အိမ္

ဧရာဝတီ စာမ်က္ႏွာတြင္ “ေအာက္ေမ့ဖြယ္” အမည္ျဖင့္ က႑သစ္ စတင္ဖြင့္လွစ္ လိုက္ပါသည္။ စာေရး သူတို႔၏ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး နယ္ပယ္တြင္ ႀကံဳေတြ႔ ခဲ့ရသည့္ အမွတ္ရဖြယ္ ထူးျခားသည့္ အျဖစ္ အပ်က္မ်ားကို ေရးသား ေပးပို႔ပါရန္ ဖိတ္ေခၚ ပါသည္။ အသံုးျပဳမည့္ စာမူကို အေၾကာင္း ျပန္ၾကားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it သို႔ စာမူေပးပို႔ႏိုင္ပါသည္။

ေျမသား ေပၚတြင္ သစ္သားျဖင့္ ေဆာက္ထား ပါသည္။ အမိုးအကာ အခင္းတို႔၏ ထုသြင္လည္း ျဖစ္ပါသည္။

တူ၊ လႊ၊ ေရြေဘာ္၊ ေဆာက္၊ ခ်ိန္သီး၊ က်င္တြယ္ တို႔ႏွင့္ ရိုးရွင္းသည့္ နည္းပညာကိုသာ သံုးစြဲထားျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ အမိုးႏွင့္ နံရံတို႔ထိစပ္ရာ ျမင္းမိုရ္ပိတ္၊ ဆင့္တန္းႏွင့္ ၾကမ္းခင္းတို႔ ထိစပ္ရာတို႔သည္ သဘာဝႏွင့္ ေလ်ာ္စြာ ေလသမခြင့္ရေနသည္။ အပူပိုင္းဇုန္ သစ္ေတာထြက္ ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ သာမန္ အျဖဴထည္ဆန္ေသာ အိမ္အိုတလံုးမွ်သာ ျဖစ္သည္။

ထိုအိမ္တြင္ အလိုရွိတိုင္း ဖြင့္ပိတ္ ႏိုင္ေသာ တံခါးမ်ား ရွိသည္။ က်ေနာ္က ေမွ်ာ္လင့္၍၊ က်ေနာ့္ ကိုလည္း ျပန္လည္ ေမွ်ာ္လင့္ ရာမ်ား ရွိေနသည္။ အဖြင့္အပိတ္ လြတ္လပ္ေသာ တံခါးမ်ားႏွင့္ ထိုေမွ်ာ္လင့္ ရာရာ မ်ားကိုေတာ့ က်ေနာ္ ေလးနက္စြာ ေလးနက္ ေနမိပါသည္။

မိုးစက္၊ လေရာင္၊ ေတးဂီတႏွင့္ တခါတရံ ပ်င္းရိမႈမ်ား စီးဆင္းရာ တံစက္ၿမိတ္ ေအာက္နား မွာေတာ့ အိမ္စိုက္ အပင္မ်ား ရွိေနသည္။ အာဖရိက ခရမ္းေရာင္ တပြင့္ ႏွစ္ပြင့္။ ကႏၱာရ ဆူးပင္ တပင္ ႏွစ္ပင္၊ ေလရွဴ ျမစ္ႏွင့္ သစ္ကပ္ႏြယ္ တႏြယ္ ႏွစ္ႏြယ္၊ ေနေရာင္ က်လ်င္ အရြက္ လွသည့္ အရိုးမာ ရြက္လွ တရြက္ ႏွစ္ရြက္၊ တစိတ္ ႏွစ္စိတ္ ကေန တခု ယုတ္ ကိုးဆယ္ မကသည့္ စိတ္ေတြ၏ ဥဒၶစၥကို ထိုးစိုက္ ထားႏိုင္ေသာ ေျမပန္းအိုးက တအိုး၊ ႏွစ္အိုး။ စိတ္မပါဘဲ ရာသီလဲ အခ်ိန္လဲၿပီး လဆန္းပကၡ၊ လဆုတ္ပက၊ၡ စႏၵမာသ၊ ေန႔၊ ည တလကေန တလ ေျပာင္း၍ လဲခဲ့ရၿပီ။

သစ္ပင္ေတြေပၚက ေနေရာင္ျခည္မွာ ခရမ္းေရာင္ေတြကလည္း မ်ားစ ျပဳေနၿပီ။ ဒါေပမယ့္ သစ္ရည္ေတြ ကေတာ့ တက္ဆဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ကိုလည္း အပူဒဏ္ေတြကေတာ့ ဖိစီးဆဲ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့္အိမ္မွာ ခပ္ေစာက္ေစာက္ အိမ္ေခါင္မိုးရွိသည္။ အရိပ္ေအးရွိပါသည္။ စိတ္က်ေရာဂါကို ကာကြယ္ႏိုင္သည့္ ဖ်ဥ္ ကုလားထိုင္ေလးလည္း ရွိပါသည္။

ရယ္သံ၊ မ်က္ရည္၊ ဝန္တိုစိတ္အနည္းအငယ္ႏွင့္ ေငြသားအနည္းငယ္ရွိပါသည္။ ကေလးကစားစရာ၊ ပံုဆြဲကိရိယာႏွင့္ ဖဲႀကိဳးဝါ သီခ်င္းလည္းရွိပါသည္။ ျပဳလုပ္တပ္ဆင္ထား ေသာအၿပံဳးမ်ား မရွိပါ။ စႏၵရားႏွင့္ အေမလည္း မရွိပါ။ စုဘူး၊ ေဘာဂေဗဒသင္ခန္းစာ၊ ပါတီဝင္ ကတ္ျပားႏွင့္ အာဏာတို႔ မရွိပါ။ေမာ္ေတာ္ ကားလည္း မရွိ။ ေသနတ္မရွိ။ က်ေနာ့္အိမ္တြင္ က်ေနာ္လည္းမရွိပါ။

ဗုဒၶ ရုပ္ပြားေတာ္၊ သမၼာက်မ္းစာႏွင့္ ေက်ာက္ပံုႏွိပ္ ပန္းခ်ီကားမ်ားေတာ့ ရွိပါသည္။

သူ႔သေဘာသူေဆာင္ရန္ အခြင့္အေရး ရတတ္ေသာ္လည္း က်ေနာ့္သေဘာႏွင့္သာ ယူေဆာင္တတ္ခဲ့ေသာ ဘာသာတရားႏွင့္ ပံုဆြဲပညာ အထံုေလ့ပါလာေသာ က်ေနာ့္မိန္းမလည္း ရွိပါသည္။ က်ေနာ္တို႔ ေပးစြမ္း သမွ်ထဲက ေရြးႏိုင္စြမ္းေသာ အတတ္ႏွင့္ ႀကီးျပင္းလာမည့္ ရွစ္ဆယ္ခုႏွစ္ အလြန္မွာ ေမြးေသာ ကေလးလည္း ရွိပါသည္။

ထိုအမိုးတခုေအာက္မွာ ေက်ာင္းစာႏွင့္ဂ်ယ္လီ၊ သနပ္ခါးႏွင့္ထဘီ၊ ဆန္အိုးႏွင့္ ဗမာေငြ၊ ဘာသာစကားႏွင့္ လမ္းေလွ်ာက္သင္ဖိနပ္၊ ထိုအရာတို႔ႏွင့္အတူ အမိုးတခုတည္းမွာ က်ေနာ့္ေသြးသားမ်ား ေနထိုင္ၾကပါသည္။က်ေနာ္၏ မိန္းမကိုလည္း စိတ္ႀကီးဝင္စြာ က်ေနာ့္ နံရိုးတေခ်ာင္းႏွင့္ ျပဳလုပ္မထားရပါဘဲ က်ေနာ့္ေသြးသားဟု ထင္မွတ္ေနမိပါသည္။

က်ေနာ္တို႔ေသြးထဲတြင္ ကစီဓာတ္၊ အသားဓာတ္ႏွင့္ သံဓာတ္တို႔သာ ပါဝင္သည္ဟု ထင္ေနတတ္ၾကပါသည္။က်ေနာ္တို႔ ေသြးမ်ားထဲတြင္ အိမ္မ်ားလည္း ပါဝင္ေနတတ္ပါသည္။ ထိုအိမ္ထဲတြင္ သက္ေစာင့္ဓာတ္ မ်ားပါရွိ၍ လိုအပ္ေသာ အားကိုလည္း ျဖစ္ေစရပါသည္။ ထိုအားကိုျဖစ္ေစေသာ အာဟာရမ်ားကို သြယ္ဝိုက္၍ ယဥ္ေက်းမႈဟုလည္း ေခၚၾကသည္ ထင္ပါသည္။

ထိုယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ တအိမ္တည္းသားျဖစ္ေသာ ခ်ဳိသာသည့္ ရွယ္လီ၊ ျပင္းရွသည့္ မာယာေကာ့ဖ္စကီး၊ ေပါက္ကြဲသည့္ ဒိုင္လန္ ေသာမတ္စ္၊ ခိုင္မတ္သည့္ ဘီရိုပတ္စ္၊ တရားလည္းရွိ အခ်စ္လည္းရွိသည့္ ရွင္မဟာ ရ႒သာရ၊ အသက္လည္းရွည္ အတၳဳပၸတၱိလည္းရွည္သည့္  အဘိုးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၊ မ်က္လံုးအိုေပမယ့္ အေတြးမအိုသည့္ ဒဂုန္တာရာ၊ အသက္မရွည္ေပမယ့္ ဆံပင္ရွည္ လက္တံရွည္ခဲ့တဲ့ ေဖာ္ေဝးႏွင့္ စာအုပ္ ႀကိဳက္သည့္ ေငြျပာေရာင္ ပိုးေကာင္ေသးေသးေလးတို႔သည္ က်ေနာ့္ စာအုပ္စင္မွာ ေနၾကပါသည္။

စာအုပ္စင္သည္ သူတို႔ေနရပ္ဆိုလွ်င္ သူတို႔အိမ္သည္ က်ေနာ့္ အိမ္ထဲမွာ ရွိေနပါသည္။ ပင့္ကူ၊ ပုရြက္၊ နဂ်ယ္အိမ္တို႔သည္လည္း အိမ္ထဲမွ အိမ္မ်ားပင္ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ပိုးေကာင္ငယ္ေလးမ်ား ယဥ္ေက်းမႈ သည္လည္း သူတို႔အိမ္မ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ ေနႏိုင္ပါသည္။

က်ေနာ့္အိမ္သို႔ စာေပ၊ ႏိုင္ငံေရး၊ အခ်စ္ႏွင့္ အရက္တို႔လာေရာက္ လည္ပတ္ေသာအခါ အိမ္ရွင္ ပီသစြာ လက္ခံရပါ လိမ့္မည္။အရက္ကို အရက္လိုေသာက္၍ အခ်စ္ကိုအခ်စ္လို ခ်စ္ရပါလိမ့္မည္။ ႏိုင္ငံေရးကို ျပဇာတ္လို ကေသာ၊ စာေပကို ေႂကြးေၾကာ္သံလို တိုင္တည္ေသာ ဧည့္သည္မ်ားကိုေတာ့ က်ေနာ့္ အိမ္ျဖစ္ေၾကာင္း သတိေပးရပါလိမ့္မည္။ က်ေနာ္သည္ ပိုးေကာင္ငယ္မဟုတ္၊ သိပ္ယဥ္ေက်းလြန္းသူ မဟုတ္ပါ။

ႀကီးမားေသာ ဒါမွမဟုတ္၊ ႀကီးမားသည္ဟု သရုပ္ေဆာင္ထားေသာ ကိုယ္ထည္မ်ားအတြက္ က်ေနာ့္ ဧည့္ခန္း၏အတြင္း ဟင္းလင္းခြင္ႏွင့္ ဆံ့မည္မထင္ပါ။ က်ေနာ့္အိမ္က ေသးတာလည္းပါသည္။ ၁၇ ရာစု ဗာဆိုင္း နန္းေတာ္ႀကီးလို ေလးေထာင့္မားမား ထုႏွင့္ ထည္ႏွင့္ လည္းမဟုတ္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ သူရဲေကာင္းႀကီး မ်ားအတြက္ အေနက်ဳံ႕ႏိုင္ပါသည္။ ေကာင္းကင္ဘံုကို ထိုးထြက္ေနသည့္ အမိုးခၽြန္မ်ားႏွင့္ ေဂါသစ္ လက္ရာလည္း မဟုတ္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ စင္းလံုးေခ်ာ သူေတာ္စင္မ်ားအတြက္ ေခါင္းေမာ့ေနရန္ အခက္အခဲ ရွိပါသည္။ မိုးေမွ်ာ္တိုက္မ်ားလိုလည္း အထပ္မမ်ားပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေနာက္လိုက္ သင္းပင္းမ်ားသူမ်ား ေနရာေစ့ငွမည္ မထင္ပါ။

က်ေနာ့္အိမ္သည္ အရသာရွိခ်င္ေသာ သမီးေလး၏ ရယ္ေမာသံမွ်ျဖင့္ လံုေလာက္ေသာ၊ တေယာက္ႏွင့္ တေယာက္ အေျဖာင့္တိုင္းတာႏိုင္ေသာ အက်ယ္အဝန္းမွ်သာရွိသည့္ သာမန္အိမ္ငယ္ျဖစ္ပါသည္။

အေၾကာင္းအရာပါ အိမ္သည္ က်ေနာ့္တြင္ ႏွစ္ေဆာင္ႏွစ္လံုး ျဖစ္ေန၊ ရွိေနပါသည္။ အိမ္တလံုးသည္ ျပင္ပတြင္ရွိေန၍ အိမ္တလံုးမွာ က်ေနာ္ႏွင့္အတူရွိေနပါသည္။

(၁၉၉၄ စက္တင္ဘာလထုတ္ ေရႊဝတ္မႈန္ မဂၢဇင္း အတြဲ၊ ၅၊ အမွတ္-၃ မွ ျပန္လည္ေဖာ္ျပထားပါသည္။)
(ျမန္မာသစ္မဂၢဇင္း အမွတ္(၂) ႏိုဝင္ဘာ ၂၀၀၈ မွ ထပ္မံေဖာ္ျပထားသည္ကို ကူးယူေပးပို႔ပါသည္။)
 
  • အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္
  • သူ႔အေတြး သူ႔အျမင္

ဒီမိုကရက္တစ္ ယဥ္ေက်းမႈ တည္ေဆာက္ၾကပါစို႔

ျမန္မာျပည္ စာနယ္ဇင္းေလာက အတြက္ အံ့အားသင့္စရာေကာင္းေသာ၊ သို႔ေသာ္ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ သတင္းတပုဒ္ကို ယခုရက္ပိုင္းတြင္ ၾကားလိုက္ရသည္။ ျပည္ပအေျခစိုက္

အျပည့္အစံုသို႔

ဆႏၵမေစာၾကပါႏွင့္

ဧရာဝတီျမစ္ဆံု ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းႀကီးအား သမၼတ ဦးသိန္းစိန္မွ ဆိုင္းငံ့ေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္သည္ ျမန္မာ တမ်ိဳးသားလုံး၏ ညီညြတ္မႈေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္မႈရသည္ဟု ေျပာရပါမည္။

အျပည့္အစံုသို႔

Donate to Irrawaddy

ေငြလဲႏႈန္း

ေအာက္တိုဘာ ၀၆၊ ၂၀၁၁
us ေဒၚလာ = ၈၃၀ က်ပ္
th ဘတ္ = ၂၅.၆ က်ပ္