ဘယာနက ဟင္းတခြက္

Saturday, 27 November 2010 16:51 ေအာက္ေမ့ဖြယ္
Print
အစားေကာင္း စားရရင္ မိတ္ေတြေတြကို သတိရ တတ္တယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္။ တကယ္က အစားေကာင္း မစားရရင္ မိတ္ေဆြေတြကို ပိုသတိရ တတ္ပါတယ္ ဆိုတာကိုပါ ဆက္ေျပာရမယ္ ထင္တယ္။

ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ငရဲခန္းက ဒုကၡဒိုင္ယာရီေတြကို ျပန္လွန္ေလွာလိုက္ရင္ ငန္တူးေနတဲ့ “ပံံုစံငပိ” ပါမယ္။ ေရတမ်ိဳးတည္းနဲ႔ ျပဳတ္ထားတဲ့ ဟင္းႏုႏြယ္ အ႐ိုးစင္း တာလေပါဆိုတာ ပါမယ္။ စပါးလံုး ႏို္င္းခ်င္းနဲ႔ ထမင္းမာဂေလာက္လည္းပါမယ္။ ဒါပဲလားဆိုေတာ့ ႀကံဖန္ၿပီး ဟင္းခ်က္စားရတဲ့ “ဒုကၡ” လည္း ပါမယ္။

ဟင္းခ်က္စားတာကိုမ်ား “ဒုကၡ” ဆိုတဲ့ စကားလံုးနဲ႔ ဘာလို႔မ်ား တြဲသံုးတာလဲလို႔ေမးရင္ ဟင္းတအိုးအတြက္ ေဒါက္ခတ္တာနဲ႔ စိန္ေခၚ၊ တိုက္ပိတ္တာနဲ႔ ၿခိမ္းေျခာက္၊ ဂန္းပိုက္နဲ႔ ရြယ္မိုးခံရမယ့္ေဘးကေန စြန္႔စြန္႔စားစား လုပ္ရတဲ့ ကိစၥမဟုတ္လား။ ဒါေၾကာင္႔ ဟင္းခ်က္ရတဲ့ ဒုကၡလို႔ ဒုကၡနဲ႔ ဟင္းခ်က္တာကို တြဲသံုးလိုက္ရတာပါ။ ဒီလိုဒုကၡေတြနဲ႔ ရင္းရတိုင္း အတူစားအတူသြား ေနခဲ့ရတဲ့ ေထာင္ျပင္ပက ရက္ေတြကို ေျပာမဆံုးဘူး။ သတိတရ ျပန္ေျပာအျဖစ္ဆံုးထဲမွာ ပါမယ္ထင္တယ္။

ေထာင္၀င္စာ ပံုမွန္မလာတဲ့သူေတြကေတာ့ ေထာင္ကေပးတဲ့ ပံုစံငပိရယ္၊ တာလေပါရယ္ကို စား၀င္ေအာင္ ျပင္ရတာေပါ့။ ျပင္တယ္ဆိုလို႔ အေထြအထူးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ႀကံဖန္ ရွာလို႔ရထားတဲ့ အခ်ိဳမႈန္႔ကို သင့္႐ံုခတ္လိုက္တာပါပဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒုကၡေတြကို ဟာသနဲ႔ ေဆးခ်လိုက္ေတာ့ ေသာကေတြ ရင္ထဲက ကြာက်ကုန္ရတာပါပဲ။

ေထာင္၀င္စာ ပံုမွန္မလာႏိုင္တဲ့ အခန္းတခန္းမွာ ဟာသေျပာတတ္တဲ့သူ တေယာက္မ်ားရွိရင္ သူ႔အခန္းထဲကေန စားေသာက္ခ်ိန္ဆို ဒီစကားေလးေတြ ၾကားၾကရႏိုင္တယ္။

“ဟို ငါးမန္းေတာင္ ဟင္းခ်ိဳ အလယ္ခ်၊ ဆိတ္သားခပတ္နဲ႔ ငါးသေလာက္ေပါင္းက ခ်န္ထားလို႔ မရေတာ့ဘူး။ ကုန္ေအာင္စားပစ္”

ဟင္းတခြက္ရဖို႔ စီမံရတဲ့ အတားအဆီးေတြက မ်ားလွတယ္။ အျပင္ေလာကမွာေတာ့ ဟင္းတစ္ခြက္စီမံရတာကို အႏုပညာေျမာက္တဲ့ ကိစၥလို႔ေျပာၾကတယ္။ အလွအပ အျပင္အဆင္အထိ မေရာက္ခင္ ဟင္းတပြဲတည္း ပါ၀င္ရမယ့္ ရသေျမာက္ ဟင္းလ်ာထဲက အငန္ အေပါ့၊ အခ်ဳိ အဆိမ့္၊ အခ်ဥ္ အစပ္ ညီညြတ္မွ်တမႈကို အႏုပညာလို႔ ေျပာၾကတာကိုး။

ကိုယ္ကလည္း အားက်မခံ ေျပာလိုက္ခ်င္တယ္။ ေထာင္ထဲက ဟင္းတခြက္မွာ ဘယာနက ရသ၊ ၀ီရ ရသေတြ ေရာႁပြမ္းထားတဲ့ စိတ္ခံစားမႈကေန ေပါက္ဖြားလာတာမို႔ ေထာင္ထဲက ဟင္းတခြက္မွာလည္း အႏုပညာေတြ ပါပါတယ္လို႔ ေျပာလိုက္ခ်င္တယ္။

ေထာင္ထဲ စေရာက္ခါစကေတာ့ ခ်က္ဟင္းပူပူေႏြးေႏြးေလးေတြကို တခါတခါစားရတတ္တယ္။ ကိုယ္ကလည္း ေရာက္စဆိုေတာ့ ဘယ္လို ျပဳလုပ္ဖန္တီးလာခဲ့ၾကတယ္ဆိုတာ သေဘာမေပါက္ဘူး၊ မသိဘူးေလ။ တကယ္က သူတို႔ေတြရဲ႕ ႀကိဳးစားထားခ်က္မွာ ဟင္းတခြက္အတြက္ သတၱိေတြေမြးၿပီး ခ်က္ခဲ့ရတယ္ဆိုတာ ေနာက္မွတျဖည္းျဖည္း သိလာရတယ္။ ဟင္းခ်က္ေနတုန္းမိခဲ့ရင္ ေဒါက္အခတ္ခံရႏိုင္တယ္၊ တိုက္အပိတ္ ခံရႏိုင္တယ္။ အဆင္မသင့္ရင္ အ႐ုိက္ခံရႏိုင္ေသးတယ္။ပလစတစ္တထပ္ အဝတ္စုတ္တထပ္ ပတ္ထားတဲ့ေလာင္စာနဲ႔ သူတို႔ခ်က္ခဲ့ၾကမွန္း ေနာက္မွသိရတယ္။ တေယာက္ကခ်က္ေနတုန္း ေနာက္တေယာက္က ကင္းေစာင့္ေပါ့။ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ ေထာင္ဝင္စာ ပုံမွန္မလာႏိုင္သူေတြက ဒီလိုစြန္႔စားခန္းကို ေန႔စဥ္ျပဳလုပ္ၾကရတာ။

ဦးဇင္းတို႔ ေထာင္ထဲေရာက္ခါစ ရက္ေတြမွာ 10-D လို႔ ေခၚၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကအမ်ားစု။ ဒီေက်ာင္းသားေတြက လူသစ္ျဖစ္တဲ့ဦးဇင္းတို႔ကို ဂ႐ုတစိုက္ ကူညီၾကတယ္။ ဦးဇင္းတို႔က ခ်းစ္စႏိုးနဲ႔ ႔အရွည္ေလးလို႔ေခၚတဲ့ ေအာင္မ်ိဳးေက်ာ္ကို ဦးဇင္းတို႔တဖြဲ႔လုံးက ေက်းဇူးတင္ၾကတယ္။ သူက ေန႔စဥ္ဒိုင္ခံ ဟင္းတခြက္ ဖန္တီးေပးတယ္။ သူ႔အိမ္က အလွ်ံပယ္ ပုံမွန္လာေနေပမယ့္ ေထာင္ဝင္စာ မလာသူေတြရယ္၊ လူသစ္ေတြရယ္ကို ေထာင္စကားနဲ႔ေျပာရရင္ ေဒါက္နဲ႔ရင္း၊ တိုက္နဲ႔ရင္းၿပီး သူခ်က္ေကြ်းတယ္။

ဦးဇင္းတို႔ သာယာဝတီေထာင္ေရာက္ေတာ့ လူသစ္ေတြကို အထူးတင္းက်ပ္ထားတယ္။ ေထာင္ေျပာင္းခါစဆိုေတာ့ အိမ္ေတြကလည္း မသိၾကေသးဘူး။ စားေရး အခက္အခဲကို ပထမဦးဆုံး ႀကိဳးစားေျဖရွင္းၾကည့္သူက ေဒါက္တာထြန္းသူ။ ဆရာက အင္းစိန္ေထာင္မွာလည္း အေနၾကာခဲ့သူဆိုေတာ့ လွ်ိဳ႕ဝွက္ဟင္းခ်က္နည္းေတြကို တတ္ထားၿပီးသား။ ဒီေတာ့ ေန႔လည္ေထာင္ပိတ္ခိ်န္မွာ သူစြန္႔စားမႈတခုကို ျပဳလုပ္တယ္။ ေပးထားတဲ့ ေထာင္ပုံစံ ဒန္ပန္းကန္ျပားက ဟင္းခ်က္ဖို႔ ဒယ္အိုးေပါ့။

ေထာင္ေတြမွာ ေန႔လည္ ၁၂ နာရီထိုးကေန ၂ နာရီအထိ ေထာင္ပိတ္ထားတယ္။ ၀န္ထမ္းေတြက အျပင္ထြက္သြားတယ္။ အက်ဥ္းသားေတြကို တိုက္ခန္းေတြထဲထည့္ၿပီး ေသာ့ျပန္ခတ္ထားတယ္။ အင္းစိန္ေထာင္မွာ အၿမဲဆင္းလို႔ေခၚၿပီး သာယာ၀တီေထာင္မွာေတာ့ ဘာယာလို႔ေခၚတဲ့ အက်ဥ္းသားေတြသာ အခန္းထဲ ထည့္မပိတ္ဘဲ အျပင္မွာ ၁၂ -၂ နာရီအတြင္း ေနခြင့္ရတယ္။ သူတို႔က သန္႔ရွင္းေရး လုပ္ရတယ္။ ၅ (ည) ေတြအတြက္ ေ၀ယ်ာ၀စၥ လုပ္ေပးရတယ္။ တကယ္က သူတို႔ကို အဲဒီအလုပ္ေတြအျပင္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ လုပ္သမွ် သတင္းပို႔ဖို႔ သူတို႔ကိုထားတာ။ တျခားေထာင္ေတြထက္ သာယာ၀တီေထာင္က ခၽြန္တြန္းလုပ္သူ ပိုေပါတယ္။ ေထာင္အေခၚ “အပ္” ေတြတဲ့။ ငခၽြန္ေတြေပါ႔။ သူတို႔ထဲက တေယာက္က ကိုထြန္းသူ ဟင္းခ်က္တာကို ခ်က္ျခင္းသတင္းပို႔တယ္။ တာ၀န္က် ၀န္ထမ္းက ႐ံုးတင္မယ္ ဘာညာေျပာေတာ့ အားလံုးက ၀ိုင္းၿပီး ႐ံုးမတင္ဖို႔ ေျပာၾကတယ္။ ဒါနဲ႔ သူ႔ကို ႐ံုးမတင္ျဖစ္လိုက္ဘူး။

မီးဖိုဖို႔ ကိစၥက ငခၽြန္ေတြကို မေတြ႔ေအာင္ လုပ္ဖို႔မလြယ္ဘူး။ ဒီေတာ့ ခ်က္ဟင္း မစားရေတာ့ဘူး။ လူဆိုတာ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ႀကံဖန္ ေက်ာ္ျဖတ္တတ္ခဲ့ၾကတာ မဟုတ္လား။ အခု နည္းလမ္းအသစ္ တခုရတယ္။ အဲဒါကေတာ့ တိုက္ေရွ႕မွာ ရွိေနတဲ့ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္ေတြကို ခူးတယ္။ ပလတ္စတစ္အိတ္ထဲ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္ေတြကိုထည့္၊ သံစည္ပိုင္းျပတ္ထဲ ထည့္ယူလာတဲ့ တာလေပါဟင္းရည္ပူထဲကို ခုနခ်ဥ္ေပါင္ရြက္အိတ္ ထည့္လိုက္ေတာ့ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္ေတြအကုန္လံုး ျပဳတ္လိုက္သလို ျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒီ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္ေတြကို ဇြန္းနဲ႔ေခ်တယ္။ လိုအပ္တဲ့ ငပိထည့္တယ္။ အခ်ိဳမႈန္႔ခပ္တယ္။ ငါးေျခာက္ေၾကာ္၊ ငပိေၾကာ္ေလးကို ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္ေမႊထဲ လိုသေလာက္ ထည့္လိုက္ၿပီး တာလေပါဟင္းရည္နဲ႔ ေရာလိုက္ေတာ့ စားေကာင္းတဲ့ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္ ခ်ဥ္ဟင္းတခြက္ရသြားတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ ျပဳတ္စားခဲ့ရတဲ့ရက္ေတြ မနည္းဘူး။ အဆာေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေရာလိုက္ေတာ့လည္း စားျဖစ္တဲ့ ဟင္းတခြက္ေတာ့ ျဖစ္သြားတာပဲ။ ၀န္ထမ္းေတြ၊ ဘာယာေတြဆိုတာကလည္း စားေရး၊ ေသာက္ေရး ျပည့္စံုၾကတာမဟုတ္ဘူး။ ေထာင္ပိုင္၊ေထာင္မႉးေတြက ခိုင္းလို႔သာ အစပထမက တင္းက်ပ္ထားေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ရွိတဲ့ဟင္းေတြ ေကၽြးေမြး၊ ပါလာတဲ့ မုန႔္ေတြ ေ၀ငွရင္း ရင္းႏွီးသြားၾကတယ္။ ဟမ္းေကာခ်ိဳင့္ထဲ ဟင္းခ်က္စရာအစံုထည့္ ဖိုႀကီးက ျပာပူထဲ ႏွစ္နာရီ၊ သံုးနာရီ သြားျမႇဳပ္ထားရင္ ဟင္းတခြက္ေတာ့ ျဖစ္လာတယ္။ ဒါေတြက ဘာယာေတြကို စည္း႐ံုးၿပီး လုပ္ခိုင္းရတာေပါ႔။

ပါလာတဲ့ ပစၥည္းေတြကို ဟင္းခ်က္စရာပစၥည္းျဖစ္ေအာင္ ႀကံဖန္ၾကရတယ္။ သၾကားတို႔၊ ထန္းလ်က္တို႔ဆိုရင္ အခ်ိဳမႈန္႔အစား သံုးဖို႔ စီစဥ္ရတယ္။ မာရီဘီစကြတ္တို႔၊ ေရႊက်ီးမုန္႔ႂကြပ္တို႔လို ဟာမ်ိဳးကိုေတာင္ ဟင္းခ်က္စရာထဲ ထည့္လို႔ရတဲ့အထိ လုပ္ျဖစ္လာတယ္။ အႏၲရာယ္ေပးမယ့္ အနီးကပ္ကလူေတြကို စည္း႐ံုးလိုက္ႏိုင္ေတာ့ ကိုယ္႔အခန္းထဲမွာကိုယ္ ခ်က္လို႔ရတဲ့အထိ ျဖစ္လာတယ္။ တရား၀င္ေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ႔။ အရာရွိတဦးဦးေတြ႔ရင္ ျပစ္ဒဏ္က်ခံရႏို္င္တယ္။ အျပင္က မုန္႔ဟင္းခါးေျခာက္ေတြကို သြင္းတယ္။ ဟင္းကိုေတာ့ ပါလာတဲ့ ငါးေၾကာ္ (ဒါမွမဟုတ္) ငပိေၾကာ္ တမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ မုန္႔ဟင္းခါးဟင္းျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးတယ္။

ေထာင္၀င္းထဲမွာ စပါးလင္ေတြက ေပါမ်ားတယ္။ စပါးလင္ကို ပါးပါးလွီး၊ ေထာင္း၊ ငါးေၾကာ္ကို ေထာင္းၿပီးေတာ့ မာရီဘီစကြတ္ ဒါမွမဟုတ္ ေရႊက်ီးမုန္႔ၾကြပ္ တခုခုကို အမႈန္႔ျဖစ္ေအာင္လုပ္ထားတာကို ေရနဲ႔ေဖ်ာ္ၿပီး ေရာက်ိဳလိုက္ေတာ့ မုန္႔ဟင္းခါးဟင္းက ေရႊၾကည္နံ႔ေလးကိုေမႊးလို႔။ ဟင္းခ်ခါနီး ထန္းလ်က္ခဲေလး တခဲႏွစ္ခဲေလာက္မ်ား ထည့္လိုက္ရင္ ဖ်ာပံုတင္တင္ေအးတို႔၊ ခင္ေထြးရီတို႔ေတာင္ အရႈံးေပးသြားရမယ့္ ဟင္းတခြက္ရတယ္။

ေထာင္ထဲမွာ ခိုးၿပီးခ်က္စားရေပမယ့္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ႀကံဖန္ၿပီး ဖန္တီးၾကတယ္။ ေတာင္ယာေတြ ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ စိုက္ခြင္႔ရေတာ့ သီးႏွံမ်ိဳးစံုကို စိုက္ၾကတယ္။ အလွ်ံပယ္ကို စားရတယ္။ ကိုက္လန္တို႔၊ ႏိုကိုဥတို႔ဆိုတာ အျပင္ေလာကမွာ ရွားပါးပစၥည္းျဖစ္ေပမယ့္ ေထာင္ထဲမွာေတာ့ ေပါမ်ားတယ္။ တေန႔တာ ပံုစံထဲက ပိုေနတဲ့ ပန္းေဂၚဖီလိုဟာမ်ိဳးကို ရွမ္းခ်ဥ္လို ထည့္တယ္။ အမႈန္႔ျဖစ္ေအာင္ ေထာင္းထားတဲ့ ထန္းလ်က္နဲ႔ သမေအာင္ေမႊၿပီး ေကာ္ဘူးထဲမွာထည့္ ေနလွန္းထားလိုက္ရင္ သံုးရက္ေလးရက္ေလာက္ဆို စားေကာင္းတဲ့ ရွမ္းခ်ဥ္ကိုရတယ္။ ဒါကို အစိမ္းမစားခ်င္ရင္ ေၾကာ္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဟင္းခ်ိဳျဖစ္ျဖစ္လုပ္ရင္ အျပင္ေဟာ္တယ္ေတြမွာ ေစ်းႀကီးေပးစားရတဲ့ ႀကံမဆိုင္ဟင္းခ်ိဳ၊ ႀကံမဆိုင္ေၾကာ္ စားရတယ္။ မစားႏုိင္ေတာ့တဲ့ ခ်ဥ္ဖတ္ေတြကို အေျခာက္လွမ္းထားလိုက္လွ်င္ စြန္တန္ေျခာက္ကို ရတယ္။ ဒီစြန္တန္ေျခာက္ေတြကို ေသခ်ာ သိမ္းထားၿပီး လိုအပ္တဲ့အခါ ေရေႏြးနဲ႔ ေရာက်ိဳၿပီး စြန္တန္ဟင္းခ်ိဳတခြက္ကို ရျပန္တယ္။

အခ်ိန္ကာလနဲ႔ အေျခအေနေတြက အခက္အခဲေတြၾကားက ေက်ာ္ျဖတ္နည္းေတြကို သင္ေပးခဲ့တယ္။ အခက္အခဲဆိုတာ ဘယ္ေလာက္ရွိေနပါေစ၊ ေက်ာ္ျဖတ္ရမယ့္ နည္းလမ္းေတြကေတာ့ တခုမဟုတ္တခု ရွိၿပီးသားပါ။ ေထာင္လို အႏၲရာယ္ေတြနဲ႔ လက္တလံုးေလာက္နီးတဲ့ ေနရာမွာေတာင္ ျဖတ္ေက်ာ္နည္းေတြကို ရွာႀကံလို႔ရရင္ အျပင္ေလာကက အခက္အခဲဆိုတာကို ျဖတ္ေက်ာ္နည္းေတြက အေျမာက္အျမားရွိမွာပါ။ အၿပင္ေလာကက ေလာကဓံနဲ႔ အခက္အခဲတခုခု ႀကံဳတိုင္း ေထာင္ထဲက အႏၲရာယ္ေတြနဲ႔ ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႔လန္႔ၾကားထဲက မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ ခ်က္စားခဲ့ရတဲ့ ဟင္းတခြက္ကို သတိရေနတုန္းပဲ။

အရွင္ဇဝနသည္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေဟာင္း ျဖစ္ၿပီး သာသနာ့ဥေသွ်ာင္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ား အဖြဲ႔၊ မဲေဆာက္႐ံုး၏ တာဝန္ခံလည္း ျဖစ္ပါသည္။