ရြာရနံ႔ သင္းပ်ံ႕ေနဆဲ က်ိဳက္ေခါက္ ဘုရားပြဲေတာ္

ႏြားလွည္းေလးႏွင့္ မိသားစု ...၊ အေဝးက ေနာက္ခံ ေစတီႀကီး ကို ေတြ႕လိုက္ရေတာ့ ငယ္ငယ္က က်ိဳက္ေခါက္ ဘုရားပြဲေတာ္ ျမင္ကြင္းကို မ်က္စိထဲမွာ ျမင္ေယာင္လာသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးႏွင့္ ကီလိုမီတာ ၅၀ ေလာက္သာ ကြာေဝးသည့္ သန္လ်င္ က်ိဳက္ေခါက္ ဘုရားပြဲေတာ္ကို အခုအခ်ိန္အထိ ႏြားလွည္းေလးႏွင့္ သြားၾကသူမ်ား ရွိေနဆဲ ဆိုသည့္ သေဘာျဖစ္၏။

22_pagoda2ရန္ကုန္ႏွင့္ အနီးပတ္ဝန္းက်င္တဝိုက္တြင္ ရြာဘုရားပြဲႏွင့္ အတူဆံုးဆို၍ က်ိဳက္ေခါက္ဘုရားပြဲေတာ္သာ ရွိေတာ့မည္ထင္သည္။ တပို႔တြဲလျပည့္ မတုိင္မီ ၃ ရက္ခန္႔က က်င္းပသည့္ က်ိဳက္ေခါက္ပြဲေတာ္က က်မတို႔ ကေလးဘဝတုန္းကလည္း ကေလး မို႔လို႔၊ လူငယ္အရြယ္ က်ျပန္ေတာ့လည္း လူငယ္အရြယ္မို႔ ေနာက္ေတာ့ လူႀကီးအရြယ္ထဲ ခ်ဥ္းနင္းဝင္ေရာက္ လာသည္အထိ ႏွစ္စဥ္ မသြားျဖစ္သည့္ ႏွစ္ဟူ၍ မရွိခဲ့ပါ။

ကေလးတုန္းကေတာ့ အေဖ့လက္ကိုဆြဲ၍ ပြဲေစ်းခင္းထဲ ပတ္ရသည္။ ပြဲေစ်းခင္းမွာ ေရာင္းသည့္ အိုးပုတ္၊ ခ်ိဳးရုပ္ကေလးမ်ားကို ကေလး ဘာသာဘာဝ ပူဆာသည္။ ဒန္အိုး ေသးေသးေလးမ်ားကို ႀကီးစဥ္ငယ္လိုက္ ထပ္စီထားသည္။ ဒန္ ေရေႏြးကရားအိုး ေသးေသးေလးက က်မကို ထိုေနရာမွ မခြာႏုိင္ေအာင္ ျပဳစားထားသည္။ က်မ အစ္ကိုကေတာ့ အေဖ့လက္ကို အတင္းဆြဲကာ သစ္သားကိုခုတ္၍ ျပဳလုပ္ထားေသာ ေသနတ္ဆိုင္သို႔ ေျခလွမ္းျပင္သည္။

က်မ မွတ္မိေနသည့္ ကေလးဘဝ ျမင္ကြင္းမ်ားကေတာ့ ႏြားလွည္းဝိုင္းႀကီးမ်ားပဲ ျဖစ္သည္။ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္က လာသည့္ ႏြားလွည္းမ်ားျဖင့္ ကြင္းျပင္တျပင္လံုး ျပည့္ေနသည္။ အိုးခြက္ပန္းကန္မ်ားပါ တင္၍ ႏြားလွည္းျဖင့္ ဘုရားပြဲေစ်းလာသူ မ်ားကို က်မ အံ့ၾသရသည္။ သူတို႔အတြက္ ေနစရာ ယာယီတဲကေလးမ်ားက ဘုရားေျခရင္း အုတ္နံရံ ေဘးပတ္လည္မွာ အစီအရီ။

ထိုအခ်ိန္က က်မတို႔ကေတာ့ ေတာကားႀကီးမ်ားဟု ေခၚသည့္ တေယာက္ ငါးမူးေပးရေသာ ေလာ္လီ ကားႀကီးမ်ားျဖင့္ ပြဲေစ်းကို လာၾကသည္။ ကားအမိုး က်ဴထရံကြက္ၾကားမွ လေရာင္က က်မတို႔ မ်က္ႏွာမ်ားေပၚ ပက္ျဖန္းသည္။ 

“ဘုရားကို … ဘုရားကို” ဆုိသည့္ ကားစီးရန္ ေခၚသည့္ အသံမ်ားကို ယခုထိ က်မ ၾကားေယာင္ဆဲ။

ပြဲေစ်းခင္းအတြင္း လွည္းဝုိင္းႀကီး တည္ရွိရာ ကြင္းဆံုးတြင္ေတာ့ ရုပ္ေသးစင္ကေလးရွိသည္။ အေဖေျပာျပတာကေတာ့ ပြဲမၾကည့္ႏုိင္သူ၊ ႏြားလွည္းမ်ား ေစာင့္ေနရသူတို႔အတြက္ ေဂါပကအဖြဲ႕က ႏွစ္စဥ္ ထည့္ေပးထားသည့္ ဗလာရုပ္ေသးစင္ ...ဟူ၏။

က်မ မွတ္မိသေလာက္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ က်မ ထုိင္းႏို္င္ငံသို႔ ထြက္မလာခင္အထိ ထို ရုပ္ေသးစင္ကေလး ရွိေသးသည္။ သို႔ေသာ္ … ေနရာကေတာ့ အရင္လို ကြင္းျပင္က်ယ္ႀကီးမွာ မဟုတ္ေတာ့၊ ဘုရားေတာင္ဘက္မုခ္ ေဘးက မ်က္လွည့္ရံုကေလးႏွင့္ သနပ္ခါး ဆိုင္မ်ားၾကားမွာ ေသးေသးေကြးေကြး ျဖစ္သြားသည္။ ႏြားလွည္းဝိုင္းႀကီးကလည္း တႏွစ္ထက္ တႏွစ္ ေသးငယ္ လာသည္။ ႏြားလွည္းမ်ားေနရာမွာ ေထာ္လာဂ်ီႏွင့္ ဆုိင္ကယ္တို႔ ေနရာယူကုန္ၿပီ။

ဆိုင္ကယ္သံ တတီတီက ဘုရားပြဲေစ်းအႏွံ႔ ဖုံုးလႊမ္းေနသည္ဟု ယခုႏွစ္ပြဲေစ်း သြားခဲ့သူတဦးက ေျပာသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ရုပ္ေသးစင္ကေလးႏွင့္ ႏြားလွည္းဝိုင္းအနည္းငယ္ကေတာ့ ရွိေနဆဲျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။

က်ိဳက္ေခါက္ဘုရားပြဲ အခ်ိန္ဆိုလွ်င္ စပါးႏွင့္ ပဲေပၚသည့္အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ စပါးႏွင့္ပဲ စိုက္ ေတာင္သူတို႔ အလုပ္ျဖစ္၊ ေငြစေၾကးစ ရႊင္ခ်ိန္။ ႏြားလွည္းေနရာတြင္ ေထာ္လာဂ်ီ ေျပာင္းခ်င္သာ ေျပာင္းသြားမည္၊ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္က အလွဴဒါန ျပဳလိုသူတို႔အတြက္ က်ိဳက္ေခါက္ဘုရားပြဲက တႏွစ္ထက္တႏွစ္ စည္ၿမဲ။ မႏွစ္ကဆို လျပည့္ညတြင္ ေညာင္သံုးပင္ဟုေခၚသည့္ ခရစ္ယာန္ သခ်ႋဳင္းေနရာနားက ဘုရားအထိ လမ္းေလွ်ာက္ၾကရသည္ဟု ဆိုသည္။ ကားသြား၍ မရေအာင္ လမ္းပိတ္သည္ဟု သိရသည္။ ထိုေနရာကေန ဘုရားအထိ ၃ မိုင္ေလာက္ေတာ့ အနည္းကေလး ေဝးသည္။

အရင္ကေတာ့ က်ိဳက္ေခါက္ဘုရားပြဲေဟ့ ဆိုလွ်င္ က်မတို႔ သန္လ်င္ၿမိဳ႕ေပၚက လူမ်ားႏွင့္ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္၊ သံုးခြ၊ ေက်ာက္တန္း၊ ခရမ္း သြားသည့္ လမ္းေပၚရွိ ရြာမ်ားအတြက္ ကိုယ္ပိုင္ ဘုရားပြဲလို ျဖစ္ေနသည္။ ရန္ကုန္ သန္လ်င္က သေဘၤာႏွင့္ ကူးရသည္ကိုး။ အခုေတာ့ တံတားေပၚက အခ်ိန္မေရြး ျဖတ္သြားရံု။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ိဳက္ေခါက္ ဘုရားပြဲက ရန္ကုန္သား မ်ားအတြက္ပါ ျဖစ္လာသည္။

က်မတို႔ အထက္တန္း ေက်ာင္းသူဘဝက က်ိဳက္ေခါက္ဘုရားပြဲအခ်ိန္ဆိုလွ်င္ ဘယ္ေလာက္ပဲ စာေမးပြဲႏွင့္ နီးနီး တခန္းလံုး ေက်ာင္းေျပးၿပီး ေန႔ခင္းကတည္းက သြားေနၾကသည္။ တခန္းလံုးေပ်ာက္သြားေတာ့ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားလည္း နည္းနည္းပါးပါး ဆူရံုကလြဲလို႔ မေျပာသာ။ တခါတေလ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားႏွင့္အတူ ေရႊသကၤန္း သြားကပ္လွဴၾကသည္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ား တေပ်ာ္ တပါး ေတာလမ္း (တကယ္ေတာ့ ေတာလမ္းမဟုတ္ပါ ဖုန္းဆိုးေျမဟု ေျပာႏုိင္သည္။ ယခု ေအာင္ခ်မ္းသာ ၿမိဳ႕သစ္ျဖစ္ၿပီး စည္ကားေနသည့္ ေနရာ) က ဆီးသီးပင္ေတြမွာ ခူးစားၿပီး က်ိဳက္ေခါက္ဘုရားပြဲကို လမ္းေလွ်ာက္သြားၾကသည္။ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ား ဆိုေတာ့ ပိုက္ဆံက မေပါလွ။ ငါးမူး လည္း ငါးမူး … ကားမစီးဘဲ မုန္႔ဝယ္စားၾကသည္။ ထိုစဥ္တုန္းကေတာ့ ၇ မုိင္၊ ၈ မုိင္ေလာက္ ခရီးကို ေဝးသည္မထင္။

ဘုရားပြဲေစ်းက အခုေလာက္ မစည္ေသာ္လည္း က်မတို႔အျမင္ ေတာ္ေတာ္ေတာ့ စည္သည္။ မ်က္လွည့္ပြဲမ်ား၊ မိုးႀကိဳးငွက္ငယ္ ကေလးမ်ား ပေဒသာကပြဲ၊ ကမၻာ့အထူးဆန္းဆံုး လူသား၊ ေခါင္း ၃ လံုးႏွင့္ ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းပါသည့္ သတၱဝါ စသည္ျဖင့္ ပြဲရံုကေလးမ်ားကို ျပင္ပမွ ေငးၾကသည္။ မိုးဝင္း၊ တင္မိုးဝင္း၊ ပုလင္းစိန္၊ ဖန္ခြက္စိန္၊ အျမည္းစိန္ စသည့္ ဇာတ္ရံုႀကီးမ်ားထဲသို႔ ဝင္ၾကည့္ၾကသည္။ ကတၱီပါ ကားလိပ္ႀကီးမ်ား၊ ဆိုင္းဝုိင္းႀကီးမ်ားက ခန္းနားစြာ ၿငိမ္သက္ေနၾကသည္။ ေန႔ခင္းဘက္ဆိုေတာ့ ဇာတ္သမားမ်ား အိပ္ေနၾက၍ ျဖစ္မည္။ က်မသူငယ္ခ်င္း တေယာက္ေလာက္က “အေနာက္ကို ဝင္ၾကည့္ၾကရေအာင္” ဟု စလိုက္လွ်င္လည္း မရဲတရဲ တန္းစီၿပီး ဇာတ္စင္ေနာက္ ျမင္ကြင္းကို ေလွ်ာက္ၾကည့္ၾကသည္။

မွတ္မွတ္ရရ တင္မိုးဝင္း ဇာတ္ေနာက္ေဖးကို က်မတို႔ သူငယ္ခ်င္းတသိုက္ ဝင္ၾကည့္ဖူးသည္။ ေန႔လယ္ခင္း ဇာတ္သမားမ်ား အိပ္ရာထခါစ … အမ်ားစုက အိပ္မႈံစံုမႊား။ ညဘက္ မီးေရာင္ေအာက္မွာ လွေနၾကမည့္ မင္းသမီးမ်ားက မိတ္ကပ္ တဝက္တပ်က္ျဖင့္ အေတာ္ေလး ရုုပ္ဆိုးၾကသည္။ ထိုစဥ္က လူရႊင္ေတာ္ ဦးမိုးဒီႏွင့္ ဦးေမာ့စ္တို႔အတြဲက တင္မိုးဝင္း ဇာတ္ထဲမွာ ကေနၾကစဥ္ျဖစ္သည္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ကို ဇာတ္ေနာက္က ကုတင္ေပၚမွာထုိင္လွ်က္သား ေတြ႕ရသည္။ က်န္တာေတာ့ဘာမွ သိပ္မသိခဲ့။ မရဲတရဲ ဝင္ၾကည့္ၾကျခင္းသာ။

ကေလးဘဝကတည္းက ယခုအခ်ိန္အထိ က်မအလြန္လည္း သေဘာက်ၿပီး စိတ္ထဲစြဲေနတာကေတာ့ ေရႊသကၤန္းကပ္ လွဴသည့္ ဘုရားေပၚက ေဗ်ာသံျဖစ္သည္။ အနီးစပ္ဆံုးဆိုရလွ်င္ “တုတ္တုတ္တုတ္ … တုတ္တုတ္ ျဗဳန္း” ဟု အသံထြက္မည္ ထင္သည္။ ထိုအတုိင္း စည္းခ်က္မွန္မွန္ တီးေနခ်ိန္ ပန္းရထားေလးက ျငမ္းဆင္ထားရာ ေနရာသို႔ တက္သြားသည္။ ထိုသို႔ တက္ႏုိင္ဖို႔ ေအာက္က ဘုရားဖူးမ်ားက ႀကိဳးမ်ား ဝိုင္းဆြဲေပးၾကရသည္။ ကေလးတုန္းကေတာ့ ႀကိဳးဆြဲတာႏွင့္ ပန္းရထား တက္သြားတာကို က်မနားမလည္။ နည္းနည္း အရြယ္ေရာက္လာမွ စက္သီးႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ထားမွန္း သိသည္။ ပန္းရထားေပၚက ေရႊဆုိင္းကို အေပၚက လူတေယာက္က ဆီးယူၿပီး ပန္းရထားျပန္ဆင္းလာခ်ိန္ တီးသည့္ ဆုိင္းက တမ်ိဳး၊ ေမာင္းသံေလးမ်ား ပိုမ်ားသည္ “တံုတံုတုန္းတံု တံုတုန္းတုန္းတုန္း တံုတုန္းတုန္းတုန္ … ျဗဳန္း ျဗဳန္း” ဆိုသည့္ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆုိင္ အတီးသံႏွင့္အတူ ပန္းရထားေလး ဆင္းလာတာကို ၾကည့္ရတာ က်မ အရမ္းသေဘာက်သည္။

22_pagoda1အဲဒီမွာ ထူးျခားတာက ပန္းရထားတက္ရန္၊ ဆင္းရန္ မီးေပးသည့္ ေဗ်ာအဖြဲ႕အျဖစ္သည္။ ဆိုင္းဝုိင္းအျပည့္မဟုတ္။ ဗံုတိုမ်ားပါသည္၊ ေမာင္းဆိုင္းပါသည္၊ ပတ္မပါသည္ … လင္းကြင္းပါသည္။ က်န္တာေတာ့ က်မလည္း ေသခ်ာမသိ။ ထို ဝိုင္းကို တီးသည့္အဘႏွင့္ က်မ စကားေျပာဖူးသည္။ ျပည္တြင္း ဂ်ာနယ္တေစာင္တြင္ သတင္းသမားလုပ္ေနစဥ္က ျဖစ္သည္။ သူတို႔အဖြဲ႕က မိသားစုလိုက္ ဆိုင္းလာတီးၾကျခင္းျဖစ္သည္။ က်မစကားေျပာသည့္ အဘ၏ အဆိုအရ သူ႔ အဘိုးလက္ထက္ ကတည္းက ဘုရားမွာ ႏွစ္စဥ္ ေရႊဆုိင္းလွဴရန္အတြက္ ဆုိင္းကူသည္ဟု သိရသည္။ သူတို႔က အခမဲ့ လာတီးေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ၂၀၀၆ ေလာက္တုန္းကေတာ့ အဘ နားေနခ်ိန္ အသက္ ၁၀ ႏွစ္၊ ၁၂ ႏွစ္အရြယ္ ကေလးမေလးမ်ား ဝင္တီးၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ေမးၾကည့္ေတာ့ သူတို႔က ဆိုကေရးတီး ၿပိဳင္ပြဲတြင္ ႏုိင္ငံအဆင့္ အတီး ေရႊတံဆိပ္ဆု ရဖူးသူမ်ား ျဖစ္ေန ၾကသည္။ ေဆြစဥ္မ်ိဳးဆက္ ဆုိင္းျဖင့္ ဘုရားကို လွဴၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။

ဘုရားပြဲခ်ိန္ဆိုလွ်င္ က်ိဳက္ေခါက္ဘုရားလမ္းကို ဟိုဘက္သည္ဘက္ ပိတ္ၿပီး က်င္းပၾကသည္။ ေက်ာက္တန္း၊ သံုးခြ လုိင္း ကားမ်ားက ဖန္ခ်က္စက္ရံု၊ သီလဝါ ဆိပ္ကမ္းဘက္သြားသည့္ လမ္းခြဲဘက္မွပတ္၍ ဘုရားေတာင္ဘက္မုခ္ကို ေကြ႕ကာ သြားၾက ရသည္။ ဟိုးအရင္ကျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ ဝန္းက်င္မွာေတာ့ ရန္ကုန္ - သန္လ်င္ ကားမ်ားကလည္း အေတာ္ကေလး မ်ားလာၿပီ၊ သန္လ်င္မွာလည္း အေရွ႕ပိုင္းတကၠသိုလ္၊ ဂ်ီတီစီ စသည္ျဖင့္ တကၠသိုလ္မ်ားက မ်ားလာၿပီ၊ ထုိအခါ ဘုရားေရွ႕လမ္းကို ပိတ္ၿပီး ဆိုင္ခန္းမ်ား ခင္းလို႔ မရေတာ့။ လမ္းအေနာက္ဘက္ ေတာ္ေတာ္ေလးဆုတ္ၿပီး ဆုိင္မ်ား ခင္းၾကရသည္။ ကားမ်ားလည္း ဥဒဟုိ ျဖတ္သြားၾကသည္။ လူက ႀကိတ္ႀကိတ္တိုး ကားေတြပါ လမ္းလယ္က ျဖတ္ဆိုေတာ့ ေတာဘုရားပြဲ ျမင္ကြင္းႏွင့္ေတာ့ သိပ္မတူေတာ့။ သို႔ေသာ္ ရန္ကုန္က ဘုရားပြဲေတြထက္ေတာ့ ရြာဘုရားပြဲႏွင့္ တူေနဆဲ့။

က်မတို႔ ငယ္ငယ္က ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ ပဲေပၚ၊ စပါးေပၚၿပီး ေငြရႊင္သူေတြအတြက္ က်ိဳက္ေခါက္ဘုရားပြဲက အလွဴဒါနလည္း ျပဳရင္း ေစ်းဝယ္ထြက္ရာ ေရွာ့ပင္စင္တာႀကီးလည္း ျဖစ္သည္။ သနပ္ခါးဆိုင္ေတြ ဒုနဲ႔ေဒးဆိုေတာ့ သနပ္ခါးေတြ တႏွစ္စာ ဝယ္ၾကသည္။ က်မအေမဆို ဘုရားပြဲက ႏွစ္စဥ္ သင္ဖ်ဴးဖ်ာဝယ္သည္။ ဘာေၾကာင့္ ဘုရားပြဲကပဲ ဝယ္သလဲ က်မ မသိ။ ဘုရားပြဲမွာပဲ ဖ်ာဆုိင္၊ သနပ္ခါးဆိုင္ ရွိေသာေၾကာင့္ဟု ထင္မိသည္။ ေနာက္ေတာ့မွ မဟုတ္၊ ပင္ရင္းဆိုင္ေတြက လာေရာင္း သျဖင့္ ေစ်းသက္သာသည္ဟု သိရသည္။

ရြာဘက္က မိန္းကေလးငယ္မ်ား၊ လူငယ္မ်ားကလည္း ေစ်းဝယ္ထြက္၊ ဆံပင္ေကာက္၊ ညႇပ္၊ အလွျပင္တာေတြ လုပ္ၾကတာ ေတြ႕ရသည္။

၁၉၈၅၊ ၈၆ ဝန္းက်င္က ပန္႔ခ္ေကဆိုတာ ေခတ္စားသည္။ အခု ပန္႔ခ္ပံုစံႏွင့္ သိပ္မတိမ္းမယိမ္းပင္။ မိန္းကေလးေတြကေတာ့ ေကာက္တာေတြေကာ၊ ညႇပ္တာ ေတြေကာ စံုလို႔။ ကင္ဇို ရွပ္အကႌ်ႀကီးမ်ား တဖားဖားႏွင့္ လူငယ္မ်ားကို တပံုစံတည္းလိုလို ေတြ႕ရသည္။ ထိုစဥ္က က်မတို႔ လူငယ္ေတြသိတာ ေက်ာ္သူ၊ စိုးသူ။ ေက်ာ္သူစတုိင္၊ စိုးသူစတိုင္ ပံုစံမ်ား ဖမ္းၾကသည္။ မိန္းကေလး မ်ားကေတာ့ မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္တုိ႔ ေဟမာေနဝင္းတို႔ ဇင္မာဦးတို႔စတုိင္ေတြ ဖမ္းၾကသည္။ ထမီကို တုိတုိဝတ္၊ ကင္ဇိုအကႌ် ဖားဖားႀကီးမ်ား ဝတ္ၾကသည္။ အခုလို အင္တာနက္ေခတ္မဟုတ္ေတာ့ အြန္ေစာတို႔၊ ဂၽြန္ေစာတို႔လည္း မသိ။ ေဟာလိဝုဒ္ မင္းသား မင္းသမီးမ်ားကိုလည္း မသိ။ အလြန္ဆံုးသိတာ ရုပ္ျမင္သံၾကား ေက်းဇူးေၾကာင့္ ဂ်ပန္မင္းသား ဟင္နရီ ဆနားဒါးေလာက္သာ။

မိုးႀကိဳးငွက္ငယ္ကေလးမ်ားအဖြဲ႕က လိင္တူခ်စ္သူမ်ားလည္း ထိုဒီဇိုင္းမ်ား အတုိင္း ေတြ႕ရသည္။ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ ေလာက္ကေတာ့ မိုးႀကိဳးငွက္ငယ္ကေလးမ်ားကို က်မ ဝင္ၾကည့္ျဖစ္သည္။ ေခါင္းေဆာင္ မင္းသမီးဟု ေခၚရမလား မဆိုႏိုင္သည့္ ေစာနႏၵာက ခပ္ဝဝ၊ အသက္လည္း နည္းနည္း ရၿပီဆိုေတာ့ ခ်ိဳၿပံဳးစတုိင္ … “မခ်ိဳသီခ်င္းဆိုမယ္ … လူူႀကီးမင္းမ်ား လက္ခုပ္တီးၾကပါ” စသည့္ သီခ်င္းကို ခ်ိဳၿပံဳးႏွင့္ တပံုစံတည္း တူေအာင္ ကသည္။ ေနာက္တေယာက္ က်မ မွတ္မိေနတာက မ်က္လံုးေတာက္ေတာက္ႏွင့္ ေတာ္ေတာ္လွသည္။ သူက “ၾကည္လဲ့လဲ့ဦး” ဟု ဆိုသည္။ ေနာက္ တေယာက္ကေတာ့ ထက္ထက္မိုးဦး။ မိုးႀကိဳးငွက္ငယ္ကေလးမ်ား ပေဒသာ ကပြဲက လူအဝင္ဆံုး ဟု သိရသည္။ ေစာနႏၵာႏွင့္ အဖြဲ႕က ႏွစ္စဥ္ က်ိဳက္ေခါက္ဘုရားကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလွဴသည္။

အခုေတာ့ ရြာကလူငယ္ေတြလည္း ေနတိုး၊ ေျပတီဦး၊ ဟိန္းေဝယံ အျပင္ ဂ်က္စတင္ဘိုင္ဘာေလာက္ကို သိေနၾကၿပီ။ မိုးေဟကို၊ သက္မြန္ျမင့္၊ မိုးယုစံ၊ ဝိုင္းစုခိုင္သိန္းတို႔အျပင္ အြန္ေစာအပါအဝင္ ကိုရီးယား စတုိင္ေတြကိုလည္း ေကာင္းေကာင္း က်က္မိေနၾကၿပီ။

ဒီႏွစ္မွာေတာ့ ဖိုးခ်စ္ႏွင့္၊ မိုးမင္း ဇာတ္ပြဲမ်ားဟု ဆိုသည္။ ၂၀၀၄၊ ၂၀၀၅ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဇာတ္မ်ား၌ ရုပ္ရွင္မင္းသား၊ မင္းသမီးမ်ား၊ အဆိုေတာ္မ်ားပါ လိုက္ပါလာသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ဇာတ္ပြဲမ်ားကလည္း “ဒီည ဘယ္ အဆိုေတာ္၊ ဘယ္ မင္းသား၊ မင္းသမီး” ဆိုတာႏွင့္ လူေခၚၾကသည္။ က်မတို႔ သန္လ်င္ၿမိဳ႕ထဲတြင္ ဂ်စ္ကားျဖင့္ ပြဲေၾကာ္ျငာေတြ လွည့္ၿမဲ။ အခုထိလည္း ထိုသို႔ လွည့္ေနဆဲဟု သိရသည္။

က်ိဳက္ေခါက္ဘုရားပြဲက တႏွစ္ထက္ တႏွစ္ စည္ကားၿမဲ၊ စည္ကားေနဆဲ။ ပြဲခင္းႀကီးကလည္း မေလွ်ာက္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ က်ယ္ေျပာလာသည္။ ေခတ္မီ၊ ေခတ္ေပၚ အဆင္အျပင္မ်ားႏွင့္ ရန္ကုန္က ေနာက္ဆံုးေပၚကားႀကီးမ်ားႏွင့္ လာသူမ်ား ရွိသလို၊ ႏြားလွည္းေလးမ်ားႏွင့္ ဘုရားဖူးလာသူမ်ားလည္း ရွိေနေသးသည္။ ေဘာင္းဘီဖင္က်ပ္၊ စကပ္တုိတို၊ လယ္ဟိုက္မ်ား၊ အီမိုစတုိင္ လူငယ္မ်ားႏွင့္ ရိုးရာမပ်က္ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕သည့္ လွပ်ိဳျဖဴမ်ား၊ ပုဆိုး၊ တုိက္ပံုႏွင့္ လူငယ္မ်ားတုိ႔ ေရာေထြးေနသည္။ ရုိးရာႏွင့္ ေခတ္မီပံုစံတို႔ အံုႏွင့္က်င္းႏွင့္ တိုးေဝွ႔ ေရာယွက္ေနသည့္အလယ္တြင္ေတာ့ က်ိဳက္ေခါက္ ေစတီေတာ္ႀကီးက ေရႊေရာင္ဝင္းလွ်က္ ထီးတည္း တည္ရွိေနသည္။

ဘုရားေျခရင္းတြင္ နတ္သွ်င္ေနာင္ ဂူ ရွိသည္။ ဝန္ႀကီးပေဒသရာဇာ အုတ္ဂူေလးကေတာ့ ပြဲေစ်းဆုိင္တန္းမ်ား ၾကားတြင္ ေပ်ာက္ကြယ္ေနလိမ့္မည္။ ဘုရားေျခရင္း ကုန္းျမင့္တေနရာက လံုၿခံဳေရးတဲမ်ား၊ ေဂါပကတဲမ်ား အနားတြင္ ယာယီ အခ်ဳပ္ခန္း တခုရွိသည္။ ဘုရားတြင္ ျပစ္မႈ တစံုတရာ က်ဴးလြန္သူတို႔ကို ေခတၱထည့္ထားေလ့ရွိသည့္ေနရာ။ ဒါက ႏွစ္စဥ္ မေျပာင္းမလဲ ျမင္ရသည့္ ျမင္ကြင္းျဖစ္သည္။ တြင္းေရေအးေအးကို သဲအိုးမ်ားတြင္ ထည့္ကာ ေသာက္ေရကုသိုလ္ျပဳသည့္ တဲတန္းလည္း ရွိသည္။ ေသာက္ေရသန္႔မ်ား ေပၚလာေသာ္လည္း သဲအိုးျဖင့္ ေရကုသိုလ္ ျပဳေနဆဲျဖစ္သည္။ ဒန္ခ်ိဳင့္ကေလး မ်ားျဖင့္ ေရကုသုိလ္ျပဳသည္လည္း ရွိသည္။

ဒီႏွစ္မွာ ထူးျခားသည္ကေတာ့ ပြဲခင္းတေလွ်ာက္ ေတာင္းစားေနသူမ်ားကို မေတြ႕ၾကရဟု ဆုိသည္။ ၁၂ ပြဲမ်ားတြင္ နည္းမ်ိဳးစံု၊ ပံုစံမ်ိဳးစံုႏွင့္ လိုက္လံ ေတာင္းရမ္းေနသူမ်ားကို ဘယ္လိုရွင္းလင္း ထားသည္မသိ။

ေနာက္ထပ္ ထူးျခားတာ ရွိေသးသည္။ ဒါကေတာ့ ေလာင္းကစားဝိုင္းမ်ားျဖစ္သည္။ ယခင္က ဒါမ်ိဳး ေပၚေပၚတင္တင္ မေတြ႕ရ။ ဒီႏွစ္မွာေတာ့ ပိုက္ဆံ အေႂကြေစ့ပစ္သည့္ စက္ႀကီးကို ေပၚေပၚတင္တင္ျပထားသည္၊ ေယာက္်ား၊ မိန္းမတို႔ ထိုေနရာတြင္ အံုခဲေနသည္ဟု ေဒသခံတဦးကဆိုသည္။ အေႂကြ တေစ့ကို က်ပ္ ၅၀ ျဖင့္ ဝယ္ယူက အားပါးတရ ကစားေနၾကသည္ဟု သိရသည္။

က်ိဳက္ေခါက္ ဘုရားပြဲေစ်းတြင္ ဝတ္စားဆင္ရင္မႈ၊ ေစ်းဆုိင္မ်ား၊ ပစၥည္းမ်ား၊ အဆင္အျပင္မ်ား၊ ဇာတ္ပြဲမ်ား၊ ခင္းက်င္းပံုမ်ား မည္သို႔ပင္ ေျပာင္းလဲေစကာမူ မေျပာင္းလဲသည္က ရနံ႔ျဖစ္သည္။ ဖုန္နံ႔ႏွင့္ မုန္႔မ်ိဳးစံု ေၾကာ္ေလွာ္ရာက ထြက္လာသည့္ ရနံ႔ကေတာ့ မေျပာင္းလဲ။

“ဟိုးတုန္းကလည္း ဒီအနံ႔ …၊ အခုလည္း ဒီအနံ႔” ဟု ေဒသခံတဦးက ဆိုသည္။

မုိးၿပဲဒယ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ စားခ်င္စဖြယ္ ထမနဲဆုိင္မ်ား၊ မုန္႔ဆီေၾကာ္၊ မုန္႔လိပ္ျပာ၊ ေရမုန္႔၊ မုန္႔ဆပ္သဖူး၊ ေကာက္ညႇင္းက်ည္ေတာက္ အရြယ္ရြယ္ အစားစား၊ ႂကြပ္ရြေနသည့္ အေၾကာ္စံုဗန္းႀကီးေဘးက စိမ္းျမေနသည့္ ဆလပ္ရြက္မ်ား စသည္ျဖင့္ အိမ္ အျပန္ ဝယ္သြားႏိုင္သည့္ ျမန္မာမုန္႔အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သတိရမိသည္။ 

ဒါ့အျပင္ မုန္႔ဟင္းခါး၊ အံုးႏို႔ ေခါက္ဆြဲ၊ အသုတ္စံု၊ ဝက္သားတုပ္ထိုး၊ ေခါက္ဆြဲေၾကာ္၊ ၾကာဆံေၾကာ္၊ အေခါက္ကင္၊ အသားကင္၊ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္္ မွစ၍ စားေသာက္ဆိုင္မ်ားကလည္း စံုလွသည္။

က်ိဳက္ေခါက္ဘုရားပြဲ အခ်ိန္အခါက တပို႔တြဲလျပည့္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျမန္မာ့ရိုးရာ ထမနဲပြဲ က်င္းပခ်ိန္။ အဖိတ္ေန႔ ညတြင္ ထမနဲပြဲရွိသည္။ ထမနဲထိုးပြဲ၊ ၿပိဳင္ပြဲက်င္းပၿပီး ေနာက္တေန႔ လျပည့္မနက္အာရုဏ္တက္တြင္ ဘုရားကို ထမနဲအပါအဝင္ တျခားေသာ မုန္႔မ်ိဳးစံု၊ သစ္သီး၊ ပန္းဆီမီးမ်ား ကပ္လွဴၾကသည္။

ဘုရားပြဲက လျပည့္ေက်ာ္ တရက္ေန႔တြင္ ေနာက္ဆံုး ျဖစ္ေသာ္လည္း ထံုးစံအရ ပြဲၿပီးသည္ႏွင့္ မီးမေသ။ ဇာတ္ပြဲတခ်ိဳ႕က တရက္၊ ႏွစ္ရက္ေလာက္ ဆက္ကသည္။ ေဒသခံ ဆုိင္ကေလးမ်ားကလည္း တရက္၊ ႏွစ္ရက္ေလာက္ ဆက္ခင္းၾကသည္။ ဒီႏွစ္မွာေတာ့ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၉ ရက္ေန႔က ဘုရားပြဲ ေနာက္ဆံံုးေန႔၊ သို႔ေသာ္ ၂၁ ရက္ေန႔အထိ ပြဲေစ်းခင္းမ်ား ရွိေနဆဲဟု သိရသည္။

22_pagoda3ပခုကၠဴက သနပ္ခါးပင္ဆုိင္မ်ား၊ ပန္းတေနာ္ဘက္က ဖ်ာဆုိင္တခ်ိဳ႕လည္း ပြဲခင္းလယ္တြင္ ေခ်ာက္တီးေခ်ာက္ခ်က္ က်န္ေနမည္။ ေစ်းကြဲၿပီဆိုေတာ့ တခ်ိဳ႕ အျပန္ကို အေလးမသယ္လိုလွ်င္ ေစ်းအနည္းငယ္ ခ်ေရာင္းလိမ့္မည္။ အားလံုးၿပီးသြားလွ်င္ ဆိုင္ခန္း ေဆာက္ထားသည့္ ဝါးလံုးမ်ားကို ျပန္ျဖဳတ္သိမ္းၾကသည္။ ရြာမ်ားကလာသည့္ ႏြားလွည္းမ်ား၊ ေထာ္လာဂ်ီမ်ားလည္း ျပန္ၾကၿပီ။

သန္လ်င္ၿမိဳ႕ႏွင့္ အနီးတဝိုက္က အလယ္တန္း၊ အထက္တန္း ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားကေတာ့ က်မတို႔ ငယ္ငယ္တုန္းကလိုပင္ ကမန္းကတန္း ေက်ာင္းစာအုပ္မ်ား ေျပးလွန္ၾကလိမ့္မည္။ အတန္းတင္စာေမးပြဲႀကီးက နီးကပ္ေနၿပီ။ တခ်ိဳ႕ ပြဲကိုက္၍ ေကာင္းတုန္း ျဖစ္လိမ့္မည္။ ေက်ာင္းခန္းမ်ားထဲတြင္ ပြဲႀကိဳက္ခင္တို႔က “ဖိုးခ်စ္က ဘယ္သို႔ဘယ္ညာ” ဟု ေျပာေနေလမလား မသိ။

က်မ၏ ေမာင္ျဖစ္သူက တယ္လီဖုန္းထဲမွ ေန၍ က်မကို “တႏွစ္ထက္တႏွစ္ မ်ားလာတာကေတာ့ လူေတြရယ္၊ ကုန္ေစ်းႏႈန္း ရယ္ပဲ” ဟု ဆုိသည္။ “ဒါေပမယ့္ က်ိဳက္ေခါက္ဘုရားပြဲက ရြာဘုရားပြဲနံ႔ ရေနတုန္းပါပဲ” ဟု သူက ဆက္ေျပာသည္။

ကုန္ေစ်းႏႈန္း ဘယ္ေလာက္ပင္ႀကီးႀကီး၊ စက္သံုးဆီေစ်း၊ ေရႊေစ်း ဘယ္ေလာက္ပဲ တက္တက္ က်ိဳက္ေခါက္ ဘုရားပြဲႀကီးက စည္ကားၿမဲ။ ေရႊသကၤန္းမ်ားကို အလုအယက္ ကပ္ၾကဆဲ။

က်မကေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးႏွင့္ မေဝးလွေသာ္လည္း ရြာဘုရားပြဲရနံ႔ က်န္ေနဆဲ ဆုိသည့္ ဘုရားပြဲေစ်းႀကီးကို စိတ္ကူးႏွင့္သာ မွန္းဆ၍ လြမ္းမိရပါေတာ့သည္။     ။
 
  • အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္
  • သူ႔အေတြး သူ႔အျမင္

ဒီမိုကရက္တစ္ ယဥ္ေက်းမႈ တည္ေဆာက္ၾကပါစို႔

ျမန္မာျပည္ စာနယ္ဇင္းေလာက အတြက္ အံ့အားသင့္စရာေကာင္းေသာ၊ သို႔ေသာ္ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ သတင္းတပုဒ္ကို ယခုရက္ပိုင္းတြင္ ၾကားလိုက္ရသည္။ ျပည္ပအေျခစိုက္

အျပည့္အစံုသို႔

ဆႏၵမေစာၾကပါႏွင့္

ဧရာဝတီျမစ္ဆံု ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းႀကီးအား သမၼတ ဦးသိန္းစိန္မွ ဆိုင္းငံ့ေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္သည္ ျမန္မာ တမ်ိဳးသားလုံး၏ ညီညြတ္မႈေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္မႈရသည္ဟု ေျပာရပါမည္။

အျပည့္အစံုသို႔

Donate to Irrawaddy

ေငြလဲႏႈန္း

ေအာက္တိုဘာ ၀၆၊ ၂၀၁၁
us ေဒၚလာ = ၈၃၀ က်ပ္
th ဘတ္ = ၂၅.၆ က်ပ္