အေ၀းေရာက္ သႀကၤန္

က်ေနာ္ မခ်စ္ေသာ သူမ်ားေၾကာင့္ က်ေနာ္ခ်စ္ေသာ သႀကၤန္ကို က်ေနာ္မစြန္႔ ခဲ့ေသာ္လည္း တူးပို႔ေတးသြားမ်ားႏွင့္ သႀကၤန္အေငြ႔ အသက္မ်ားက က်ေနာ့္အား အေ၀း အေ၀းသို႔ ႏွင္္ခဲ့သည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္ ၂ ခု ျပည့္ခဲ့ေလၿပီ။

သႀကၤန္ပြဲမ်ားက တခုၿပီးတခု ေက်ာ္ျဖတ္သြားသကဲ့သို႔ က်ေနာ္သည္လည္း ဌာေနသႀကၤန္ပြဲမ်ားႏွင့္ ေ၀း၍
ေ၀း၍ ........။

သံခ်ပ္ေတးသြားမ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ခဲ့ေသာ၊ မိသားစုဘ၀ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်ိန္ပီျပင္စြာ ရွိခဲ့ေသာ၊ အေပ်ာ္ကူးစက္မႈ ထင္ ထင္ရွားရွား ေတြ႔ႏိုင္ေသာ သႀကၤန္မ်ားကို က်ေနာ္တို႔၏ ငယ္ဘ၀မ်ား၌ ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည္။ ထိုစဥ္က က်ေနာ္တို႔ တေတြ ႀကံဳခဲ့ရသည့္ မလြတ္လပ္မႈ၊ ခ်ဳိ႕တဲ့မႈတို႔မွာ ယေန႔ကာလႏွင့္ ယွဥ္လိုက္လွ်င္ မေျပာပ ေလာက္ေတာ့ပါ။

ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ေလရူးေ၀့၀ဲ တုိက္ခတ္သည့္ ေႏြလမ်ား၀ယ္ ေရႊအဆင္းကဲ့သို႔ တြဲရရြဲ ဖူးပြင့္ေနသည့္ ငု၀ါ၀ါတို႔ကို ၾကည့္ရင္း၊ တၿပိဳက္ႏွစ္ၿပိဳက္ ရြာခ်ေသာ မိုးေသးမိုးဖြဲမ်ား၏ေနာက္ ထြက္ျပဴလာမည့္ ပိေတာက္ပန္းတို႔ကို ေမွ်ာ္ရင္း ေရစင္သြန္းမည့္သႀကၤန္ရက္တို႔ကို တိတ္တခိုး ငံ့လင့္ ခဲ့ၾကသည္။ ထိုစဥ္က မက္ခဲ့သည့္ သႀကၤန္အိပ္မက္တို႔ကား မေန႔ တေန႔က လိုပင္။

ည ၈ နာရီတြင္ အတိုင္းအဆမသိ ထုတ္လႊင့္သည့္ သတင္းဆိုေသာ အရာမ်ားက သႀကၤန္ဆိုလွ်င္ ေနရပ္ျပင္ပကို ထြက္ခြာေစခဲ့သည္လား မသိ။ တူးပို႔ေတးသံမ်ား ေလထဲ ခပ္သဲ့သဲ့ လြင့္ပ်ံ႕လာၿပီဆိုသည္ႏွင့္ ေနရပ္ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး မွ ၿမိဳ႕ေတာ္ငယ္ ရြာေတာ္ငယ္မ်ားဆီသို႔ သြားေရာက္ရန္ ျပင္ဆင္မိသည္။ ရထားစီးမလား၊ ကားစီးမလား၊ သေဘၤာ စီးမလား၊ ဘယ္ခရီးျဖစ္ျဖစ္ ထြက္ခြာရန္ အသင့္ျပင္ေတာ့သည္။ ထိုမွ အေရာင္ေသြးစံု သႀကၤန္မ်ားကို မိတ္ဆက္ ခြင့္ ရေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ထိုသို႔ ထြက္ခြာရန္ အဓိက တြန္းအားေပးသည့္ အရာမ်ားႏွင့္ ပုဂၢဳိလ္မ်ားကိုျဖင့္ ဘယ္ေသာအခါမွ ေက်းဇူးမတင္မိပါေခ်။

မႏၲေလးသႀကၤန္၏ ရန္ကုန္ႏွင့္ကြာျခားခ်က္မွာ ရန္ကုန္ေလာက္ မၾကမ္းျခင္း ျဖစ္သည္ဟု မႏၲေလးတြင္ ေရာက္ခဲ့ သည့္ သႀကၤန္မွတ္တမ္း၌ မွတ္သားမိခဲ့သည္။ ရန္ကုန္တြင္ ပိတ္ဆို႔မႈ မ်ားျပား၍ေလာ၊ မြန္းက်ပ္မႈ ပိုကဲသျဖင့္ေလာ မသိ၊ ရန္ကုန္တြင္ အပက္ၾကမ္း၊ အေသာက္ၾကမ္း၊ အဆဲအဆို ၾကမ္းလွသည္။ အားလံုးေတာ့ မဟုတ္၊ သို႔ေသာ္ အၾကမ္းဖ်င္းေတာ့ ဟုတ္ပါသည္။ ရႊံ႕ပုပ္ေရ၊ ငံျပာရည္ေရာထားသည့္ေရ၊ ရာဘာ ေရပူေဖာင္း၊ ပလတ္စတစ္ေရ အိတ္တို႔ႏွင့္ မိတ္ဆက္ျခင္းကို ရန္ကုန္၌သာ ခံစားခဲ့ရဖူးသည္။

ဟသၤာတၿမိဳ႕က သႀကၤန္မွာေတာ့ ေရွးမူျဖစ္ေသာ ခြက္ေစာင္းခုတ္ျခင္းကို ထိန္းသိမ္းထားဆဲျဖစ္သည္။ ယခင္က ႏုိ႔ဆီခြက္ေလာက္ျဖင့္သာ ခုတ္ရာမွ ေပါင္ဒါဘူးကဲ့သို႔ေသာ ဘူးအရွည္မ်ားျဖင့္ ခုတ္သည္အထိ ထိန္းသိမ္းထား သည္။ ဘူးရွည္ ခြက္ေစာင္း ထိထိမိမိ ခံလိုက္ရပါက ေနာက္ဘက္ဆိုလွ်င္ ေက်ာျပင္ကို သစ္သားပိုင္းျဖင့္ ရိုက္ လိုက္သကဲ့သို႔ အသံပင္မထြက္ႏိုင္ေအာင္ ခံစားလိုက္ရမည္ျဖစ္ၿပီး အေရျပားတြင္ နီရဲသည့္ အရႈိးရာႀကီးမ်ား ထင္ က်န္ရစ္ေလာက္ေအာင္ ျပင္းထန္သည့္ ခြက္ေစာင္းခုတ္ပညာရွင္မ်ား၏ လက္ရာကို ျမည္းစမ္းရႏိုင္ပါသည္။

မီးသတ္ဌာနအနီး ေရာက္လွ်င္ျဖင့္ မီးသတ္ပိုက္ျဖင့္ ပက္သည့္ ေရလံုးၾကား လူေရာ စက္ဘီးပါ လြင့္သြားႏိုင္ပါ သည္။ က်န္သည့္ အပိုင္းမ်ားမွာေတာ့ ပကတိ ရိုးရွင္းေသာ သႀကၤန္အရသာကို ခံစားရပါလိမ့္မည္။

ေအာင္လံၿမိဳ႕၏ သႀကၤန္မွာမူ အနည္းငယ္ ထူးျခားပါသည္။ သႀကၤန္အခါတြင္း မည္သည့္ေန႔တြင္မဆို နံနက္ခင္း မွ မြန္းတည့္ခ်ိန္ထိ ေရပက္သူ မေတြ႔ရတတ္ဘဲ မြန္းလြဲ ၁ နာရီေလာက္မွ ေရပက္သူ ေရပက္ခံသူမ်ားျဖင့္ စည္ကား  စြာ ရွိတတ္ၿပီး မိုးခ်ဳပ္သည္အထိ ပက္တတ္သည္ကို ေတြ႔ခဲ့ရသည္။ ညပိုင္း သႀကၤန္ယိမ္းမ်ား သြားေရာက္ ၾကည့္ရႈ ရန္ပင္ ေရပက္သူႏွင့္ တိုးမည္ေၾကာက္ရသည္အထိပင္။

ေက်ာက္ပန္းေတာင္း၊ ပုပၸား၊ ေညာင္ဦးၿမိဳ႕တို႔တြင္ကား ဟိုတကြက္သည္တကြက္ ပက္တတ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေရရွားေသာအရပ္မို႔ ေရမစိုမွာ မစိုးရိမ္ရေပ။ ေတာင္ေပၚၿမိဳ႕ျဖစ္သည့္ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕၌လည္း ထိုနည္းႏွင္ႏွင္ပင္။

ေတာင္ႀကီး-လြိဳင္ေကာ္ အေနာက္ဘက္လမ္းရွိ ဆီဆိုင္ၿမိဳ႕ငယ္ကေလးတြင္မူ ေရပက္သူနည္းေသာ္လည္း ေဖ်ာ္ေျဖ ေရးမ႑ပ္က ႀကီးလွသည္။ နာရီပိုင္းေလာက္သာေဖ်ာ္ေျဖရသည့္ ယင္းမ႑ပ္ကိုမူ ရဲ၀န္ထမ္းေတြက တခ်ိန္လံုး ေသနတ္ထမ္းၿပီး ေစာင့္ေနရသည္ကိုလည္း ေတြ႔ရဖူးသည္။ ေစာင့္ေနသည့္ ရဲမ်ားကိုယ္တိုင္က ထူးဆန္းသည္တဲ့။

လိုင္းကားမ်ားအား စီးနင္း၍ ေရပက္ခံ ထြက္ၾကသူမ်ားျပားေသာ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ႏွင့္ မုဒံု ပတ္၀န္းက်င္ေဒသမ်ားရွိ သႀကၤန္ရက္မ်ားကလည္း ေတာင္ေပၚဘုရား သြားသူသြား၊ ကန္ေတာ္ႀကီးနား သြားသူသြားျဖင့္ စည္ကားၿပီး ေတြး လိုက္သည္ႏွင့္ လြမ္းစရာပင္ ေကာင္းေတာ့သည္။

မအူပင္၊ တြံေတး အစရွိသည့္ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚအရပ္မ်ား၌ ျမစ္နားေခ်ာင္းနားနီးသည့္ ေနရာသို႔ ေရာက္မည္ဆိုပါက အနီးရွိ ျမစ္ထဲ ေခ်ာင္းထဲသို႔ အတင္းဆြဲခ်၍ ေရကစားသည္ကို ခံရပါလိမ့္မည္။ ကံေကာင္းလွ်င္ ျမစ္ကမၻား အျမင့္မွ တြန္းခ်ျခင္း ခံရႏိုင္သည္။

က်ေနာ္ ေရာက္ခဲ့ေသာ သႀကၤန္မ်ားသည္ ၾကမ္းခ်င္ၾကမ္း၊ ရမ္းခ်င္ ရမ္းပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းသႀကၤန္မ်ားတြင္ သိၾကားမင္းမွလြဲ၍ မည္သည့္သႀကၤန္အရွင္သခင္မွ် မရွိ။ ကိုယ့္သႀကၤန္ ကိုယ္က်၍ ကိုယ့္သႀကၤန္ ကိုယ္စီမံၾက သည္ မဟုတ္ေလာ။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ အစီအမံ အဆီးအတားေပါင္းမ်ားစြာ ျပည့္ၾကပ္ေနသည့္ ၿမိဳ႕ျပသႀကၤန္ကို က်ေနာ္ စြန္႔ခြာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

အေ၀းသို႔ ထြက္မိသူသည္ ထိုထက္ ယင္းထက္ ဤထက္ ေ၀းသည့္အရပ္သို႔ ထြက္ခြာရန္မစိုးရြံ႕တတ္ေလသေလာ မသိ၊ ျမန္မာျပည္ အထက္ပိုင္းမွ ေအာက္ပိုင္းရွိ သႀကၤန္မ်ားအထိ ေရာက္ဖူးခဲ့သည့္က်ေနာ္ကေမာ္လၿမိဳင္ကိုေက်ာ္၊ ဘားအံကို ျဖတ္၊ ေဒါနေတာင္တန္းကိုမ်က္ႏွာမူရင္း ေသာင္းရင္းျမစ္၏ အျခားဘက္ရွိ သႀကၤန္မ်ားဆီသို႔ ခရီးထြက္ မိခဲ့သည္။ ထိုအခါ မဲေဆာက္သႀကၤန္၊ ခ်င္းမိုင္သႀကၤန္၊ ဘန္ေကာက္သႀကၤန္ တို႔သည္ မိတ္ေဆြအသစ္မ်ား ျဖစ္ခဲ့ရ ျပန္သည္။

ငုပန္းကို တမြန္တျမတ္ထားသေလာက္ ပိေတာက္ပန္းကို အရာမသြင္းေသာ ထိုင္းတို႔၏ၾကား၌ လမ္းနံေဘးတြင္ အေဖာ္မဲ့ေနရေသာ ပိေတာက္ပန္းမ်ားကို မက္မက္ေမာေမာ ရွာေဖြရင္း အတိတ္က သႀကၤန္မ်ားကို အိပ္မက္ထဲမွ ေမာင္းမထုတ္ရက္ဘဲ ဖက္တြယ္မိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း အေကာင္းအဆိုး မေရရာသည့္ ကာလယႏၱရား ႀကီးက က်ေနာ့္အား ထို ထို သႀကၤန္မ်ားဆီမွ ေ၀းရာသို႔ ထပ္မံ ပို႔ေဆာင္ျပန္ေလသည္။
ထိုအရပ္ေဒသမ်ားတြင္ အရာရာ ျပည့္စံုေကာင္း ျပည့္စံုပါလိမ့္မည္၊ သို႔ေသာ္ မျပည့္မစံုျဖင့္ေပ်ာ္ပါးခဲ့ရသည့္ ကိုယ့္အရပ္ေလာက္ ေပ်ာ္စရာ မရွိ။ အလြမ္းေတြျဖင့္သာ ျပည့္ေလသည္။

တူးပို႔ေတးသြားမ်ားႏွင့္ သႀကၤန္အေငြ႔အသက္မ်ား၏ အေ၀းသို႔ ႏွင္္ခဲ့သည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္ ၂ ခု ျပည့္ခဲ့ေသာ္လည္း သႀကၤန္ရနံ႔မ်ားက က်ေနာ့္ စိတ္၀ိညာဥ္တြင္ ဘယ္ေတာ့မွ မေပ်ာက္ပ်က္။ သို႔ေသာ္လည္း ဌာေနသႀကၤန္ပြဲမ်ား ႏွင့္ မူ ေ၀းသထက္ ေ၀း၍ ေ၀း၍ ........။     ။
 
Facebook Video Blog
ကာတြန္း
ကာတြန္း
စစ္သည္ေတာ္ စာမ်က္ႏွာ
Ads-for-Cmnat224tg
  • အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္
  • သူ႔အေတြး သူ႔အျမင္

ဒီမိုကရက္တစ္ ယဥ္ေက်းမႈ တည္ေဆာက္ၾကပါစို႔

ျမန္မာျပည္ စာနယ္ဇင္းေလာက အတြက္ အံ့အားသင့္စရာေကာင္းေသာ၊ သို႔ေသာ္ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ သတင္းတပုဒ္ကို ယခုရက္ပိုင္းတြင္ ၾကားလိုက္ရသည္။ ျပည္ပအေျခစိုက္

အျပည့္အစံုသို႔

ဆႏၵမေစာၾကပါႏွင့္

ဧရာဝတီျမစ္ဆံု ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းႀကီးအား သမၼတ ဦးသိန္းစိန္မွ ဆိုင္းငံ့ေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္သည္ ျမန္မာ တမ်ိဳးသားလုံး၏ ညီညြတ္မႈေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္မႈရသည္ဟု ေျပာရပါမည္။

အျပည့္အစံုသို႔

Donate to Irrawaddy

ေငြလဲႏႈန္း

ေအာက္တိုဘာ ၀၆၊ ၂၀၁၁
us ေဒၚလာ = ၈၃၀ က်ပ္
th ဘတ္ = ၂၅.၆ က်ပ္