မြန္သႀကၤန္ႏွင့္ အိမ္လြမ္းသူမ်ား

သႀကၤန္ အခ်ိန္ ေရာက္လွ်င္ ေနရပ္ေဒသကုိ ျပန္ခ်င္ၾက သူမ်ားထဲ၌ ထုိင္းႏုိင္ငံ မဟာခ်ဳိင္ေရာက္ မိအုိင္းႏြန္လည္း တေယာက္ အပါအဝင္ ျဖစ္သည္။ သႀကၤန္ကာလ မိဘရွိရာ ေနရပ္တြင္သာ ေပ်ာ္ခဲ့ဖူးသည့္ သူ႔အတြက္ ယခုႏွစ္တြင္ ရပ္ရြာ မျပန္ႏုိင္ ျခင္းေၾကာင့္ ေၾကကြဲ ခံစားေနရသည္။

“သႀကၤန္ အခ်ိန္မွာ ရြာကုိ မျပန္ႏုိင္တာ ဒီတခါပဲ ရွိဖူးေသးတယ္၊ က်မတုိ႔ ရြာက အခု အခ်ိန္ဆုိ သႀကၤန္အႀကိဳ `ပတ္ဟပိန္တုိက္´ပြဲ စေန ေလာက္ၿပီ”ဟု သူက ေျပာျပသည္။

မိအုိင္းႏြန္သည္ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္က ထုိင္းကုိ ေရာက္ႏွင့္ ေနေသာ ညီမ ျဖစ္သူက လွမ္းေခၚသျဖင့္ အရြယ္အုိ လွၿပီျဖစ္ေသာ မိဘႏွစ္ပါးအား ေက်းဇူး ျပန္ဆပ္ႏုိင္ရန္ ထုိင္းႏုိင္ငံရွိ ျမန္မာ အလုပ္သမား ၂ သိန္းထက္ မနည္း အလုပ္ လုပ္ကိုင္ ေနေသာ ငါးလုပ္ငန္းမ်ား ရွိရာ မဟာခ်ဳိင္ ေဒသသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ရသည္။

သူ ေျပာသည့္ “ပတ္ဟပိန္တုိက္” ပြဲသည္ သႀကၤန္ မက်ခင္ ရြာဘုန္းႀကီးေက်ာင္း အတြက္ အလႉေငြ ရွာေဖြပြဲ ျဖစ္ၿပီး ဆုိ၊ က၊ တီးအဖြဲ႕တုိ႔က ရြာရုိးကုိးစဥ္ လွည့္ကာ အိမ္တုိင္းကုိ ပြဲငွားေစ၍ ႀကိဳက္ရာ အက တမ်ဳိးကုိ ေတာင္းဆုိလွ်င္ ေဖ်ာ္ေျဖ သည့္ပြဲ ျဖစ္သည္။ ထုိဓေလ့သည္ မြန္ျပည္နယ္ ေတာင္ပုိင္းေဒသမ်ားတြင္သာ ရွိသည္။

“အဲဒီပြဲမွာ ေပ်ာ္စရာ တခုက အိမ္တအိမ္က ဒီအကကုိ ႀကိဳက္သြားရင္ တျခား အိမ္ေတြ ကလည္း အဲဒီလူကုိ ျပန္ငွားေလ့ ရွိတယ္၊ အဲဒီ အခါမွာ ေဖ်ာ္ေျဖ ရသူခမ်ာ ဆက္မက ႏုိင္ေတာ့ဘဲ လမ္းမ တေနရာရာ မဟုတ္ရင္ အိမ္တအိမ္ေပၚ ေျပးတက္ သြားၿပီး အေမာ ေျဖဖုိ႔ ခဏ ေပ်ာက္သြား တတ္တယ္၊ အဲဒါကုိ ပြဲငွားေတြက မရဘူး၊ ဆင္းလာ ခဲ့စမ္း၊ သူ႔ကုိပဲ ငွားမယ္ဆုိၿပီးေတာ့ ေနာက္ၾက၊ ေျပာင္ၾကနဲ႔ ေပ်ာ္စရာႀကီးပဲ”ဟု ငယ္စဥ္က ထုိအကအဖြဲ႕တြင္ ပါဝင္ခဲ့ၿပီး “ေရႊမင္းသမီးနဲ႔ ေမာင္ေရႊရုိး” ေတးသရုပ္ေဖာ္ ကခဲ့ဖူးသူ မိအုိင္းႏြန္က ရွင္းျပသည္။

သံျဖဴဇရပ္ၿမဳိ႕နယ္အတြင္းရွိ မိအုိင္းႏြန္တုိ႔ရြာတြင္ သႀကၤန္အႀကဳိေန႔၌ သက္ႀကီးပူေဇာ္ပြဲ က်င္းပေလ့ရွိသည္။ ထုိပြဲကုိ ရြာရွိ လူပ်ဳိ၊ အပ်ဳိကညာတုိ႔က ဦးစီးက်င္းပၾကသည္။ ထုိပြဲတြင္ ေကြၽးေမြးေလ့ရွိသည့္ အစားအစာမ်ားထဲ၌ ရုိးရာ သႀကၤန္ ထမင္း သည္ မပါမျဖစ္ေသာ အစားအစာ ျဖစ္သည္။

မြန္ရိုးရာ သႀကၤန္ထမင္းသည္ ခ်က္ၿပီးသားထမင္းကုိ ဆန္ခါတြင္ ထည့္၍ ေရျပန္ေဆးကာ ဖေယာင္းနံ႔သင္းလႈိင္ ေနသည့္ ေရသန္႔ျဖင့္ စားရျခင္း ျဖစ္သည္။ အသားမ်ားမ်ား ပါသည့္ ငါးရံ႕ေျခာက္၊ ငါးကြန္းရွပ္ေျခာက္၊ ပုစြန္ေျခာက္ စသည္တို႔ကို ေထာင္းထားၿပီး သရက္သီး၊ ငရုတ္သီး၊ ၾကက္သြန္နီတုိ႔ ပါသည့္ အေၾကာ္တမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ တြဲဖက္စားရသည္။ သႀကၤန္အခ်ိန္ အတြင္း မြန္အိမ္တုိင္း၌ ေကြၽးေမြးသည့္ အစားအစာျဖစ္သည္။

တခ်ဳိ႕အိမ္မ်ားတြင္ ဖေယာင္းနံ႔ မႀကဳိက္သူတုိ႔အတြက္ ဖေယာင္းနံ႔ မပါသည့္ ရုိးရုိးေရျဖင့္လည္း တည္ခင္း ေကြၽးေမြးတတ္ ၾကသည္။ ေရကစားၿပီး ျပန္လာသူတုိ႔အတြက္ ထုိသႀကၤန္ထမင္းက အေမာေျပေစသည္။ မြန္ တိုင္းရင္းသားတုိ႔က သႀကၤန္ ထမင္းကုိ အထူးသျဖင့္ ေႏြရာသီ ပူအုိက္သည့္အခ်ိန္တြင္ စားေလ့ရွိသည္။ ထုိအခ်ိန္မ်ားတြင္ ေမာ္လၿမဳိင္ၿမဳိ႕ အပါအဝင္ မြန္ေဒသ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မ်ား၌ နံနက္စာအျဖစ္ ေရာင္းခ်ၾကသည့္ ဓေလ့လည္း ရွိသည္။ ေႏြရာသီ ပူအုိက္ခ်ိန္တြင္ သႀကၤန္ ထမင္းသည္ စားသုံးရန္ သင့္ေလ်ာ္သည့္ အစားအစာတမ်ဳိး ျဖစ္သည္ဟု ယံုၾကည္ၾကသည္။

သႀကၤန္ အခ်ိန္အတြင္း ဧည့္သည္တုိင္း စားသုံးႏုိင္ရန္ အစားအစာ တည္ခင္းတတ္သည့္ မြန္တုိ႔၏ ဓေလ့တရပ္မွာ ယေန႔ တုိင္ ရွိေသးသည္။ ဘီလူးကြၽန္း၊ ေခ်ာင္းဆုံ ၿမဳိ႕နယ္ အတြင္း မြန္ရြာတုိင္းရွိ အိမ္တုိင္းတြင္ ယင္းကဲ့သုိ႔ အစားအစာမ်ား တည္ခင္း ထားၾကသည္။ ဧည့္သည္ မ်ားကလည္း အိမ္တုိင္းရွိ အစားအစာတမ်ဳိးမ်ဳိးကို သုံးေဆာင္ၾကရသည္။

သႀကၤန္ခ်ိန္တြင္ ရြာလုံးကြၽတ္ သက္သတ္လြတ္စားေသာ မြန္ရြာတခ်ဳိ႕လည္း ရွိသည္။ မြန္ျပည္နယ္ က်ဳိက္မေရာ ၿမဳိ႕နယ္ ႏွင့္ ကရင္ျပည္နယ္ ေကာ့ကရိတ္ၿမဳိ႕နယ္က မြန္ရြာမ်ားတြင္ ယခင္က ရွိခဲ့ဖူးသည္။ ယခုအခ်ိန္ထိ ထုိဓေလ့ အတုိင္း ျပဳလုပ္ ေနဆဲ ရြာဟူ၍ သံလွယ္ရြာႏွင့္ တျခားေက်းရြာ အနည္းအက်ဥ္းသာ က်န္ရွိေတာ့သည္။ ထုိရြာမ်ားသည္ သႀကၤန္ ထမင္းကုိ ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ငရုတ္သီးေျခာက္အေတာင့္၊ ၾကက္သြန္ျဖဴ၊ ၾကက္သြန္နီမ်ားႏွင့္ ေၾကာ္ထားေသာ အေၾကာ္ တမ်ဳိးျဖင့္ စားသုံးၾကသည္။

သႀကၤန္အခ်ိန္အတြင္း မြန္တိုင္းရင္းသားတုိ႔တြင္ ထူးျခားသည့္ အျခားဓေလ့မ်ားလည္း ရွိသည္။ သႀကၤန္ကာလ ဥပုသ္ ေဆာက္တည္ရန္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသုိ႔ တအိမ္တေယာက္ အနည္းဆုံး သြားေလ့ရွိသည္။

“သႀကၤန္အခ်ိန္မွာ ဥပုသ္ေစာင့္ေနတဲ့ မိဘ၊ အစ္ကုိ၊ အစ္မေတြအတြက္ ငယ္ရြယ္သူ သားသမီးေတြက ဆြမ္းခ်က္ၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကုိ ပုိ႔ၾကတယ္၊ အဲဒီအတြက္ မြန္လူငယ္ေတြက သႀကၤန္က်ရင္ ေနရပ္ရြာ ျပန္လာတတ္တယ္၊ တခ်ဳိ႕ အိမ္ေတြဆုိ မိဘမရွိေတာ့ရင္ အသက္အႀကီးဆုံး အစ္ကုိ၊ အစ္မေတြက ဥပုသ္ေစာင့္ၾကတယ္”ဟု မိအုိင္းႏြန္က ေျပာျပ သည္။

နံနက္ ၉ နာရီမွ ၁၂ နာရီအထိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားသုိ႔ ဆြမ္းပုိ႔ေနစဥ္အခ်ိန္အတြင္း အဆုိပါ ဆြမ္းပုိ႔သူ မိန္းမပ်ဳိတုိ႔အား ေရပက္ခြင့္ မရွိေခ်။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားမွ အျပန္ ဆြမ္းအဆင္းက်မွ ေရပက္ရန္ ေစာင့္ဆုိင္းေနေသာ လူပ်ဳိတုိ႔က ေရ ပက္ခြင့္ ရွိသည္။

“အဲဒီအခ်ိန္မွာ မိန္းကေလးေတြက ဆြမ္းကုိ ေခါင္းေပၚ တင္ထားရေတာ့ ေရေရွာင္လုိ႔ မရဘူးေလ၊ ေရပက္ သူေတြက လည္း ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းနဲ႔ ပက္ရတယ္”ဟု မိအိုင္းႏြန္က ရွင္းျပသည္။

သႀကၤန္ အခ်ိန္ အတြင္း ယခင္က မြန္ရြာမ်ားရွိ မိန္းမပ်ဳိတုိ႔သည္ ဆြမ္းပုိ႔ခ်ိန္ႏွင့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း သြားေရာက္ခ်ိန္မွအပ အျပင္ထြက္ေလ့မရွိၾကေခ်။ ထုိအခါ လူပ်ဳိတုိ႔က မိန္းမပ်ဳိတုိ႔အား ေရပက္ခြင့္ရရန္ အိမ္ေရွ႕သုိ႔ သြားေရာက္ကာ အိမ္ ေအာက္သုိ႔ မိန္းမပ်ဳိ ဆင္းလာေစရန္၊ ေရပက္ခံေစရန္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ႀကိဳးစားအားထုတ္ရသည္။

“က်ေနာ္တုိ႔ လူပ်ဳိေတြက မိန္းကေလး အိမ္ေပၚကေန ဆင္းလာဖုိ႔ တုိက္ရုိက္ ေတာင္းဆုိတာ ရွိသလုိ၊ တခ်ဳိ႕ဆုိ ဆင္း မလာရင္ အိမ္အေပၚအထိ တက္လာမယ္ေနာ္ ဆုိၿပီးေတာ့လည္း ၿခိမ္းေျခာက္ ရတတ္တယ္၊ လူပ်ဳိ ေယာက္်ားေတြ အတြက္ ကုိယ္ သေဘာက်ေနတဲ့ မိန္းကေလးကုိ သႀကၤန္မွာ အရင္ဦးဆုံး ေရပက္ႏုိင္ဖုိ႔ ႀကဳိးစားတတ္ၾကတယ္၊ အဲဒီမွာ မိန္းကေလးက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက အျပန္ ေရပက္ရဖုိ႔ လမ္းေဘးမွာ ေစာင့္ေနရတယ္၊ တခါတေလ ပုန္းၿပီး ေစာင့္ ရတာမ်ဳိးလည္း ရွိတယ္၊ အခုက်ေတာ့ အဲဒီလုိမ်ဳိး မဟုတ္ေတာ့ျပန္ဘူး၊ မိန္းကေလးေတြကလည္း လမ္းေပၚထြက္ၿပီး ေရကစားလာၾကၿပီေလ”ဟု မြန္အမ်ဳိးသား တဦးျဖစ္သူ ႏုိင္ေအာင္ရြတ္က ျပန္ေျပာင္းေျပာျပသည္။

သႀကၤန္ ကာလအတြင္း မြန္ရြာတုိင္း၌ က်င္းပတတ္ေသာ ဓေလ့တရပ္ ရွိေသးသည္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားရွိ ဗုဒၶ ရုပ္ပြား ေတာ္မ်ားကုိ ေရသန္႔စင္ပြဲႏွင့္ သက္ႀကီးရြယ္အုိမ်ားကုိ ေခါင္းေရစင္ပြဲ ျဖစ္သည္။ ထုိရက္တြင္ လူငယ္မ်ားက အေမႊးနံ႔သာ မ်ဳိးစုံ ပါသည့္ ေရမ်ားျဖင့္ ရြာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားသုိ႔ သြားေရာက္ကာ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈျပဳၾကသည္။ အရွည္ ေပ ၂၀ ရွိသည့္ ဝါးလုံးကုိ ျခမ္းထားကာ ေရေလာင္းလႉရန္ အစြန္းတဘက္ကုိ ျမႇင့္ထားၿပီး ေရက်ေစသည့္ တျခား အစြန္းတဘက္၏ ေအာက္ဘက္တြင္ အစဥ္လုိက္ ေရသန္႔စင္ပြဲ က်င္းပျခင္း ျဖစ္သည္။

အရင္ဦးဆုံး အေနျဖင့္ ေက်ာင္းရွိ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ အားလုံးကုိ ပင့္ေဆာင့္လာကာ ေရသန္႔စင္ျခင္း၊ အေမႊးနံ႔သာ ပက္ျဖန္းျခင္း ျပဳလုပ္ၾကၿပီး ေက်ာင္းထုိင္ ဆရာေတာ္မွ သာမေဏ ကုိရင္ေလးအဆုံး ေရက်သည့္ေနရာတြင္ ထုိင္ကာ ေရသန္႔စင္ျခင္းကို ခံယူၾကသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ဥပုသ္ေစာင့္ေနသည့္ သက္ႀကီးရြယ္အုိမ်ား၊ လူငယ္မ်ား၊ ကေလးမ်ားကုိ  ေရေဆး သန္႔စင္ျခင္းျဖင့္ ႏွစ္ေဟာင္းမွ ျပဳမိခဲ့သည့္ မေကာင္းမႈမ်ားကုိ သန္႔စင္ႏုိင္သည္ဟု မြန္တုိ႔က ယုံၾကည္ၾကသည္။

ထုိေရသန္႔စင္ပြဲကုိ ျမန္မာျပည္တြင္း မြန္လူမ်ဳိး မ်ားသာမက ရပ္ေဝးေရာက္ေနေသာ မြန္တုိ႔ကလည္း နီးစပ္ရာ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းမ်ားတြင္ က်င္းပေလ့ရွိသည္။ ထုိဓေလ့ကုိ မဟာခ်ဳိင္ေရာက္ မြန္မ်ားသာမက ထုိင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ အနီး စံခရဘူရီ ေဒသ ဝင္းက အမည္ရွိ မြန္ရြာတြင္လည္း ႏွစ္စဥ္ က်င္းပၾကသည္။

ဝင္းက ရြာမွ မိသုိက္မြန္က“ေရသန္႔စင္ပြဲကုိ ဦးေဆာင္ရမယ့္သူတဦး ရွိရတယ္၊ အဲဒီလူက ေရသန္႔၊ ေရသန္႔လုိ႔ ေအာ္လုိက္ ရင္ ေလာင္းသူေတြက ေရသန္႔၊ ေရသန္႔လုိ႔ လုိက္ေအာ္ၿပီး အရွည္ လုပ္ထားတဲ့ ကေတာ့ထဲကုိ ေရသန္႔ပဲ ေလာင္းရတယ္၊ ေရေမႊး၊ ေရေမႊး လုိ႔ ေအာ္ရင္ အေမႊးနံ႔သာထည့္ထားတဲ့ေရကုိ ေလာင္းရတယ္၊ တခါတေလ ေရသန္႔စင္ ခံယူေနသူကုိ ေရေမႊးေလာင္းတာ မ်ားသြားလုိ႔ ဦးေဆာင္သူက ေရသန္႔၊ ေရသန္႔ လုိ႔ ျပန္ေအာ္ရျပန္ေရာ၊ အဲဒီပြဲက ေပ်ာ္စရာ အရမ္း ေကာင္းတယ္”ဟု ေျပာျပသည္။

ဝင္းက မြန္ရြာတြင္ ထူးျခားခ်က္မွာ ေရသန္႔စင္ပြဲ ၿပီးေနာက္ လူငယ္မ်ားအတြက္ အျပစ္သန္႔စင္ရန္ အလုိ႔ငွာ ရြာရွိ ဗုဒၶဂယာ ဘုရားကြင္းျပင္ႀကီးတြင္ လူငယ္မ်ား အလ်ားလုိက္ တန္းစီေမွာက္ေစကာ ဆရာေတာ္က ဦးေဆာင္၍ လူငယ္မ်ားအေပၚ တက္လွမ္း လမ္းေလွ်ာက္ေစျခင္း ျဖစ္သည္။

“ေမွာက္လ်က္ လူေတြအေပၚ သံဃာေတြက လမ္းေလွ်ာက္တာ ျဖစ္တယ္၊ အျပစ္စင္ၾကယ္ေစတယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ တယ္ေလ”ဟု မိသုိက္မြန္က ရွင္းျပသည္။

သႀကၤန္အခ်ိန္အတြင္း ဝင္းက မြန္ရြာ၏ တျခားထူးျခားခ်က္မွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသုိ႔ ဆြမ္းပုိ႔သူတုိ႔သည္ မြန္ရုိးရာ ဝတ္စုံ မ်ားျဖင့္သာ သြားေရာက္တတ္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိရက္မ်ားတြင္ မြန္ဝတ္စုံ အျဖဴ၊ အနီမ်ားကုိ ေနရာတုိင္း၌ ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္သည္။ ဝင္းက ရြာတြင္ သႀကၤန္အႀကဳိေန႔၌ ထုိင္းႏုိင္ငံ၏ အရွည္ဆုံး သစ္သား တံတားေပၚ၌ ဆြမ္းႀကီးေလာင္းပြဲလည္း ႏွစ္စဥ္ က်င္းပၾကသည္။ ထုိေန႔တြင္ ဆန္၊ ဆား၊ ဆီ၊ ဖေယာင္းတုိင္ႏွင့္ တျခားလႉဖြယ္ပစၥည္းမ်ားကုိ ဗန္းေပၚ တင္ ကုိင္ထား ေသာ မြန္အပ်ဳိကညာမ်ားကုိ ေတြ႕ျမင္ရမည္ ျဖစ္သည္။

သႀကၤန္ရက္မ်ား အတြင္း မြန္ တိုင္းရင္းသားတို႔တြင္ ထူးျခားသည့္ ကုိးကြယ္ယုံၾကည္မႈမ်ားလည္း ရွိေသးသည္။ သႀကၤန္ အက်ေန႔ နာရီ၊ မိနစ္ အတိအက်တြင္ ရြာဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွ တုံးေမာင္းေခါက္သံျဖင့္ သတိေပးၾကသည္။ ထုိအခါ  သႀကၤန္ ေစာင့္နတ္ကုိ ႀကိဳဆုိေသာအားျဖင့္ အသင့္ျပင္ထားၿပီး သေျပရြက္၊ အုန္းရြက္၊ အပ္ခ်ည္လုံး ထည့္ထားသည့္ ခြက္အတြင္းရွိ ေရကုိ အိမ္ေအာက္ သစ္ပင္တေနရာ၌ ေလာင္းခ်ၾကသည္။ ထိုသုိ႔ အတက္ေန႔ ေရာက္သည္အထိ ေန႔စဥ္ ျပဳလုပ္သည့္အျပင္ ညစဥ္ ညတိုင္းလည္း မီးပူေဇာ္ၾကသည္။ ယင္းဓေလ့မွာ ယေန႔တုိင္ ရွိေနေသးသည္။

ႏွစ္ဆန္း ၁ ရက္ေန႔တြင္ မြန္လူငယ္မ်ား အတြက္ ဆုံရပ္ေနရာ မ်ားလည္းရွိသည္။ အဓိကေနရာမ်ားမွာ ေမာ္လၿမိဳင္ ၿမဳိ႕နယ္ က ရုိးဂုိး မြန္ရြာ၊ ဘီလူးကြၽန္းႏွင့္ စက္စဲကမ္းေျခမ်ားတြင္ ျဖစ္သည္။ ထုိရက္ေရာက္လွ်င္ ရြာတုိင္းက လူငယ္မ်ားက ကားငွား၍ အဖြဲ႕လုိက္ သြားေရာက္ကာ ထုိေနရာမ်ားသုိ႔ တရက္တာ လည္ပတ္ၾကသည္။ မြန္ေဒသရွိ ေရကစား မ႑ပ္ မ်ားတြင္ မပါမျဖစ္ အရာတခုကေတာ့ ဓနိပင္မ်ား ျဖစ္သည္။

မဟာခ်ဳိင္ေရာက္ မိအုိင္းစြန္းက“ဒီမွာလည္း ေရကစားတာ ေပ်ာ္တယ္လုိ႔ ေျပာၾကတယ္၊ ဒါေပမယ့္ က်မ အတြက္ေတာ့ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ ရြာမွာပဲ ရွိေနခ်င္ပါတယ္၊ မြန္ေတြအတြက္ သႀကၤန္အခ်ိန္ဟာ မိဘေဆြမ်ဳိးေတြနဲ႔ အတူရွိရမယ့္အခ်ိန္ပါ၊  ေနာက္ႏွစ္ သႀကၤန္အခ်ိန္ ရြာျပန္ႏုိင္ဖုိ႔ က်မႀကဳိးစားမွာပါ”ဟု ေျပာဆိုသည္။
 
Facebook Video Blog
ကာတြန္း
ကာတြန္း
စစ္သည္ေတာ္ စာမ်က္ႏွာ
Ads-for-Cmnat224tg
  • အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္
  • သူ႔အေတြး သူ႔အျမင္

ဒီမိုကရက္တစ္ ယဥ္ေက်းမႈ တည္ေဆာက္ၾကပါစို႔

ျမန္မာျပည္ စာနယ္ဇင္းေလာက အတြက္ အံ့အားသင့္စရာေကာင္းေသာ၊ သို႔ေသာ္ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ သတင္းတပုဒ္ကို ယခုရက္ပိုင္းတြင္ ၾကားလိုက္ရသည္။ ျပည္ပအေျခစိုက္

အျပည့္အစံုသို႔

ဆႏၵမေစာၾကပါႏွင့္

ဧရာဝတီျမစ္ဆံု ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းႀကီးအား သမၼတ ဦးသိန္းစိန္မွ ဆိုင္းငံ့ေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္သည္ ျမန္မာ တမ်ိဳးသားလုံး၏ ညီညြတ္မႈေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္မႈရသည္ဟု ေျပာရပါမည္။

အျပည့္အစံုသို႔

Donate to Irrawaddy

ေငြလဲႏႈန္း

ေအာက္တိုဘာ ၀၆၊ ၂၀၁၁
us ေဒၚလာ = ၈၃၀ က်ပ္
th ဘတ္ = ၂၅.၆ က်ပ္