ဘ၀တကၠသိုလ္လို႔ နာမည္လွလွ တပ္ထားေပမယ့္ ေထာင္ထဲေရာက္လာတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမား တေယာက္အတြက္ ပညာ ရွာေဖြရတဲ့ ဒုကၡဟာ ေတာ္ေတာ္ ႀကီးမားတာကို ေတြ႔ရတယ္။ စာရြက္ေလး လက္ႏွစ္လံုးေလာက္ ခဲတံေလး လက္တဆစ္ ေလာက္ဟာလည္း စစ္ေခြးလို႔ေခၚတဲ့ ငရဲခန္းထဲကို ရက္ရွည္ ပို႔ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ အရာေတြပဲျဖစ္တယ္။
ဒါေပမယ့္ ဘယ္လိုပဲ ႏွိပ္ကြပ္မႈေတြ ရွိပါေစ။ လိုခ်င္တဲ့ ပညာကို အ႐ိုက္ခံ၊ တိုက္ပိတ္ခံၿပီး ရွာႀကံခဲ့ၾကတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြရဲ႕ ဇြဲကိုေတာ့ ဦးညႊတ္မိတယ္။ ဘာစာရြက္မွ မရွိ၊ ဘာခဲတံမွ မရွိတဲ့ ဒီလိုေနရာမွာ သင္ၾကားေရး အေထာက္ အကူပစၥည္း ေတြကို ရွာေဖြခဲ့တဲ့ ေရွ႕က လူမ်ားရဲ႕ ႀကံေဆာင္မႈ ကိုလည္း ေလးစားမိ ျပန္တယ္။ အျပင္ ေလာကမွာ အမႈိက္အျဖစ္ စြန္႔ပစ္ခံရတဲ့ ပစၥည္း တခ်ိဳ႕ဟာ ေထာင္ထဲမွာ အဖိုးတန္ပစၥည္း ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႔ရတယ္။
ပလတ္စတစ္ အိတ္ေတြဟာ အျပင္မွာဆို အမႈိက္ပံုထဲ ေတာင္လိုပံုေနမယ့္ အရာပါ။ ဒါေပမယ့္ ေထာင္ထဲမွာ တန္ဖိုး အရွိဆံုး အလိုအပ္ဆံုး ပစၥည္းထဲမွာ သူလည္း တခုအပါအ၀င္ ျဖစ္တယ္။ ပလတ္စတစ္ကို အသံုးျပဳၿပီး ေလာင္စာ သံုးတယ္။ ပလတ္ စတစ္ ျဖဴျဖဴေလးေတြကို စုၿပီး ႀကိဳးဆြြဲ၊ ႀကိဳးက်စ္ၿပီး အိတ္လွလွ ေလးေတြ ထိုးတယ္။ အစကေတာ့ ပလတ္စတစ္ကို ဒီေလာက္ပဲ အသံုး၀င္တာလို႔ ထင္ထားခဲ့တာ။ ေထာင္ထဲ ေရာက္ေရာက္ခ်င္းမွာ ဒါကိုပဲ ေတြ႔ဖူးေသး တာကိုး။ အခု ေတြ႔လိုက္ရတာက ျမင္ေနၾက အရာထက္ ပိုတဲ့ အသံုး၀င္မႈ တခုကို ထပ္ေတြ႔ လိုက္ရတယ္။
ၾကည့္ျမင္တိုင္က ကိုျမတ္သူရက သူ႔ကို အဘိဓမၼာ သင္ေပးဖို႔ ဦးပဥၨင္းကို လာကမ္းလွမ္းတယ္။ ဦးပဥၨင္းကလည္း လိုလို လားလားပဲ သူသိခ်င္တဲ့ အဘိဓမၼာကို ျပေပးဖို႔ သေဘာတူလိုက္တယ္။ ခက္တာက ဘယ္လိုသင္ရမလဲဆိုတဲ့ ကိစၥပဲ။ သူနဲ႔ ကိုယ္ေတြ႔ဖို႔က ၁၅ မိနစ္ပဲ အခ်ိန္ရတယ္။ ဒီ အခ်ိန္အတြင္းမွာ အဘိဓမၼာကို နားလည္ေအာင္ ဘယ္လိုရွင္းျပမလဲ။ ဒီလို အခက္အခဲနဲ႔ ႀကံဳတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီအခက္အခဲကို ဦးပဥၨင္းတို႔ ေက်ာ္လႊားႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဒါကေတာ့ ပလတ္စတစ္ အိတ္ျဖဴျဖဴကို ထံုးေပေနတဲ့ နံရံမွာ ပြတ္တိုက္ လိုက္တယ္။ မႈန္၀ါး၀ါး ျဖစ္သြားတဲ့ ပလတ္စတစ္ေပၚမွာ သြပ္နန္းႀကိဳးလို လက္တဆစ္ေလာက္ သံေခ်ာင္းေလး ဒါမွမဟုတ္ ၀ါယာႀကိဳး ေၾကးနန္းတိုတိုေလးကို ကေလာင္တံအျဖစ္ သံုးၿပီး ေရးလို႔ရပါတယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔ ပလတ္စတစ္ျပားေပၚမွာ သၿဂႋဳဟ္ ကိုးပိုင္းစလံုးကို မွ်ေ၀ေပးႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဒါကလည္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ မဟုတ္ဘူး။ အာဏာပိုင္ တစ္ေယာက္ ေယာက္၊ ခၽြန္တြန္းလုပ္တဲ့ အက်ဥ္းသား တေယာက္ေယာက္ကမ်ား အတို႔အေထာင္ လုပ္လိုက္ရင္ သင္သူေရာ သင္ျပသူ ေရာ ႏွစ္ေယာက္စလံုး စစ္ေခြးတိုက္ကို ရက္ရွည္ခရီး ခ်ီတက္ရလိမ္႔မယ္။ စြန္႔စြန္႔စားစား ပညာရွာေဖြၾကရတဲ့ အခ်ိန္ကာလ ေတြေပါ႔။
သာယာ၀တီေထာင္ ေရာက္ေတာ့ အင္းစိန္ထက္စာရင္ နည္းနည္းေလးေတာ့ လူးသာလြန္႔သာ ရွိလာတယ္လို႔ ဆိုရမယ္။ စာသင္တဲ့ ပစၥည္းေတြကို ပလတ္စတစ္ေပၚ သံခၽြန္နဲ႔ ေရးရတဲ့ အေနအထားကေန မယ္လမင္း ပန္းကန္ျပားေပၚ ခဲတံနဲ႔ ေရးရတဲ့ အေနအထားကို တိုးတက္သြားတယ္။ ဒါကလည္း ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလဆိုတဲ့ စကားအတိုင္း ေတြ႔ရွိသြားခဲ့ၾကတာ။ မယ္လမင္း ပန္းကန္းျပားေပၚ ဒီအတိုင္း ခဲဆံနဲ႔ ေရးလို႔ကေတာ့ ဘာစာလံုးမွ မထင္ဘူး။ အုတ္နီခဲမႈန္႔ စတဲ့ အမႈန္႔ေလးေတြနဲ႔ ပန္းကန္းျပားရဲ႕ ေခ်ာမြတ္ေနတဲ့ မ်က္ႏွာျပင္ကို ခပ္နာနာေလး ပြတ္တိုက္ေပးလိုက္မွ မ်က္ႏွာျပင္ေပၚ စာေရးလို႔ရတယ္။ ခဲဆံကေတာ့ ၀န္ထမ္းကို မတန္တဆ ေၾကးႀကီးႀကီးေပးၿပီး သြင္းခိုင္းရတယ္။ ခဲတံတေခ်ာင္းလံုးဆိုရင္ သြင္းေပးသူေရာ အသြင္းခိုင္းသူပါ အႏၲရာယ္ႀကီးႀကီး ႀကံဳေတြ႔ႏိုင္မယ္မွန္း သိလ်က္နဲ႔ လုပ္ၾကရတာ။ သြင္းေပးတဲ့ ၀န္ထမ္းက အလုပ္ျပဳတ္ ေထာင္
က်တဲ့အထိ ျဖစ္ႏိုင္သလို သြင္းခိုင္းတဲ့ အက်ဥ္းသား ေထာင္၀င္စာပိတ္ တိုက္ပိတ္ (၀င္းျမင္႔တို႔ လူလွတို႔လို ခပ္ဆိုးဆိုး ေထာင္ပိုင္ေတြနဲ႔ ေတြ႔ရင္) အ႐ိုက္ခံရမွာေတြကို သိလ်က္နဲ႔ ပညာလိုခ်င္လြန္းလို႔ စြန္႔စားၾကရတာ။
ခဲတံက တေခ်ာင္းလံုးသြင္းလို႔ ရတာမဟုတ္ဘူး။ ယူလာခဲ့ရမယ့္ ၀န္ထမ္းကလည္း တေခ်ာင္းလံုး မယူရဲဘူး။ ခဲတံကိုခြဲ အထဲက ခဲဆံကို လက္တဆစ္ေလာက္ေလးေတြ ျဖတ္ၿပီး ယူလာခဲ့ရတာ။ လမ္းမွာမိလို႔ကေတာ့ ၀န္ထမ္း ခံေရာပဲ။ အဲဒီလို ၀န္ထမ္းက ခဲရာခဲဆစ္ သြင္းလာတဲ့ ခဲဆံကို တံျမက္စည္း ႐ိုးတံထဲမွာစြပ္၊ သားေရပင္နဲ႔ ပတ္ၿပီး ေထာင္တြင္းျဖစ္ ခဲတံ ဖန္တီးတယ္။ တခ်ိန္လံုး တံျမက္စည္း ႐ိုးတံထဲ ခဲဆံကို တပ္ထားလို႔မရဘူး။ စာသင္ၿပီးတာနဲ႔ တေနရာဆီထားရတယ္။ ခဲဆံကိုျဖဳတ္ၿပီး လံုးၿခံဳတဲ့ေနရာမွာ ၀ွက္ရတယ္။
မယ္လမင္း ပန္းကန္ျပားေပၚ ေရးထားတဲ့စာကိုလည္း အၿမဲတမ္း သတိထားေနရတယ္။ ရွာေဖြေရးလို႔ အသံၾကားလိုက္တာနဲ႔ မယ္လမင္း ပန္းကန္ျပားေပၚက စာေတြကို အျမန္ဖ်က္။ မဖ်က္မိလိုက္လို႔ ရွာေဖြေရး ေတြ႔သြားရင္ အေျဖေကာင္းရင္ေကာင္း၊ အေျဖမေကာင္းလို႔ကေတာ့ မီးခိုးႂကြက္ေလွ်ာက္ တသီႀကီး ခံရေရာ။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီလိုအခက္အခဲေတြၾကားကပဲ စာေတြအမ်ားႀကီး သင္ခဲ့ၾကရတယ္။ အႏၲရာယ္ၾကားထဲက စြန္႔စြန္႔စားစား ရယူခဲ့ရတယ္။ တခ်ိဳ႕က အဂၤလိပ္စာ၊ ေဒါက္တာ ေအးခ်မ္းလို ဆရာသမားေတြနဲ႔ ႀကံဳသူေတြက ဂ်ပန္စာ ေတြကို သင္ရတယ္။
ေနာက္သင္တန္းတခုကို ထူးထူးျခားျခား ေတြ႔ဖူးတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဦးခင္ျမင္႔ေအာင္ အေဆာင္ကေန တိုက္ကိုေရာက္ လာေတာ့ ပညာသင္ေပးမယ့္သူ တေယာက္တိုးလာတယ္။ ဦးခင္ျမင့္ေအာင္ အေဆာင္မွာ ေနစဥ္ကလည္း သူ႔ရဲ႕ ပညာေတြကို ရဲေဘာ္ေတြကို ေ၀ငွတယ္လို႔ သိရတယ္။ အခုလည္း သူ႔ဆီက ပညာေတြကို တိုက္မွာ ေ၀ငွတယ္။ သူ႔ရဲ႕ သင္တန္းက ဘာအေထာက္အကူပစၥည္းမွ မရွိလည္း ေျမႀကီးနဲ႔ ခဲလံုးရွိရင္ သင္တန္းလုပ္လို႔ ရတယ္ဆိုပဲ။
သူ႔သင္တန္းသားေတြကို မ်ဥ္းေၾကာင္းေတြ အုတ္နီခဲနဲ႔ ၾကမ္းျပင္မွာ ေရးျခစ္ၿပီး သင္ေပးခဲ့ရတယ္ဆိုတာကို သူက ေျပာျပ တယ္။ အခုေတာ့ ေထာင္ထဲမွာ အဆင့္ျမင့္ေနၿပီ။ မယ္လမင္း ပန္းကန္ျပားနဲ႔ ခဲဆံေတြက သူ႔သင္တန္းကို မ်ားစြာ အ ေထာက္ အကူျပဳတယ္။ သူ႔ရဲ႕သင္တန္းသားေတြကေတာ့ ၈၈ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုေဌးႂကြယ္၊ ရမည္းသင္းက ကိုေက်ာ္ေဆြ၊ မႏၲေလးက ကိုေအာင္ျမင့္၊ ေမွာ္ဘီက ကိုခင္ေမာင္ၾကည္။ ဒါ သူ႔သင္တန္းသားေတြ။ ဦးပဥၨင္းတို႔ကေတာ့ သူတို႔ ပန္းခ်ီဆြဲရင္ အလွည့့္နဲ႔ ေမာ္ဒယ္လ္ ထိုင္ေပးရတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ေရာင္စံုေဆးေတြကိုပါ စြန္႔စြန္႔စားစား အထဲ ေရာက္ေအာင္ သြင္းယူၾကတယ္။ သူ႔ပန္းခ်ီသင္တန္းက ပန္းခ်ီျပပြဲေတြကို ႏွစ္ခါ သံုးခါေလာက္ လုပ္တာ ႀကံဳလိုက္ရတယ္။ ကႏာၱရထဲမွာ ေတြ႔လိုက္ရတဲ့ အိုေအစစ္ေလးပါပဲ။ ေသာကေတြ၊ ဒုကၡေတြ၊ အခက္အခဲေတြၾကားက အႏုပညာ ထုတ္ကုန္ ေတြကို ရဲေဘာ္ေတြ ဖန္တီးလိုက္ႏိုင္တယ္။
ေထာင္ထဲမွာ ဦးပဥၨင္းတို႔ အဆင့္ျမင့္ပညာေတြကို အရည္အခ်င္းမီမီ ျပန္လည္ေ၀ငွႏိုင္သူေတြ အေျမာက္အျမားပါပဲ။ တကၠသိုလ္ အဆင့္မီ ဆရာေတြ တကယ့္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ပညာရွင္ေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ လြတ္လပ္စြာ သင္ယူခြင္႔ကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ အကန္႔အသတ္ ခံရျခင္းကသာ အားလံုးအတြက္ အခက္အခဲျဖစ္တာပါ။ အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ ေတာ့ ဒီလူေတြ စာေတြဖတ္၊ အသိပညာေတြ ဒီထက္မက တိုးလာရင္ ငါတို႔ကို ပိုဆန္႔က်င္မယ္။ ဒီ အေၾကာက္တရားက ေထာင္ထဲက လူေတြေရာ၊ ေထာင္အျပင္ကလူေတြပါ အကန္႔အသတ္ ခံေနရတာပါ။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ကို ကမာၻ႔ အလယ္မွာ အဆင့္အတန္းနိမ့္က်တဲ့ ဘ၀ကို ေရာက္ေစေတာ့တာေပါ့။
ရွာေဖြေရး အသံၾကားရင္ ကိုယ့္အနီးအနားက ျပႆနာရွာႏိုင္တဲ့ ပစၥည္းေတြကို ၀ွက္ၾကရတယ္။ မ၀ွက္မိလို႔ကေတာ့ ေထာင္၀င္စာ ပိတ္တာ၊ တိုက္ပိတ္တာေတြနဲ႔ တဦးတည္း အထီးက်န္ အထားခံရမွာ က်ိန္းေသတယ္။ တခါက ေဒါက္တာ ေအးခ်မ္း ေျပာဖူးတာက ရွာေဖြေရးလာတုန္း သူ႔ဆီမွာ စာရြက္စာတမ္းေတြက အျပည့္။ ေနာက္ဆံုး တရြက္ဆီကို ဆြဲစုတ္၊ စြန္႔ထားၿပီးသား မိလႅာခြက္ထဲကို စာရြက္အစအနေတြကို လက္နဲ႔ထိုးထည့္၊ ျပာနဲ႔ ျပန္အုပ္၊ ေပေရေနတဲ့လက္ကို အ၀တ္စုတ္နဲ႔ သုတ္ထားၿပီး ခပ္တည္တည္နဲ႔ ေနလိုက္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ရွာေဖြေရးကို သူေက်ာ္လႊားလိုက္ခဲ့တယ္ဆိုတာကို ေျပာျပဖူးတယ္။
ေနာက္တေယာက္ကေတာ့ သတင္းစာ တေစာင္လံုးကို ေရနဲ႔စိမ္၊ ၀ါးစားၿပီး ၿမိဳခ်ပစ္လိုက္တယ္။ ရွာေဖြေရးကို ေက်ာ္ျဖတ္ နည္း ေတြကေတာ့ အမ်ိဳးစံုပဲ။ လြတ္သြားတာလည္း ရွိတယ္။ မလြတ္ဘဲ ခံလိုက္ရတာလည္း ရွိတယ္။
ႀကံဳလို႔ ခံခဲ့ရတာေလးတခု ေျပာျပခ်င္ေသးတယ္။
၁၉၉၆ ခု ဒီဇင္ဘာလဆန္း တမနက္ခင္းမွာ “ရွာေဖြေရး ... ရွာေဖြေရး” လို႔ အထိတ္တလန္႔ ေအာ္လိုက္တဲ့ အသံက ဦးပဥၨင္း တို႔ တတိုက္လံုးကို အလန္႔တၾကား ျဖစ္သြားေစတယ္။ အနီးအနားမွာ ျပႆနာရွာႏိုင္တဲ့ ပစၥည္းကို စဥ္းစားလိုက္ေတာ့ မေန႔ ကမွ ကိုယ့္လက္ထဲေရာက္လာတဲ့ ကဗ်ာစာရြက္ တရြက္ကို သြားေတြ႔တယ္။ ကဗ်ာဆိုရင္ ကိုယ္ကလည္း ျမတ္ႏိုး၊ လက္ တ၀ါးေလာက္ စာရြက္ကေလးကို ကိုယ္တိုင္ပဲ တာ၀န္ယူခ်င္တယ္။ မၿဖဲလည္း မၿဖဲရက္ဘူး။ ဒါနဲ႔ ဖြဲျပာအိတ္ထဲ ထိုးထည့္ ထားလိုက္တယ္။ တခါမွ ျပာအိတ္ကို လွန္ေလွာၿပီး ရွာတာ မႀကံဳခဲ့ရဘူးေတာ့ ေအးေဆးေပါ႔။ ဒီလိုပဲ ထင္ခဲ့တာ။ ရွာလိုက္တဲ့ ကိုယ္ေတာ္ေတြ ေစ့စပ္လိုက္တာမွ ျပာအိတ္ကို သြန္ပါေလေရာ။ လြန္ခဲ့တဲ့ မိနစ္ပိုင္းကမွ ထိုးထည့္ထားတဲ့ ကဗ်ာစာရြက္ ေခါက္ေလးက ထြက္က်လာတယ္။ ကဗ်ာဆရာရဲ႕ နာမည္ပါ ပါလာေတာ့ ကဗ်ာဆရာက ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ ေရွာင္လို႔ မလြတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ လမ္းေဘးက ေကာက္ရတယ္လို႔ ေျဖျပန္ရင္လည္း ကိုယ္သာ လြတ္ခ်င္လြတ္မယ္။ ကဗ်ာဆရာက ေတာ့ ဘယ္လိုမွ မလြတ္ႏိုင္ဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ ဦးပဥၨင္းနဲ႔ ကဗ်ာဆရာ ႏွစ္ေယာက္သား ဒီဇင္ဘာ ေဆာင္းညရဲ႕ခ်မ္းေအးတဲ့ ဒဏ္ကို ကဗ်ာေတြနဲ႔ ခုခံဖို႔ ျပစ္ဒဏ္တိုက္ရဲ႕ အခန္းတခုထဲမွာ ႏွစ္ေယာက္သား ၀င္ေရာက္သြားခဲ့ၾကတယ္။
ကဗ်ာဆရာ ကိုၿဖိဳးထိန္နဲ႔ ဦးပဥၨင္း ေထာင္ထဲမွာ ပတ္သတ္ခဲ့ရတာက ျပစ္ဒဏ္တိုက္ထဲမွာလို႔ ဆိုရမယ္။ ေန႔ေရာ ညေရာ ခ်မ္းေအးေနလို႔ အခင္းလည္းမရွိ၊ ေခါင္းအံုးလည္းမရွိ၊ တမံသလင္း ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ ငိုက္လိုက္၊ တေယာက္တလွည့္ ကဗ်ာရြတ္လိုက္နဲ႔ ပစ္ဒဏ္ေန႔ရက္ေတြကို ကုန္ဆံုးေစခဲ့ရတယ္။ ကိုၿဖိဳးထိန္အတြက္ မေမ့ႏိုင္တဲ့ ေထာင္တြင္းေန႔ရက္ေတြကို ေျပာရင္ ကဗ်ာေၾကာင့္ တိုက္ပိတ္ခံရတဲ့ အဲဒီေန႔ရက္ေတြကို သူေျပာမွာ မလြဲဘူး။ ျပစ္ဒဏ္တိုက္ထဲမွာ ႏွစ္ေယာက္အတူေနတုန္း ကဗ်ာေၾကာင္႔ တိုက္ပိတ္ခံရတာကို သူက ၀မ္းသာမဆံုး ျဖစ္ေနတယ္။ ျပစ္ဒဏ္ကို ဆုလာဘ္လို႔ သတ္မွတ္ရဲတဲ့ ကဗ်ာခ်စ္ စိတ္ဓာတ္ကေတာ့ ေလးစားစရာပါ။
ကိုၿဖိဳးထိန္ရဲ႕ ေထာင္တြင္း ကဗ်ာေရးနည္းကေတာ့ ခဲဆံမလို၊ ပလတ္စတစ္မလို ေရးနည္းဆိုတာကို သိခဲ့ရတယ္။ စိတ္နဲ႔ ေရးတဲ့ ကဗ်ာတဲ့။ ဦးပဥၨင္းလည္း ေထာင္ထဲမွာ ကဗ်ာေတြ အမ်ားႀကီး ေရးျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုၿဖိဳးထိန္လို စိတ္နဲ႔ ေရးနည္း မဟုတ္ေတာ့ အားလံုး ေပ်ာက္ပ်က္ကုန္တယ္။ တခ်ိဳ႕တ၀က္သာ မွတ္မိေတာ့တယ္။ ကိုၿဖိဳးထိန္ကေတာ့ ေရးထား သမွ်အားလံုးကို ျပန္လည္ သယ္ေဆာင္သြားႏိုင္မွာ အမွန္ပဲ။ စိတ္ထဲက စာရြက္ကို ဘယ္သေကာင့္သားကမွ ျပစ္ဒဏ္မေပး ႏိုင္ဘူးေလ။
အခုေတာ့ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ၾကက္ေျခနီ အဖြဲ႔ (ICRC) ရဲ႕ေက်းဇူး၊ အျပင္က မီဒီယာေတြရဲ႕ ေက်းဇူးေတြေၾကာင့္ ေထာင္ ထဲမွာ သူတို႔ လုပ္ခ်င္သလိုလုပ္လို႔ မရေတာ့တဲ့ အေနအထားေတြ ျဖစ္လာၿပီ။ ဒါေတာင္ လစ္ရင္လစ္သလို ပညာျပျခင္းကို ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ ခံေနရတယ္။
ငါတို႔က အျပင္မွာေနတာပဲ၊ ေထာင္ထဲက လူေတြအတြက္ ဘာမွ မလုပ္ေပးႏိုင္ဘူးလို႔ ဥေပကၡာစိတ္ေတြ မေမြးၾကပါနဲ႔။ အျပင္ေလာကက ကိုယ္႔ရဲေဘာ္ေတြအတြက္ ေျပာၾကားလိုက္တဲ့ အသံေတြဟာ ကိုယ္႔ရဲေဘာ္ေတြရဲ႕ ေက်ာေပၚ က်ေရာက္ ေတာ့မယ့္ တုတ္ခ်က္ေတြကို ဟန္႔တားေပးေနတာပါ။ သူတို႔ ဆံုးရႈံးတဲ့ အခြင့္အေရးေတြကို ၀ိုင္း၀န္း တိုက္ပြဲ၀င္ေပးေနၾကပါ။ ဒါမွလည္း ကိုယ့္ရဲေဘာ္ေတြ ဒုကၡထဲ၊ ငရဲထဲမွာ လူးသာလြန္႔သာ အေနအထားကို ရရွိမွာပါ။ သူတို႔လက္ခုပ္ထဲမွာ လုပ္ခ်င္ သလို လုပ္ခြင့္ကို စစ္အာဏာပါးကြက္သားေတြ လက္ထဲရွိေနတုန္းပါပဲ။
အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ ဘ၀ေတြ၊ အခ်ိန္ေတြ ေပးဆပ္ေနရသူေတြအတြက္ ဘာ႐ုပ္၀တၳဳပစၥည္းမွ မကမ္းလွမ္းႏိုင္ရင္ေတာင္ သူတို႔လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ တတ္ႏိုင္တဲ့ဘက္က စကားသံေတြ ထုတ္ေပးၾကပါ။ ဒီလိုလုပ္ေပးတာဟာ ဘ၀နဲ႔ ရင္းၿပီး လုပ္ေဆာင္ ေနၾကသူေတြကို ကူညီရာေရာက္ပါတယ္။
အရွင္ဇဝနသည္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေဟာင္း ျဖစ္ၿပီး သာသနာ့ဥေသွ်ာင္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ား အဖြဲ႔၊ မဲေဆာက္႐ံုး ၏ တာဝန္ခံ လည္းျဖစ္ပါသည္။
< Prev | Next > |
---|