ပန္းခ်ီေနမ်ိဳးေဆး၏ “ေရွးေခတ္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား” ျပပြဲ ခ်င္းမိုင္တြင္က်င္းပ

E-mail Print
သုဝဏၰဘူမိကို ဝင္ဝင္ခ်င္း ထူးျခားသည့္ အေရာင္မ်ားကို အရင္ဆံုး ျမင္မိသည္။ အျပာဆိုလည္းအျပာ မႈိင္းမႈိင္း၊ အနီက်ေတာ့ ရွားေရာင္ ဘက္ကို ပိုနီးမည္၊ အစိမ္းဆိုလည္း မေတာက္ပဘဲ တည္ၿငိမ္သည့္ အစိမ္းရင့္၊ ၿပီးေတာ့ ေရႊအိုေရာင္၊ အနက္ႏွင့္ အညိဳမႈိင္းမိႈင္းကို ပန္းခ်ီကားတိုင္းနီးပါးတြင္ ေဖာက္ယွက္ထားသည္။

ပန္းခ်ီေနမ်ိဳးေဆး၏ “ေရွး တေခတ္တခါက အမ်ိဳးသမီးမ်ား” (Women of the ancient Days) ဟု အမည္ေပးထားသည့္ ပန္းခ်ီျပပြဲကို ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ခ်င္းမိုင္ၿမိဳ႕ရွိ သုဝဏၰဘူမိ ပန္းခ်ီျပခန္းတြင္ ဒီဇင္ဘာ ၄ ရက္ေန႔မွ ၂၅ ရက္ေန႔ထိ ျပသထားမည္ ျဖစ္သည္။

ေရွးတေခတ္တခါက အမ်ိဳးသမီးမ်ား ဆိုသည့္အမည္ ေပးထားသည့္အတိုင္း ပန္းခ်ီေနမ်ိဳးေဆး သံုးထားသည့္အေရာင္မ်ားက ေရွးဆန္ေနသည္။ ေရွးေခတ္ ပန္းခ်ီကားမ်ားတြင္ ျမင္ေတြ႕ရသည့္အေရာင္မ်ားကိုေတြ႕ရသည္။ ေရွးေခတ္ ေက်ာင္း၊ ဇရပ္၊ အိမ္ေဟာင္းႀကီးမ်ားထဲမွ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ၾကည့္ေနရသလို ခံစားလိုက္ရသည္။

{slimbox images/multimedia/NayMyoSay/01.jpg,images/multimedia/NayMyoSay/01-sm.jpg, “ေရွး တေခတ္တခါက အမ်ိဳးသမီးမ်ား” (ဓာတ္ပုံ - ေအးခ်မ္းေျမ႕/ဧရာဝတီ);images/multimedia/NayMyoSay/02.jpg,images/multimedia/NayMyoSay/02-sm.jpg, “ေရွး တေခတ္တခါက အမ်ိဳးသမီးမ်ား” (ဓာတ္ပုံ - ေအးခ်မ္းေျမ႕/ဧရာဝတီ); images/multimedia/NayMyoSay/03.jpg,images/multimedia/NayMyoSay/03-sm.jpg, “ေရွး တေခတ္တခါက အမ်ိဳးသမီးမ်ား” (ဓာတ္ပုံ - ေအးခ်မ္းေျမ႕/ဧရာဝတီ); images/multimedia/NayMyoSay/04.jpg,images/multimedia/NayMyoSay/04-sm.jpg, “ေရွး တေခတ္တခါက အမ်ိဳးသမီးမ်ား” (ဓာတ္ပုံ - ေအးခ်မ္းေျမ႕/ဧရာဝတီ); images/multimedia/NayMyoSay/05.jpg,images/multimedia/NayMyoSay/05-sm.jpg, ပန္းခ်ီ ေနမ်ဳိးေဆးႏွင့္ သူ၏ “ေရွး တေခတ္တခါက အမ်ိဳးသမီးမ်ား” (ဓာတ္ပုံ - ေအးခ်မ္းေျမ႕/ဧရာဝတီ); images/multimedia/NayMyoSay/06.jpg,images/multimedia/NayMyoSay/06-sm.jpg,“ေရွး တေခတ္တခါက အမ်ိဳးသမီးမ်ား” (ဓာတ္ပုံ - ဝါးရွီးေဖာ/ဧရာဝတီ);images/multimedia/NayMyoSay/07.jpg,images/multimedia/NayMyoSay/07-sm.jpg,“ေရွး တေခတ္တခါက အမ်ိဳးသမီးမ်ား” (ဓာတ္ပုံ - ေအးခ်မ္းေျမ႕/ဧရာဝတီ)}
ပန္းခ်ီေနမ်ိဳးေဆးကေတာ့ သူ႔စိတ္ႀကိဳက္ အေရာင္မ်ားကို ေအာက္ခံသုတ္ၿပီး ထိုေအာက္ခံေပၚမွ သူစိတ္ကူးရသည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ကို ထပ္ဆင့္ေရးခ်ယ္လိုက္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟုဆိုသည္။ သူေရးဆြဲသည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအားလံုးမွာ ေရွးေခတ္ျမန္မာမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အသားညိဳညိဳ၊ ေမးရိုးခိုင္ခိုင္ႏွင့္ ျဖစ္သည္။

ျပပြဲလာသည့္ ပရိသတ္အမ်ားစုကေတာ့ ပန္းခ်ီေနမ်ိဳးေဆးသည္ အမ်ိဳးသမီးတဦးတည္းကုိ ရႈေထာင့္အမ်ိဳးမ်ိဳးက ေရးဆြဲထားျခင္း ျဖစ္မည္ဟု သံုးသပ္ၾကသည္။

အဆိုပါအျမင္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပန္းခ်ီေနမ်ိဳးေဆးက “က်ေနာ္က ေရွးျမန္မာမ်ားဆိုတဲ့စာအုပ္၊ ေနာက္ေတာ့ တျခား ေရွးေခတ္က မိန္းမေတြရဲ႕ ဓာတ္ပံုေတြကို ကိုးကားၿပီးဆြဲတာပါ။ ကိုးကားဆြဲတယ္ဆိုေပမယ့္ ၾကည့္မဆြဲပါဘူး။ တေယာက္တည္းရဲ႕ ပံုလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့္စိတ္ထဲမွာ စြဲေနတဲ့အတိုင္း အလြတ္ဆြဲလိုက္တာဆိုေတာ့ မ်က္ႏွာေတြက တူေနတာ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။

ပန္းခ်ီေနမ်ိဳးေဆးက ေရွးေခတ္အမ်ိဳးသမီးမ်ားဟု အမည္တပ္ထားေသာ္လည္း တျခားႏုိင္ငံက အမ်ိဳးသမီးမ်ားမပါဘဲ ျမန္မာအမ်ိဳး သမီးမ်ား၏ ပံုမ်ားကိုုုုုုုုုုုုုုုုုုုသာ ေရးဆြဲထားျခင္းျဖစ္သည္။ သူက ၂၀၀၁ ခုႏွစ္ကတည္းက အၿငိမ့္မင္းသမီးပံုမ်ားကို စိတ္ဝင္တစား စိုက္လိုက္ မတ္တပ္ ေရးဆြဲခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။ “ကေျခသည္မ်ား” ဆိုသည့္အမည္ျဖင့္လည္း ႏိုင္ငံရပ္ျခား ျပပြဲ ၂ ႀကိမ္ ျပသခဲ့ဖူးသည္။

“က်ေနာ္က မင္းသမီးေတြ ဆင္ရင္တဲ့ ပုတီးေတြ၊ ဆံထိုးေတြ၊ ပန္းေတြ၊ ဆံထံုးေတြကို ဆြဲရတာ ဝါသနာပါတယ္။ ေရွးေခတ္ မိန္းမေတြကလည္း အဲဒီလို ဆင္ရင္တာဆိုေတာ့ ဒီေခါင္းစဥ္နဲ႔ ဆြဲျဖစ္သြားတာပါ။ တျခားႏုိင္ငံက မိန္းမေတြကိုေတာ့ ဆြဲဖို႔ အစီအစဥ္မရွိပါဘူး” ဟု ပန္းခ်ီေနမ်ိဳးေဆးက ေျပာသည္။

ယခုျပပြဲတြင္ ပန္းခ်ီကား စုစုေပါင္း ၂၁ ကား ျပသထားၿပီး အျဖဴေပၚတြင္ အနက္ေရာင္ျဖင့္ ေရးျခစ္ထားသည့္ ပန္းခ်ီကားမ်ားလည္း ပါဝင္သည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ ရုပ္ပံုမ်ားကို အဓိကထားျပသထားေသာ္လည္း ေရွးေခတ္ မင္းသားတပါး၏ အျဖဴအမည္း ပံုတပံုကိုပါေတြ႔ရသည္။

“ပုတီးေတြ၊ ပန္းေတြ ဆင္ရင္တာကို ဆြဲခ်င္တာဆိုေတာ့ မင္းသားတပါးပံုပါ ပါသြားတယ္။ မထူးေတာ့ဘူးဆိုၿပီး ျပလိုက္တာ” ဟု ပန္းခ်ီေနမ်ိဳးေဆးက ဆိုသည္။

သူ႔ပန္းခ်ီကားမ်ား၏ တန္ဖိုးမွာ အမ်ားဆံုး ေဒၚလာ ၃၀၀၀ (က်ပ္ သိန္း ၃၀ ေက်ာ္) ရွိၿပီး အနည္းဆံုး ေဒၚလာ ၃၀၀ (က်ပ္ ၃ သိန္း ဝန္းက်င္) ျဖစ္သည္။

ယခုတႀကိမ္ႏွင့္ပါဆိုလွ်င္ ပန္းခ်ီေနမ်ိဳးေဆး ခ်င္းမိုင္တြင္ တကိုယ္ေတာ္ျပပြဲ ျပသသည္မွာ ၃ ႀကိမ္ရွိၿပီျဖစ္သည္။ ပထမတႀကိမ္က “ျမန္မာေခတ္ၿပိဳင္ အႏုပညာျပပြဲ” ဟု အမည္ေပးထားၿပီး ၂၀၀၇ ခုႏွစ္က ခ်င္းမိုင္တကၠသိုလ္ အႏုပညာျပတိုက္တြင္ ျပသခဲ့သည္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ေတာ့ “အၿငိမ့္” ဟု အမည္ ေပးထားသည့္ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို သုဝဏၰဘူမိတြင္ပင္ ျပသခဲ့သည္။

ပန္းခ်ီေနမ်ိဳးေဆးသည္ တကိုယ္ေတာ္ႏွင့္ အဖြဲ႕လိုက္ ပန္းခ်ီျပပြဲမ်ားအျဖစ္ ျပည္တြင္းတြင္ ၁၀ ပြဲခန္႔၊ ျပည္ပတြင္ ၁၃ ပြဲခန္႔ ျပသခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ သူက MBBS ဘြဲ႕ရခဲ့ၿပီး ေတးေရး၊ ေတးဆို အလုပ္မ်ားကိုလည္း လုပ္ကိုင္ခဲ့သူျဖစ္သည္။

ကိုေနမ်ိဳးေဆး၏ မိခင္ စာေရးဆရာမ ေဒၚခင္သူသူဝင္းက ယခုျပပြဲႏွင့္ပတ္သက္၍ “သူက မိန္းမလွလွေတြရဲ႕ ပံုကိုမဆြဲဘဲ မ်က္ႏွာေလးေထာင့္နဲ႔ ေရွးျမန္မာမိန္းမေတြရဲ႕ ဝတ္စားဆင္ရင္ပံုကို ျပခ်င္တာ” ဟု ဆိုသည္။

ပန္းခ်ီေနမ်ိဳးေဆး၏ “ေရွးတေခတ္တခါက အမ်ိဳးသမီးမ်ား” တြင္ အေရာင္မ်ား၏ ဖမ္းစားမႈအျပင္ ေနာက္ထပ္ထူးျခားခ်က္ တခုရွိေသးသည္။ ထိုအရာကေတာ့ ပန္းခ်ီကားမ်ားထဲမွ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ မ်က္လံုးမ်ားျဖစ္သည္။

မ်က္လံုးအားလံုးမွာ မ်က္အိမ္က်ယ္က်ယ္ႏွင့္ ဆြဲေဆာင္မႈရွိသည္၊ အားလံုး၏အၾကည့္မွာ တည္ၿငိမ္သည္၊ မ်က္လံုးမ်ားက တူညီသေယာင္ ထင္ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ျပပြဲလာသည့္ ပရိသတ္မ်ားက အမ်ိဳးသမီးတဦးတည္းကို ရႈေထာင့္မ်ိဳးစံုျဖင့္ ေရးဆြဲထားသည္ဟု ထင္ေၾကးေပးၾကျခင္းျဖစ္မည္။

အဆိုပါ ျပပြဲကို ၾကည့္ရႈခဲ့သည့္ ျမန္မာ ပန္းခ်ီဆရာမတဦးကလည္း “အၿငိမ့္ထက္စာရင္ အခုျပထားတဲ့ ကားေတြက Expression ပါတယ္။ အၿငိမ့္ကေတာ့ အလႈပ္ေပါ့၊ ခုကားေတြက ခပ္ျပားျပား ၿငိမ္ၿငိမ္ ဆြဲထားေပမယ့္ မ်က္လံုးေတြက အသက္ဝင္တယ္” ဟု သံုးသပ္သည္။

ပန္းခ်ီေနမ်ိဳးေဆးသည္ ယခုတႀကိမ္ျပပြဲတြင္ ယခင္အႀကိမ္မ်ားႏွင့္ မတူဘဲ သူျပခ်င္သည့္ အေၾကာင္းအရာကို ရဲရဲတင္းတင္း ျပသသည္ဟု ျမင္ေၾကာင္း ခ်င္းမိုင္အေျခစိုက္ ပန္းခ်ီ၊ ကာတြန္းဟန္ေလးက ဆိုသည္။

“သူ႔စိတ္ထဲရွိတာကို လွ်ိဳမထားဘဲ ျပတယ္လို႔ျမင္တယ္။ ဒီတေခါက္ျပပြဲကို က်ေနာ္ေတာ့ သေဘာက်တယ္” ဟု သူက ဆက္ေျပာသည္။
 
Facebook Video Blog
ကာတြန္း
ကာတြန္း
စစ္သည္ေတာ္ စာမ်က္ႏွာ
Ads-for-Cmnat224tg
  • အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္
  • သူ႔အေတြး သူ႔အျမင္

ဒီမိုကရက္တစ္ ယဥ္ေက်းမႈ တည္ေဆာက္ၾကပါစို႔

ျမန္မာျပည္ စာနယ္ဇင္းေလာက အတြက္ အံ့အားသင့္စရာေကာင္းေသာ၊ သို႔ေသာ္ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ သတင္းတပုဒ္ကို ယခုရက္ပိုင္းတြင္ ၾကားလိုက္ရသည္။ ျပည္ပအေျခစိုက္

အျပည့္အစံုသို႔

ဆႏၵမေစာၾကပါႏွင့္

ဧရာဝတီျမစ္ဆံု ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းႀကီးအား သမၼတ ဦးသိန္းစိန္မွ ဆိုင္းငံ့ေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္သည္ ျမန္မာ တမ်ိဳးသားလုံး၏ ညီညြတ္မႈေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္မႈရသည္ဟု ေျပာရပါမည္။

အျပည့္အစံုသို႔

Donate to Irrawaddy

ေငြလဲႏႈန္း

ေအာက္တိုဘာ ၀၆၊ ၂၀၁၁
us ေဒၚလာ = ၈၃၀ က်ပ္
th ဘတ္ = ၂၅.၆ က်ပ္