ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္အေပၚ ဒါ႐ိုက္တာ တဦး၏ ႐ႈျမင္ခ်က္

ျမန္မာ ႏိုင္ငံ၏ နာမည္ႀကီး ဒါ႐ိုက္တာ ၾကည္စိုးထြန္းအား ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ အတြက္ ႐ုပ္ရွင္ ထူးခြ်န္ဆု အကယ္ဒမီ ေပးပြဲႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဆက္သြယ္ ေမးျမန္း၍ ဧရာ၀တီ ပရိသတ္ အတြက္ ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။

ဒါ႐ိုက္တာ ၾကည္စိုးထြန္းသည္ ဇာတ္ညႊန္းႏွင့္ ဒါ႐ိုက္တာ အကယ္ဒမီဆု ၅ ဆု ရရွိထားသူျဖစ္ၿပီး ၁၉၇၇ ခုႏွစ္မွ စတင္၍ ႐ုပ္ရွင္ ေလာကသို႔ ၀င္ေရာက္ခဲ့ကာ ယေန႔ အခ်ိန္အထိ ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကား ေပါင္း ၃၄ ကား ႐ိုက္ကူးခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ သူ၏ နာမည္ႀကီး ဇာတ္ကားမ်ားမွာ စုန္ေရ၊ ဆန္ေရႏွင့္ သူ႔ကြ်န္မခံၿပီ ဇာတ္ကားမ်ား ျဖစ္သည္။ ၎သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံး၏ ဥကၠဌေဟာင္း တဦးလည္း ျဖစ္သည္။


ေမး။     ။ လာမယ့္ အကယ္ဒမီ ေပးပဲြမွာ ဘယ္ဇာတ္ကား ဆုရမယ္လုိ ့ ထင္သလဲ။ အမ်ဳိးသား ဇာတ္ေဆာင္ဆုနဲ႔ အမ်ဳိးသမီး ဇာတ္ေဆာင္ဆု ဘယ္သူေတြ ရမယ္လို႔ ခန္႔မွန္းထားပါသလဲ။

ေျဖ။     ။ ထင္တာထက္ ၾကားတာကိုပဲ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဒါရုိက္တာ ထြန္းေအာင္ေဇာ္ ႐ုိက္တဲ့ “ငါ့ဓား၊ ငါ့ေသြး၊ ငါ့ဧရာဝတီ” ဆိုတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ကား၊ မႏၱေလးက ႐ုိက္ကူးတဲ့ “ကိုးဆယ္ဆ သာလိမ့္မယ္”၊ ေနာက္ ေမာင္ဝဏၰ ရုိက္တဲ့ “ရင္နင့္ေအာင္ေမႊး”၊ “အေမနဲ႔ သမီးမ်ား” ဇာတ္ကားထဲက သ႐ုပ္ေဆာင္ ေတြလို႔ ၾကားတာပါပဲ။ ဒါရုိက္တာ အေနနဲ႔က ထြန္းေအာင္ေဇာ္ရယ္၊ ေမာင္ယဥ္ေအာင္ရယ္၊ ေမာင္ဝဏၰရယ္၊ မင္းသား အေနနဲ႔က လြင္မိုး၊ လူမင္း၊ ေက်ာ္ရဲေအာင္၊ ရန္ေအာင္၊ မင္းသမီးက မ်ိဳးသႏၱာထြန္း၊ စိုးျမတ္သူဇာ၊ ခိုင္သင္းၾကည္ တို႔လို႔ မွန္းထားၾကပါတယ္။

ေမး။     ။ အကယ္ဒမီ ဆုေပးဖုိ ့ ေရြးခ်ယ္တ့ဲအခါ ဘယ္လို စံႏႈန္းေတြနဲ႔ ေရြးခ်ယ္ပါသလဲ။

ေျဖ။     ။ ဒီဆုေပးပြဲ ေကာ္မတီကို ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီးဌာနကမွ တဆင့္ ေတးဂီတနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ လူ၊ ဓာတ္ပံုနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့လူ၊ အသံနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ လူေတြ စတဲ့ နယ္ပယ္ အသီးသီးမွာ ထင္ရွားတဲ့လူေတြနဲ႔ ပထမအဆင့္ ေကာ္မတီ၊ ဒုတိယအဆင့္ ေကာ္မတီ၊ တတိယအဆင့္ ေကာ္မတီ အဖြဲ႔ေတြက ထပ္ခါထပ္ခါ ၾကည့္ၿပီးမွ ႐ုပ္ရွင္ကား ေတြကို ၾကည့္ၾကတယ္၊ ေရြးၾကတယ္၊ အကယ္ဒမီ ေပးဖို႔ တလေလာက္ အလိုမွာ ေရြးခ်ယ္တာပါ။

ဥပမာ ဒါ႐ုိက္တာ ဆိုရင္ ဘယ္လိုစံမ်ိဳး၊ ေနာက္ၿပီး ႐ုပ္ရွင္ကား ဆိုရင္လည္း ဘယ္လိုစံ၊ ဒီစံသတ္မွတ္ခ်က္ ေတြက ဆုေပးပြဲ ေကာ္မတီမွာ ရွိၿပီးသားပါ။ သူတို႔ေပးတဲ့ စံအတိအက်ကိုေတာ့ မသိဘူး။

ေမး။     ။ အကယ္ဒမီ ေပးဖို႔ မွန္းထားတဲ့ ကားက ၁၀ ကားပဲရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဇာတ္ကား အေရ အတြက္ နည္းေနရတာလဲ။

ေျဖ။     ။ အမွန္ေတာ့ ၾကည့္တဲ့ ပရိသတ္ နည္းလာေတာ့ ႐ုိက္တဲ့သူလည္း နည္းလာတဲ့ သေဘာပါပဲ၊ က်ေနာ္တို႔ ႐ုပ္ရွင္ ေလာကထဲကို ဝင္စတုန္းကဆိုရင္ တႏွစ္တႏွစ္ကို ကား ၈၀ ေလာက္အထိ ႐ုိက္ပါတယ္၊ အဲဒီ ေခတ္တုန္းက တီဗီ ဇာတ္လမ္းတြဲေတြ မရွိေသးဘူး၊ သီခ်င္းပိုင္းမွာ ဆိုလည္း စတိတ္႐ႈိးေတြ ႀကီးထြား မလာေသးဘူး။ အဲဒီေတာ့ ပရိသတ္က ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ ဇာတ္ကိုပဲ ၾကည့္ၾကတယ္၊ ေနာက္ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေခတ္ကလည္း တိုးတက္ လာတယ္၊ ၾကည့္စရာေတြ ကလည္း မ်ားလာတယ္၊ ခုဆိုရင္ ႏိုင္ငံျခားကား DVD၊ CD၊  တေခြမွာ ကား ၃၀ ေလာက္ပါတဲ့ ေခြေတြကို ပိုက္ဆံ ၄၀၀ ေပးၿပီး ၾကည့္လို႔ ရတယ္။ ႐ုပ္ရွင္႐ုံကို သြားရင္ လမ္းစရိတ္ ေပးရမယ္၊ ႐ုံဝင္ခ ေပးရမယ္၊ မိသားစုနဲ႔ သြားၾကည့္ရင္ ပိုက္ဆံ တေသာင္းေလာက္ ကုန္မယ္။ ပရိသတ္က ဒီလိုနဲ႔ ေျပာင္းလဲ လာတယ္၊ ႏိုင္ငံတကာ မွာလည္း ဒီလိုပါပဲ။

ေမး။     ။ အဲဒီလို ၾကည့္တဲ့ ပရိသတ္ နည္းေတာ့ ေငြေၾကးအရ ဆုံး႐ႈံးခ့ဲတ့ဲ ႐ုပ္ရွင္ကားေတြလည္း ရွိမွာေပါ့။

ေျဖ။     ။ တခ်ိဳ႕ ကားေတြ က်ေတာ့လည္း အရင္းျပန္ရဖို႔ မလြယ္ဘူး၊ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းေတာ့ ျပန္ရမွာ ေပ့ါေနာ္၊ ဥပမာအားျဖင့္ “ရင္နင့္ေအာင္ေမႊး” လိုကားမ်ိဳးေပါ့၊ သူက နည္းနည္းေတာ့ အရနည္းတယ္။ ရႈံးတယ္ေပါ့။

႐ုပ္ရွင္ ေစ်းကြက္မွာေတာ့ ခု ပရိသတ္ေတြက ဟာသကား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ၾကည့္ၾကတယ္၊ အလြမ္း ဇာတ္ကား ဆိုရင္ေတာ့ သိပ္မရေတာ့ဘူး။  VCD ဇာတ္လမ္းကိုလည္း တႏွစ္မွာ ၈၀၀ ေလာက္ ရုိက္တယ္။ ခိုးကူးေခြ ေတြရယ္၊ မီးပ်က္တာရယ္ ဆိုတဲ့ အခက္အခဲ ေတြနဲ႔ က်ေတာ့ ျပသရတာလည္း မေကာင္းဘူး။

ေမး။     ။ ဒါဆိုရင္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ထဲမွာေရာ ဇာတ္ကား အေရအတြက္ မ်ားလာႏုိင္ေခ် ရိွလား။

ေျဖ။     ။ ထင္တာက ေရွ႕ႏွစ္ပိုင္းမွာေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ကားက နည္းနည္း ပိုလာလိမ့္မယ္၊ ႐ုပ္ရွင္က ခုိးလို႔မရဘူး ႐ုံမွာပဲ ၾကည့္လို႔ရမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေရွ႕ႏွစ္ က်ရင္ေတာ့ ၁၅ ကားေလာက္မ်ား ထြက္မလားလို႔ မွန္းတယ္။ ဒါကေတာ့ အေရအတြက္ကို ေျပာတာပါ၊ အရည္အေသြးကို မေျပာပါဘူး။

ေမး။     ။ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားေတြရဲ႕ အရည္အေသြး ေတြကုိေရာ အားရေက်နပ္မႈ ရိွရဲ႕လား။

ေျဖ။     ။ အရည္ အေသြးပိုင္း ကေတာ့ အားရ ေက်နပ္မႈ မရွိပါဘူး။ စက္မႈပိုင္းက တိုးတက္မႈ မရွိဘူး။ ယိုးဒယားနဲ႔ ယွဥ္လိုက္ရင္ကို က်ေနာ္တို႔က အမ်ားႀကီးကို က်န္ရစ္ခဲ့တာ။ ကိုယ္တိုင္ ႏွစ္ကား သံုးကား ေလာက္ကို ျပည္ပမွာ ထြက္ၿပီးေတာ့ အသံပိုင္း ဆိုင္ရာေတြကို ထြက္လုပ္ရတယ္။ ျပည္ထဲမွာ မရွိဘူးေလ။ ကင္မရာက အစ ဟိုတုန္းက ကင္မရာေတြ ပဲရွိတယ္၊ ေခတ္မီ ကင္မရာ မရွိဘူးေပါ့။ ကင္မရာ မေကာင္းေတာ့လည္း ႐ုိး႐ုိး ကင္မရာနဲ႔ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ကင္မရာ ကြာသလို ကြာလာတယ္။ ရုပ္ပိုင္းေတြ ကြာသလို အသံပိုင္း ဆိုင္ရာေတြ ကြာလာတယ္ ဆိုေတာ့လည္း အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံေတြထက္ အမ်ားႀကီး ေနာက္က် က်န္ခဲ့တယ္။

အ႐ုပ္ပိုင္း အတြက္ အခု ေမာင္လြင္မိုးက ကင္မရာတလံုး သြင္းလာတာရွိတယ္။ အဲဒီကင္မရာ တလံုးပဲ ေကာင္းတာရွိတယ္။ အသံပိုင္း မွာလည္း ႀကိဳးစားေနတုန္းပဲ၊ အခုထိေတာ့ အရည္အေသြး မမီေသးဘူး။

၁၉၈၀ ေနာက္ပိုင္းမွာ အသံပိုင္းဆိုင္ရာ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ တိုးတက္မႈ ဘာမွမရွိဘူး။ က်ေနာ္က “သူ႔ကၽြန္မခံၿပီ” ဇာတ္ကား ရုိက္တုန္းက တရုတ္ ႏိုင္ငံကေန ဂ်ာမနီထုတ္ ကင္မရာ တလံုး ငွားခဲ့တယ္။ ကိုယ္ကသာ တိုးတက္ခ်င္လို႔ ဇြတ္လုပ္တာပဲ ရွိတယ္။ တိုးတက္ မလာဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီကင္မရာ ျပန္ေပးလိုက္ရတယ္။

ေမး။     ။ ျမန္မာရုပ္ရွင္ေတြ ႏိုင္ငံတကာကုိ ထုိးေဖာက္ႏိုင္ဖုိ ့ဘယ္လို အခက္အခဲေတြ ရိွလဲ။

ေျဖ။     ။ ႏိုင္ငံတကာကို သြားဖို႔ဆိုတာ အလွမ္းေဝး ေသးတယ္၊ ပရိသတ္ အားေပးမႈေရာ၊ တကယ္တမ္းေတာ့  ႐ုပ္ရွင္ ဆိုတာ အမ်ိဳးသားေရး တခုလို႔ပဲ ထင္တယ္ေလ။ ဘာျဖစ္လို႔လည္း ဆိုေတာ့ ကိုးရီးယား ကားေတြ ဆိုလို႔ရွိရင္ အမ်ိဳးသားေရး တရပ္အေနနဲ႔ကို အားေပး တိုက္တြန္း လုပ္ကိုင္ေနၾကတာပဲ။ ႐ုပ္ရွင္ကို အမ်ိဳးသား အသြင္တရပ္ အေနနဲ႔ မျမင္ေတာ့ ဘာမွတိုးတက္ စရာမရွိဘူး။

ဒီမွာဆိုရင္ ကိုးရီးယား လူမ်ိဳးေတြက အင္မတန္ ယဥ္ေက်းတယ္၊ အင္မတန္ ေခ်ာေမာလွပတယ္၊ ကိုးရီးယား လူေနမႈ အဆင့္အတန္းက အင္မတန္ ျမင့္မားတယ္ စသျဖင့္ ျမန္မာ ပရိသတ္က ထင္တယ္။ တရုတ္လို၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံလို အာရွႏိုင္ငံေတြက ရုပ္ရွင္ကားေတြဟာ အမ်ိဳးသားေရး အသြင္နဲ႔ ေအာင္ျမင္ေနတယ္။ ျမန္မာ က်န္စစ္သားတုိ႔ အေနာ္ရထာတို႔ ဆိုတာ ကိုးရီးယား၊ တရုတ္ကားက မင္းသားေတြေလာက္ စိတ္မဝင္စားၾကေတာ့ဘူး။

ရုပ္ရွင္က အမ်ိဳးသားအေရး ျဖစ္တယ္။ အဲဒီလိုမျမင္ရင္ေတာ့ ဘယ္ႏိုင္ငံမွ ရုပ္ရွင္တိုးတက္မွာ မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ့္ အေနနဲ႔ ႏိုင္ငံျခား ခရီးသြားရင္ အားငယ္တယ္၊ ကိုယ့္ေနာက္ကို လွည့္ၾကည့္လိုက္ရင္ ေလာႏိုင္ငံနဲ႔ ကေမၻာဒီယား ႏိုင္ငံပဲ ရွိေတာ့တယ္။  

ေမး။     ။ အဲဒီေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ အႏုပညာ သမားေတြကို ဘာေျပာခ်င္တာရွိလဲ။

ေျဖ။     ။ ႐ုပ္ရွင္ေလာက ေနာင္လာ ေနာက္သားေတြကို ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ကိုယ့္ၿခံထဲမွာပဲ ကိုယ္မေနပါနဲ႔၊ အျမင္က်ယ္ဖို႔ လိုတယ္။ အျပင္ထြက္ၾကပါ၊ အျပင္မွာထြက္ အားစမ္းၾကပါ။ စားဝတ္ေနေရး ေျပလည္ေအာင္ေလးပဲ လုပ္ေနရင္ေတာ့့ အႏုပညာသည္ မပီသ ေသးဘူးထင္တယ္။ အမ်ားအတြက္လည္း စဥ္းစားရဦးမယ္။

ေမး။     ။ ရုပ္ရွင္ ပရိသတ္ေတြကိုေရာ ဘာမ်ား ေျပာခ်င္ပါေသးလဲ။

ေျဖ။     ။ ဂ်ာမန္ ကဗ်ာဆရာႀကီး တဦး ေျပာသလိုေပါ့ေနာ္ “အႏုပညာသည္ေတြ တိုးတက္မွ ပရိသတ္ကလည္း တိုးတက္မယ္၊ ပရိသတ္က တိုးတက္မွ အႏုပညာသည္ ေတြကလည္း တိုးတက္မယ္” ႏွစ္ဘက္လံုးက တိုးတက္တဲ့ အျမင္ရွိမွ ေအာင္ျမင္မယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာေပါ့၊ မဟုတ္ရင္ေတာ့ ဟာသကားမွာပဲ တဝဲလည္ ေနမွာပဲ။ ပရိသတ္ကလည္း ခပ္ေပါေပါကားေတြ ငါတုိ႔ မၾကည့္ဘူးကြ ဆိုရင္ ဘာတတ္ႏိုင္မွာလဲ။     ။

 
Facebook Video Blog
ကာတြန္း
ကာတြန္း
စစ္သည္ေတာ္ စာမ်က္ႏွာ
Ads-for-Cmnat224tg
  • အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္
  • သူ႔အေတြး သူ႔အျမင္

ဒီမိုကရက္တစ္ ယဥ္ေက်းမႈ တည္ေဆာက္ၾကပါစို႔

ျမန္မာျပည္ စာနယ္ဇင္းေလာက အတြက္ အံ့အားသင့္စရာေကာင္းေသာ၊ သို႔ေသာ္ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ သတင္းတပုဒ္ကို ယခုရက္ပိုင္းတြင္ ၾကားလိုက္ရသည္။ ျပည္ပအေျခစိုက္

အျပည့္အစံုသို႔

ဆႏၵမေစာၾကပါႏွင့္

ဧရာဝတီျမစ္ဆံု ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းႀကီးအား သမၼတ ဦးသိန္းစိန္မွ ဆိုင္းငံ့ေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္သည္ ျမန္မာ တမ်ိဳးသားလုံး၏ ညီညြတ္မႈေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္မႈရသည္ဟု ေျပာရပါမည္။

အျပည့္အစံုသို႔

Donate to Irrawaddy

ေငြလဲႏႈန္း

ေအာက္တိုဘာ ၀၆၊ ၂၀၁၁
us ေဒၚလာ = ၈၃၀ က်ပ္
th ဘတ္ = ၂၅.၆ က်ပ္