သူ႔ရဲေဘာ္ေတြ ညက အဖမ္းခံလုိက္ရၿပီ။ ကိုေ၀လင္း (ႏွင္းခါးမုိး) က အရင္ဆံုး၊ ေနာက္ေတာ့ ကိုေအာင္သူ၊ ေနာက္ေတာ့ ကို၀င္းႏုိင္ဦး။ ဖမ္းမယ့္ ဆီးမယ့္လူေတြ ညတုန္းက သူ႔ဆီေရာက္မလာတဲ့ ရင္းျမစ္ကို သူသိပါတယ္။ သူ႔ရဲေဘာ္ေတြ ေပးလုိက္တဲ့ ည တညပါပဲ။ ဒီမနက္မွာေတာ့ သူ ၀ရမ္းေျပး ျဖစ္ဖူးသြားပါၿပီ။
ကိုယ္တခု အ၀တ္ တထည္နဲ႔ အိမ္က ထြက္ခဲ့ ရပါတယ္။ ခ်ိန္းထား ၿပီးသား ကုိၿပံဳးဆီကုိ ေရာက္ေအာင္ သြားရမယ္။ ကုိၿပံဳးက အခုေတာ့ အဂၤလန္မွာ။ ကဗ်ာဆရာ ေျမခ်စ္သူရဲ႕ ညီ ကိုၿပံဳးဆုိတဲ့ လူက လူပံု အေန ေအးသေလာက္ ဘာကိုမွ မမႈတဲ့ အမ်ိဳးအစား ထဲက ျဖစ္တယ္။ ဒီလုိ ေန႔မ်ိဳးမွာ သူ႔အတြက္ ဒီလုိလူမ်ိဳးက မရွိမျဖစ္ ပါဘဲ။ သူတုိ႔ ႏွစ္ေယာက္ ထြက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ အေရွ႕ပုိင္း ေရေက်ာ္ ေစ်းနားကို သူတုိ႔ ေရာက္လာ ၾကတယ္။ အဲဒီမွာ ဒယ္ဒီႀကီးလုိ႔ လူငယ္ေတြ ေခၚၾကတဲ့ သူတုိ႔ရဲ႕ အေရးတႀကီး ဆက္သားႀကီး ရွိတယ္။ သူက သႀကၤန္ သံခ်ပ္သမား ႀကီးေပါ့။ ေနာက္ဆံုး အေျခအေန အျဖစ္အပ်က္ကို စာတေစာင္ေရးေပးခဲ့တယ္။ ကုိၿပံဳးနဲ႔ ဒယ္ဒီႀကီးကုိ ၃၈ လမ္းေစ်းထဲက ဆိုင္တဆုိင္မွာ ခ်ိန္း၊ သူနဲ႔ ကိုၿပံဳးနဲ႔က ဥကၠလာ ဘုရားနားက လမ္းဆံုမွာ ခ်ိန္းၿပီး လူခဲြခဲ့ၾကတယ္။
တေန႔လယ္လံုး ဆက္စရာရွိတာေတြဆက္ ျဖတ္စရာရွိတာေတြျဖတ္ေနရတယ္။ ဦးထုပ္ေဆာင္းေလ့မရွိတဲ့ သူလည္း အဲဒီ အခ်ိန္ကစၿပီး ဦးထုပ္ေဆာင္းတတ္လာတယ္။ ဦးထုပ္ဆုိတာ အသံုး၀င္တဲ့ ပစၥည္းတခုပါကလား။ ပြတ္ရွကင္ရဲ႕ ဇာတ္ေကာင္ တေယာက္ကေတာ့ သူ႔ကို ေသနတ္နဲ႔ ပစ္ဖုိ႔ ခ်ိန္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာင္ ဦးထုပ္ထဲက ဘယ္ရီသီးေတြကို အစားမပ်က္ဘူး။ ဘယ္လုိရုရွား ဇာတ္လုိက္ပါလိမ့္။ သိပ္ေအးတဲ့ ႏုိင္ငံက သိပ္ေသြးေအးတဲ့ လူလား၊ ေသခ်င္းတရားထက္ ႀကီးမားတဲ့ စိတ္ျပင္းအား ရွိေနလုိ႔လား၊ ဆံုး႐ံႈးတြယ္တာစရာ ဘာမွ မရွိလုိ႔လား။ ၀တၳဳထဲက လူမွ်သာလား။
သူကေကာ ဘယ္လုိလူလဲ။ ခုမွ သတိထားမိတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေမးခြန္း မထုတ္မိတာ အေတာ္ၾကာေနၿပီပဲ။ သူက နည္းနည္းေၾကာက္တတ္တယ္။ ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြကိုလည္း ေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႔ လုပ္တတ္တယ္။ သူ႔မွာ ကေလးတေယာက္ပဲ ရွိတဲ့အခ်ိန္က ေရႊထည္ပစၥည္း အနည္းငယ္နဲ႔၊ ကေလးတေယာက္နဲ႔၊ ကုိယ္၀န္ႀကီးနဲ႔ မိန္းမသားတေယာက္ကို ထားပစ္ခဲ့ဖူးတယ္။ သံႀကီး တမန္ႀကီး အိႏၵိယႀကီးေတြရဲ႕ စကားကိုယံုစားၿပီး အိႏၵိယဘက္ကို ထြက္ခဲ့တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံက ဒီမုိကေရစီ ႏုိင္ငံပါဆိုတဲ့ အေျပာမွာ လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမ အိပ္မက္မက္ခဲ့တယ္။ အိႏၵိယႀကီးေတြ ကိုယ္တုိင္က ဗ်ဴရိုကေရစီနဲ႔ တရုတ္ေၾကာက္စိတ္က မလြတ္ေျမာက္ႏုိင္ေသးတာပဲ ေတြ႔ခဲ့ရတယ္။ ေနာင္ အိႏၵိယရဲ႕ သံတမန္ သင္တန္းေတြမွာ ေလ့လာဖုိ႔ ဆရာႀကီး မင္းသု၀ဏ္ရဲ႕ “ဘႀကီးေအာင္ညာတယ္” ဇာတ္လမ္းကို အူရဒူ ဘာသာ၊ တမီလ္ဘာသာ၊ ဟိႏၵီ ဘာသာတုိ႔နဲ႔ အိႏၵိယမႈျပဳဖုိ႔ လုိမယ္ ထင္ပါရဲ႕။
ကေလးႏွစ္ေယာက္ရတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ဆံပင္တုိတုိညႇပ္၊ ဦးထုပ္ေဆာင္း၊ မ်က္မွန္ျဖဳတ္ ေက်ာပိုးအိတ္တလံုးလြယ္ၿပီး အန္ဒါဂေရာင္း ခဲ့ရပါၿပီ။
အဲဒီေန႔က ေနလံုးႀကီးကလည္း သူ႔အလုပ္နဲ႔သူ၊ သူကလည္း သူ႔အလုပ္နဲ႔သူ၊ အခ်ိန္ကုန္လုိ႔ ကုန္မွန္းမသိေလာက္ေအာင္ပါပဲ။ မြန္းတည့္၊ မြန္းတိမ္း၊ မြန္းလဲြ။ နာရီထဲကို ၿဗံဳးဆို အခ်ိန္ ၃ နာရီေရာက္လာပါေရာ။ အခ်ိန္ဆုိတာႀကီးက နာရီထဲမွာ ရွိတာလား ေနသြားလမ္းေၾကာင္းထဲမွာ ရွိတာလားေတြ ဘာေတြ ရွည္ေ၀း ေကြ႔ပတ္ေနလုိ႔ မရေတာ့ပါဘူး။ သံုးနာရီဆိုတာ အပူရွိန္ေလ်ာ့စ
ျပဳပါၿပီ။ ေနခ်ိဳၿပီ၊ ညေနေရာက္ၿပီ။ တိတိက်က် ေျပာရရင္ မူႀကိဳေက်ာင္းေလး လႊတ္ခ်ိန္ေရာက္ပါၿပီ။ သမီးေလး အေဖလာႀကိဳမွာကို ေမွ်ာ္ေနပါၿပီ။ ဘယ္လုိလုပ္ ၾကမလဲ။ အေဖလာမႀကိဳႏုိင္တာကို ဘယ္သူမွလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ မသိၾကေသးဘူး။ သူဘယ္လို ေ၀ခဲြရမွန္းမသိႏုိင္ဘူး ျဖစ္ေနပါေသးတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အေဖစိတ္က အႏုိင္ရသြားခဲ့ပါတယ္။ သမီးေလးကို သတိထားၿပီး သြားႀကိဳဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္လုိက္ပါတယ္။ မ်က္ႏွာ စိမ္းေတြ၊ ေစာင့္ဖမ္းမယ့္ သူေတြ ေရာက္ေနရင္ေကာ။ ကိုယ္က ဦးေအာင္၊ ျမင္ေအာင္ လုပ္ရမွာပဲ။ သူ႔ ငါမသိ၊ ငါ့ သူမသိ၊ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း စီပဲဥစၥာ။ ႀကိဳေနၾက မိဘေတြခ်င္း မ်က္မွန္းတန္းၿပီး သားပဲေလ။ ဆိုက္ကား အဆင္သင့္ ႀကိဳ ငွားထားၿပီး သမီးေလးကုိ သုတ္ခနဲ ေပြ႔ခ်ီလုိက္ရတယ္။ ေနာက္ဘယ္ေလာက္ ၾကာေအာင္ သမီးေလးကို မေပြ႔ခ်ီဘဲ ေနရေတာ့မွာလဲ ဆုိတဲ့ အေတြးကိုလည္း ဖယ္ထုတ္လုိက္ရေသးတယ္။
သစၥာလမ္းမႀကီး ေပၚမွာပဲ ေက်ာင္းေကာ၊ အိမ္ေကာရွိတာဆိုေတာ့ ေသာ့ခတ္ထားတဲ့ သူ႔အိမ္ေရွ႕က ျဖတ္ခဲ့ရတယ္။ မ်က္ႏွာစိမ္းေတြက ေက်ာင္းက မေစာင့္ဘဲ အိမ္ေရွ႕လမ္းဆံု ရပ္ထားတဲ့ ကားေပၚက ေစာင့္ေနၾက ေလရဲ႕။ ကားထဲမွာ လူျပေပးဖုိ႔ ေခၚထုတ္လာတဲ့ ကို ေ၀လင္းနဲ႔ ကို ေအာင္သူ။ ကားထဲကို မျမင္ရႏိုင္ေပမယ့္ ဆိုက္ကားေပၚက သားအဖကုိေတာ့ ျမင္ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတုိ႔ မျမင္ေအာင္ ၾကည့္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာင္ျပန္ဆံု ၾကတဲ့အခါမွာေတာ့ “ အဲဒီေန႔က အစ္ကိုတုိ႔ သားအဖကို က်ေနာ္တုိ႔ ေတြ႔သားပဲ ” တဲ့။
ျမင္သာ ဘုရားလမ္းဆံုးမွာ ကို ၿပံဳးနဲ႔ ျပန္ဆံုမိၿပီ။ ၃၈ လမ္းေစ်း ဒယ္ဒီႀကီး ကိစၥလည္း သိရၿပီ။ ကေလး အေမနဲ႔ အဘြားကို အေခၚလႊတ္ၿပီး ကေလးကိုလည္း အပ္ၿပီးၿပီ။ သမီးေလးနဲ႔ ႏႈတ္ဆက္ခန္းကေတာ့ ရပ္ကြက္အတြင္းက ေျမနီလမ္း ကေလးတခုေပၚမွာပါ။ အိမ္ဆိုင္ေလး တဆုိင္က သူႀကိဳက္တဲ့ ပီေကေတြ၊ သၾကားလံုးေတြ လက္တဆုပ္စာ ၀ယ္ေပးၿပီး ထားခဲ့ရတာပါပဲ။
ဒီညကို ဘယ္လိုျဖတ္မလဲ၊ ေက်ာ္မလဲ။ လမ္းႀကိဳလမ္းၾကားေတြထဲ စဥ္းစဥ္းစားစား ေလွ်ာက္ရင္း ၅ ရပ္ကြက္ အစြန္က ေခ်ာင္က်က် ဘံုဆိုင္ေလး တဆုိင္မွာ ၀င္ထုိင္ အခ်ိန္ျဖဳန္းရဦးမယ္။ သူမ်ား ရပ္ကြက္မွာ လူစိမ္းတေယာက္ လုိျဖစ္ေနတုန္း အသိ ပန္းခ်ီ ဒီဇုိင္နာ တေယာက္ ၀င္လာလုိ႔ ဟန္က်သြားတယ္။ ေတးသံသြင္း လုပ္ငန္းတခုလည္း လုပ္ေနဆဲသူမုိ႔ ေျပာစရာေတြက ညအိပ္ခ်ိန္ အထိ အဆင္ေျပသြားတယ္။
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကေတာ့ သစၥာလမ္းက်ယ္၊ ကိုယ့္အိမ္နားက ငယ္သူငယ္ခ်င္း ရပ္ကြက္လူႀကီးအိမ္ကို ဒီည အတြက္ ေရြးလုိက္ပါတယ္။ မိုးေစြ ေနတုန္း ထီးတေခ်ာင္း ကြယ္ၿပီး အိမ္ထဲ ၀င္ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။
ကိုယ့္ဇာတ္ကိုယ္ ျပန္ၾကည့္ရတဲ့ အျဖစ္ စတာက သန္းေခါင္ယံ အခ်ိန္မေတာ္ႀကီးမွာပါ။ တဒံုးဒံုး အသံေတြၾကားလုိ႔ သူငယ္ခ်င္း အိမ္အေပၚထပ္ကေန မီးမဖြင့္ဘဲ ေခ်ာင္းၾကည့္ၾကတာပါ။ ေသာ့ခတ္ထားတဲ့ သူ႔အိမ္ေရွ႕တံခါးကို ဖြင့္မရလုိ႔ သစ္သားနံရံေတြကို ရိုက္ဖြင့္ေနၾကတာပါ။ သူ႔အိမ္နားတ၀ုိက္မွာ လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီးေရာင္ေတြလည္း ျမင္ေနရတယ္။ TE.11 စစ္ကားႀကီး ၂ စီး ကိုလည္းေတြ႔ရတယ္။ ခဏေနေတာ့ သူ႔မိန္းမနဲ႔ လသားအရြယ္ သူ႔သားငယ္ကုိ ထီးတေခ်ာင္းနဲ႔ မိုးေစြေစြထဲမွာ ေခၚလာတာ ျမင္ေနရတယ္။ အိမ္ထဲေခၚသြားၿပီး ခဏေနေတာ့ လမ္းေပၚက စစ္ကားအနား ေခၚလာပါတယ္။ အသံေတြလည္း ၾကားေနရပါၿပီ။
“ မိန္းမဆိုၿပီး ေလွ်ာ့ေပးမယ္ မထင္နဲ႔ ”
“ အသား အနာခံခ်င္လုိ႔လား ”
“ က်ဥ္စက္နဲ႔ တုိ႔တာခံဖူးလုိ႔လား ”
သူဘယ္လုိၾကည့္ရမွာလဲ၊ ဘယ္လိုၾကားရမွာလဲ၊ ဘယ္လိုလက္ခံ၊ ဘယ္လိုတုံ႔ျပန္ရမွာလဲ။ ခံစားစိတ္နဲ႔ ဆင္ျခင္ဉာဏ္ဟာ အျပန္အလွန္ မီးနဲ႔႐ိႈ႕ေနသလုိမ်ိဳး ပူေလာင္လာတယ္။ သူ တခုခု ဆံုးျဖတ္ရေတာ့မယ္။
“ သိမွ မသိတာကို ရွိတဲ့ေနရာ ဘယ္လုိလုပ္ေျပာရမွာလဲ ”
“ မယံုရင္လည္း မတတ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး ”
“ကြ်န္မ ဘက္ကေတာ့ ေျပာစရာ ဒါအကုန္ပဲ ”
ေၾကးစားတစု ေခါင္းခ်င္းဆုိင္လုိက္ၾကတယ္။ သူ႔မိန္းမနဲ႔ ကေလးကို ကားေနာက္ခန္းေပၚ တက္ခုိင္းလုိက္တယ္။ ကားက ျမင့္ေတာ့ ကေလးတဖက္နဲ႔ သူ ဘယ္လုိတက္သြားတယ္ မသိဘူး။ ေနာက္ခန္းမွာ ထုိင္ေနရတယ္။
ဟုိဘက္မွာက ကေလးနဲ႔၊ မိန္းမနဲ႔ ႏွစ္ေယာက္ ဒီဘက္မွာက သူတေယာက္ပဲ။ ကေလးနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ ကိစၥလည္း မဟုတ္ဘူး။ သူထြက္ေတြ႔ဖုိ႔ ေရြးလုိက္တယ္။ သူ႔သူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိန္းမကတားတယ္။ ဒါ ဆိုက္ကိုျဖစ္ႏုိင္တယ္၊ ပရိယာယ္ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ကားက ထြက္ေသးတာ မဟုတ္ဘူး။ ကားေပၚ စစ္သားေတြ ျပန္မတင္ေသးဘူး။ အဲဒီတုန္းမွာ အိမ္ငွား ကေလးအေမတေယာက္ ကေလးၿခံဳတဲ့ ေစာင္ေလး တထည္လာေပးၿပီး ျပန္သြားတယ္။ ၀ုိင္းၿပီး ၾကည့္ေနၾကတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ တိတ္ဆိတ္ ေအးစက္ေနတာပဲ။ ထင္မထားဘဲ ေခြးအူသံေတြလည္းၾကားရတယ္။ မုိးကလည္းေစြေနဆဲပဲ။
စကၠန္႔တုိင္း၊ ခဏ ငယ္တုိင္းဟာ ေလးလံေနတယ္။ ပို၍ ေလးလံလာေနတယ္။ ကိုယ့္ဇာတ္ကိုယ္ ထဲထဲ နစ္နစ္ျမင္ေနရတယ္။ သူနဲ႔ သူ႔မိန္းမ ငယ္ငယ္က ၾကည့္ခဲ့ဖူးတဲ့ ဇာတ္ကား တကားကိုလည္း ျပန္ျမင္ေယာင္ေနတယ္။
ပင္လယ္စင္ေရာ္တေကာင္ ပင္လယ္ အက်ဥ္းစခန္း သံဆူးႀကိဳးမွာ ၿငိၿပီး ေသြးထြက္ေနတဲ့ ေတာင္ပံေတြနဲ႔ … ရုန္းထြက္ေနတဲ့ မြန္တပ္ခ်္၊ မင္းသား အုိမာရွရစ္က ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသား၊ မင္းသမီးက ဖေလာ္ရီဒါဘဂြတ္ကင္ ထင္တယ္၊ မေသခ်ာဘူး။ ေသခ်ာတာက ဒီ အမ်ိဳးသမီးမ်က္ႏွာ ခြန္အားရွိတယ္။ ပင္လယ္ကို ျဖတ္ၿပီး ေထာင္၀င္စာ လာေတြ႔တယ္။ ဟုိက ဘာမွ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ ကားနာမည္က Brainwash။ ဒီကားၾကည့္ရတာ သိပ္ ေလးလံတယ္။ ပင္လယ္ထဲ ေက်ာက္တံုးႀကီးႀကီး ျဖည္းျဖည္းခ်င္းခ်လုိက္သလုိမ်ိဳး။ ပင္လယ္ၾကမ္းျပင္ အထိ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း နစ္ဆင္းေနတာ။ ဒါေပမယ့္ ဒီကားက တခါၾကည့္ဖူးရင္ Brainwash လုပ္လုိ႔ေတာင္မရႏုိင္တဲ့ ကားမ်ိဳးပါပဲ။
မိန္းမသား တေယာက္နဲ႔ စစ္ကားႏွစ္စီးစာ ေၾကးစားေတြရဲ႕ အားၿပိဳင္ပဲြဟာ နိဂံုး ပိုင္းကို ေရာက္ပါၿပီ။ သူ႔မိန္းမ ကေလးခ်ီၿပီး ကားေပၚက ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ဆင္းေနၿပီ။ ထီးေလးဖြင့္ေဆာင္း၊ ေစာင္ကေလးၿခံဳၿပီး ေရစြက္စြက္ မုိးေစြေစြထဲမွာ စစ္ကားႀကီး ေခါင္းပိုင္းကို ေက်ာ္ၿပီး ေလွ်ာက္သြားေနပါၿပီ။ ေမွာင္ႀကီး မည္းမည္းထဲမွာ၊ ေခြးအူသံေတြၾကားမွာ မထင္မွတ္ဘဲ စစ္ကား ေရွ႕မီးႀကီးေတြ လင္းလာပါတယ္။ ေခြးအူသံေတြ မုိးစက္ေတြနဲ႔ ေရာေနတဲ့ အျဖဴမဲြမဲြ မီးေရာင္ အလင္းတန္းဟာ သားအမိႏွစ္ေယာက္ အျပန္လမ္းကို ထိုးေပးထားပါတယ္။ ဟိုးအေ၀းႀကီး မျမင္ရေတာ့တဲ့ အထိပါပဲ။ အရုပ္အေရာင္နဲ႔ အရိပ္ေလး အျဖစ္ ျမင္ေနရတာဟာ အလင္းနဲ႔ အေမွာင္ရွိေနလုိ႔လား။ အလင္းနဲ႔ အေမွာင္ မရွိေတာ့ရင္ မျမင္ရေတာ့ဘူးလား။
< Prev | Next > |
---|