ဧၿပီလ ၃ ရက္ေန႔က စတင္ဖြင့္လွစ္ ျပသခဲ့သည့္ အဆိုပါ ျပပြဲမွ ျမန္မာ့ရုိးရာ အႏုပညာေျမာက္ ပန္းပုရုပ္တုမ်ားကို ေန႔စဥ္လာေရာက္ ၾကည့္ရႈသူ ရာဂဏန္းနီးပါး ရွိေၾကာင္း၊ ၀ယ္ယူရန္ ကမ္းလွမ္းသည့္ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ားႏွင့္ ဟိုတယ္ အမ်ားအျပား ရွိေၾကာင္း ေကာင္းျမန္မာ ကုမၸဏီ ၀န္ထမ္း တဦးက ေျပာသည္။
“အခုျပပြဲကာလမွာ ပန္းပုရုပ္ေတြကို ေရာင္းမွာေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ ျပပြဲၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာမွ ဒီပန္းပုရုပ္ေတြကို ေရာင္းမွာ၊ ဒါေပမယ့္ တခ်ဳိ႕အရုပ္ေတြက ႀကဳိတင္ေရာင္းထားၿပီးသားေတြလည္း ရွိတယ္၊ ပန္းပုရုပ္ေတြ အားလုံး ကို တရား၀င္ေစ်းမသတ္မွတ္ရေသးေပမယ့္ လက္ရာေျမာက္တဲ့ပန္းပုရုပ္တုၾကီးတရုပ္ကို အနည္းဆုံး ေဒၚလာ သုံးေသာင္း ေက်ာ္ကေန အမ်ားဆုံးေဒၚလာေျခာက္ေသာင္းေက်ာ္ ေစ်း ရွိမယ္လို႔ ခန္႔မွန္းေျခေျပာလို႔ရပါတယ္”ဟု ေကာင္းျမန္မာကုမၸဏီ ၀န္ထမ္းက ရွင္းျပသည္။
ယင္း နာဂစ္အလြန္ပန္းပုရုပ္တုမ်ားမွာ ႏုိင္ငံျခားသားႏွင့္ ေငြေၾကးခ်မ္းသာေသာ လူတန္းစားမ်ားကိုသာ ရည္ရြယ္ ေရာင္းခ်လိုဟန္ရွိသည္ဟု ျပပြဲသို႔ သြားေရာက္ခဲ့သည့္ သတင္းသမားတဦးက သုံးသပ္သည္။
“ပန္းပုရုပ္တုေတြက အမ်ားျပည္သူေတြအတြက္ နာဂစ္အမွတ္တရ၀ယ္ႏုိင္ဖို႔ ရည္ရြယ္တာမဟုတ္ဘူးဆိုတာက ထင္ရွားတယ္”ဟု အဆိုပါရန္ကုန္ အေျခစိုက္သတင္းသမားက ဆိုသည္။
ယခု ပန္းပုအေရာင္းပြဲေတာ္တြင္ လုံၿခဳံေရးတင္းက်ပ္ထားၿပီး ျပင္ပမွကင္မရာမ်ား ယူေဆာင္ရုိက္ကူးခြင့္မျပဳဘဲ ဓာတ္ပုံရုိက္သူမ်ားကို ေတြ႕ရွိပါက ရုိက္ကူးထားသည့္ပုံမ်ား ဖ်က္ခိုင္း၍ ျပပြဲ အတြင္းမွႏွင္ထုတ္သည္ဟု သိရ သည္။
“ဒီျပပြဲက အံ့မခန္းလက္ရာေျမာက္တဲ့ပန္းပုရုပ္ေတြနဲ႕ျပည့္ေနမယ္လို႔ ထင္မထားပါဘူး၊ ပထမထပ္မွာ ျပထားတဲ့ ပ်ဴေစာထီးရုပ္တုၾကီးရယ္၊ ေလ်ာင္းေတာ္မူ ဘုရားပန္းပုရုပ္ႀကီးရယ္ကိုျမင္လိုက္ေတာ့ အရမ္းအံ့ၾသသြားတယ္”ဟု အမ်ဳိးသမီးသတင္းေထာက္တဦးက ေျပာသည္။
နာဂစ္အလြန္ျမန္မာ့အႏုပညာႏွင့္ ပန္းပုအေရာင္းပြဲေတာ္ကို ဆရာစံပလာဇာ ပထမထပ္တြင္ ျမန္မာ့ ရုိးရာ အႏု ပညာ လက္ရာ ျပခန္း၊ ဒုတိယထပ္တြင္ တရုတ္ယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာ လက္ရာရုပ္တုျပခန္း၊ တတိယထပ္တြင္ ဥေရာပ လက္မႈပညာပုံစံရုပ္တုမ်ား ႏွင့္ေမာ္ဒန္လက္ရာရုပ္တုျပခန္းဟူ၍ သုံးခန္းခြဲျခားျပသထားသည္။
ပထမထပ္ ျမန္မာ့ရုိးရာအႏုပညာ လက္ရာျပခန္းတြင္ ၁၂ ေပခန္႔ ျမင့္မားသည့္ ပ်ဴေခတ္သူရဲေကာင္း ပ်ဴေစာထီး ၏ ျမားႏွင့္ေလးကိုင္ေဆာင္ထားသည့္ပန္းပုရုပ္တုအပါအ၀င္ ပ်ဴေခတ္၊ပုဂံ၊အင္း၀၊ပင္းယ၊ေတာင္ငူႏွင့္ ကုန္းေဘာင္ ေခတ္ ဘုရားပန္းပုရုပ္တု၊ မဂၤလာစည္ေတာ္ပန္းပု၊ ျခေသၤ႕ပန္းပုရုပ္တုႏွင့္နန္းတြင္းျမန္မာအမ်ဳိးသမီး ပန္းပုရုပ္တု၊ ကေလးငယ္ကို ႏုိ႕ခ်ဳိတိုက္ေကၽြးေနေသာ ျမန္မာ့မိခင္ပန္းပု အပါအ၀င္ အျခားစိတ္၀င္စားဖြယ္ျမန္မာ့ ရုိးရာပန္းပု၊ ဥေရာပႏွင့္ ေမာ္ဒန္ပန္းပုရုပ္တုေပါင္း ၅၀၀ ေက်ာ္ျပသထားၿပီး မွန္ျပားတီဗီမ်ားျဖင့္ နာဂစ္အလြန္ပန္းပု ရုပ္တုမ်ား ထုလုပ္ရန္ စစ္အစိုးရက မည္သို႔မည္ပုံ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ရသည္ဆိုေသာ မွတ္တမ္းဗီဒီယိုမ်ား စဥ္ဆက္မျပတ္ထုတ္လႊင့္ ျပသေနသည္။
ဒုတိယထပ္တြင္ တရုတ္ယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာ ပန္းပုရုပ္တုမ်ားကို အဓိကထားျပသထားရာ တရုတ္ဘုံေက်ာင္းမ်ား တြင္ ေတြ႕ျမင္ရေလ့ရွိသည့္ ဗိုက္ပူအန္းကုန္းရုပ္တုအမ်ားဆုံးပါ၀င္ၿပီး တရုတ္လူမ်ဳိးတို႔၏ သေကၤတ နဂါးရုပ္တု အမ်ားအျပားအပါအ၀င္ ပန္းပုလက္ရာ ၁၅၀ နီးပါးျပသထားသည္။
“ဒုတိယထပ္က တရုတ္လူမ်ဳိးေဖာက္သည္ေတြ အႀကိဳက္ေတြ႕မယ့္ ပန္းပုမ်ဳိးေတြခ်ည္းပဲ၊ ဒါေပမယ့္ ပထမထပ္က ပန္းပုလက္ရာေတြေလာက္ေတာ့ စိတ္၀င္စားဖို႔မေကာင္းဘူး”ဟု ျပပြဲသြားေရာက္ၾကည့္ရႈသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံ တဦး က ဆိုသည္။
တတိယထပ္တြင္ ဥေရာပႏွင့္ ေမာ္ဒန္ပန္းပုလက္ရာမ်ားႏွင့္အတူ ပန္းပုလက္ရာထုိင္ခုံမ်ားႏွင့္ တည္ခင္းေရာင္းခ် ေနေသာ စားေသာက္ဆိုင္တခုဖြင့္လွစ္ထားၿပီး ျမန္မာ့ရုိးရာတူရိယာမ်ား တီးခတ္ေဖ်ာ္ေျဖေနသည့္ စင္တင္ေတး ဂီတႏွင့္ ပါတြဲဖက္၍ အစားအေသာက္ မ်ားပါေရာင္းခ်ေနသည္။
“ဒီပန္းပုျပပြဲမွာ ျပထားတဲ့ ပန္းပုရုပ္တုေတြကို ျမင္ေတာ့ လူတသိန္းေက်ာ္ေသခဲ့ရတဲ့ နာဂစ္မုန္တုိင္းက မေန႔ တေန႔ကမွ တုိက္သြားသလို ခံစားရတယ္”ဟု ပန္းပုျပပြဲလာေရာက္ ၾကည့္ရႈသည့္ ဒဂုံတကၠသိုလ္မွ ျမန္မာစာ အထူးျပဳ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူ တဦးက ေျပာသည္။
နာဂစ္အလြန္ပန္းပုရုပ္တုမ်ားထုလုပ္ရန္ ျမန္မာႏုိင္ငံတ၀န္းလုံးမွပန္းပုပညာရွင္ေပါင္း ၄၀၀ ေက်ာ္ကို စစ္အစိုးရက စုစည္းေခၚယူခဲ့ျပီးပန္းပုရုပ္ေပါင္း ၇၀၀ေက်ာ္ကို အခ်ိန္ကိုးလေက်ာ္ၾကာ ထုလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ယခုျပပြဲကို ေမလ ၇ ရက္ ေန႔အထိ အခမဲ့ျပသသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၊ သမ၀ါယမ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ ဗဟို သမ၀ါယမအသင္း လီမိတက္ (ေကာင္းျမန္မာကုမၸဏီ)တို႔က ပူးတြဲက်င္းပျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရ သည္။
၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေမလ ၂ ရက္ႏွင့္ ၃ ရက္တြင္ တိုက္ခတ္ေသာ နာဂစ္ဆိုင္ကလုန္း မုန္တိုင္း ဒဏ္ေၾကာင့္ ရန္ကုန္ တၿမိဳ႕လုံးတြင္ သစ္ပင္ေပါင္း ၁ သိန္းေက်ာ္ ၿပဳိလဲခဲ့ၿပီး ယင္းသစ္ပင္မ်ား၏ သစ္ျမစ္၊ သစ္ဆုံမ်ားျဖင့္ ပန္းပု႐ုပ္တု မ်ား ထုလုပ္ ေရာင္းခ်ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
၎နာဂစ္မုန္တိုင္း တိုက္ခတ္မႈေၾကာင့္ ဧရာ၀တီတိုင္း ျမစ္၀ကြ်န္းေပၚႏွင့္ ရန္ကုန္တိုင္းအတြင္းရွိ လူေပါင္း ၁ သိန္း ၄ ေသာင္းခန္႔ ေသေက် ေပ်ာက္ဆုံးခဲ့ၾကရၿပီး ၂.၄ သန္းခန္႔ အိုးမဲ့အိမ္မဲ့ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ျမစ္၀ကြ်န္းေပၚ ေဒသသည္ မုန္တိုင္းဒဏ္ အဆိုး၀ါးဆုံး ခံခဲ့ရသည္။
< Prev | Next > |
---|