jpg, မိဘမ်ားက ညပိုင္းစြပ္ျပဳပ္ဆိုင္ ၉ နာရီမွ နံနက္ ၃ နာရီအထိ ေရာင္းေနစဥ္ လမ္းေဘး ပလက္ေဖာင္းေပၚ၌ အိပ္ေမာက်ေနသူ ကေလးႏွစ္ဦး။ သူတို႔၏ မိဘမ်ားက ရွမ္းျပည္နယ္မွျဖစ္ၿပီး ႀကီးပြား တိုးတက္ရာ တိုးတက္ေၾကာင္း ရန္ကုန္သို႔ ေျပာင္းလာၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္; images/multimedia/CityNight/09.jpg,images/multimedia/CityNight/09-sm.jpg, ေက်းလက္ေဒသမ်ားမွ ႀကီးပြား တိုးတက္ရာ တိုးတက္ေၾကာင္း ၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္းသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕လာၾကၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္၏ ေမွာင္မည္းေနေသာ လမ္းမေပၚ၌ အိပ္ေနရသူ အသက္ ၁၈ ႏွစ္အရြယ္ အမ်ဳိးသမီးငယ္တဦး။ ေျပာင္းေရႊ႕ အေျခခ်လာၾကသူမ်ား ဘဝပ်က္ၾကရၿပီး ေနာက္ဆံုး ခႏၶာကိုယ္ကို ေရာင္းၾကရသည္; images/multimedia/CityNight/10.jpg,images/multimedia/CityNight/10-sm.jpg, ၿမိဳ႕ေတာ္၏ ဆင္ေျခဖံုးရပ္ကြက္မ်ားသို႔ အိမ္ျပန္ရန္ ကားေစာင့္ေနၾကေသာ ခရီးသည္မ်ား။ ဤေနရာမ်ားက ၿမိဳ႕ေတာ္၏ လက္လုပ္လက္စား လူတန္းစားအမ်ားစု ေနထိုင္ရာျဖစ္သည္}

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ညခင္း ေမွာင္ခ်ိန္ျဖစ္သည္။ မ်က္ႏွာမ်ားက အေမွာင္ထုၾကားတြင္ ေရြ႔လ်ားသြားလာေနၾကသည္။ ဤျမင္ကြင္း က မိမိအဖို႔ အထူးစိတ္လႈပ္ရွားစရာ။ ည၏မီးေရာင္မ်ားက ၎၏ပင္ကို႐ုပ္သြင္ထက္ ၿမိဳ႕ေတာ္၏ ခံစားမႈပိုင္းဆိုင္ရာသ႐ုပ္ကို ပို၍ထင္ဟပ္ျပေနသည္။ အျပင္ပန္းတြင္ေတာ့ အရာ၀တၳဳမ်ားက မိမိအမွတ္ရခဲ့သည့္ အေနအထားထက္ ပို၍တည္ၿငိမ္ သေယာင္။ သို႔ေသာ္ အျပင္ပန္းျမင္ကြင္းမ်ားသည္လည္း လွည့္ျဖားတတ္သည့္ သေဘာရွိပါသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ေမွာင္မည္း ေနေသာ လမ္းမမ်ားထက္၌ အေပ်ာ္ရွာသူတို႔၏ မ်က္ႏွာမ်ားေပၚတြင္ သတိႀကီးစြာထားေနေသာ မ်က္လံုးမ်ားထဲ၌ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္မ်ားကအတိုင္း စိုးရိမ္ပူပန္မႈမ်ား ရွိေနေသးသည္ကို မိမိခံစားရသည္။ မီးပ်က္ျခင္း၊ ႀကီးမားက်ပ္တည္း လာေသာ ဆင္းရဲမြဲေတမႈ၊ သတင္း အဆက္ျပတ္မႈတို႔ေၾကာင့္ သူတုိ႔၏ အနာဂတ္အတြက္ ဆက္လက္ မေမွ်ာ္လင့္ရဲစရာ ျဖစ္ေနရသည္။

ယခင္ၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္း၏ ႏြမ္းလ်ေနၾကေသာ ၿမိဳ႕ေတာ္သားမ်ားက တကယ္ပဲ ပို၍ပြင့္လင္းစြာ ဆက္ဆံတတ္လာၾက ပါၿပီလား။ လြန္ခဲ့ေသာ (၅) ႏွစ္ကထက္ ပိုမိုေပ်ာ္ရႊင္ႏိုင္ၾကပါၿပီလား။ ျပင္ပဧည့္သည္တဦးအတြက္ ေျဖဆိုရန္မလြယ္ကူလွပါ။ ျမန္မာျပည္သူမ်ားကသာ ေျဖႏိုင္စြမ္းၾကပါလိမ့္မည္။ ကင္မရာ၏ ျမင္ကြင္းမ်ားမွတဆင့္ ျမင္သမွ် တင္ျပလိုက္ရပါသည္။

၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေမလထုတ္ ဧရာ၀တီ မဂၢဇင္းမွ Pat Brown ၏ City at Night ကို ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ျပန္ဆိုပါသည္။