သေျပသီးမွည့္ ေကာက္စို႔ကြယ္

မိုးစက္မိုးေပါက္မ်ားက ထန္းႏွစ္ပင္ မူလတန္း သစ္သားေက်ာင္း ကေလး၏ သြပ္မိုးေပၚသို႔ တျဗဳန္းျဗဳန္း၊ တဝုန္းဝုန္း ရြာခ်ေနသည္။ က်မတို႔ သူငယ္တန္း ကေလးမ်ားက မိုးသံကို ေက်ာ္လြန္သြား သည္ထိ လက္ဟန္ေျခဟန္ အျပည့္ျဖင့္ “သေျပသီးေကာက္” ကဗ်ာေလးကို ဟစ္ေအာ္သီဆိုၾကသည္။

ဝလံုးကို ေျဖာင့္ေအာင္မေရးတတ္ခင္ အရြယ္ကတည္းက ဆရာႀကီး မင္းသုဝဏ္၏ ကေလးကဗ်ာမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးခဲ့ရသည့္ က်မသည္ ယခု သက္လတ္ပိုင္းအရြယ္ ေရာက္သည့္တိုင္ေအာင္ ထိုကဗ်ာကေလးမ်ားကို စြဲၿငိ ႏွစ္ၿခိဳက္စြာ ရြတ္ဆိုေနမိဆဲျဖစ္သည္။  

က်မတို႔ႏွင့္ သက္တူရြယ္တူမ်ား က်မတို႔ထက္ ဆယ္စုႏွစ္ တခုစာမက ႀကီးသူမ်ားအားလံုး ဆရာႀကီး မင္းသုဝဏ္ ၏ ကေလး ကဗ်ာမ်ားကို ရြတ္ဆိုရင္း ႀကီးပ်င္းၾကရသည္ခ်ည္း ျဖစ္သည္။ က်မ ငယ္ဘဝက ရြတ္ဆို သင္ၾကား ခဲ့ရသည့္ ကေလးကဗ်ာ မ်ားစြာရွိသည့္အနက္ ဆရာႀကီး၏ ကေလးကဗ်ာမ်ားကို ခုထိတိုင္ အခ်ိန္မေရြး အလြတ္ရေနသည္က ထူးဆန္းသည္။

သေျပသီးေကာက္၊ ပန္းသည္၊ ဥပုသ္ေစာင့္၊ လယ္ေစာင့္တဲ စသည့္ ကဗ်ာေလးမ်ားမွာ ရြတ္ဆိုလို႔လည္းေကာင္း အဓိပၸာယ္လည္း ျပည့္ဝလွသည္။ က်မငယ္ငယ္က ထိုကဗ်ာေလးမ်ားကို ရြတ္ရင္း မ်က္စိထဲတြင္ ပံုေဖာ္မိသည္ကို အမွတ္ရသည္။ ေက်ာင္းသခၤန္းစာထဲတြင္ ပါေသာ ကဗ်ာေလးမ်ား၏ သ႐ုပ္ေဖာ္ပံုကို ဆရာႀကီး ဦးဘၾကည္က ေရးဆြဲသည္။ ဆရာႀကီး ၂ ေယာက္၏ ကဗ်ာႏွင့္ ပန္းခ်ီက က်မတို႔ကေလးမ်ားအတြက္ေတာ့  စိတ္ကူးယဥ္ခ်င္ စရာ အေကာင္းဆံုး အလွတရားမ်ား ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။

 

ဝါဆုိ ဝါေခါင္ ေရေတြႀကီးလို႔
သေျပသီးမွည့္ေကာက္စို႔ကြယ္
ခရာဆူးၿခံဳ ဟိုအထဲက
ေမွ်ာ့နက္မည္းႀကီး တြယ္တတ္တယ္
ေမွ်ာ့နက္ဆိုတာ ခ်ိဳနဲ႔လားကြယ့္
ေႁမြနဂါးေတာင္ ေၾကာက္ဘူးကြယ္
တုိ႔လည္းေၾကာက္ေပါင္ အတူသြားစို႔
အုန္းလက္ႏြားေလး ထားခဲ့မယ္
သြားမယ္ သြားမယ္။

အထက္ပါ သေျပသီးေကာက္ ကဗ်ာေလးကို ရြတ္ဆိုရင္း “ခရာဆူးၿခံဳဆိုတာ ဘာလဲ” ဟုေမးခြန္း ထုတ္ခဲ့ဖူးတာ အမွတ္ရသည္။ က်မတို႔ၿမိဳ႕မွ ရန္ကုန္သြားလွ်င္ သေဘၤာျဖင့္သြားရေသာေၾကာင့္ က်မအေဖက ကမ္းနားတြင္ ေပါက္ေသာ ဒီေရေတာပင္ တမ်ိဳးျဖစ္သည့္ ခရာဆူးၿခံဳမ်ားကို ျပသည္။ အဲဒီအပင္ကေလးမ်ားေတြ႕တိုင္း က်မက “ခရာဆူးၿခံဳ ဟိုအထဲက ေမွ်ာ့နက္မည္းႀကီး တြယ္တတ္တယ္” ဟု ဟစ္ေအာ္ သီဆိုၿမဲ။

ေမွ်ာ့နက္မည္းႀကီးကိုေတာ့ က်မက ေသခ်ာမျမင္ဘူးခဲ့။ မိုးတြင္းအခ်ိန္အခါ က်မ၏ ေျခသလံုးကို တြယ္၍ ေသြးစုတ္ေလ့ရွိသည့္ ကၽြတ္လိုအေကာင္ အႀကီးစားဟုသာ သိသည္။ နည္းနည္း အရြယ္ရလာေတာ့ ဆရာႀကီး၏ ကဗ်ာထဲမွ စာသားေလးမ်ားကို ေသခ်ာ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာၾကည့္မိသည္။ “ေမွ်ာ့နက္ဆိုတာ ခ်ိဳနဲ႔လားကြယ့္ ေႁမြနဂါးေတာင္ ေၾကာက္ဘူးကြယ္” ဆိုသည့္စာသားေလးက ကေလးတို႔၏ ေၾကာက္စိတ္ကို ဖယ္ရွားေပးသည့္ စာသားမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သိလာခဲ့ရသည္။

သေျပသီးေကာက္ ကဗ်ာေလးက ဆရာႀကီး ပထမဆံုးေရးေသာ ကေလးကဗ်ာျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္သားဖူးပါသည္။ အသက္ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အရြယ္ လူငယ္တေယာက္က ေရးေသာ ကေလးကဗ်ာ ေလးထဲတြင္ ကေလးမ်ားအတြက္ ေစတနာ အေငြ႕အသက္မ်ား အျပည့္အဝ ပါဝင္သည္ကို ခံစားရမိသည္။

ဆရာႀကီးက ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚဇာတိ၊ ကြမ္းၿခံကုန္းသား ဆိုေတာ့ ထိုကဗ်ာေလးထဲတြင္ သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္ ေဒသရွိ ေက်းလက္ျမင္ကြင္းေလးမ်ားကို ျမင္ေတြ႕ရသည္။ တိုက္ဆိုင္သည္က က်မ၏ဇာတိၿမိဳ႕ကေလးသည္လည္း ကၽြန္းၿမိဳ႕ကေလးျဖစ္ကာ ရန္ကုန္သို႔ သေဘၤာျဖင့္ သြားရေသာေၾကာင့္ ဆရာႀကီး ကဗ်ာထဲမွ ပတ္ဝန္းက်င္ အခင္းအက်င္း ကေလးမ်ားကို အလြယ္တကူ သိရွိႏိုင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ေနာက္ေတာ့ ဆရာႀကီး၏ ကေလးကဗ်ာတိုင္းတြင္ ျမန္မာ့ ေက်းလက္ေတာဓေလ့ အေငြ႕အသက္မ်ား လႊမ္းၿခံဳ ေနသည္္ကို သတိထားမိသည္။ အုန္းလက္ႏြားေလးကို က်မတို႔ငယ္ငယ္က ကိုယ္တိုင္ ထိေတြ႕ ေဆာ့ကစားခဲ့ ဖူးသည္။

မိုးေရ တက္ေရ တေဖြးေဖြး
ကြင္းက်ယ္ အေဝးေဝး
လယ္ေစာင့္တဲေလး ေျခတံရွည္
မိုးကုတ္ေအာက္မွာတည္
ၾကာနီတပြင့္ ျဖဴတပြင့္ တဲနဲ႔ ပနံတင့္

ဆိုေသာ လယ္ေစာင့္တဲ ကဗ်ာေလး ဆိုလွ်င္လည္း အသက္ႀကီးလာသည့္ တိုင္ေအာင္ လယ္ကြင္းမ်ားကို ျဖတ္ေက်ာ္ရတိုင္း၊ လယ္ေစာင့္တဲ ကေလးမ်ားကို ျမင္တိုင္း ျပန္လည္ရြတ္ဆိုမိ၊ သတိရမိသည့္ ကဗ်ာေလး ျဖစ္သည္။ အသက္ ၃၀ ေက်ာ္ပိုင္းေရာက္မွ က်မႏွင့္ သက္တူရြယ္တူ သူငယ္ခ်င္းမ်ားမွာ ဆရာႀကီး၏ ကေလးကဗ်ာမ်ားကို အၿပိဳင္အဆိုင္ ျပန္လည္ရြတ္ဆိုမိၾကသည္အထိ ႏွစ္သက္စြဲလမ္းၾကသည္။

ဆြမ္းအုပ္နီနီ အေမရြက္လို႔
နက္ျဖန္မနက္ ေက်ာင္းထြက္မယ္
ေမာင္လည္းလုိက္မယ္ ခ်န္မထားနဲ႔
အေမသြားေတာ့ ပ်င္းလွတယ္
ေက်ာင္းႀကီးေပၚမွာ ေမာင္ငယ္ေဆာ့ရင္
ဘုန္းႀကီးေအာ့လို႔ ႐ိုက္လိမ့္မယ္
ေမာင္မေဆာ့ေပါင္ စိတ္ပုတီးနဲ႔
ဘုန္းေတာ္ႀကီးလို ေနပါ့မယ္
လိုက္မယ္ လိုက္မယ္။

ထို ဥပုသ္ေစာင့္ ကဗ်ာေလးဆိုလွ်င္ “ဘုန္းႀကီးေအာ့လို႔ ႐ိုက္လိမ့္မယ္” ဆိုသည့္ေနရာ၌ က်မတို႔ သူငယ္ခ်င္းမ်ား အျငင္းပြားၿမဲျဖစ္သည္။ “ဘုန္းႀကီးေအာ္လို႔ ႐ိုက္လိမ့္မယ္” ဟု ဆိုသူ ပိုမ်ားသည္။ “ေအာ့” ဆိုသည့္စကားလံုးကို ကေလးတုန္းက ဘာမွန္းမသိ၍ အေဖ့ကို ေမးရျပန္သည္။ “ေအာ့” ဆိုတာ “ဆူတာ၊ ႀကိမ္းေမာင္း မာန္မဲတာ” ဟု အေဖက ရွင္းျပဖူးသည္။

ေခတ္အဆက္ဆက္ ကဗ်ာေရးသူ ကဗ်ာဆရာမ်ားစြာ ေပၚထြန္းခဲ့ေသာ္လည္း ကေလးကဗ်ာကို တခုတ္တရ ေရးသူ အလြန္ရွားပါးလွသည္။ ဆရာႀကီး မင္းသုဝဏ္လို စြဲက်န္ရစ္သည့္ကေလးကဗ်ာမ်ား ေရးသားသူ ပိုလို႔ပင္ ရွားပါသည္။

ကေလးကဗ်ာ ေရးသူနည္းပါးရျခင္းမွာ ကေလးကဗ်ာေရးရတာ ခက္ခဲေသာေၾကာင့္ဟု ထင္ပါသည္။ ကေလး ကဗ်ာကို ေရးသားရန္ ျမႇင့္တင္ေပးမည့္ သူကလည္း အေရးႀကီးသည္။

“ကေလးကဗ်ာက အသံသာရတယ္။ အသံသာမွ ကေလးေတြ ရြတ္ဆိုရတာလြယ္တာ” ဟု က်မႏွင့္ ရင္းႏွီးသည့္ ကဗ်ာဆရာႀကီးတဦးက ေျပာျပဖူးသည္။ သူကိုယ္တုိင္ ကေလးကဗ်ာေရးရန္ တခါမွ စိတ္မကူးမိဟု ဆုိသည္။

ဆရာႀကီး၏ ကဗ်ာေလးေတြက အသံသာသည္။ သီခ်င္းအျဖစ္ သီဆိုလွ်င္လည္း ရသည္။ ျမန္မာ့အသံမွ ဆရာ ဦးခင္ေဇာ္က ဆရာႀကီး၏ ကဗ်ာမ်ားကို ႏုိင္ငံတကာသံုး ဂီတ သေကၤတ (ပက္ကားႏုတ္စ္) ျဖင့္ ေဖာ္ျပ အသံ ထည့္သြင္းကာ စာအုပ္ထုတ္ေဝခဲ့ဖူးသည္။ ထုိစာအုပ္တြင္လည္း သ႐ုပ္ေဖာ္ပံုဆြဲသူက ဆရာႀကီး ဦးဘၾကည္ပင္ ျဖစ္၏။

အဆုိေတာ္ ႏြဲ႕ယဥ္ဝင္းႏွင့္ ေခ်ာအိသိမ္းတို႔က ဆရာႀကီး၏ ကဗ်ာေလးမ်ားကို သီခ်င္းအျဖစ္ သီဆိုကာ စီဒီထုတ္ခဲ့ဖူးသည္။ တေလာက မေခ်ာအိသိမ္းႏွင့္ ဆံုစဥ္ ထိုအေခြကေလး ကိစၥေမးၾကည့္ေတာ့ သူ႔တြင္ တေခြမွပင္ မရွိေတာ့ဟု ေျပာသည္။

အမ်ိဳးသားစာဆိုႀကီးတဦး၏ ရွားပါးလွေသာ ကေလးကဗ်ာကေလးမ်ားကို မွတ္တမ္းတင္ရန္မွာ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အစိုးရတြင္ အဓိကတာဝန္ရွိသည္ဟု ထင္မိသည္။

ကေလးကဗ်ာက အသံသာ႐ံုတင္မကဘဲ ကေလးဘာသာဘာဝ စိတ္ကူးေလးမ်ား ပါရလိမ့္မည္ဟု ထင္ပါသည္။ ဆရာႀကီးမင္းသုဝဏ္၏ ကေလးကဗ်ာေလးမ်ားထဲတြင္ ထိုသို႔ေသာ ကေလးစိတ္ကူးေလးမ်ားကို ေတြ႕ရသည္။ “ပန္းသည္” ကဗ်ာေလးကိုရြတ္စဥ္ ခေရပန္းရနံ႔ေလးမ်ားပင္ ေမႊးပ်ံ႕လာသလို ထင္ရသည္။ အိပ္ရာေစာေစာထရန္ ပ်င္းေနသည့္ ေမာင္ေလး ညီမေလးမ်ားကို ပန္းသည္လုပ္တမ္း ကစားရန္ ဆြယ္ေနသည့္ အစ္မႀကီးကို မ်က္စိတြင္ ျမင္ေယာင္လာသည္။ သေျပသီးေကာက္ ကဗ်ာကို ရြတ္စဥ္ က်မကိုယ္တိုင္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေလွကေလး ေလွာ္ကာ ေရေပၚေႂကြက်ေနေသာ သေျပသီး ကေလးမ်ားကို စိတ္ကူးျဖင့္ လိုက္လံေကာက္ယူေနမိသည္။

က်မတို႔ငယ္စဥ္က ေက်ာင္းသခၤန္းစာအျဖစ္ သင္ခဲ့ရသည့္ ဆရာႀကီး မင္းသုဝဏ္၏ ကေလးကဗ်ာမ်ားကို ခုေခတ္ကေလးမ်ား သင္ခြင့္မရေတာ့ပါ။ စစ္အစိုးရက စာဆိုကြယ္လြန္ၿပီး အနည္းဆံုး အႏွစ္ ၂၀ ရွိမွသာ ေက်ာင္းသခၤန္းစာအျဖစ္ ေဖာ္ျပရမည္ဟု သက္မွတ္၍ ဆရာႀကီး သက္ရွိထင္ရွား ရွိစဥ္ကပင္ ဆရာႀကီး၏ ကဗ်ာမ်ားကို သခၤန္းစာထဲမွ ျဖဳတ္ပယ္ခဲ့သည္။

ခုေနာက္ပိုင္း အဂၤလိပ္စာသင္သည့္ ပုဂၢလိက ေက်ာင္းမ်ားေခတ္စားလာေတာ့ ဆရာႀကီး၏ လယ္ေစာင့္တဲ၊ သေျပသီးေကာက္၊ ဥပုသ္ေစာင့္ ကဗ်ာေလးမ်ား အစား “Twinkle Twinkle Little Star” “Ding Dong Bell” စသည့္ အဂၤလိပ္ ကဗ်ာမ်ားကို ကေလးမ်ားႏႈတ္က တြင္တြင္ရြတ္ဆိုလာတာ ၾကားရလိမ့္မည္။ တာဝန္သိသည့္ မိဘမ်ား၊ ဆရာမ်ားက လက္ဆင့္ကမ္း သင္ျပေပးမွသာ ယခုေခတ္ကေလးမ်ား က်မတို႔ငယ္ငယ္က ရြတ္ဆိုခဲ့သည့္ ဆရာႀကီး မင္းသုဝဏ္၏ ကဗ်ာေလးမ်ားကို ထိေတြ႕သီဆိုခြင့္ ရပါလိ္မ့္မည္။

က်မတို႔ ႏိုင္ငံတြင္ တေခတ္တေယာက္ ေပၚခ်င္မွ ေပၚႏုိင္မည္ျဖစ္သည့္ ဆရာႀကီးမင္းသုဝဏ္ ကဲ့သို႔ေသာ အမ်ဳိးသား စာဆိုႀကီးတဦး ေပၚထြက္ခဲ့ ဖူးသည္ကိုေတာ့ မေမ့သင့္ပါ။ ထိုစာဆိုႀကီးက ကဗ်ာဆရာ ၁၀ ဦးတြင္ တဦးမေရးေသာ ေခတ္အဆက္ဆက္ တြင္က်န္ရစ္သည့္ ကေလးကဗ်ာမ်ားကို ေရးခဲ့သူျဖစ္သည္။

၂၀၀၉ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၀ ရက္ေန႔သည္ ဆရာႀကီးမင္းသုဝဏ္သာ သက္ရွိထင္ရွားရွိေနလွ်င္ အသက္ ၁၀၀ ျပည့္မည့္ေမြးေန႔၊ ေမြးရက္ ျဖစ္ပါသည္။

 
Facebook Video Blog
ကာတြန္း
ကာတြန္း
စစ္သည္ေတာ္ စာမ်က္ႏွာ
Ads-for-Cmnat224tg
  • အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္
  • သူ႔အေတြး သူ႔အျမင္

ဒီမိုကရက္တစ္ ယဥ္ေက်းမႈ တည္ေဆာက္ၾကပါစို႔

ျမန္မာျပည္ စာနယ္ဇင္းေလာက အတြက္ အံ့အားသင့္စရာေကာင္းေသာ၊ သို႔ေသာ္ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ သတင္းတပုဒ္ကို ယခုရက္ပိုင္းတြင္ ၾကားလိုက္ရသည္။ ျပည္ပအေျခစိုက္

အျပည့္အစံုသို႔

ဆႏၵမေစာၾကပါႏွင့္

ဧရာဝတီျမစ္ဆံု ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းႀကီးအား သမၼတ ဦးသိန္းစိန္မွ ဆိုင္းငံ့ေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္သည္ ျမန္မာ တမ်ိဳးသားလုံး၏ ညီညြတ္မႈေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္မႈရသည္ဟု ေျပာရပါမည္။

အျပည့္အစံုသို႔

Donate to Irrawaddy

ေငြလဲႏႈန္း

ေအာက္တိုဘာ ၀၆၊ ၂၀၁၁
us ေဒၚလာ = ၈၃၀ က်ပ္
th ဘတ္ = ၂၅.၆ က်ပ္